Roxart - Agencja Reklamowa Rzeszów

Agencja Reklamowa Rzeszów

  • ul. Hanasiewicza 10, 35-103 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: Magdalena Miler

content marketing | 

Klient prześwietlony i strategia doskonała, czyli czym jest insight konsumencki?

27 maja 2019 by Magdalena Miler

Klient prześwietlony i strategia doskonała, czyli czym jest insight konsumencki?

Od czego zależy powodzenie kampanii reklamowej? Nie istnieje jedna poprawna odpowiedź na to pytanie, a wszystkie, które nasuwają się na myśl, są złożone. Zaryzykujemy jednak stwierdzeniem, że od tego, jak dobrze zna się potrzeby odbiorcy – zarówno te jawne i podświadome. Jak je poznać?

Kluczem do sukcesu wszelkich działań marketingowych jest poznanie insightu konsumenckiego. Co kryje się pod tą tajemniczą, niemal magiczną nazwą? Wbrew pozorom insighty nie są niczym skomplikowanym, a spojrzeniem w świat konsumenta, poznaniem jego jawnych i podświadomych potrzeb, motywacji i problemów. By je odnaleźć należy rozmawiać z klientami, prowadzić badania i dużo, dużo myśleć.

Zobacz: Dlaczego Twoja firma NIE potrzebuje animacji w marketingu?

Zastanów się, jak wiele może dać Ci świadomość tego, dlaczego konsument sięga po daną usługę czy produkt? Taka wiedza jest bezcenna i służy jako podstawa Twoich działań marketingowych. Skutecznych działań marketingowych, dodajmy. Właśnie dlatego insight konsumencki jest jednym z najważniejszych elementów tworzenia strategii marketingowej, a niestety nierzadko bywa nie tylko pomijany, ale i… zmyślany.

Postać insightu robi się coraz bardziej klarowna? Można go sprowadzić po prostu do myśli czy stwierdzenia, dzięki któremu wiadomo, co robić. Nie musi być on dosłownym hasłem reklamowym, ale na jego podstawie warto je stworzyć. Dokładnie tak, jak zrobiło to kilka znanych firm.

Insight konsumencki – przykłady

Teoria przerobiona, to pora na przykłady. Oczywiście nie każda marka traktuje problem stworzenia skutecznej strategii marketingowej w sposób poważny, ale na pewno zrobili to już giganci w świecie konsumpcji. Oto kilka przykładów insightów konsumenckich, które obróciły się w zysk.

1. Snickers, „Nie jesteś sobą, kiedy jesteś głodny”

Nie jest tajemnicą, że ośrodki kojarzeniowe złości i głodu są w bliskim sąsiedztwie. Do tej zależności doszli marketerzy marki i wszelkie działania marketingowe oparli właśnie na niej. Doskonale wiemy, że gdy człowiek jest głodny, jest też zły, ale wykorzystanie tego stanu jako hasła i insightu okazały się genialne w skutkach.

2. Ostatnia kostka Milki

Wiecie, jak jest z ostatnią gumą do żucia, papierosem i kostką czekolady. Choć każdy ma na nie chrapkę, przyzwoitość nie wypada po nie sięgnąć. W sytuacji, w której więcej niż jedna osoba je czekoladę i przy założeniu, że jedzący pochłoną ją w całości, występuje następujący dylemat – kto zje ostatnią kostkę? I właśnie dlatego producent tej pysznej, kremowej czekolady wypuścił limitowaną serię tabliczek bez ostatniej kostki. Oczywiście, można by się czepiać, że któraś z porcji zawsze będzie ostatnia, ale pomniejszone o jedną kostkę tabliczki sprzedały się w mgnieniu oka.

3. Sheba i singielki kociary

Marketerzy z firmy produkującej luksusowy (koty nie zasługują na inny) pokarm dla kotów, podjęli trud odpowiedzenia sobie na pytanie, jak to zrobić, by właściciele sierściuchów inwestowali więcej w ich obiad niż we własny. Po żmudnej analizie raportów okazało się, że najwięcej kotów mieszka z singielkami. Co więcej specjaliści dogrzebali się do badań mówiących o tym, że w takich przypadkach kot zastępuję im mężczyznę (spokojnie, jedynie w towarzyskim wymiarze). Co było dalej? Kampania reklamowa miała dotrzeć tylko do tej jednej konkretnej grupy docelowej, a w celu jej przygotowania posłużono się odkrytym insightem. Zatem singielki traktujące swoje koty jak partnera, nie szczędziły pieniędzy, by jadł on owoce morza, jagnięcinę drób, gęsinę i inne mięsa.

Insight konsumencki – jak go zrobić?

Gdzie odnaleźć dobry insight? Możliwości jest kilka – rozmawiamy z osobami będącymi zidentyfikowaną grupą docelową i zadajemy im pytania, naprowadzające na to, dlaczego kupiły dany produkt. Kolejna droga to analiza badań, raportów i wyciąganie z nich wniosków. To jeszcze nie koniec, można śledzić wypowiedzi klientów w sieci oraz usiąść i wczuć się w ich skórę – analizować każdy krok prowadzący do zakupu produktu.

