ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
+48 517 398 997
biuro@roxart.pl
Agencja reklamowa Roxart
Autor: Magdalena Miler
27 czerwca 2018 by Magdalena Miler
Zdarza Ci się wchodzić na ciekawie zapowiadający się artykuł, żeby po chwili zamknąć okno i przestać go czytać tylko dlatego, że stwierdziłeś, że nic nie wniesie do Twojego życia? Zdarza się, a nie powinno. Przemyślany marketing treści buduje stabilne i długotrwałe związki z internautami.
Czym jest content marketing? To wszelkiego rodzaju treści w marketingu – od poradników, przez artykuły sponsorowane, eksperckie, infografiki, posty na social media, newslettery po wideo. Jego zadaniem jest reklama i zyskanie odbiorców. Działanie na korzyść pozycji w Google, przyciągniecie uwagi klientów i budowanie zaangażowania.
Jakie korzyści z content marketingu będzie miała Twoja firma? Klient zwraca uwagę na chwytliwe hasło reklamowe czy tytuł artykułu, po czym wchodzi na Twoją stronę. Zainteresują go treści (usługi), zostanie na niej dłużej i wróci. Co więcej, możliwe, że poleci portal znajomi i sytuacja się powtórzy. Content marketing daje trzykrotnie większą liczbę leadów w porównaniu do działań opierających się na tradycyjnym marketingu.
1. Wczuj się w skórę osoby, która będzie czytać tekst
Przed napisaniem jakichkolwiek treści musisz: 1. zastanowić się, jak musiałby wyglądać tekst na ten temat, abyś sam przeczytał go z zainteresowaniem, 2. zrobić reasearch. Najlepszą drogą, by wczuć się w skórę swoich odbiorców jest stworzenie person. Wyobraź sobie potencjalnego odbiorcę Twojego tekstu – np. piszesz tekst o branży nieruchomości, stwórz zatem w swojej wyobraźni osobę, która chce kupić mieszkanie i wczuj się w jej skórę. Jakie informacje Cię interesują? Gdy już uświadomisz sobie swoje nowe potrzeby, spisz je i uwzględnij w pisanej treści.
Zobacz: Jak dobierać hashtagi do zdjęć na Instagramie?
2. Prosty język
Być może wyobraziłeś sobie, że odbiorcą Twojego tekstu będzie osoba prosta, do której nie dotrze bogaty język i zdania wielokrotnie złożone. Tak właśnie przechodzimy do kolejnej cechy skutecznego content markertingu – język, którym operujemy musi być prosty. Nieskomplikowany przekaz, jasna forma wypowiedzi, niezawiłe i zrozumiałe teksty – właśnie takich szukamy w sieci. Mając ochotę na rzeczy ambitniejsze sięgamy po literaturę piękną.
3. Konkrety
Co się dzieje, gdy artykuł, w który kliknąłeś – powiedzmy poradnikowy – nie dostarcza Ci żadnej konkretnej wiadomości? Zamykasz go. Nikt nie wgłębia się w treści, które wydają się nie prowadzić do sedna. Jeśli masz do przekazania konkretne rady, nie zwlekaj, a przystąp do działania. Internet to miejsce, w którym liczą się krótkie i zwięzłe formy.
Zobacz: Neuromarketing, czyli całkowicie podświadome robienie zakupów
4.Układ tekstu
Nieważne, czy mamy do czynienia z newsletterem, postem na FB czy artykułem, w żadnym z przypadków nie można przesadzić ani z ilością treści, ani jej nagromadzeniem w jednym miejscu. Artykuł ma być czytelny i przejrzysty. Zbity tekst, nieoddzielony spacjami i nagłówkami wydaje się chaotyczny i nie zachęca do czytania. Organizacja to podstawa.
5. Różnorodność form
Treści to nie tylko artykuły, ale i obrazy, grafiki, filmy i prezentacje. Jeśli zastosujemy różnorodność form, czytelnik poświęci nam więcej uwagi. Na każdym polu bitwy o klienta, czy jest to Facebook, strona czy blog trzeba stosować różne formy – grafiki mieszać z filmikami, a artykuły wzbogacać zdjęciami czy infografikami.
Chcesz, by Twój klient skupił wzrok na Twojej ofercie czy usłudze? Postaw na content marketing. Skuteczny marketing treści=uContentowany klient.
Nowy
7 marca 2023 by Natalia Lelek
Podczas kiedy Ty zastanawiasz się, czy zatrudnić agencję marketingową, Twoi konkurenci zdobywają rynek. A przecież...
Nowy
15 lutego 2023 by Brygida Biega
Hej! Za nami już jedenaście odcinków Live Social Special. Jeśli jakimś cudem (jak to możliwe?) jesteś tutaj po raz...
Nowy
6 lutego 2023 by Joanna Wojtasiewicz
Zaczynasz swoją przygodę z reklamą w mediach społecznościowych? Stoisz przed dylematem wyboru grupy docelowej lub miejsca...
Teraz Twoja kolej!
Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.
Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!
Zamawiam kontakt