Klient: securityNET
Tak potężna firma z wieloletnią historią na rynku zgłosiła się do nas z potrzebą zbudowania nowego brandingu i opracowania strategii komunikacji. Zobacz, jak krok po kroku osiągnęliśmy nasz wspólny cel.
Kanały i narzędzia:
Zakres pracy:
Naszym zadaniem było silne odświeżenie brandu, który przez upływ lat nieco się zestarzał. Kiedy udało nam się stworzyć podwaliny nowej identyfikacji, mogliśmy przejść do dokładania nowych elementów, takich jak np. opakowania, strona internetowa (której securityNET dotąd nie posiadało), social media i wiele innych.
Mieliśmy jasno określone wyzwanie — sprawić, by marka stała się bardziej atrakcyjna i zacząć używać nowych narzędzi marketingowych. Tym działaniom przyświecał nadrzędny cel — umocnienie pozycji securityNET na rynku okablowania.
Prace rozpoczęliśmy od przeanalizowania materiałów graficznych klienta. Dopiero kiedy poznaliśmy markę, jej strukturę i zapotrzebowanie, mogliśmy przystąpić do stworzenia planu i rozpoczęcia konkretnych projektów. Istotnym problemem, który napotkaliśmy, było to, że część materiałów była publikowana pod marką CC Partners, która jest właścicielem securityNET. Sprawiło to, że materiały używane przez naszego klienta bywały niespójne ze sobą. Postanowiliśmy to poprawić.
Nasz sposób działania polega na robieniu cyklicznych warsztatów kreatywnych ROXFLOW, podczas których spotykamy się z klientem, by określić wspólne cele. Po ich wypracowaniu przechodzimy do realizacji w ramach następnego pakietu godzin FLEXART.
„Dla pewności Twojej sieci” i „Network you can trust” to nowy claim securityNET, silnie nawiązujący do wykorzystanego w nazwie wyrazu „security”. Można go interpretować jako pewność, zaufanie i w końcu bezpieczeństwo. Z kolei „NET” odwołuje się do docelowego wykorzystania produktu do stworzenia sieci. W ten sposób powstało proste hasło, które w świetny sposób komunikuje charakter marki.
Najbardziej zależało nam na tym, aby wypracować elementy identyfikacji wizualnej, które zapewnią securityNET wizerunkową spójność. Oprócz tego nowa identyfikacja miała odpowiednio ukazywać techniczny i specjalistyczny charakter marki, a także pokazywać klientom, że mają do czynienia z profesjonalistami, którzy chętnie podzielą się wiedzą, aby ułatwić pracę instalatorom.
Nasze podejście do stworzenia logo miało w tym przypadku ewolucyjne podejście. Chcieliśmy zachować kształt i ogólny charakter, a przy tym poprawić wady, które negatywnie wpływały na odbiór marki.
Głównym założeniem nowego logo była przede wszystkim lepsza czytelność. Uznaliśmy, że litery w oryginalnym logo są zbyt cienkie, mało wyraziste i przy niektórych zastosowaniach mogą być słabo widoczne. Stąd pierwszą decyzją była zmiana fontu.
Następnie uznaliśmy, że warto odrobinę zwiększyć kontrast pomiędzy członem „security” i „NET”, dlatego zmieniliśmy zapis nazwy z „SecurityNET” na „securityNET”. Jest to oczywiście pewien detal, ale właśnie między innymi takie elementy wpływają na odbiór marki.
Nieznacznie zmieniliśmy stosunek wielkości, w jakim mieliśmy ułożone nasze kwadraciki w sygnecie tak, aby były lepiej dopasowane do logotypu.
Ostatnią zmianą było zastosowanie innego koloru — z czystej czerwieni na bardzo intensywny pomarańczowy. Nie był to zabieg, który planowaliśmy. Pomysł ten wyszedł od naszego klienta, który uznał, że warto jeszcze dodatkowo odświeżyć kolorystykę. Uznaliśmy, że w kontekście konkurencji, która często korzysta z czerwonych barw, jest to pomysł warty rozważenia.
Źródłem identyfikacji były zmiany, jakie zostały wprowadzone w trakcie prac nad logo. Właśnie stąd wzięły się elementy bazujące na prostym kształcie kwadratu takie jak wzór (pattern) złożony z kwadracików, kadrowanie zdjęć w taki sposób, aby było widać w nich wycięcia kwadratów, czy ikonka potrójnej strzałki złożonej z kwadratów. Wszystkie te motywy mają podkreślać nowoczesność i techniczność marki.
Marka securityNET dotychczas nie posiadała strony internetowej. Z jednej strony można powiedzieć, że producent tak specjalistycznych produktów niekoniecznie jej potrzebuje. Z drugiej natomiast trzeba zauważyć, że część konkurencji naszego klienta posiada bardzo rozbudowane strony z katalogiem produktów. Wspólnie zdecydowaliśmy się na zbudowanie odpowiedniego środowiska do pokazania oferty i katalogu securityNET.
Taki zabieg ma na celu pomóc zarówno klientom indywidualnym (aby łatwo mogli znaleźć odpowiedni produkt, kartę produktu czy porady dotyczące odpowiedniego doboru okablowania), jak i hurtownikom, którzy sprzedają towar securityNET.
