Roxart - Agencja Reklamowa Rzeszów

Agencja Reklamowa Rzeszów

  • ul. Hanasiewicza 10, 35-103 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: Magdalena Miler

sprzedaż |  digital marketing |  content marketing |  marketing |  social media | 

Wyciągamy trupy z szafy Google. Oto projekty giganta, które zakończyły się porażką

26 kwietnia 2019 by Magdalena Miler

Wyciągamy trupy z szafy Google. Oto projekty giganta, które zakończyły się porażką

Myślisz: "wyszukiwarka" i od razu przed oczami masz Google. Jednak, czy każdy projekt przedsiębiorstwa z Mountain View kończył się ogromnym sukcesem?

Niekonecznie. Z porażek, które poniosła ta firma, i na które zarazem mogła sobie pozwolić, można by wybudować prawdziwe cmentarzysko. Jeśli zatem lubicie historie o duchach, zapraszamy do lektury.

Zanim wytkniemy gigantowi wszystkie popełnione błędy, przeanalizujmy, dlaczego może sobie na nie pozwolić. Google to część koncernu Alphabet uznawanego za najbardziej wartościową spółkę świata. Ten tytuł wyjaśnia, skąd wszelkie fundusze na projekty, które zamiast światowego sukcesu, poniosły sromotną klęskę. Gigant na swoim koncie ma o wiele więcej porażek niż sukcesów, ale za to kiedy już coś mu wyjdzie tak, jak choćby sama wyszukiwarka, to korzysta z niej ponad połowa mieszkańców świata.

Może klimat mało halloweenowy, ale wyciągamy trupy z szafy Google. Jakie projekty tej firmy informatycznej okazały się klapą?

1. Google+ (2011-2019)

Google+ jest najgłośniejszą porażką kalifornijskiego giganta. Firma od początku swojego istnienia szła z duchem czasu, dlatego też w momencie, w którym internety zaczęły opanowywać fejsbuki, instagramy i youtuby, zadebiutowało Google+. Niestety platforma miała niewiele wspólnego z intuicją, która potrzebna jest internautom. Jakiś czas później Google mocno i publicznie uderzyło się w pierś, a platforma została wygaszona.

2. Google Buzz (2010-2011)

Oficjalnie Google+ wyparło Buzza, nieoficjalnie platforma została zamknięta z powodu niezadowolenia twórców i braku zainteresowania ze strony internautów.

Zobacz: Genialny real time marketing zainspirowany… zniszczoną pracą Banksy’ego

3. fflick (2010-2011)

Osiem lat temu Google próbowało wystartować z własną stronką do publikowania recenzji i wiadomości ze świata kinematografii. Platformę można było porównać do Rotten Tomatoes albo Metacritic.

4. Dodgeball (2003-2009)

Kilkanaście lat temu specjaliści Google słusznie przewidzieli, że przed geolokalizacją stoi wielka przyszłość, jednak nie do końca wiedzieli, jak ją wykorzystać, żeby zainteresować nią ludzi i jeszcze na niej zarobić. Dodgeball informował znajomych o imprezach, które odbywały się niedaleko ich miejsca zamieszkania. Jednak zamiast soczystych zysków, projekt odnotował bolesną porażkę.

5. Health (2008-2012)

Dzisiaj użytkownicy telefonów komórkowych nie są zdziwieni, gdy zainstalowane aplikacje pytają ich o stan zdrowia, ale w roku 2008 prośba o podanie danych o swoich chorobach czy alergiach wystosowana przez komputerowego bota budziła nie tylko sprzeciw, ale i kontrowersje. Projekt Google Health może by się przyjął dzisiaj, ale nie w rzeczywistości sprzed dekady.

6. Glass (2013-2015)

Kilka lat temu Google pracowało nad wprowadzeniem w życie gadżetu rodem z filmów z Bondem. Mowa o okularach, za pośrednictwem których można by łączyć się z siecią. Ludzkość jednak nie była przygotowana na taką futurystyczną rewolucję, być może finansowo i prawnie, bowiem okularki wyposażone w kamerę nagrywającą przechodniów, mogłyby naruszać ich prywatność.

7. Google Wave (2009-2012)

System Wave od Google miał umożliwić ludziom grupowanie, tworzenie i edytowanie plików. Jeden program w praktyce łączący narzędzie biurowe z cechami medium społecznościowego okazał się jednak zbyt skomplikowany dla przeciętnych internautów. O ile programiści nie mieli z nim żadnego problemu, tego samego nie można było powiedzieć o sekretarkach i osobach na mniej zdigitalizowanych stanowiskach.

8. Jaiku (2006-2012)

Jaiku zostało wygaszone przez Google siedem lat temu. Platforma miała potencjał i nawet wyprzedzała swoją epokę. Był to serwis mikroblogowy z opcją udostępniania streamingów. Porównywano go wówczas do Twittera.

Zobacz: Na co komu strategia marketingowa?

9. Google Video (2005-2012)

Miesiąc wyprzedzenia przed YouTube mógł dać Google Video niesamowitą przewagę. Dlaczego tak się nie stało? Nowy projekt niestety działał jako wyszukiwarka, kiedy YouTube pozwalało internautom również na przesyłanie nagrań do sieci. Dzisiaj Google jest właścicielem YouTube’a. Taki mały prezencik na pocieszenie.

