Jak dodawać produkty do sklepu online?
Na podstawie poprzednich wpisów z serii e-commerce, przygotowaliśmy już firmę do sprzedaży online oraz wybraliśmy rozwiązanie e-commerce (SaaS, open source, dedyk). Najwyższa pora zająć się dodaniem produktów.
Linki do poprzednich wpisów:
Czy jesteś gotowy na sprzedaż online?
Jak przygotować się do wyboru rozwiązania, na którym oprzesz swój sklep online?
Na czym postawić sklep internetowy: SaaS, Open Source czy dedykowane rozwiązanie?
Pierwsze pytanie, na które powinniśmy odpowiedzieć, brzmi: „jak to się stanie, że na moim nowym sklepie pojawią się produkty?”. Niestety, z mojego doświadczenia wynika, że mało osób zadaje sobie to pytanie. Żyją w przeświadczeniu, że wystarczy pstryknąć palcami, a one się tam po prostu pojawią ze zdjęciami i pięknymi opisami. Może tak być, ale o tym później.
Sposoby dodawania produktów do sklepu online
- Najbardziej oczywisty i pracochłonny – dodanie wszystkiego przez panel sklepu z tak zwanego „palca”, czyli ręcznie. Bardzo popularne w przypadku małych firm lub osób nieposiadających doświadczenia w e-commerce.
- Produkty na „pstryknięcie palca”:
a. Zintegrowanie sklepu online z systemem ERP (Subiekt GT, Optima, Enova360, itp.).
b. Zintegrowanie sklepu online z hurtownią.
Możesz teraz powiedzieć, no ok Krystian, ale do tego systemu ERP produkty też musi ktoś dodać. Oczywiście, że tak, bardzo często producent udostępnia plik, który możesz zaimplementować do swojego systemu magazynowego. Jest też gama producentów, którzy skupiają się na e-commerce, w takim przypadku tworzą oni zaawansowane karty produktu, zwane rich content. Więcej o nich możesz przeczytać tu:
Musisz wiedzieć, że każdy system zarządzania magazynem ma swoją specyfikację co do plików, które możesz do niego „wrzucić”. Zanim przygotujesz plik, zapoznaj się z tą specyfikacją.
O tym, jak pogodzić później z SEO dodanie produktów zawierających opisy producenta, będzie kolejny artykuł.
Na tym etapie Twoim celem jest maksymalne poukładanie i zautomatyzowanie całego procesu sprzedaży, od tak zwanego zaplecza. Chodzi o informacje o stanach magazynowych, automatyzacji wystawiania dokumentów, itp. Im lepiej zrobisz to teraz, tym szybciej będziesz mógł skalować swoją sprzedaż.
Istnieje kilka narzędzi, które pomagają w tym zadaniu. Skupię się na jednym, polskim, a nazywa się: baselinker
Opisując je jednym zdaniem: Pozwala na kompleksowe zarządzanie sprzedażą online, integracjami, itp. z jednego miejsca. Często właśnie to narzędzie jest łącznikiem pomiędzy sklepem, a systemem ERP. Oczywiście daje ono dużo większe możliwości.
Podsumowanie:
Z mojego doświadczenia wynika, że wielu klientów bagatelizuje proces dodawania produktów do sklepu. Kończy się to później dużą ilością niepotrzebnej pracy, pomyłkami i problemami. Lepiej od razu poświęcić na ten etap kilka dni, dobrze go rozpisać i zaplanować, niż później tygodniami, a czasem nawet miesiącami (w przypadku bardzo dużej ilości produktów) odkręcać błędy popełnione na samym początku.
Jeśli potrzebujesz pomocy w tym zakresie, umów się na DARMOWE, 30-minutowe konsultacje ze mną.
Tel: 517 398 997
Mail: krystian@roxart.pl
Zobacz poprzednie wpisy z tematyki e-commerce:
Czy jesteś gotowy na sprzedaż online?
Jak przygotować się do wyboru rozwiązania, na którym oprzesz swój sklep online?
Na czym postawić sklep internetowy: SaaS, Open Source czy dedykowane rozwiązanie?
Co Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)
Co Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)