Marketing afiliacyjny – czym jest i czy warto się nim zainteresować?

3 min. czytania
Brygida Biega
Marketing afiliacyjny – czym jest i czy warto się nim zainteresować?

Marketing afiliacyjny to rodzaj modelu biznesowego, polegający na promocji produktów lub usług, za pośrednictwem osób niezwiązanych z danym przedsiębiorstwem. System ten dba nie tylko o relacje między reklamodawcami a partnerami, ale również generuje korzyści finansowe dla wszystkich stron. Marketing afiliacyjny to relacja win-win-win – klient zadowolony jest z dokonanego zakupu, sklep ze sprzedaży, a partner z dodatkowego źródła dochodu. Jeśli jesteś przedsiębiorcą i nie korzystasz z marketingu afiliacyjnego to sporo tracisz!

Co to jest marketing afiliacyjny?

Program partnerski jest obecnie najbardziej efektywnym rodzajem marketingu – kiedy wszystkie inne formy zawodzą, warto wdrożyć system afiliacyjny. Dzięki niemu możesz w szybki sposób dotrzeć do osób, które potencjalnie mogą być zainteresowane Twoim produktem, ale nigdy wcześniej nie trafiły na Twoją stronę www.

Jak to wygląda w praktyce? Ty jesteś reklamodawcą – masz produkt i chcesz go sprzedać. Zadaniem partnera jest przyciągnięcie klientów na Twoją stronę i skłonienie ich do zakupu. Za wyniki otrzymuje prowizję, Ty zyskujesz klienta, a on ten upragniony produkt. Wszyscy czerpią korzyść ze współpracy, dlatego można śmiało stwierdzić, że jest to układ idealny.

Ogromną zaletą kampanii afiliacyjnych jest fakt, że na pierwszy rzut oka nie są one dostrzegane przez użytkowników. Pomimo tego, że można je spotkać na każdym kroku, są tak wykreowane, że użytkownik nie czuje się osaczony czy nagabywany, a Twoja marka nie kojarzy mu się z natrętną reklamą. Jedno jest pewne – linki afiliacyjne są skuteczne, dlatego warto ich używać.

Kto może być Twoim partnerem afiliacyjnym?

Twoim partnerem afiliacyjnym tak naprawdę może być każdy. Właściciel strony Internetowej, wydawca reklam, ekspert branżowy lub osoba, która posiada stałe grono obserwujących.
Jak to działa? Partner wykorzystuje swoją obecność w sieci do reklamowania Twojego sklepu lub usług – w zamian za wynagrodzenie. Dla niego jest to dodatkowe źródło dochodu, dla Ciebie – możliwość dotarcia do szerszej grupy odbiorców, co przełoży się na większą sprzedaż. Wynagrodzenie afilianta uzależnione jest od wyników, dlatego jego zaangażowanie jest wysokie.

Dzięki afiliacji możesz skalować swój biznes, zwiększać dochody i sprzedaż. Jest to relacja biznesowa dwóch stron – partner zarabia prowizję wskutek promowania Twoich produktów, Ty zarabiasz, bo więcej sprzedajesz.

Przykłady kampanii afiliacyjnych

Linki afiliacyjne mogą być umieszczane na portalach tematycznych i blogach w formie banerów reklamowych. Po kliknięciu sieci afiliacyjna generuje konkretny link, a użytkownik zostaje przeniesiony na Twoją stronę. Warto pamiętać, żeby baner umieszczać wyłącznie w serwisach, które są tematycznie powiązanie z Twoim produktem. Takie działanie przyniesie lepsze efekty i przełoży się na większy zasięg linku. Chcąc wdrożyć marketing afiliacyjny możesz zacząć od poczty elektronicznej. Maile często przybierają formę graficzną – a po kliknięciu baneru użytkownik zostaje przekierowany na stronę reklamodawcy.

Podsumowanie

Można powiedzieć, że mailing afiliacyjny jest transakcją biznesową. Jest korzystna dla wszystkich stron – zyskujesz Ty – jako właściciel firmy, zyskuje klient – otrzymuje pożądany produkt i zyskuje partner, który zarabia. System afiliacyjny jest bardzo prosty – udostępniasz link partnerowi, a on robi swoje. Wszystko przekłada się na większą sprzedaż, więc dlaczego jeszcze tego nie robisz?

 

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Administrator Strony

Konto Administratora Strony