Klient: MAŁKOWSKI-MARTECH S.A.
Małkowski Martech S.A. to firma z przeszło 20-letnim doświadczeniem na rynku biernych zabezpieczeń przeciwpożarowych. Jest liderem branży, który wyznacza standardy projektowania, montażu oraz produkcji różnego rodzaju bram, kurtyn i nie tylko. Oprócz zupełnej kompleksowości działania bardzo ważna jest dla nich kwestia estetyki. To zdecydowanie wyróżnia ich na tle konkurencji.
Kanały i narzędzia:
Zakres pracy:
Głównym celem współpracy było odświeżenie brandingu firmy. Klientowi zależało na zmianie, która miała być pierwszym etapem ewolucji marki. Nowa tożsamość firmy miała zwiększyć rozpoznawalność wśród obecnych i przyszłych klientów. Marka chciała umocnić się na pozycji lidera w Polsce, ale też trafić na rynki zagraniczne. Nowy branding to nowe możliwości i poszerzenie horyzontów. Największym wyzwaniem dla nas był czas. Projekt okazał się dużym przedsięwzięciem, a termin realizacji bardzo krótki. W działania było zaangażowanych kilka zespołów jednocześnie – co umożliwiło nam wykonanie zlecenia w terminie.
Stworzony przez nas branding miał być przepustką do otworzenia się na nowe rynki i oferowanie produktów dla zagranicznych klientów. Przedstawiliśmy firmę Klienta, jako partnera godnego zaufania. Nowy claim marki, nowy brand, key visual – podstawą wszystkich działań było pokazanie stabilności firmy i stworzenie więzi z potencjalnym klientem.
Cały czas podkreślaliśmy, że Małkowski Martech S.A. to lider i numer 1 w Polsce. Celowo umieściliśmy tą cyfrę w logo. Działaliśmy na podświadomość klientów umieszczając jedynki w każdym możliwym miejscu w sieci i katalogach. To taka gra – jedynka kojarzy się z sukcesem i liderem, więc od razu jesteśmy na wygranej pozycji. Firmę tworzą ludzie, dlatego w komunikacji niejednokrotnie zaznaczyliśmy, jak ważną rolę w firmie Małkowski Martech S.A. odgrywa człowiek – wszystkie konstrukcje wykonywane są ręcznie.
Zaczęliśmy od stworzenia nowego Claimu marki. Chcieliśmy podkreślić to jak ważne jest odpowiednie zabezpieczenie budynków i ochrona ludzi w czasie pożaru. Misją i wizją firmy Małkowski Martech S.A. jest Wspólna Wizja Bezpieczeństwa – dlatego właśnie to hasło wygrało. Wszystkie pomysły konsultowaliśmy z Klientem – przedstawiliśmy łącznie 20 propozycji haseł i wspólnie zdecydowaliśmy, które najlepiej odzwierciedla punkt widzenia firmy. Lubimy takie wyzwania – szczególnie wtedy, gdy nasze działania przynoszą oczekiwane rezultaty. Stworzyliśmy odpowiedni tone of voice komunikacji, zadbaliśmy o przekaz wizualny – a to wszystko po to, aby szerzyć i promować misję klienta.
Chcieliśmy zwiększyć zasięg komunikacji marki i dotrzeć do nowych klientów. Rozwinęliśmy kanały w Social Mediach, uruchomiliśmy płatną promocję – kierowaliśmy wszystko do zdefiniowanych grup odbiorców. Swoimi działaniami rozpowszechniliśmy pozytywny wizerunek firmy z wieloletnim doświadczeniem, która podejmuje się nawet najtrudniejszych wyzwań. Uświadomiliśmy konsumentów, że marka Małkowski Martech S.A. to nie tylko kurtyny przeciwpożarowe – to firma, dla której bezpieczeństwo ludzi jest najważniejsze. To wizjonerzy, którzy z przyjemnością tworzą nowe rozwiązania i podejmują się nawet największych wyzwań. Dzięki naszym działaniom, Klient wybił się na tle konkurencji, a jego marka stała się bardziej rozpoznawalna.
