517 398 997

follow us on

securityNET

Klient: securityNET

securityNET

Jednym z naszych klientów jest securityNET. Firma ta jest członkiem międzynarodowego holdingu kablowego TKH i od ponad 25 lat dostarcza elementy okablowania miedzianego i światłowodowego. Oferowane przez nią produkty pozwalają na tworzenie sieci zarówno w biurach, obiektach komercyjnych, jak i większych środowiskach telekomunikacyjnych.

Tak potężna firma z wieloletnią historią na rynku zgłosiła się do nas z potrzebą zbudowania nowego brandingu i opracowania strategii komunikacji. Zobacz, jak krok po kroku osiągnęliśmy nasz wspólny cel.

Kanały i narzędzia:

  • Własna strona www
  • E-mail marketing
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube

Zakres pracy:

  • Strategia marki
  • Strategia Social Media & Content
  • Marketing
  • Branding – logo & Corporate Identity
  • Branding opakowań
  • Materiały BTL
  • Wideo i animacje
  • Strona www – projekt UX/UI
  • Development
  • Digital & display materials
  • Social Media Management
  • Brand Launch
  • SEO

WYZWANIE

Odświeżenie i rozwój brandu

Naszym zadaniem było silne odświeżenie brandu, który przez upływ lat nieco się zestarzał. Kiedy udało nam się stworzyć podwaliny nowej identyfikacji, mogliśmy przejść do dokładania nowych elementów, takich jak np. opakowania, strona internetowa (której securityNET dotąd nie posiadało), social media i wiele innych.

Mieliśmy jasno określone wyzwanie — sprawić, by marka stała się bardziej atrakcyjna i zacząć używać nowych narzędzi marketingowych. Tym działaniom przyświecał nadrzędny cel — umocnienie pozycji securityNET na rynku okablowania.

Materiały wizualne naszego klienta przed rozpoczęciem prac

Prace rozpoczęliśmy od przeanalizowania materiałów graficznych klienta. Dopiero kiedy poznaliśmy markę, jej strukturę i zapotrzebowanie, mogliśmy przystąpić do stworzenia planu i rozpoczęcia konkretnych projektów. Istotnym problemem, który napotkaliśmy, było to, że część materiałów była publikowana pod marką CC Partners, która jest właścicielem securityNET. Sprawiło to, że materiały używane przez naszego klienta bywały niespójne ze sobą. Postanowiliśmy to poprawić.

securityNET

ROXFLOW, planowanie działań, wdrożenie i kolejne ROXFLOW

Nasz sposób działania polega na robieniu cyklicznych warsztatów kreatywnych ROXFLOW, podczas których spotykamy się z klientem, by określić wspólne cele. Po ich wypracowaniu przechodzimy do realizacji w ramach następnego pakietu godzin FLEXART.

securityNET securityNET securityNET securityNET

Stworzenie claimu

„Dla pewności Twojej sieci” i „Network you can trust” to nowy claim securityNET, silnie nawiązujący do wykorzystanego w nazwie wyrazu „security”. Można go interpretować jako pewność, zaufanie i w końcu bezpieczeństwo. Z kolei „NET” odwołuje się do docelowego wykorzystania produktu do stworzenia sieci. W ten sposób powstało proste hasło, które w świetny sposób komunikuje charakter marki.

Nowa strona wizualna marki

Najbardziej zależało nam na tym, aby wypracować elementy identyfikacji wizualnej, które zapewnią securityNET wizerunkową spójność. Oprócz tego nowa identyfikacja miała odpowiednio ukazywać techniczny i specjalistyczny charakter marki, a także pokazywać klientom, że mają do czynienia z profesjonalistami, którzy chętnie podzielą się wiedzą, aby ułatwić pracę instalatorom.

Logo i branding

Nowe logo - podejście ewolucyjne

Nasze podejście do stworzenia logo miało w tym przypadku ewolucyjne podejście. Chcieliśmy zachować kształt i ogólny charakter, a przy tym poprawić wady, które negatywnie wpływały na odbiór marki.