Na tym etapie skupiliśmy się na doświadczeniu użytkownika. Zależało nam przede wszystkim na tym, aby osoba, która pierwszy raz znajdzie się na stronie, mogła szybko i łatwo wyszukać odpowiedni produkt. Wynika to z tego, że oprócz kwestii czysto promocyjnych czy marketingowych najważniejszy cel istnienia strony to szybkie znalezienie odpowiedniego kabla lub wtyczki. Stąd decyzja o utworzeniu dodatkowego „mega-menu” ze spisem wszystkich kategorii i podkategorii produktowych, sekcji zawierających popularne produkty i często przeszukiwanych kategorii czy wyszukiwarka w menu podążającym za użytkownikiem. Dzięki tym elementom można znacznie ułatwić korzystanie ze strony internetowej, dając użytkownikowi różne sposoby na przeszukiwanie treści, dopasowane do różnych przyzwyczajeń tych osób.
W momencie, w którym wraz z klientem uznaliśmy, iż makieta pod kątem funkcjonalności i doświadczeń z perspektywy użytkownika jest zadowalająca, zabraliśmy się za budowanie strony pod kątem estetyki i wpasowania w layout wcześniej wypracowanych elementów identyfikacji wizualnej. Zrobiliśmy to, aby identyfikacja, materiały drukowane i strona internetowa przemawiały jednym głosem — były wykonane w jednym stylu. Był to też etap, na którym zaczęły powstawać już docelowe treści marketingowe i pozycjonujące (SEO).
Opracowaliśmy tradycyjne materiały jak broszury i ulotki potrzebne klientom i hurtownikom do odpowiedniego doboru produktów. Oprócz tego przygotowaliśmy projekty nowych opakowań kartonowych i foliowych na konkretne produkty securityNET.
Tworzenie ulotki zajęło nam sporo czasu, ponieważ wymagała ona wielu konsultacji z naszym klientem. Zarówno my, jak i nasz klient, chcieliśmy, aby była bardzo czytelna, przejrzysta i w jak najlepszy sposób prowadziła instalatora krok po kroku po ofercie securityNET. W przypadku specjalistycznego sprzętu, po który zdarza sięgać się również laikom czy osobom początkującym, ten aspekt przestał być błahostką, a stał się ważnym elementem pracy projektowej.
Na potrzeby ulotki wykonane zostały ikony prezentujące uproszczone ilustracje produktów securityNET, które później wykorzystaliśmy w innych miejscach m.in. na stronie internetowej.
Ulotka została wykonana w dwóch wersjach językowych (polskiej i angielskiej). Stworzona została również wersja przeznaczona do Internetu o trochę innej budowie, aby łatwiej można było przeglądać ten dokument na ekranach różnych urządzeń, również mobilnych.
Jednym z najważniejszych celów tej współpracy było stworzenie nowych opakowań dla marki. Naszym wspólnym wyzwaniem było wyróżnienie się wśród konkurencji i mocne zaznaczenie marki securityNET w hurtowniach i sklepach. Pierwotne kartony używane przez klienta nie tylko niezbyt odróżniały się od konkurencji, ale też nie do końca były satysfakcjonujące pod kątem oznaczeń na opakowaniach. Czytelne oznaczenia są jedną z najbardziej kluczowych rzeczy, ponieważ to właśnie one ułatwiają znalezienie odpowiedniej kategorii kabla. Wzięliśmy to pod uwagę i kierowaliśmy się tym na każdym etapie powstawania projektu.
Projektowanie kartonowych opakowań na kable było procesem, w którym pracę zaczęliśmy od koncepcji. Według niej nadruk miał być wykonany na białym podłożu, ale później koncepcja ewoluowała w stronę kartonu ekologicznego i czarnego nadruku. Zmieniła się także pozycja z leżącej na stojącą. Wynikło to z tego, że otrzymaliśmy od klienta informację, że taki sposób ekspozycji jest jednak częstszy, dlatego postawiliśmy na takie rozwiązanie.
Sporo pracy poświęciliśmy temu, aby dostosować nasz projekt do różnych rodzajów okablowania, które wymagały zróżnicowanych kartonów.
Po wykonaniu powyższych kartonów na kable rozpoczęliśmy mniejsze projekty — nadruki na duże drewniane rolki z kablami, kartoniki na panele, foliopaki na moduły czy etykiety produktowe przeznaczone m.in. na szafy z kablami.
Po wykonaniu identyfikacji, strony internetowej i nowych opakowań nadszedł czas na aktywną promocję w mediach społecznościowych.
Rozpoczęliśmy komunikację na profilach społecznościowych na Facebooku i Instagramie.
Nasza współpraca z securityNET nadal trwa. W najbliższym czasie rozpoczynamy pracę nad kolejnymi projektami dla naszego klienta. Robimy to wszystko dla pewności twojej sieci!
Nie ma na co czekać!
Plan jest prosty: powiedz nam o swojej marce i tym, czego potrzebujesz dla jej rozwoju. Skontaktujemy się z Tobą i porozmawiamy o współpracy!
Możesz tylko zyskać