Agencja Reklamowa Rzeszów

  • ul. Hanasiewicza 10, 35-103 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997

Na co komu strategia marketingowa?

6 sierpnia, 2018 by Magdalena Miler

W pewnym momencie życia firmy pojawiają się pewne, niemal egzystencjalne, pytania jak "Kim jesteśmy?", "Dokąd zmierzamy?", "Do kogo chcemy dotrzeć?", "W jaki sposób komunikujemy się z klientami?", "Czy nasze działania wynikają w ogóle z jakiegokolwiek celu?". Jesteśmy jedną nogą w domu, o ile te wątpliwości pojawią się na naszej drodze. Jeśli nie, marzenia o sukcesie staną się jeszcze bardziej odległe niż kiedyś. Wróćmy jednak do optymistycznej wersji - jeśli zaczynamy zastanawiać się nad sensem istnienia naszej marki, spiszmy odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Tak powstanie prototyp strategii marketingowej.

W ostatnich latach marketerzy i właściciele firm zdali sobie sprawę z pewnego braku porządku i systematyczności w podejmowanych działaniach oraz, co najważniejsze, zaczęli zastanawiać się nad tym, czy ich wysiłki zmierzają w jakimkolwiek celu. Tutaj pojawiły się strategie marketingowe, które nie są żadnym nowym odkryciem, raczej doczekały się momentu docenienia przez szerszą publikę.

Zobacz: (Nie)Przyjemne stosunki agencji reklamowej i klienta

Co to jest strategia marketingowa?



To dokument określający nie tylko plan działań, które zmierzają do osiągnięcia jednego, określonego przez firmę celu, ale i pozwalają na dobranie do niego najlepszych narzędzi, a także bierze pod lupę mocne i słabe strony firmy, określa jej możliwości i pozwala na wyłapanie potencjalnych zagrożeń.

Dzięki strategii lepiej poznajemy własną markę, wiemy, do kogo chcemy dotrzeć z naszym produktem. Mając sprecyzowaną grupę odbiorców, możemy dobrać najskuteczniejszą formę komunikacji naszego produktu z potencjalnymi konsumentami. Osoba lub cały zespół pracujący nad strategią analizuje także działanie konkurencji.

Strategia to fundament wszelkich kampanii reklamowych, jeśli zatem promujesz swoje produkty czy usługi w jakicholwiek medialnych kanałach, powinieneś ją posiadać.

Jakie są korzyści z posiadania strategii marketingowej firmy?





Co powinno znaleźć się w strategii marketingowej?



Strategie marketingowe nie zawsze wyglądają jednakowo, ale jest kilka punktów, które powinna zawierać każda. Najważniejszym jest oczywiście określenie naszego celu - może nim być podniesienie sprzedaży do konkretnych kwot, zyskanie rozpoznawalności czy w ogóle zaistnienie na rynku. Cel determinuje pozostałe punkty strategii marketingowej.

Kolejnym istotnym krokiem w strategii marketingowej jest określenie sposobu komunikacji produktu z klientem stworzony w oparciu o analizę rynku oraz konkurencji.

Strategia jest dokumentem, w którym powinna znaleźć się również dokładnie określona grupa docelowa oraz droga potencjalnego klienta prowadząca do zakupu naszego produktu. Istotnym elementem jest również stworzenie person, które pozwolą na poznanie klientów i ich problemów.

Strategia zawiera również plan marketingowy, czyli dokładne wytyczne, co i kiedy ma być zrobione.

Zobacz: Co to jest optymalizacja konwersji i dlaczego jej potrzebujesz?

Jak stworzyć efektywną strategię marketingową?



Żeby sprzedać produkt lub usługę musisz znać grupę docelową, wiedzieć, jakie problemy mają Twoi klienci oraz potrafić je rozwiązać. Świadomość mocnych i słabych stron własnego biznesu pozwoli Ci na maksymalne wykorzystanie jego potencjału i uchronienie się przed zagrożeniami. Dopiero wówczas, gdy posiądziesz tę wiedzę, będziesz w stanie znaleźć drogę, która pozwoli na wyróżnienie Twojego produktu od produktów konkurencji.




Zamów DARMOWY RAPORT

z Twoich działań w Google Adwords!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Agencję Reklamową ROXart Sp. z o.o. zawartych w formularzu kontaktowym, w celu realizacji przesłanego za jego pośrednictwem zgłoszenia. Zapoznałem/zapoznałam się z klauzulą informacyjną. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie poprzez wysłanie maila na adres: biuro@roxart.pl, co skutkować będzie usunięciem moich danych osobowych.




Zadzwonimy do Ciebie!

Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

Zostaw nam swoje dane kontaktowe
a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

agencja reklamowa rzeszow

Copyright © 2018 ROXart. Wszystkie prawa zastrzeżone.