Założenia

Głównym założeniem nowego logo była przede wszystkim lepsza czytelność. Uznaliśmy, że litery w oryginalnym logo są zbyt cienkie, mało wyraziste i przy niektórych zastosowaniach mogą być słabo widoczne. Stąd pierwszą decyzją była zmiana fontu.

Następnie uznaliśmy, że warto odrobinę zwiększyć kontrast pomiędzy członem „security” i „NET”, dlatego zmieniliśmy zapis nazwy z „SecurityNET” na „securityNET”. Jest to oczywiście pewien detal, ale właśnie między innymi takie elementy wpływają na odbiór marki.

Nieznacznie zmieniliśmy stosunek wielkości, w jakim mieliśmy ułożone nasze kwadraciki w sygnecie tak, aby były lepiej dopasowane do logotypu.

Ostatnią zmianą było zastosowanie innego koloru — z czystej czerwieni na bardzo intensywny pomarańczowy. Nie był to zabieg, który planowaliśmy. Pomysł ten wyszedł od naszego klienta, który uznał, że warto jeszcze dodatkowo odświeżyć kolorystykę. Uznaliśmy, że w kontekście konkurencji, która często korzysta z czerwonych barw, jest to pomysł warty rozważenia.

securityNET
securityNET

Identyfikacja wizualna

Źródłem identyfikacji były zmiany, jakie zostały wprowadzone w trakcie prac nad logo. Właśnie stąd wzięły się elementy bazujące na prostym kształcie kwadratu takie jak wzór (pattern) złożony z kwadracików, kadrowanie zdjęć w taki sposób, aby było widać w nich wycięcia kwadratów, czy ikonka potrójnej strzałki złożonej z kwadratów. Wszystkie te motywy mają podkreślać nowoczesność i techniczność marki.

securityNET securityNET securityNET securityNET securityNET

STRONA INTERNETOWA

Brak strony www - poważny problem securityNET

Marka securityNET dotychczas nie posiadała strony internetowej. Z jednej strony można powiedzieć, że producent tak specjalistycznych produktów niekoniecznie jej potrzebuje. Z drugiej natomiast trzeba zauważyć, że część konkurencji naszego klienta posiada bardzo rozbudowane strony z katalogiem produktów. Wspólnie zdecydowaliśmy się na zbudowanie odpowiedniego środowiska do pokazania oferty i katalogu securityNET.

Taki zabieg ma na celu pomóc zarówno klientom indywidualnym (aby łatwo mogli znaleźć odpowiedni produkt, kartę produktu czy porady dotyczące odpowiedniego doboru okablowania), jak i hurtownikom, którzy sprzedają towar securityNET.

securityNET

Makieta UX

Na tym etapie skupiliśmy się na doświadczeniu użytkownika. Zależało nam przede wszystkim na tym, aby osoba, która pierwszy raz znajdzie się na stronie, mogła szybko i łatwo wyszukać odpowiedni produkt. Wynika to z tego, że oprócz kwestii czysto promocyjnych czy marketingowych najważniejszy cel istnienia strony to szybkie znalezienie odpowiedniego kabla lub wtyczki. Stąd decyzja o utworzeniu dodatkowego „mega-menu” ze spisem wszystkich kategorii i podkategorii produktowych, sekcji zawierających popularne produkty i często przeszukiwanych kategorii czy wyszukiwarka w menu podążającym za użytkownikiem. Dzięki tym elementom można znacznie ułatwić korzystanie ze strony internetowej, dając użytkownikowi różne sposoby na przeszukiwanie treści, dopasowane do różnych przyzwyczajeń tych osób.

securityNET

Projekt UI

W momencie, w którym wraz z klientem uznaliśmy, iż makieta pod kątem funkcjonalności i doświadczeń z perspektywy użytkownika jest zadowalająca, zabraliśmy się za budowanie strony pod kątem estetyki i wpasowania w layout wcześniej wypracowanych elementów identyfikacji wizualnej. Zrobiliśmy to, aby identyfikacja, materiały drukowane i strona internetowa przemawiały jednym głosem — były wykonane w jednym stylu. Był to też etap, na którym zaczęły powstawać już docelowe treści marketingowe i pozycjonujące (SEO).

securityNET

Materiały drukowane

Opracowaliśmy tradycyjne materiały jak broszury i ulotki potrzebne klientom i hurtownikom do odpowiedniego doboru produktów. Oprócz tego przygotowaliśmy projekty nowych opakowań kartonowych i foliowych na konkretne produkty securityNET.