Zależało nam, aby sposób prezentacji treści był spójny. Identyfikacja wizualna sprawia, że zarówno publikowane materiały w sieci, jak i te drukowane współgrają ze sobą. Najważniejsze jest zachowanie konsekwencji w wykorzystywanej kolorystyce. W przypadku Małkowski Martech S.A. dominującym, mocnym kolorem jest bordo. Dbamy o to, aby chociaż w minimalnym stopniu był on obecny w publikowanych grafikach. Uniwersalny wzór kreacji pozwala nie tylko zaoszczędzić czas, ale przede wszystkim pomaga utrzymać spójność profilu. Taki schemat działania utrwala znajomość marki w umyśle odbiorcy.
Projektując nowe logo, chcieliśmy żeby było proste, a jednocześnie eleganckie i przede wszystkim kojarzyło się z liderem branży. Zaczęliśmy od analizy poprzedniego znaku firmowego i skupienia się na jego mocnych stronach. Zostawiliśmy kolor bordowy i formę logotypu składającego się w literę „M”. Nie bez powodu umieściliśmy tam cyfrę „1” – chcieliśmy działać na podświadomość odbiorców. Małkowski Martech S.A. to numer 1 bram przeciwpożarowych i z tym właśnie ma się kojarzyć ta marka. Wykorzystaliśmy też element podwójnego trójkąta, który symbolizuje ruch bram i kurtyn przeciwpożarowych – czyli flagowych produktów klienta.
Nowe logo pomogło nam zbudować wizerunek lidera branży i na nim oparliśmy cały branding i tone of voice. Chcieliśmy utrwalić w świadomości potencjalnych klientów nazwę marki. Przedstawiliśmy Małkowski Martech S.A. jako lidera branży. Eksponowaliśmy produkty oraz korzyści, jakie wynikają z ich używania. Podkreśliliśmy ich różnorodność i dopasowanie do budynków – one wręcz wtapiają się w przestrzeń. W wielu przypadkach są projektowane już na etapie budowy budynku. Wszystkie nasze działania dążyły do osiągnięcia wypracowanego na samym początku celu. Zwróciliśmy uwagę, aby każdy etap był ze sobą spójny, zarówno treściowo, jak i wizualnie.
Zaczęliśmy od zaproponowania trzech wersji logo, jednak w trakcie rozmów z Klientem narodziła się potrzeba przygotowania kolejnych wariantów. Zaczęliśmy eksperymentować… aż w końcu udało nam się stworzyć idealny znak dla marki Małkowski Martech S.A. Zaproponowany model logo od razu przypadł do gustu naszemu Klientowi i od tej pory stał się on nieodłącznym elementem marki.
Po zatwierdzeniu logo, przystąpiliśmy do pracy nad identyfikacją wizualną, czyli graficznym przedstawieniem wizerunku firmy Klienta. Zadbaliśmy o to, aby wszystkie wzorki (patterny), plakaty i inne elementy zawierające ilustracje współgrały z nowym logo i do niego nawiązywały. Stworzone motywy wykorzystaliśmy w kolejnych projektach graficznych tworząc w ten sposób spójny przekaz marki.
Głównym celem było zgromadzenie materiałów na potrzeby brandingu i pokazanie cełego proces powstawania urządzeń Małkowski Martech S.A. Chcieliśmy zaprezentować budynek, przybliżyć produkcję, przedstawić najważniejsze osoby w firmie i pokazać największe realizacje Klienta. Wykonanie zdjęć oraz materiałów wideo potrzebnych do tworzenia identyfikacji wizualnej było dla nas dużym wyzwaniem – zarówno od strony technicznej, jak i logistycznej.
