Agencja reklamowa Roxart

  • ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: admin

Sex w reklamie – czy seks sprzedaje?

28 listopada 2014 by admin

Sex w reklamie – czy seks sprzedaje?

To pytanie pada niejednokrotnie, kiedy zastanawiamy się nad reklamą, czy to od strony klienta czy agencji reklamowej. Wiele osób uważa, że zdjęcia o zabarwieniu erotycznym przyciągają uwagę, a przez to lepiej sprzedają produkt. Jednak nie zawsze się to sprawdza i nie w każdej branży pasuje.

Naukowcy prowadzący badania nad tematyką seksualności w reklamie nie twierdzą, że seks ukazany w reklamie się sprawdza. Pamiętajmy jednak, że takie badania nie odzwierciedlają rzeczywistego obrazu, ponieważ reklamy pokazywane są tylko raz dużej ilości osób, które muszą wypowiedzieć się na temat danej reklamy. W rzeczywistości reklamy ogląda bardzo duża liczba osób, wiele razy, i zapada ona w pamięć osobom, do których jest skierowana. Nie można zatem bazować tyko i wyłącznie na badaniach naukowych, ponieważ nie do końca pokrywają się ze światem rzeczywistym.

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, erotyczne zdjęcia przyciągają uwagę. I to jest najważniejsza zaleta tego typu reklamy. Reklamodawcy używają treści erotycznych, aby przyciągnąć uwagę do swojej reklamy i promować w ten sposób swoją firmę, usługę czy konkretny produkt. Krytycy twierdzą jednak, że użycie erotyki w reklamie może wygenerować jedynie jednorazową sprzedaż produktu, ale nie pomoże to w zbudowaniu pozycji marki.

Istnieją jednak firmy, które swój wizerunek opierają głównie na szeroko pojętej seksualności. Weźmy na przykład światową markę Victoria’s Secret, gdzie produkty promują piękne, skąpo odziane modelki. Chociaż jest to bielizna dla kobiet, to reklamy przyciągają uwagę każdego. Kobiety wyobrażają sobie, jak pięknie będą wyglądać w reklamowanej bieliźnie, a mężczyźni chcą, aby ich partnerki ubierały takie seksowne ciuszki. Jest to przykład, że seks w odpowiedniej postaci przyciąga i zachęca do zakupu. Ta strategia marketingowa sprawiła, że firma zaczynająca od małych butików w San Francisco rozrosła się do największej i najbardziej rozpoznawalnej marki na świecie.
Podobnie światowa marka Calvin Klein znana jest z przesyconych erotyzmem reklam bielizny, perfum czy odzieży, co zaowocowało ponad miliardowym zyskiem na rok. Takie firmy ukazują, że szeroko pojęty seks w reklamie działa, a ujęty w odpowiedniej „ekskluzywnej” formie może sprawić, że marka będzie skutecznie przyciągała klientów.

Niestety, nie w każdej branży seks w reklamie jest odpowiednią formą reklamy. Szczególnie małe przedsiębiorstwa, aby zaistnieć w branży i wyróżnić swoją firmę decydują się na dodanie erotyki do swojej reklamy. Tak możemy spotkać reklamę odkurzacza z półnagą panią kusząco wijącą się obok odkurzacza. Już sam opis brzmi śmiesznie. Taka reklama owszem zwróci naszą uwagę, ale nie sądzę, że przyczyni się to do wzrostu sprzedaży. Może to mieć pozytywny skutek w postaci rozpoznawania marki, jednak może sprawić to również podświadome unikanie firmy, ponieważ kojarzyć się nam będzie z kiczem i tandetą. W takich przypadkach trzeba bardzo uważać i nie kierować się jedynie przeczuciem, że „cycki sprzedadzą wszystko”.

Wiele firm używa motywu seksu w reklamie z powodzeniem i nie działa to jedynie jako przyciągnięcie uwagi, ale buduje świadomość marki i na stałe wiąże pozytywny wizerunek z firmą. Trzeba jednak uważać na to, aby potrzeba ukazania seksu w reklamie nie przesłoniła nam dobrego smaku i jak najlepsze zamiary nie przełożyły się na totalną klęskę.

Skontaktuj się z nami:
Łukasz
Account Manager513 080 974

Agencja Reklamowa Roxart Sp. z o.o.
ul. Kolejowa 1
35-073 Rzeszów

lub skorzystaj z formularza kontaktowego:

    Zobacz pozostałe wpisy

    < Powrót
    Roxart blog - Dlaczego strona internetowa otwiera się wolno?

    Nowy

    Dlaczego strona internetowa otwiera się wolno?

    18 stycznia 2022 by Marcin Depa

    Szybkość ładowania strony internetowej jest niezwykle ważnym czynnikiem pozycjonowania witryny pod kątem SEO. Długi...

    Roxart blog - Czy przez Messengera można sprzedawać?

    Czy przez Messengera można sprzedawać?

    29 czerwca 2020 by Magdalena Olejarczyk

    Co chwilę na Facebooku pojawiają się nowości, które usprawniają pracę marketingowców administrujących strony firmowe....

    Roxart blog - Klient uContentowany – 5 cech skutecznego content marketingu

    Klient uContentowany – 5 cech skutecznego content marketingu

    27 czerwca 2018 by Magdalena Miler

    Zdarza Ci się wchodzić na ciekawie zapowiadający się artykuł, żeby po chwili zamknąć okno i przestać go czytać...

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

    Zamawiam kontakt