Agencja Reklamowa Rzeszów

  • ul. Hanasiewicza 10, 35-103 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997

Wywiad dla StrefaJazdy

4 marca, 2014 by admin

Jakiś czas temu mieliśmy przyjemność udzielić wywiadu dla dwumiesięcznika Strefa Jazdy. Jako specjaliści w dziedzinie reklamy, podzieliliśmy się swoją wiedzą. Zapraszamy do lektury.

Od czego powinniśmy zacząć planowanie koncepcji marketingowej dla Ośrodka Szkolenia Kierowców?

Odpowiem na to pytanie jednym cytatem Ryszarda Kłeczek z książki "Marketing. Jak to się robi " - "Koncepcja marketingowa polega na tym, że podstawą podejmowanych decyzji dotyczących tworzenia oferty są potrzeby nabywców oraz określenie, które potrzeby mogą być zaspokojone przez firmę".

Czym powinniśmy się kierować wybierając oklejenie samochodu, logo lub hasło?

Moim zdaniem najważniejsze jest to, aby nasze auta wyróżniały się na tle innych. Mamy do dyspozycji nośnik reklamowy, który przez niemal cały czas jeździ wśród naszych potencjalnych klientów, głupio byłoby go nie wykorzystać. Ciekawy projekt z naszym logo w roli głównej na pewno zwróci na siebie uwagę. Hasła, czy też logo... odpowiedź jest prosta - logo. Pomoże nam to zbudować świadomość marki, na której nam zależy.

Czy biorąc pod uwagę kryzys ekonomiczny, który panuje wśród OSK powinniśmy skupić się na jednej grupie docelowej czy może naszą kampanię adresować do wszystkich możliwych kierowców?

Jest to dość trudne pytanie. Wszystko zależy od tego jak dużą firmą jesteśmy i jakie mamy możliwości. Jeśli jesteśmy jednoosobowym ośrodkiem szkolenia kierowców i lepiej dogadujemy się z osobami młodymi to idźmy w tą stronę, nasza firma odniesie sukces tylko wtedy, gdy nasi klienci będą w pełni zadowoleni z naszych usług. W dużym OSK jest trochę inaczej, ponieważ powinien on dysponować osobami, które specjalizują się w szkoleniu odpowiedniej grupy interesantów. Takie dopasowanie instruktorów na przykład do grup wiekowych na pewno w pozytywny sposób wpłynie na komunikację klient – osk, osk – klient, a co za tym idzie - zwiększy zadowolenie klienta ze współpracy. Kierujmy nasze reklamy do ludzi, którzy będą w pełni zadowoleni z naszych usług a firma rozwinie się pomimo kryzysu.

Jaką formę reklamy Państwo by polecali jako najbardziej skuteczną dla OSK, a które można uznać ze niepotrzebne lub już przestarzałe?

To czy działania reklamowe przyniosą zamierzony efekt uzależnione jest od wielu czynników. Odpowiednie określenie grupy docelowej jest tu kluczowe. Musimy wiedzieć, gdzie klient będzie szukał naszej firmy. Moim zdaniem dobrze przygotowana strona internetowa jest dziś niezbędna. Nie jest ona sama w sobie metodą reklamy, a jedynie miejscem, do którego możemy kierować interesantów. Strona bogata w dobrze napisane teksty odpowie na wszystkie pytania i rozwieje wiele wątpliwości potencjalnych klientów, bez naszego bezpośredniego udziału, dzięki czemu zaoszczędzimy sporo cennego czasu.

Z doświadczenia wiem, że najlepsze efekty przynoszą kampanie w Google (linki sponsorowane) oraz social media (Facebook). Prowadzimy wiele takich kampanii dla naszych klientów i widzimy naprawdę zadowalające efekty. Dzięki stosunkowo niewielkiemu budżetowi jesteśmy w stanie znacznie zwiększyć konwersje. (więcej informacji na ten temat można przeczytać na naszej stronie internetowej www.roxart.pl) Na ilość pozyskanych klientów olbrzymi wpływ ma również sam wygląd materiałów reklamowych, takich jak ulotki, wizytówki, strona www, itp. Brzydki projekt nie sprzeda, prawdą jest, że każdy z nas lubi patrzeć na ładne rzeczy. Estetyczne i przemyślane projekty podświadomie wzbudzają nasze zaufanie, a dzięki temu dobrze sprzedają.

Za mało skuteczną metodę reklamy uznałbym banery wiszące na płotach gdzieś przy rzadko uczęszczanych chodnikach/ulicach oraz źle rozkolportowane ulotki. Zapraszam wszystkich czytelników do zapoznania się z nasza ofertą oraz do kontaktu z nami. Dołożymy wszelkich starań, aby nasza współpraca była owocna.


Rozmawiał:
Krystian Ficek
Właściciel Agencji Reklamowej ROXart







ROXART - Partner Google

Status Partnera Google otrzymują firmy wykazujące się wiedzą i umiejętnościami z zakresu Google Ads

Zadzwonimy do Ciebie!

Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

Zostaw nam swoje dane kontaktowe
a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

agencja reklamowa rzeszow

Copyright © 2018 ROXart. Wszystkie prawa zastrzeżone.