Zobacz: Wyciągamy trupy z szafy Google. Oto projekty giganta, które zakończyły się porażką

Odszukiwanie insightów sprowadza się do obserwacji, wyciągania i łączenia wniosków.

Jakie są cechy dobrego insightu? 4xR!

Teoria, praktyka cudza i praktyka własna! Jak odkryć insighty?

Obserwując, rozmawiając z konsumentami i zagłębiając się w ich świat. Olśnienie, bo nie oszukujmy się, insight sprowadza się właśnie do niego, może przyjść w najmniej oczekiwanym momencie.

Zakończymy pewnym insightem historycznym. Isaac Newton obserwował spadające z drzew jabłka i dopiero wówczas, gdy jedno z nich upadło mu na głowę, doznał olśnienia, że odpowiedzialna za to jest grawitacja.

Skomentuj ten wpis

Zobacz pozostałe wpisy

< Powrót
Roxart blog - 5 powodów, dla których musisz zainstalować wtyczkę Messengera na swojej stronie

social media | 

5 powodów, dla których musisz zainstalować wtyczkę Messengera na swojej stronie

15 marca 2018 by Magdalena Miler

Na początku był Facebook, później Messenger, a później nastąpiła era chatbotów. Dzisiaj masz do czynienia z facebookowym...

Roxart blog - Trendy w social media na rok 2018

social media | 

Trendy w social media na rok 2018

13 lutego 2018 by admin

Nadejście Nowego Roku zawsze niesie ze sobą zmiany. Mark Zuckerberg już zwerbalizował swoje plany względem Facebooka...

Roxart blog - Przedstaw swoje usługi na Facebooku

social media | 

Przedstaw swoje usługi na Facebooku

22 listopada 2016 by admin

Facebook posiada szereg funkcjonalności, które można wykorzystać do prowadzenia fanpage'a, aby stał się efektywniejszy....

Teraz Twoja kolej!

Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

Zamawiam kontakt

Świat skutecznej reklamy.

Witaj w świecie agencji reklamowej ROXart, w którym skuteczne reklamy są najważniejsze.
Reklama jest dla nas czymś więcej niż pracą, poświęcamy się jej bez reszty. Fascynuje nas fakt, że dobrze dobrane kolory i słowa potrafią potęgować sprzedaż.
Nie pracujemy pięć dni w tygodniu po osiem godzin, w sumie nie pracujemy w ogóle. Tego czym się zajmujemy nie możemy nazwać pracą, jest to coś tak naturalnego jak oddychanie – nie myślimy działamy! Dlatego powierzając w nasze ręce tak istotną cześć swojego biznesu jaką jest niewątpliwie reklama możesz być spokojny, Twoje zlecenie trafiło do pasjonatów, którzy nie pozwolą Ci się zawieść. Techniki reklamy są niczym kolory farb w palecie malarza, używając jednego koloru ciężko jest namalować pejzaż. Aby przeprowadzić skuteczną akcję promocyjną musimy połączyć ze sobą dostępne metody reklamy i promocji. Niezależnie od tego czy sprzedajesz buty, wędliny czy samochody my wiemy jak zwiększyć Twoje udziały na rynku. Reklama w Internecie, prasie czy na bilbordach może być skuteczniejsza niż Ci się wydaje! Jednak żeby tak było, wszystko wcześniej musi zostać przemyślane i dokładnie zaplanowane. Nie ma ludzi na których reklamy nie działają, są tylko tacy, którzy tak sądzą. Wykorzystaj to! Skontaktuj się z naszą rzeszowską agencją reklamową i zobacz ile do tej pory straciłeś. Czas biegnie szybko, konkurencja nie śpi! Nie zastanawiaj się dłużej – zacznij wygrywać w wyścigu z konkurencją.

Rzeszów to idealne miejsce dla Agencji reklamowej.

Rzeszów to miasto innowacji i rozwoju. Stolica Podkarpacia nieustannie się rozwija, codziennie powstają tu nowe firmy, a duże przedsiębiorstwa otwierają swoje filie. Agencja reklamowa w Rzeszowie ma przed sobą ogromne możliwości rozwoju. Dlatego jest to miejsce dla nas!
Zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt kampanii reklamowych dla firm z naszego miasta, wiele reklam wykonanych przez nas zdobi rzeszowskie budynki i drogi. Wykonujemy reklamy standardowe (wydruki wielkoformatowe, reklamy świetlne, poligrafię itp.), reklamy internetowe (strony www, landing pages, grafikę displayową) oraz całe kampanie łączące ze sobą wszystkie dostępne media.
Jesteśmy w posiadaniu dużego budynku, w którym znajdują się nasze biura, studio fotograficzne, pracownia oraz garaż w którym aplikowane są folie na samochody. Z chęcią przyjmujemy klientów w naszej siedzibie, omawiając szczegóły współpracy przy aromatycznej kawie. Najważniejszy jest dla nas komfort naszych klientów, dlatego jesteśmy elastyczni. To Ty wybierasz preferowany rodzaj kontaktu z nami, może to być mail, telefon, wizyta w naszej lub Twojej siedzibie – niezależnie czy mieści się ona w Rzeszowie czy w innym mieście Polski. Zapraszamy do współpracy!