Klient: IFI Ecohouse
Firma ta dołączyła do grona klientów ROXART, ponieważ potrzebowała pomocy umocnieniu wizerunku dwóch pokrewnych marek. Zależało jej także na zdobyciu nowych zleceń i stworzeniu silnego brandu. Nasz zespół bardzo poważnie potraktował to wyzwanie, w wyniku czego dzisiaj możemy z dumą przedstawić podsumowanie naszej współpracy. Zobacz, jak zbudowaliśmy branding IFI Ecohouse.
Kanały i narzędzia:
Zakres pracy:
Marka IFI zajmuje się różnego rodzaju instalacjami dla przemysłu. Z kolei marka Ecohouse odpowiada za sprzedaż, serwis i montaż pomp ciepła. Naszym zadaniem było niejako „przyłączenie” Ecohouse do IFI w taki sposób, by otrzymać dwie marki zbudowane na wspólnym członie. Przede wszystkim zależało nam na wzmocnieniu wizerunku mniej rozpoznawalnego Ecohouse. Oprócz tego chcieliśmy odpowiednio wypromować markę pod nową nazwą. Swoją pracę rozpoczęliśmy od zmiany logo i stworzenia identyfikacji wizualnej dla nowego brandu.
Pracę rozpoczęliśmy jak zawsze od stworzenia ambitnego planu. Następnie przeszliśmy do jego realizacji — wdrożyliśmy nowe logo, opracowaliśmy claim, a następnie zajęliśmy się identyfikacją wizualną i prowadzeniem profili w mediach społecznościowych.
Oprócz podkreślenia ekologiczności chcieliśmy, aby identyfikacja również odnosiła się do ciepła, stąd użycie koloru żółtego. Postanowiliśmy także wypróbować połączenie zieleni i żółci w przejściu kolorystycznym, na podstawie którego powstał ciekawy gradient.
Jeśli chodzi o typografię, dobraliśmy fonty o dość delikatnej budowie (wersja light i regular), które mają kompaktowy i nowoczesny charakter.
Wykorzystując powyższe elementy, stworzyliśmy projekty graficzne, które miały w odpowiedni sposób oddać charakter marki — z jednej strony pokazać ekologiczność, profesjonalizm i nowoczesność marki, zaś z drugiej przywiązanie do rodziny.
Dużym problemem marki Ecohouse była przestarzała strona internetowa, która nie wzbudzała zaufania odbiorców. Każdy element promocji polega na kierowaniu użytkowników (potencjalnych klientów) w jakieś konkretne miejsce lub do bezpośredniego kontaktu. Kiedy przekierowujemy ich na stronę internetową stworzoną 10 czy 15 lat temu, na której jest wiele nieaktualnych informacji, nie możemy liczyć na to, że pokażemy się jako firma godna zaufania. Taka przestarzała strona może odstraszać szczególnie wtedy, gdy ktoś porówna ją z firmami konkurencyjnymi.
Tymczasowym rozwiązaniem, które postanowiliśmy zastosować, było stworzenie prostej strony w kreatorze, dzięki której zyskaliśmy miejsce, do którego mogliśmy przekierowywać potencjalnych klientów. Strona posiadała aktualne informacje, była responsywna i cechował ją przyjazny dla użytkowników design.
Kiedy landing page był gotowy i mogliśmy na niego sprowadzać ruch, rozpoczęliśmy pracę nad docelową stroną internetową. Jej stworzenie było zdecydowanie bardziej rozbudowanym projektem, na który miały się składać opisy realizacji, FAQ, rozwinięty formularz kontaktowy i blog.
Ważnym krokiem w budowaniu wizerunku marki było rozpoczęcie działań na Facebooku. Na potrzeby mediów społecznościowych przygotowaliśmy key visual, na podstawie którego zostały przygotowane estetyczne i spójne wizualnie grafiki do postów. Z kolei wprowadzona przez nas komunikacja opierała się na języku korzyści dostosowanym do potrzeb naszej grupy docelowej.
Aby w pełni wykorzystać potencjał nowej strony www i regularnych publikacji w social media, nasze działania rozszerzyliśmy o płatne kampanie leadowe. Skierowane były do dwóch grup docelowych — deweloperów oraz prywatnych właścicieli domów. W imieniu klienta oferowaliśmy także pomoc w uzyskaniu dofinansowania na instalację pompy ciepła oraz promowaliśmy kompleksową ofertę na pompy ciepła (od montażu po późniejszy serwis).
Nie ma na co czekać!
Plan jest prosty: powiedz nam o swojej marce i tym, czego potrzebujesz dla jej rozwoju. Skontaktujemy się z Tobą i porozmawiamy o współpracy!
Możesz tylko zyskać