Projekt ulotki dla instalatora

Tworzenie ulotki zajęło nam sporo czasu, ponieważ wymagała ona wielu konsultacji z naszym klientem. Zarówno my, jak i nasz klient, chcieliśmy, aby była bardzo czytelna, przejrzysta i w jak najlepszy sposób prowadziła instalatora krok po kroku po ofercie securityNET. W przypadku specjalistycznego sprzętu, po który zdarza sięgać się również laikom czy osobom początkującym, ten aspekt przestał być błahostką, a stał się ważnym elementem pracy projektowej.

securityNET

Na potrzeby ulotki wykonane zostały ikony prezentujące uproszczone ilustracje produktów securityNET, które później wykorzystaliśmy w innych miejscach m.in. na stronie internetowej.

securityNET

Ulotka została wykonana w dwóch wersjach językowych (polskiej i angielskiej). Stworzona została również wersja przeznaczona do Internetu o trochę innej budowie, aby łatwiej można było przeglądać ten dokument na ekranach różnych urządzeń, również mobilnych.

securityNET

Branding opakowań

Jednym z najważniejszych celów tej współpracy było stworzenie nowych opakowań dla marki. Naszym wspólnym wyzwaniem było wyróżnienie się wśród konkurencji i mocne zaznaczenie marki securityNET w hurtowniach i sklepach. Pierwotne kartony używane przez klienta nie tylko niezbyt odróżniały się od konkurencji, ale też nie do końca były satysfakcjonujące pod kątem oznaczeń na opakowaniach. Czytelne oznaczenia są jedną z najbardziej kluczowych rzeczy, ponieważ to właśnie one ułatwiają znalezienie odpowiedniej kategorii kabla. Wzięliśmy to pod uwagę i kierowaliśmy się tym na każdym etapie powstawania projektu.

Stare opakowania:

securityNET
securityNET

Nowe opakowania

Projektowanie kartonowych opakowań na kable było procesem, w którym pracę zaczęliśmy od koncepcji. Według niej nadruk miał być wykonany na białym podłożu, ale później koncepcja ewoluowała w stronę kartonu ekologicznego i czarnego nadruku. Zmieniła się także pozycja z leżącej na stojącą. Wynikło to z tego, że otrzymaliśmy od klienta informację, że taki sposób ekspozycji jest jednak częstszy, dlatego postawiliśmy na takie rozwiązanie.

Sporo pracy poświęciliśmy temu, aby dostosować nasz projekt do różnych rodzajów okablowania, które wymagały zróżnicowanych kartonów.

securityNET securityNET

Po wykonaniu powyższych kartonów na kable rozpoczęliśmy mniejsze projekty — nadruki na duże drewniane rolki z kablami, kartoniki na panele, foliopaki na moduły czy etykiety produktowe przeznaczone m.in. na szafy z kablami.

securityNET securityNET securityNET

Social media

Po wykonaniu identyfikacji, strony internetowej i nowych opakowań nadszedł czas na aktywną promocję w mediach społecznościowych.

Meta - Facebook i Instagram

Rozpoczęliśmy komunikację na profilach społecznościowych na Facebooku i Instagramie.

securityNET securityNET

Mailingi

securityNET

Niedługo kolejne projekty!

Nasza współpraca z securityNET nadal trwa. W najbliższym czasie rozpoczynamy pracę nad kolejnymi projektami dla naszego klienta. Robimy to wszystko dla pewności twojej sieci!

Nie ma na co czekać!

ZACZNIJ ROZWIJAĆ SWOJĄ FIRMĘ 10X SZYBCIEJ!

Plan jest prosty: powiedz nam o swojej marce i tym, czego potrzebujesz dla jej rozwoju. Skontaktujemy się z Tobą i porozmawiamy o współpracy!

Zamawiam kontakt

Umów się na
darmowe konsultacje

Możesz tylko zyskać

WhatsApp