Pierwszym etapem realizacji projektu foto-wideo był nasz wyjazd do siedziby firmy Małkowski Martech S.A. Pokonaliśmy ponad 600 km, aby wspólnie z klientem zorganizować “dzień zdjęciowy” i pokazać produkcję z zachowaniem “know how”. Wykonaliśmy zdjęcia i nagrania w siedzibie firmy i na hali produkcyjnej. Działaliśmy według wcześniej przygotowanego scenariusza, aby nic nam nie umknęło. Uchwyciliśmy cały proces powstawania poszczególnych produktów i pracę zespołu. Zależało nam, żeby na materiałach foto-wideo znajdował się nie tylko sam efekt końcowy, ale też poszczególne etapy powstawania urządzeń oraz ludzie odpowiedzialni za produkcję.
Drugim etapem realizacji foto-wideo był wyjazd do Warszawy. Na początku musieliśmy opracować scenariusz – zastanowić się co chcemy pokazać w filmie promocyjnym i jakie ujęcia musimy zrobić, aby finalna wersja spełniała wcześniejsze założenia strategiczne. Jednoczesna realizacja materiałów foto i wideo to nie jedyne wyzwanie, które tego dnia na nas czekało. Musieliśmy zdobyć kilkadziesiąt pozwoleń na przelot drona w centrum Warszawy – od wojska, portu lotniczego oraz zarządców wieżowców, które chcieliśmy sfilmować. Mieliśmy ograniczony czas i aż 5 lokalizacji do nagrania w sztywno określonych godzinach. Chcieliśmy pokazać rozmach i to, że firma Małkowski Martech S.A. jest partnerem godnym zaufania. Nie było łatwo, ale się udało.
Zależało nam, na pokazaniu firmy w nowej odsłonie wizualnej – zgodnej z nowym claimem marki. Zaczęliśmy emocjonalnie – przedstawiliśmy sylwetkę prezesa firmy Marcina Małkowskiego. Zaprezentowaliśmy hale i linię produkcyjną klienta – pokazaliśmy jak powstają poszczególne elementy i personel w trakcie pracy. Urządzenia producenta montowane są w obiektach przemysłowych, garażach podziemnych, centrach handlowych i budynkach użyteczności publicznej. Realizacje firmy Małkowski Martech S.A. można spotkać w najbardziej prestiżowych inwestycjach budowlanych w Polsce. Właśnie dlatego wlecieliśmy dronem do centrum Warszawy – żeby pokazać najważniejsze realizacje. Między innymi tunel ewakuacyjny w Warsaw Spire, 3 systemy bram w Generation Park, 2 systemy bram w Warsaw UNIT i Skyliner. Chcieliśmy pokazać, że MM to niepodważalny lider branży.
Poprzednia strona Internetowa była skomplikowana i nieczytelna. Użytkownicy nie mogli się na niej odnaleźć i często pojawiały się błędy. Takie strony zniechęcają potencjalnych klientów do zakupów. Niechęć i frustracja ze strony użytkownika to emocje, których powinniśmy unikać – już od początku projektowania UX. Użytkownik chętniej wraca do miejsc, które lubi – a strona internetowa naszego klienta, powinna być właśnie takim miejscem. Postawiliśmy na łatwy przekaz, minimalizm i drobne elementy.
Poza działaniami analitycznymi i planowaniem wzięliśmy też pod uwagę budowanie ogólnej struktury podstron. Schematyczne planowanie architektury strony i informacji na podstronach szybko pozwoliło nam opracować szkielet strony, który na późniejszym etapie został „ubrany” w atrakcyjną dla oka grafikę.
Nowa strona miała być przede wszystkim funkcjonalna i czytelna. Firmie zależało, aby ich platforma WWW była przyjazna nie tylko dla użytkowników, ale też dla wyszukiwarek. Treści na stronie zostały dostosowane pod SEO. Coraz większa część społeczeństwa w głównej mierze korzysta z urządzeń mobilnych, dlatego strona internetowa musi perfekcyjnie działać na tego typu urządzeniach. O to też zadbaliśmy.