10. Picnik (2007-2013)

Google próbowało wypuścić swój własny edytor do zdjęć, w którym dostępne były podstawowe funkcje jak edycja, przycinanie, zmienianie rozmiaru, a nawet podstawowe filtry. Jednak w momencie, w którym podstawą obróbkę zdjęć oferuje każdy telefon i Instagram, Picnik nie miał prawa bytu.

Cmentarz wypełniony trupami Google ciągle się powiększa, ale twórcom największej wyszukiwarki na świecie nie można zarzucić jednego – w wielu przypadkach projekty firmy wręcz wyprzedzały swoją epokę. Możliwe, że o ich porażce przesądził właśnie nieodpowiedni timing.

Skomentuj ten wpis

Zobacz pozostałe wpisy

< Powrót
Roxart blog - Kolor, w który klikniesz. Kolor, który kupisz

reklama | sprzedaż | 

Kolor, w który klikniesz. Kolor, który kupisz

28 lutego 2018 by Magdalena Miler

Kupujemy oczami, a to co się w nie rzuca, to kolory. Dla większości konsumentów kolor jest czynnikiem, który przesądzi...

Roxart blog - Wywiad dla StrefaJazdy

reklama | marketing | 

Wywiad dla StrefaJazdy

4 marca 2014 by admin

Jakiś czas temu mieliśmy przyjemność udzielić wywiadu dla dwumiesięcznika Strefa Jazdy. Jako specjaliści w dziedzinie...

Roxart blog - Jak dobierać hashtagi do zdjęć na Instagramie?

social media | 

Jak dobierać hashtagi do zdjęć na Instagramie?

25 maja 2018 by Magdalena Miler

Nie ma popularniejszej aplikacji do publikowania i przeglądania zdjęć niż Instagram. W grudniu zeszłego roku z aplikacji...

Teraz Twoja kolej!

Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

Zamawiam kontakt

Świat skutecznej reklamy.

Witaj w świecie agencji reklamowej ROXart, w którym skuteczne reklamy są najważniejsze.
Reklama jest dla nas czymś więcej niż pracą, poświęcamy się jej bez reszty. Fascynuje nas fakt, że dobrze dobrane kolory i słowa potrafią potęgować sprzedaż.
Nie pracujemy pięć dni w tygodniu po osiem godzin, w sumie nie pracujemy w ogóle. Tego czym się zajmujemy nie możemy nazwać pracą, jest to coś tak naturalnego jak oddychanie – nie myślimy działamy! Dlatego powierzając w nasze ręce tak istotną cześć swojego biznesu jaką jest niewątpliwie reklama możesz być spokojny, Twoje zlecenie trafiło do pasjonatów, którzy nie pozwolą Ci się zawieść. Techniki reklamy są niczym kolory farb w palecie malarza, używając jednego koloru ciężko jest namalować pejzaż. Aby przeprowadzić skuteczną akcję promocyjną musimy połączyć ze sobą dostępne metody reklamy i promocji. Niezależnie od tego czy sprzedajesz buty, wędliny czy samochody my wiemy jak zwiększyć Twoje udziały na rynku. Reklama w Internecie, prasie czy na bilbordach może być skuteczniejsza niż Ci się wydaje! Jednak żeby tak było, wszystko wcześniej musi zostać przemyślane i dokładnie zaplanowane. Nie ma ludzi na których reklamy nie działają, są tylko tacy, którzy tak sądzą. Wykorzystaj to! Skontaktuj się z naszą rzeszowską agencją reklamową i zobacz ile do tej pory straciłeś. Czas biegnie szybko, konkurencja nie śpi! Nie zastanawiaj się dłużej – zacznij wygrywać w wyścigu z konkurencją.

Rzeszów to idealne miejsce dla Agencji reklamowej.

Rzeszów to miasto innowacji i rozwoju. Stolica Podkarpacia nieustannie się rozwija, codziennie powstają tu nowe firmy, a duże przedsiębiorstwa otwierają swoje filie. Agencja reklamowa w Rzeszowie ma przed sobą ogromne możliwości rozwoju. Dlatego jest to miejsce dla nas!
Zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt kampanii reklamowych dla firm z naszego miasta, wiele reklam wykonanych przez nas zdobi rzeszowskie budynki i drogi. Wykonujemy reklamy standardowe (wydruki wielkoformatowe, reklamy świetlne, poligrafię itp.), reklamy internetowe (strony www, landing pages, grafikę displayową) oraz całe kampanie łączące ze sobą wszystkie dostępne media.
Jesteśmy w posiadaniu dużego budynku, w którym znajdują się nasze biura, studio fotograficzne, pracownia oraz garaż w którym aplikowane są folie na samochody. Z chęcią przyjmujemy klientów w naszej siedzibie, omawiając szczegóły współpracy przy aromatycznej kawie. Najważniejszy jest dla nas komfort naszych klientów, dlatego jesteśmy elastyczni. To Ty wybierasz preferowany rodzaj kontaktu z nami, może to być mail, telefon, wizyta w naszej lub Twojej siedzibie – niezależnie czy mieści się ona w Rzeszowie czy w innym mieście Polski. Zapraszamy do współpracy!