Klient uContentowany – 5 cech skutecznego content marketingu

Magdalena Miler
Klient uContentowany – 5 cech skutecznego content marketingu
Zdarza Ci się wchodzić na ciekawie zapowiadający się artykuł, żeby po chwili zamknąć okno i przestać go czytać tylko dlatego, że stwierdziłeś, że nic nie wniesie do Twojego życia? Zdarza się, a nie powinno. Przemyślany marketing treści buduje stabilne i długotrwałe związki z internautami.

Czym jest content marketing? To wszelkiego rodzaju treści w marketingu – od poradników, przez artykuły sponsorowane, eksperckie, infografiki, posty na social media, newslettery po wideo. Jego zadaniem jest reklama i zyskanie odbiorców. Działanie na korzyść pozycji w Google, przyciągniecie uwagi klientów i budowanie zaangażowania.

Jakie korzyści z content marketingu będzie miała Twoja firma? Klient zwraca uwagę na chwytliwe hasło reklamowe czy tytuł artykułu, po czym wchodzi na Twoją stronę. Zainteresują go treści (usługi), zostanie na niej dłużej i wróci. Co więcej, możliwe, że poleci portal znajomi i sytuacja się powtórzy. Content marketing daje trzykrotnie większą liczbę leadów w porównaniu do działań opierających się na tradycyjnym marketingu.

Cechy dobrego kontent marketingu:

1. Wczuj się w skórę osoby, która będzie czytać tekst

Przed napisaniem jakichkolwiek treści musisz: 1. zastanowić się, jak musiałby wyglądać tekst na ten temat, abyś sam przeczytał go z zainteresowaniem, 2. zrobić reasearch. Najlepszą drogą, by wczuć się w skórę swoich odbiorców jest stworzenie person. Wyobraź sobie potencjalnego odbiorcę Twojego tekstu – np. piszesz tekst o branży nieruchomości, stwórz zatem w swojej wyobraźni osobę, która chce kupić mieszkanie i wczuj się w jej skórę. Jakie informacje Cię interesują? Gdy już uświadomisz sobie swoje nowe potrzeby, spisz je i uwzględnij w pisanej treści.

Zobacz: Jak dobierać hashtagi do zdjęć na Instagramie?

2. Prosty język

Być może wyobraziłeś sobie, że odbiorcą Twojego tekstu będzie osoba prosta, do której nie dotrze bogaty język i zdania wielokrotnie złożone. Tak właśnie przechodzimy do kolejnej cechy skutecznego content markertingu – język, którym operujemy musi być prosty. Nieskomplikowany przekaz, jasna forma wypowiedzi, niezawiłe i zrozumiałe teksty – właśnie takich szukamy w sieci. Mając ochotę na rzeczy ambitniejsze sięgamy po literaturę piękną.

3. Konkrety

Co się dzieje, gdy artykuł, w który kliknąłeś – powiedzmy poradnikowy – nie dostarcza Ci żadnej konkretnej wiadomości? Zamykasz go. Nikt nie wgłębia się w treści, które wydają się nie prowadzić do sedna. Jeśli masz do przekazania konkretne rady, nie zwlekaj, a przystąp do działania. Internet to miejsce, w którym liczą się krótkie i zwięzłe formy.

Zobacz: Neuromarketing, czyli całkowicie podświadome robienie zakupów

4.Układ tekstu

Nieważne, czy mamy do czynienia z newsletterem, postem na FB czy artykułem, w żadnym z przypadków nie można przesadzić ani z ilością treści, ani jej nagromadzeniem w jednym miejscu. Artykuł ma być czytelny i przejrzysty. Zbity tekst, nieoddzielony spacjami i nagłówkami wydaje się chaotyczny i nie zachęca do czytania. Organizacja to podstawa.

5. Różnorodność form

Treści to nie tylko artykuły, ale i obrazy, grafiki, filmy i prezentacje. Jeśli zastosujemy różnorodność form, czytelnik poświęci nam więcej uwagi. Na każdym polu bitwy o klienta, czy jest to Facebook, strona czy blog trzeba stosować różne formy – grafiki mieszać z filmikami, a artykuły wzbogacać zdjęciami czy infografikami.

Chcesz, by Twój klient skupił wzrok na Twojej ofercie czy usłudze? Postaw na content marketing. Skuteczny marketing treści=uContentowany klient.

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Administrator Strony

Konto Administratora Strony