W projektowaniu UX skupiliśmy się przede wszystkim na architekturze rozmieszczenia treści i prostym przekazanie informacji. Zależało nam, aby strona była estetyczna, a jednocześnie przykuwała uwagę. Szkielet strony został zaprojektowany tak, aby maksymalnie ułatwić przekaz. Pokazaliśmy pełną ofertę producenta, aby strona mogła generować leady.
Treści i rozkład zaplanowaliśmy na podstawie dotychczasowej strony. Zaproponowaliśmy nową strukturę treści i schematyczny układ szablonu. Stworzyliśmy wyszukiwarkę produktów, która została dopasowana do potrzeb klienta.
Zadbaliśmy o prawidłowy sposób wyświetlania wartości na stronie, elementy nawigacyjne i odstępy pomiędzy elementami. Najpierw skupiliśmy się na istotnych dla klienta założeniach, a dopiero później przeszliśmy do realizacji projektu. Liczy się nie tylko wygląd, ale przede wszystkim sfera techniczna. Dopasowaliśmy witrynę do użytkowników, czyli potencjalnych klientów Małkowski Martech S.A. Zadbaliśmy także o nową grupę docelową, czyli architektów. Stworzyliśmy mocne CTA, aby zachęcić odwiedzających stronę do składania zapytań ofertowych.
Zadbaliśmy o dobrą ekspozycję zdjęć produktowych i czytelnej opcji zakupu. Chcieliśmy, aby gość strony WWW jak najszybciej przekształcił się w nowego klienta, dlatego maksymalnie uprościliśmy cały proces. Dobrze zaplanowaliśmy schematy i struktury podstron, a każda z nich została dopieszczona przez naszego grafika.
Po opracowaniu schematów przeszliśmy do wizualnej części projektu strony WWW, aby była ona nie tylko funkcjonalna, ale też przyjemna dla użytkownika. Zaczęliśmy od prac z typografią i kolorem. Zadbaliśmy o odpowiednią hierarchię informacji – zaznaczyliśmy te ważniejsze, ukryliśmy te mniej istotne dla użytkownika. Finalny produkt miał być przede wszystkim funkcjonalny, a nie tylko ładnie wyglądać. Nawigacja musi być zrozumiała, formularze nie mogą irytować, przyciski powinny być dobrze opisane, a interfejs intuicyjny. Zależało nam na wygodnym, funkcjonalnym i ładnie wyglądającym rozwiązaniu.
Oprócz działań stricte dla Małkowski Martech S.A., dodatkowo poprawiliśmy warstwę wizualną panelu partnera. Dopasowaliśmy jego stronę do nowej identyfikacji wizualnej – zastosowaliśmy grafiki oraz key visual marki Klienta.
Materiały drukowane wciąż są wykorzystywane w różnych obszarach biznesu. W wielu przypadkach stanowią one nadal niezastąpione narzędzia sprzedaży. Tego typu produkty drukowane nadal robią duże wrażenie na klientach – świadczą one o silnej i stabilnej pozycji firmy, która posługuje się tego typu materiałami promocyjnymi.
Zadbaliśmy o to, aby materiały reklamowe były dopasowane do formy oraz sposobu komunikacji naszego klienta. W biznesie liczy się konsekwencja przekazu – dlatego dbamy o to, aby przygotowane przez nas materiały były spójne z całą strategią. Dostosowaliśmy projekt pod względem kolorystycznym do loga i strony WWW.
W materiałach drukowanych nie ma miejsca na błędy – wszystko zostało wykonane z niezwykłą precyzją. Zadbaliśmy o to, aby projekt był idealny w każdym calu. Przygotowaliśmy dla naszego klienta projekty wizualne różnego rodzaju katalogów, broszur, kalendarzy, kubków i wielu innych produktów, które może wykorzystać do promocji swojej firmy.
