Agencja Reklamowa Rzeszów

  • ul. Hanasiewicza 10, 35-103 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997

Klient prześwietlony i strategia doskonała, czyli czym jest insight konsumencki?

27 maja, 2019 by Magdalena Miler

Insight konsumencki

Od czego zależy powodzenie kampanii reklamowej? Nie istnieje jedna poprawna odpowiedź na to pytanie, a wszystkie, które nasuwają się na myśl, są złożone. Zaryzykujemy jednak stwierdzeniem, że od tego, jak dobrze zna się potrzeby odbiorcy – zarówno te jawne i podświadome. Jak je poznać?

Insight konsumencki – co to jest?

Kluczem do sukcesu wszelkich działań marketingowych jest poznanie insightu konsumenckiego. Co kryje się pod tą tajemniczą, niemal magiczną nazwą? Wbrew pozorom insighty nie są niczym skomplikowanym, a spojrzeniem w świat konsumenta, poznaniem jego jawnych i podświadomych potrzeb, motywacji i problemów. By je odnaleźć należy rozmawiać z klientami, prowadzić badania i dużo, dużo myśleć.


Zobacz: Dlaczego Twoja firma NIE potrzebuje animacji w marketingu?

Zastanów się, jak wiele może dać Ci świadomość tego, dlaczego konsument sięga po daną usługę czy produkt? Taka wiedza jest bezcenna i służy jako podstawa Twoich działań marketingowych. Skutecznych działań marketingowych, dodajmy. Właśnie dlatego insight konsumencki jest jednym z najważniejszych elementów tworzenia strategii marketingowej, a niestety nierzadko bywa nie tylko pomijany, ale i... zmyślany.


Postać insightu robi się coraz bardziej klarowna? Można go sprowadzić po prostu do myśli czy stwierdzenia, dzięki któremu wiadomo, co robić. Nie musi być on dosłownym hasłem reklamowym, ale na jego podstawie warto je stworzyć. Dokładnie tak, jak zrobiło to kilka znanych firm.


Insight konsumencki – przykłady


Teoria przerobiona, to pora na przykłady. Oczywiście nie każda marka traktuje problem stworzenia skutecznej strategii marketingowej w sposób poważny, ale na pewno zrobili to już giganci w świecie konsumpcji. Oto kilka przykładów insightów konsumenckich, które obróciły się w zysk.


1. Snickers, "Nie jesteś sobą, kiedy jesteś głodny"


Nie jest tajemnicą, że ośrodki kojarzeniowe złości i głodu są w bliskim sąsiedztwie. Do tej zależności doszli marketerzy marki i wszelkie działania marketingowe oparli właśnie na niej. Doskonale wiemy, że gdy człowiek jest głodny, jest też zły, ale wykorzystanie tego stanu jako hasła i insightu okazały się genialne w skutkach.





2. Ostatnia kostka Milki


Wiecie, jak jest z ostatnią gumą do żucia, papierosem i kostką czekolady. Choć każdy ma na nie chrapkę, przyzwoitość nie wypada po nie sięgnąć. W sytuacji, w której więcej niż jedna osoba je czekoladę i przy założeniu, że jedzący pochłoną ją w całości, występuje następujący dylemat – kto zje ostatnią kostkę? I właśnie dlatego producent tej pysznej, kremowej czekolady wypuścił limitowaną serię tabliczek bez ostatniej kostki. Oczywiście, można by się czepiać, że któraś z porcji zawsze będzie ostatnia, ale pomniejszone o jedną kostkę tabliczki sprzedały się w mgnieniu oka.




3. Sheba i singielki kociary


Marketerzy z firmy produkującej luksusowy (koty nie zasługują na inny) pokarm dla kotów, podjęli trud odpowiedzenia sobie na pytanie, jak to zrobić, by właściciele sierściuchów inwestowali więcej w ich obiad niż we własny. Po żmudnej analizie raportów okazało się, że najwięcej kotów mieszka z singielkami. Co więcej specjaliści dogrzebali się do badań mówiących o tym, że w takich przypadkach kot zastępuję im mężczyznę (spokojnie, jedynie w towarzyskim wymiarze). Co było dalej? Kampania reklamowa miała dotrzeć tylko do tej jednej konkretnej grupy docelowej, a w celu jej przygotowania posłużono się odkrytym insightem. Zatem singielki traktujące swoje koty jak partnera, nie szczędziły pieniędzy, by jadł on owoce morza, jagnięcinę drób, gęsinę i inne mięsa.





Insight konsumencki - jak go zrobić?


Gdzie odnaleźć dobry insight? Możliwości jest kilka – rozmawiamy z osobami będącymi zidentyfikowaną grupą docelową i zadajemy im pytania, naprowadzające na to, dlaczego kupiły dany produkt. Kolejna droga to analiza badań, raportów i wyciąganie z nich wniosków. To jeszcze nie koniec, można śledzić wypowiedzi klientów w sieci oraz usiąść i wczuć się w ich skórę – analizować każdy krok prowadzący do zakupu produktu.


Zobacz: Dlaczego Twoja firma NIE potrzebuje animacji w marketingu?

Odszukiwanie insightów sprowadza się do obserwacji, wyciągania i łączenia wniosków.


Jakie są cechy dobrego insightu? 4xR!





Teoria, praktyka cudza i praktyka własna! Jak odkryć insighty?


Obserwując, rozmawiając z konsumentami i zagłębiając się w ich świat. Olśnienie, bo nie oszukujmy się, insight sprowadza się właśnie do niego, może przyjść w najmniej oczekiwanym momencie.


Zakończymy pewnym insightem historycznym. Isaac Newton obserwował spadające z drzew jabłka i dopiero wówczas, gdy jedno z nich upadło mu na głowę, doznał olśnienia, że odpowiedzialna za to jest grawitacja.



Zamów DARMOWY RAPORT

widoczności Twojej firmy w Internecie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Agencję Reklamową ROXart Sp. z o.o. zawartych w formularzu kontaktowym, w celu realizacji przesłanego za jego pośrednictwem zgłoszenia. Zapoznałem/zapoznałam się z klauzulą informacyjną. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie poprzez wysłanie maila na adres: biuro@roxart.pl, co skutkować będzie usunięciem moich danych osobowych.




ROXART - Partner Google

Status Partnera Google otrzymują firmy wykazujące się wiedzą i umiejętnościami z zakresu Google Ads

Zadzwonimy do Ciebie!

Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

Zostaw nam swoje dane kontaktowe
a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

agencja reklamowa rzeszow

Copyright © 2019 ROXart. Wszystkie prawa zastrzeżone.