ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
+48 517 398 997
biuro@roxart.pl
Agencja reklamowa Roxart
Autor: Brygida Biega
23 listopada 2022 by Brygida Biega
Pewnie niejednokrotnie zdarzyło Ci się, że przed zakupem jakiegoś urządzenia szukałeś o nim opinii w Internecie. Sprawdzałeś fora, blogi i na podstawie zebranych informacji podejmowałeś decyzję zakupową. Nie jesteś sam – każdy tak robi. Właśnie dlatego Twoja marka powinna być widoczna wszędzie – nawet w najciemniejszych zakamarkach Internetu. Marketing szeptany to obecnie jedna z najskuteczniejszych form promocji w sieci. Przypomina plotkę, jednak działa skuteczniej i przedstawia Twoją firmę w lepszym świetle…
Marketing szeptany (buzz marketing) to nienachalna forma promocji. W przeciwieństwie do reklam nie chodzi o nakłanianie do zakupu, a o przedstawienie zalet produktu lub usługi. Marketing szeptany to naturalne wywołanie dyskusji o danej firmie. Ton wypowiedzi powinien być dopasowany do kontekstu i miejsca, w którym się ona odbywa. Nie ma lepszej reklamy niż rekomendacje, dlatego marketing szeptany cieszy się tak dużą popularnością i uznaniem.
Użytkownicy przed zakupem lub skorzystaniem z usług lubią sięgać po opinie innych osób – sprawdzają ceny, recenzje i komentarze. Według badań WWH 91% klientów decyzję zakupową podejmuje na podstawie tego, co przeczyta w Internecie. Trzeba pamiętać, że jest cienka granica pomiędzy spontaniczną opinią a nachalnym nakłanianiem do zakupów. Celem marketingu szeptanego jest wzbudzenie zainteresowania daną marką w naturalny i niewymuszony sposób. „Szepty” pomagają kreować trendy i wzmacniają wizerunek firmy w Internecie.
Odpowiednio prowadzony marketing szeptany może pozytywnie wpłynąć na wizerunek Twojej firmy. Dodatkowe opinie i rekomendacje sprawią, że jako marka staniesz się bardziej wiarygodny. Większe zainteresowanie z pewnością przełoży się na ruch na stronie www, a tym samym na wyniki finansowe. Co najważniejsze, marketing szeptany nie wymaga dużych nakładów pieniężnych – dostęp do forów i portali często jest bezpłatny.
Za pośrednictwem marketingu szeptanego możesz promować produkt i jednocześnie budować zaangażowanie obserwujących. Możesz działać wielotorowo, na kilku kanałach – forach branżowych, blogach i mediach społecznościowych. Na bieżąco możesz aktualizować istniejące już wątki i odnawiać starsze dyskusje. Marketing szeptany sprawdzi się przy promocji każdego produktu i usługi.
Pamiętaj, internauci wyczuleni są na kłamstwo i obłudę – o wiele lepiej postawić na neutralne treści niż przesycone pochwałami. Powinieneś unikać pisania o produkcie w samych superlatywach – czytelnicy od razu wywęszą oszustwo. Krótkie i konkretne rekomendacje są bardziej wiarygodne niż rozbudowane zdania napisane oficjalnym tonem. Marketing szeptany to duże możliwości – jeśli realizowany jest profesjonalnie.
Marketing szeptany to duża szansa na wypromowanie marki w Internecie. Jednak jeśli będzie prowadzony nieudolnie, to może przynieść Twojej firmie więcej szkody niż pożytku. Nachalne promowanie produktu sprawi, że w oczach odbiorców marka będzie postrzegana jako nieuczciwa. Finalnie – zamiast zyskać, odstraszysz od siebie potencjalnych klientów. Lepiej nie ryzykować i od razu oddać działania z zakresu buzz marketingu w ręce specjalistów.
Nowy
7 marca 2023 by Natalia Lelek
Podczas kiedy Ty zastanawiasz się, czy zatrudnić agencję marketingową, Twoi konkurenci zdobywają rynek. A przecież...
Nowy
15 lutego 2023 by Brygida Biega
Hej! Za nami już jedenaście odcinków Live Social Special. Jeśli jakimś cudem (jak to możliwe?) jesteś tutaj po raz...
Nowy
6 lutego 2023 by Joanna Wojtasiewicz
Zaczynasz swoją przygodę z reklamą w mediach społecznościowych? Stoisz przed dylematem wyboru grupy docelowej lub miejsca...
Teraz Twoja kolej!
Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.
Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!
Zamawiam kontakt