Stworzyliśmy katalog produktowy na potrzeby handlowe i różnego rodzaju eventy. Katalog wspiera budowanie eksperckiego wizerunku firmy Klienta i wzmacnia pozycję przedsiębiorstwa na rynku. Przygotowaliśmy katalog w oparciu o najwyższe standardy. Jest estetyczny i spójny z kolorystyką oraz wizerunkiem firmy. Zwróciliśmy uwagę, aby był atrakcyjny dla klienta i stanowił świetną wizytówkę firmy. Kolory, grafiki i fotografie będą pierwszą rzeczą, jaką zobaczy odbiorca. Mają przyciągać uwagę i być atrakcyjne – wykorzystaliśmy zdjęcia wykonane podczas naszej wizyty w Małkowski Martech S.A. Przygotowaliśmy warstwę wizualną, widoki, szablony – zadbaliśmy o wszystkie szczegóły katalogu, a Klient tylko uzupełniał treści.
Oklejenie auta nie należy do prostych zadań. Projekt musi nie tylko zawierać niezbędne elementy takie jak logo, dane kontaktowe, ale powinien być spójny z identyfikacją wizualną marki. Przygotowaliśmy 3 projekty, które zostały wykorzystane do trzech różnych komunikacji. Mamy tutaj na myśli auta na potrzeby handlowe, auta serwisowe i auta reprezentacyjne. Dodatkowo, wykonaliśmy mini tagowanie logo dla samochodów kadry zarządzającej. Stworzyliśmy projekt wizualny i nadzorowaliśmy pracę podwykonawcy, który zajął się oklejeniem pojazdu. Kontrolowaliśmy wszystkie etapy prac, a nasz klient mógł w tym czasie skupić się na rozwoju swojego biznesu. W Roxart łączymy funkcję informacyjną i marketingową reklamy mobilnej. Tworzymy efektowne i niepowtarzalne grafiki, które przyciągają uwagę i zwiększają rozpoznawalność marki.
Stworzyliśmy nowy outdoorowy branding, który ułatwia klientom dotarcie do siedziby firmy. Podstawą jest tutaj jasny i czytelny przekaz w atrakcyjnej formie. Zadbaliśmy o znakowanie biurowe, pylon, tabliczki kierunkowe i takie, które znajdują się wewnątrz biura.
Oprócz całej identyfikacji wizualnej przygotowaliśmy również brandbooka, który jest połączeniem księgi znaku i systemu identyfikacji marki. Można powiedzieć, że jest on kwintesencją tego, co zrobiliśmy. To kluczowy element spójnej komunikacji wizualnej firmy. W dokumencie przedstawiliśmy genezę powstania logo, jego podstawowe i alternatywne wersje. Pokazaliśmy jego konstrukcję, pole ochronne i skalowanie. Pomimo braku obowiązku posiadania brandbooka jego zastosowanie znacznie przyspiesza i ułatwia przygotowania różnego typu materiałów reklamowych. Jest zwieńczeniem rebrandingu logo. Ma kluczowe znaczenie w utrzymaniu spójności konstrukcji znaku – przydaje się osobom, które w przyszłości będą współpracować z Małkowski Martech S.A.
Stworzyliśmy strategię dotyczącą działań w social mediach. Zaproponowaliśmy kilka linii komunikacyjnych skierowanych do konkretnych grup odbiorców. Zadbaliśmy o to, aby materiały zamieszczane na profilach marki, były spójne z identyfikacją wizualną i wywoływały pozytywne emocje. Głównym celem działań w mediach społecznościowych było pozyskanie nowych dystrybutorów oraz wzmocnienie świadomości marki. Zaplanowaliśmy serię postów, które idealnie wpisywały się w obecne trendy. Pomimo tego, że mieliśmy do czynienia z branżą stricte techniczną, nie zabrakło humorystycznych nawiązań do świąt nietypowych – takich jak Blue Monday, Światowy Dzień Gwiezdnych Wojen czy dzień tajniaka. Zależało nam, żeby w kreatywny sposób pokazać produkty i usługi naszego klienta. Nawet zmieniony logotyp przedstawiliśmy w nietypowy sposób.
