Jak zaplanować rebranding, zanim wystartujesz?

Nie planujesz? Giniesz. W dodatku przepalasz budżet. Twoja marka będzie niewidoczna wśród konkurencji, jeśli dalej będziesz myślał, że rebranding to tylko zmiana logo i kolorów. Nie daj się wyeliminować z gry – zaplanuj swoje działania i zadbaj o to, by Twoja marka nie tylko przetrwała, ale prosperowała.
Czy zastanawiałeś się, jak odmienić swoją firmę w oczach klientów?
Musisz rozumieć, że rebranding to coś więcej, niż zmiana kolorów w szacie graficznej i logo. To możliwość przedefiniowania Twojej marki i dostosowania jej do aktualnych trendów rynkowych oraz oczekiwań klientów. Możesz ponownie zdefiniować swoją misję, wartości i sposób, w jaki będziesz komunikować się ze światem. Planowanie remarketingu zacznij od pytania – co wyróżnia Twoją markę na tle innych? Jak możesz to podkreślić i jeszcze bardziej wyeksponować w oczach obecnych i przyszłych klientów? Stwórz UVP – korzyści dla klienta, które będą jasno komunikowały, dlaczego Twoja oferta jest wyjątkowa.
Oprócz warstwy wizualnej niezwykle istotna jest spójność przekazu — obie te sfery powinny iść ze sobą w parze, tworząc jednolity obraz marki. Warstwa wizualna to pierwszy punkt kontaktu z klientem, ale to spójna i przemyślana komunikacja buduje głębsze, emocjonalne połączenie i lojalność. Oznacza to, że każdy element Twojego rebrandingu musi być jednolitym przekazem, który będzie odzwierciedlał nowe wartości i aspiracje marki. Pomocne w osiągnięciu tego celu jest stworzenie claimu, czyli głównego hasła, które będzie komunikowało charakter Twojej marki.
Jakie są etapy rebrandingu?
To jak – planujesz i osiągasz sukces, czy robisz na ślepo i giniesz w tłumie? Jeśli chcesz, żeby Twój rebranding był skuteczny, trzymaj się poszczególnych etapów.
- Analiza i strategia – przeprowadź dogłębną analizę marki, konkurencji oraz potrzeb i oczekiwań klientów. Określ, co w obecnym wizerunku firmy wymaga zmiany i jakie cele ma spełnić nowy wizerunek. Pomocna może okazać się analiza SWOT, która pomoże Ci określić słabe i mocne strony, możliwości i zagrożenia. Prześledź też archetypy marki, aby zdefiniować charakter i osobowość swojego brandu.
- Zaprojektuj zmiany – opracuj wszystkie elementy identyfikacji wizualnej, a także popracuj nad dopasowaniem odpowiedniego tonu komunikacji, który będzie odpowiadał nowemu wizerunkowi marki i jej wartościom.
- Czas na implementacje – wprowadź wszystkie zmiany w życie. Zaktualizuj swoje materiały marketingowe, stronę internetową, wizytówkę czy opakowania produktów.
- Zakomunikuj zmiany – poinformuj swoich odbiorców o zmianach. Zachowaj spójność, tak aby zbudować pozytywny wizerunek marki. Upewnij się, że komunikacja zmian jest jasna dla odbiorcy i odzwierciedla nowy wizerunek marki. W tym celu monitoruj reakcje odbiorców i zbieraj feedback.
Jak zmienić logo, stronę internetową i inne elementy wizerunkowe?
Analiza strategiczna i kreatywność – tego potrzebujesz, aby rebranding poszczególnych elementów był sukcesem. Stwórz logo, które będzie nawiązywać do filozofii Twojej marki. Jeśli nie chcesz wprowadzać drastycznego rebrandingu, znajdź równowagę między odświeżeniem a zachowaniem elementów, które identyfikują Twoją markę.
Strona internetowa wymaga responsywności, intuicyjnej nawigacji i optymalizacji pod SEO. Wszystkie elementy wizerunkowe, od promocyjnych po opakowania, powinny być spójne z nowym designem. Komunikuj zmiany jasno, wskazując na korzyści rebrandingu dla klientów.
Jak promować nowy wizerunek, aby zdobył serca Twoich klientów?
Czy uniwersalny przepis na sukces w promowaniu nowego wizerunku istnieje? Odpowiedź twierdząca byłaby kłamstwem. Każda marka i jej odbiorcy są wyjątkowi, dlatego warto zacząć od budowania spójnych komunikatów, które odzwierciedlą Twoją markę. Ludzie uwielbiają historie. Podziel się inspiracjami, które stoją za rebrandingiem i pokaż jak zmiany odzwierciedlają ewolucję Twojej marki. A może współpraca influencerska – czy takie działania pasują do DNA Twojej marki? Jeśli tak, to znajdź takich twórców, którzy pomogą Ci dotrzeć do szerszej publiczności i przedstawić zmiany, które u Ciebie zaszły. Najważniejsze – na bieżąco testuj i zbieraj feedback, aby móc poprawiać swoje wyniki.
wróć do listy wpisówCo Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)
Co Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)