Dlaczego warto inwestować w reklamy na LinkedIn?

10 min. czytania
Radosław Tabor
Dlaczego warto inwestować w reklamy na LinkedIn?

Kiedy myślimy o komunikacji w LinkedIn, pierwsze co może przyjść do głowy to employer branding. Pod tym “pracowniczym” brandingiem kryje się strategia oraz wszelkie działania służące budowaniu reputacji atrakcyjnego pracodawcy wśród potencjalnych i obecnych pracowników. To jest zresztą cel, w jakim LinkedIn powstał i zyskał popularność – dziś jest miejscem, w którym każda marka może przedstawić swoją (unikalną) propozycję wartości dla pracowników. Komunikacja na LinkedIn może się więc świetnie sprawdzić przy przyciąganiu potencjalnych kandydatów do firm. Ale czy dziś to na pewno jedyny powód, dla którego warto inwestować w marketing w tym najbardziej oficjalnym portalu społecznościowym? Bynajmniej.

Odkryjmy więc najważniejsze aspekty reklamy na LinkedIn w 2024 roku.

Zasięg i targetowanie – jak trafić do idealnej grupy docelowej?

LinkedIn to świetna przestrzeń nie tylko do rekrutacji, ale też targetowania jak najbardziej biznesowych reklam. Takich, którymi chcemy trafić z naszym produktem lub usługą do bardzo konkretnej grupy zawodowej, gałęzi biznesu lub niszowych specjalistów. Jest tak dlatego, że LinkedIn to społeczność skupiona na zawodowych relacjach, kompetencjach i zainteresowaniach. Daje przez to tak szerokie i specyficzne możliwości targetowania reklam, że marketer może się tu poczuć jak Sknerus McKwacz nurkujący w swoim skarbcu pełnym milionów monet.

Możliwości selekcjonowania odbiorców reklam najlepiej zrozumiemy na przykładzie. Jesteśmy więc, dajmy na to, biurem księgowym wyspecjalizowanym w obsłudze kancelarii adwokackich. Chcemy zdobyć nowych klientów, naszą unikalną propozycją jest właśnie wąska specjalność
i duże doświadczenie w adwokackiej niszy. Co więc robimy? Targetujemy kampanię na kancelarie adwokackie, na konkretne stanowiska adwokatów, a może wręcz na konkretne firmy z tej niszy, do których chcemy dotrzeć.

Ale skąd się w tym wszystkim wziął Sknerus McKwacz? Stąd, że LinkedIn minimalizuje ryzyko przepalania budżetu na szukanie igły w stogu nieistotnych odbiorców. Jak pokazał nam przykład biura księgowego, nie musimy tu marnować zasobów na komunikowanie się do wszystkich. Możemy skupić się na jasno określonych odbiorcach i dzięki temu maksymalizować skuteczność naszych kampanii reklamowych.

Profesjonalizm i zaufanie – jak budować wizerunek marki?

LinkedIn gromadzi w jednym miejscu profesjonalistów. Reklamy w tym portalu mają więc naturalny potencjał budowania profesjonalnego wizerunku marki. Właśnie tutaj użytkownicy najbardziej oczekują nie tylko wysokiej klasy treści, ale też sprawdzonych, merytorycznych informacji. To sprawia, że reklamy na LinkedIn niemal z zasady wyglądają bardziej poważnie
i wiarygodnie niż w innych social mediach. Jaką istotną rzecz nam to wskazuje? LinkedIn jest szczególnie ważnym medium komunikacji reklamowej dla marek, których kluczowym czynnikiem sukcesu jest profesjonalizm i zaufanie, jakim się cieszą u klientów. Nieprzypadkowo wspomnieliśmy tu o przykładzie firmy z branży finansów i rachunkowości.