Stworzyliśmy animację, w której brama – czyli flagowy produkt klienta, odsłania nowe oblicze marki. Za pośrednictwem postów dumnie prezentowaliśmy osiągnięcia marki – m.in. publikacje w prestiżowych magazynach branżowych. Pomimo wielu działań postawiliśmy na minimalizm jeśli chodzi o ilość kreacji i tekstów. Liczba publikacji zazwyczaj nie przekraczała czterech miesięcznie, dlatego każdy wpis musiał być wartościowy i przybliżać klienta do realizacji głównych celów. Z dumą stwierdzamy, że udało nam się zbudować wizerunek lidera w branży biernych zabezpieczeń przeciwpożarowych, a także szerzenia świadomości, że produkty z tej kategorii mogą być pokazany w ciekawy i estetyczny sposób.
Przygotowaliśmy dla Klienta atrakcyjny mailing edukacyjny. Zadbaliśmy nie tylko o treść, ale też o szatę graficzną i część wizualną wiadomości. Poszczególne komunikaty dopasowane były do konkretnego użytkownika – inne newslettery wysyłane były do architektów, inne do generalnych wykonawców.
Regularnie wysyłany newsletter daje ogromną szansę na zbudowanie bliskiej i silnej relacji z obecnymi i przyszłymi klientami. Dzieląc się praktycznymi wskazówkami ze społecznością, można przygotować dobry grunt pod sprzedaż. Pokazywaliśmy, jak można wykorzystać produkty klienta i dodawaliśmy odnośniki do sklepu. Stworzyliśmy poradniki i tutoriale, obok których nie da się przejść obojętnie. Przedstawiliśmy produkty Klienta opowiadając historię, a to najlepiej się sprzedaje. Newslettery były wysyłane do zgromadzonej grupy mailingowej, która została podzielona na obecnych i potencjalnych klientów. Stałe mailingi były wysyłane za pośrednictwem getresponse.
Skupiliśmy się na stworzeniu treści dopasowanych do konkretnej grupy odbiorców. Jest to kluczowe w kampaniach reklamowych. Z tego względu na samym początku wyodrębniamy interesujących nas potencjalnych klientów, a dopiero później przygotowaliśmy odpowiednie komunikaty. Dla marki Małkowski Martech S.A. stworzyliśmy cykl wpisów, które skutecznie pracowały nad rozpoznawalnością marki na rynku.
W kampaniach reklamowych skupiliśmy się na zwiększeniu liczby polubień na profilu w serwisie społecznościowym – Facebook. Udało nam się powiększyć tę liczbę z 410 do prawie 750 osób. Oprócz poszerzania grupy obserwujących, zajęliśmy się zwiększeniem aktywności pod postami oraz generowaniem zasięgów wśród grupy docelowej. Nasze kreacje w każdym miesiącu trafiały szacunkowo do ponad 60 tysięcy unikalnych osób. Cele wizerunkowe realizowaliśmy poprzez promocję wpisów branżowych oraz pokazując realizacje Małkowski Martech S.A.
Oprócz działań komunikacyjnych w SM stworzyliśmy dodatkowe treści blogowe zgodnie ze sztuką SEO, które wpłynęły na pozycjonowanie strony Klienta. Wprowadziliśmy odpowiednie linkowania, aby strona była przyjazna dla algorytmów Google. Zwróciliśmy uwagę na język korzyści w treści, aby dać odbiorcy jak najwięcej wartości, a klientowi lepszą sprzedaż.
Jak się okazało, stworzony przez nas branding został zauważony nie tylko przez klientów marki. Chwilę po wprowadzeniu nowego claimu, Małkowski Martech S.A. nawiązało współpracę z globalną marką ASSA ABLOY. Z pewnością przełoży się to na rozpoznawalność produktów Klienta na rynku międzynarodowym i cieszymy się, że mogliśmy w tym uczestniczyć.
Nie ma na co czekać!
Plan jest prosty: powiedz nam o swojej marce i tym, czego potrzebujesz dla jej rozwoju. Skontaktujemy się z Tobą i porozmawiamy o współpracy!
Możesz tylko zyskać