Jak skutecznie pozyskiwać leady dla biura księgowego?

2 min. czytania
Daniel Martula
Jak skutecznie pozyskiwać leady dla biura księgowego?

Początek czwartego kwartału roku to najlepszy moment na zmianę księgowego, jeśli planuje się nawiązanie współpracy z nowym biurem księgowym.

Zgłosił się do nas klient, który prowadzi dużą ogólnopolską kancelarię doradztwa podatkowego. Ten rok jest również szczególny jeśli chodzi o właścicieli firm. Rząd ogłosił w maju plany nowego programu społeczno-gospodarczego – tak zwany “Nowy Ład”. Jedno z głównych założeń Nowego Ładu to podniesienie kwoty wolnej od podatku oraz podwyższenie drugiego progu podatkowego, ale też wiele innych zmian, które wzbudzają emocje i kontrowersje wśród przedsiębiorców.

Plan

  • Przygotowanie Menedżera Firmy.
  • Przygotowani Piksela Facebooka i eventów mierzących skuteczność na stronie.
  • Dopasowanie komunikatów.
  • Generowanie kontaktów przy pomocy Facebook Ads.

Generowanie kontaktów przy pomocy Facebook Ads

Wyzwania

  • Ograniczony czas.
  • Odpowiedni dobór komunikatów.
  • Budżet początkowy 3000 zł.

Realizacja

W komunikacji na Facebooku klient zdecydował się na odważną, a wręcz pejoratywną komunikację związaną z Nowym Ładem. Przygotowaliśmy dwa typy kampanii. Jedna kierowała użytkowników Facebooka do dedykowanych stron – tak zwanych Landing Page, a druga kampania pozyskiwała kontakty bezpośrednio na Facebooku.

Pozyskiwanie kontaktów bezpośrednio na Facebooku

ROXart – agencja reklamowa Kraków

Kampania z wykorzystaniem Landing Page

Na początku kampanii, skierowaliśmy użytkowników Facebook do dedykowanego landing page. Użytkownicy na stronie lądowania byli aktywni przez kilka sekund – klikali w różne elementy strony, ale ostatecznie tylko jedna osoba wysłała formularz kontaktowy.

Tygodniowa statystyka kampanii

Po tygodniu prowadzenia kampanii i analizie wyników zdecydowaliśmy się pozostawić jedynie remarketing strony lądowania, na którą trafiło kilkaset osób z kampanii.

Kampania Lead Ads

Pozostały budżet przekierowaliśmy na kampanię Lead Ads, która generowała zaskakujące wyniki.

Najbardziej obfity w leady był pierwszy tydzień kampanii, w której średni koszt pozyskania Leada wynosił 9,38 zł/ kontakt.

Średni koszt pozyskania leada

W drugim dniu kampanii wynik był najbardziej satysfakcjonujący i wyniósł 6,38 zł/ kontakt.

Najbardziej satysfakcjonujący wynik w drugim tygodniu kampanii na Facebooku

Po równo 30 dniach prowadzenia kampania, średni koszt CPM utrzymał się na bardzo niskim poziomie, jak na kampanię lead ads, co świadczy o dobrze dobranym przekazie do grupydocelowej.

Koszt 1000 wyświetleń (CPM) po 30 dniach

W trakcie trwania kampanii podjęliśmy optymalizacje przekazu, wyłaniając zwycięski komunikat. Średni koszt pozyskania kontaktu utrzymuje się na poziomie 19,40 zł/ kontakt.

Zwycięski komunikat na Facebooku

Podsumowanie

Sukcesem kampanii był prawidłowy dobór przekazu w grupie docelowej oraz optymalizacje zakupu reklam.

Zastosowaliśmy dwa rodzaje optymalizacji budżetu kampanii. W tym przypadku najskuteczniejszy jeśli chodzi o koszt pozyskania kontaktu, okazał się budżet całkowity, w którym system wydawał budżet odpowiednio do możliwości pozyskania kontaktu.

Koszty i wyniki kampanii

Klient po przeanalizowaniu jakości kontaktów, zdecydował się na kolejną odsłonę kampanii, która jest obecnie w realizacji.

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Administrator Strony

Konto Administratora Strony