ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
+48 517 398 997
biuro@roxart.pl
Agencja reklamowa Roxart
Autor: Magdalena Miler
27 czerwca 2018 by Magdalena Miler
Zdarza Ci się wchodzić na ciekawie zapowiadający się artykuł, żeby po chwili zamknąć okno i przestać go czytać tylko dlatego, że stwierdziłeś, że nic nie wniesie do Twojego życia? Zdarza się, a nie powinno. Przemyślany marketing treści buduje stabilne i długotrwałe związki z internautami.
Czym jest content marketing? To wszelkiego rodzaju treści w marketingu – od poradników, przez artykuły sponsorowane, eksperckie, infografiki, posty na social media, newslettery po wideo. Jego zadaniem jest reklama i zyskanie odbiorców. Działanie na korzyść pozycji w Google, przyciągniecie uwagi klientów i budowanie zaangażowania.
Jakie korzyści z content marketingu będzie miała Twoja firma? Klient zwraca uwagę na chwytliwe hasło reklamowe czy tytuł artykułu, po czym wchodzi na Twoją stronę. Zainteresują go treści (usługi), zostanie na niej dłużej i wróci. Co więcej, możliwe, że poleci portal znajomi i sytuacja się powtórzy. Content marketing daje trzykrotnie większą liczbę leadów w porównaniu do działań opierających się na tradycyjnym marketingu.
1. Wczuj się w skórę osoby, która będzie czytać tekst
Przed napisaniem jakichkolwiek treści musisz: 1. zastanowić się, jak musiałby wyglądać tekst na ten temat, abyś sam przeczytał go z zainteresowaniem, 2. zrobić reasearch. Najlepszą drogą, by wczuć się w skórę swoich odbiorców jest stworzenie person. Wyobraź sobie potencjalnego odbiorcę Twojego tekstu – np. piszesz tekst o branży nieruchomości, stwórz zatem w swojej wyobraźni osobę, która chce kupić mieszkanie i wczuj się w jej skórę. Jakie informacje Cię interesują? Gdy już uświadomisz sobie swoje nowe potrzeby, spisz je i uwzględnij w pisanej treści.
Zobacz: Jak dobierać hashtagi do zdjęć na Instagramie?
2. Prosty język
Być może wyobraziłeś sobie, że odbiorcą Twojego tekstu będzie osoba prosta, do której nie dotrze bogaty język i zdania wielokrotnie złożone. Tak właśnie przechodzimy do kolejnej cechy skutecznego content markertingu – język, którym operujemy musi być prosty. Nieskomplikowany przekaz, jasna forma wypowiedzi, niezawiłe i zrozumiałe teksty – właśnie takich szukamy w sieci. Mając ochotę na rzeczy ambitniejsze sięgamy po literaturę piękną.
3. Konkrety
Co się dzieje, gdy artykuł, w który kliknąłeś – powiedzmy poradnikowy – nie dostarcza Ci żadnej konkretnej wiadomości? Zamykasz go. Nikt nie wgłębia się w treści, które wydają się nie prowadzić do sedna. Jeśli masz do przekazania konkretne rady, nie zwlekaj, a przystąp do działania. Internet to miejsce, w którym liczą się krótkie i zwięzłe formy.
Zobacz: Neuromarketing, czyli całkowicie podświadome robienie zakupów
4.Układ tekstu
Nieważne, czy mamy do czynienia z newsletterem, postem na FB czy artykułem, w żadnym z przypadków nie można przesadzić ani z ilością treści, ani jej nagromadzeniem w jednym miejscu. Artykuł ma być czytelny i przejrzysty. Zbity tekst, nieoddzielony spacjami i nagłówkami wydaje się chaotyczny i nie zachęca do czytania. Organizacja to podstawa.
5. Różnorodność form
Treści to nie tylko artykuły, ale i obrazy, grafiki, filmy i prezentacje. Jeśli zastosujemy różnorodność form, czytelnik poświęci nam więcej uwagi. Na każdym polu bitwy o klienta, czy jest to Facebook, strona czy blog trzeba stosować różne formy – grafiki mieszać z filmikami, a artykuły wzbogacać zdjęciami czy infografikami.
Chcesz, by Twój klient skupił wzrok na Twojej ofercie czy usłudze? Postaw na content marketing. Skuteczny marketing treści=uContentowany klient.
14 grudnia 2018 by Krystian Ficek
Każdy z Nas wie, a przynajmniej powinien wiedzieć, czym jest sprzedaż, ponieważ to dzięki niej firmy mają rację bytu...
Nowy
10 marca 2022 by Katarzyna Swaczek
Każdego roku zakładanych jest ponad 80 tysięcy nowych przedsiębiorstw. Wiele z nich chce się wyróżnić na tle...
4 lipca 2018 by admin
Już na początku tekstu można by wskazać podstawowy błąd popełniany przy działaniach AdWords, który polega na uruchomieniu...
Teraz Twoja kolej!
Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.
Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!
Zamawiam kontakt