Remarketing dynamiczny – co to jest i dlaczego warto?

3 min. czytania
Joanna Kruk
Remarketing dynamiczny – co to jest i dlaczego warto?

W każdej branży odpowiednio prowadzone działania marketingowe pozwalają na poszerzenie rozpoznawalności marki oraz produktów i usług, które oferuje. Chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie? Twoją stronę odwiedziło wiele osób, część dodało produkty do koszyka, jednak nie doszło do zakupu? W takiej sytuacji warto postawić na remarketing dynamiczny. Zapoznaj się z pozostałą częścią artykułu, gdzie wyjaśnimy Ci, czym jest i dlaczego warto go zastosować w działaniach firmy.

Remarketing dynamiczny – doskonałe narzędzie wspierające sprzedaż

Zastanawiasz się co skrywa się pod pojęciem remarketingu dynamicznego? To narzędzie marketingowe docierające do odbiorcy z konkretnym produktem lub usługą. Dzieje się tak, kiedy użytkownik wejdzie w interakcję ze stroną i wyrazi potencjalne zainteresowanie ofertą. Pozwala to na zbieranie informacji, poprzez połączone z witryną źródła danych takie, jak Menedżer tagów, czy piksel Facebooka. Dzięki nim mamy możliwość kreacji kampanii reklamowych, które dotrą z ponownym komunikatem do klienta, bez potrzeby tworzenia szczegółowych grup odbiorców, czy ręcznie budowanej listy produktów. Reklamy będą do nich samodzielnie docierać z ofertą, którą byli zainteresowani oraz zachęcać do powrotu i zakupu. Takie kampanie są bardzo skuteczne – algorytm ponownie wyświetla produkt użytkownikowi i przypomina mu o nim.

Kiedy mamy styczność z remarketingiem dynamicznym?

Każdy z nas na pewno nie raz zastanawiał się, dlaczego sukienki czy części do samochodu, które przeglądamy, wyświetlają się także w innych witrynach? To właśnie jest remarketing dynamiczny – potrafi na bieżąco dostosować reklamy do klienta. Facebook i Google obserwuje, jakich produktów szukamy. Zebrane dane pozwalają im tworzyć reklamy w sposób automatyczny i dostosować wyświetlany asortyment do naszych preferencji. Czy zdarzyło Ci się przeglądać produkty, których potrzebujesz, jednak nagle coś Cię rozproszyło? Zazwyczaj w takiej sytuacji porzucamy swoje zajęcie i zapominamy o tym, co nas zainteresowało. Kiedy przeglądamy Internet ponownie, swoje działanie rozpoczyna remarketing dynamiczny – wyświetli produkty, które wcześniej mieliśmy na uwadze.

Kampanie w formie remarketingu dynamicznego w Facebook Ads i Google Ads

Automatyczna personalizacja reklam na Facebooku skutecznie dociera do klientów i zwiększa liczbę zakupów. Na samym początku trzeba utworzyć katalog produktów i przesłać go do Menedżera firmy. Kod piksela Facebooka zainstalowany na stronie, zbiera dane na temat asortymentu, jakim nasz odbiorca jest zainteresowany. Po prawidłowym połączeniu katalogu i piksela wystarczy skonfigurować kampanię, a ona będzie samodzielnie docierać do klientów. Te inteligentne reklamy na bieżąco pobierać będą aktualną cenę i dostępność przedmiotów z katalogu. Nie ma konieczności ich ręcznego wybierania – remarketing dynamiczny zrobi to za Ciebie.

Tak jak w przypadku Facebook Ads, zadaniem remarketingu dynamicznego w Google Ads jest dotarcie do osób, które wyraziły zainteresowanie ofertą. Do stworzenia takiej kampanii potrzebna jest instalacja na stronie specjalnego tagu remarketingowego (warto skorzystać z pomocy Menadżera tagów) oraz pliku produktowego w formacie .csv, .tsv, .xls lub .xlsx. Rekomendacje będą wyświetlać się według historii przeglądania strony przez odwiedzającego. Google Ads samodzielnie dostosuje reklamę do użytkownika, wybierze produkty i platformę, gdzie ma być emitowana.

Remarketing standardowy i dynamiczny – który wybrać?

Standardowy remarketing jest to możliwość targetowania kampanii na osoby, które odwiedziły profile lub stronę marki. Za takie reklamy odpowiada firma, która je tworzy. Przy pomocy narzędzi analitycznych możemy wyświetlać reklamy użytkownikom znającym już firmę. Współczynnik konwersji kampanii w formie remarketingu dynamicznego jest znacznie wyższy niż w innych reklamach, które są targetowane ręcznie. Google dostosuje samodzielnie reklamy do naszych preferencji. Dotrą one do użytkownika z produktem czy usługą, którą był zainteresowany. Jest to idealne rozwiązanie w momencie, kiedy chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie.

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Administrator Strony

Konto Administratora Strony