W budowaniu naszego wizerunku na LinkedIn fundamentalne będą więc dwie kwestie. Pierwsza to zadbanie o profesjonalizm i spójność w wyglądzie strony firmowej, jak i profili osobistych pracowników – im wyższy poziom estetyczny zdjęć i grafik, tym lepiej. Druga rzecz to zaufanie – komunikujemy je zbierając rekomendacje, dzieląc się istotną wiedzą i pozytywnymi opiniami klientów w naszych publikacjach na platformie i wreszcie eksponując w reklamach te opinie, jak i wszelkie inne dane ilościowe i jakościowe, które potwierdzają pozytywne rezultaty współpracy z nami.

Generowanie leadów – jak LinkedIn pomaga w pozyskiwaniu klientów?

Przy planowaniu inwestycji w reklamę zawsze trzeba mieć pogłębioną świadomość tego, co i jak robią nasi wymarzeni odbiorcy. W kontekście LinkedIn podstawowa odpowiedź brzmi: tutaj ludzie aktywnie szukają informacji zawodowych i biznesowych. Wiedza ta jest dla nas absolutnym punktem wyjścia do tworzenia reklam, które mogą na tej platformie wygenerować wysokiej jakości leady.

iedy już wiemy, że potrzebujemy dostarczać naszym odbiorcom merytorycznej, budzącej zaufanie wiedzy, możemy wykorzystywać ją w różnych formatach reklam. LinkedIn oferuje nam możliwości dotarcia do potencjalnych klientów na różnych etapach ich ścieżki zakupowej – od reklam tekstowych i wideo, po natywne reklamy wizualne w feedzie lub płatną promocję posta organicznego Twojej firmy. Platforma pozwala nam być jeszcze bliżej pozyskania leadów, bo oferuje reklamę w formie gotowego formularza zbierającego dane – wystarczy w niego kliknąć. Podobnie z dotarciem do konkretnego, indywidualnego wręcz odbiorcy – na to pozwalają reklamy w wiadomościach na czacie.

Analiza i optymalizacja – jak mierzyć skuteczność kampanii reklamowych na LinkedIn?

W poprzednich akapitach odkryliśmy, że jest zamek otwierający drzwi do potencjalnych klientów na LinkedIn. Teraz potrzebujemy jeszcze klucza, by te drzwi otworzyć, czyli po prostu zadbać o skuteczność naszych kampanii reklamowych. Do tego nam posłuży ciągłe monitorowanie i optymalizacja reklam. Platforma oferuje tu zaawansowane narzędzia analityczne, z którymi śledzimy reakcje na kampanię w czasie rzeczywistym. Monitorujemy więc takie dane jak liczba kliknięć, wskaźnik konwersji czy koszt pozyskania klienta. Daje nam to namacalną podstawę do szybkich, ale przemyślanych decyzji o tym, jak dostosowywać nasze kampanie do osiągnięcia lepszych rezultatów.

Podsumowanie

LinkedIn to nie tylko rekrutacje i networking specjalistów. Inwestycja w reklamę na tej platformie może być bardzo opłacalna dla wielu firm – z podkreśleniem tych, które swoją pozycję budują na szczególnym zaufaniu i profesjonalizmie, na przykład w sektorze B2B lub branży finansów i rachunkowości.

Warto przy tym postawić na holistyczny, spójny rozwój marki w LinkedIn. Oznacza to najpierw rozpoznanie i zrozumienie swoich odbiorców, a następnie stworzenie odpowiadającego im profesjonalnego wizerunku brandu w ramach naszej strony i profili na Linkedin. Gdy już zbudujesz wizerunek – od estetycznych zdjęć i spójnej identyfikacji wizualnej po rekomendacje; od wartościowych kontaktów biznesowych po aktywną wymianę wiedzy w feedzie – Twoja firma będzie gotowa na prowadzenie kampanii reklamowych przynoszących leady i biznesowe wzrosty.

Obecnie dla marketerów używających skutecznych metod promocji produktów i usług LinkedIn jest wręcz niezastąpioną platformą komunikacji reklamowej. A to oznacza, że i Ty możesz już dziś odkryć potencjał LinkedIn dla swojego biznesu. 

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Radosław Tabor

Ojej, wydaje mi się, że autor poniższych tekstów zapomniał ustawić opisu. Nie przejmuj się tym i czytaj wpisy!