Klient:
Marka KapKap zajmuje się sprzedażą personalizowanych kubków. Stworzyli bazę własnoręcznych rysunków z podobizną ponad 100 ras psów, kotów i królików. Na podstawie tych projektów klient może indywidualnie dobrać podobiznę swojego czworonożnego pupila i umiejscowić go na kubku obok swojej podobizny. W dostępnym konfiguratorze klient może dobrać również odpowiednią sylwetkę, kolor i długość włosów oraz ubiór. Po wybraniu postaci możliwa jest też zmiana tła. Każda postać może zostać podpisana imieniem lub dowolnym słowem. Marka KapKap chce wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów, dlatego na ich stronie dostępne są kubki z drukiem na całym obwodzie lub takie, gdzie część kubka zajmuje napis. Z tego względu zadbali również o szeroką bazę różnych treści na każdą okazję, np. na Dzień Mamy, święta czy walentynki. Markę KapKap tworzą osoby zakochane w zwierzętach, dlatego tak ważne było dla nich to, aby również ich biznes był z tym związany. Baza podobizn psów, kotów i królików jest ciągle powiększana, a każdy klient może wysłać zdjęcie swojego pupila, aby rysownik odwzorował go i dodał do konfiguratora.
Kanały i narzędzia:
Zakres pracy:
Głównym celem współpracy było odświeżenie brandingu firmy oraz strony internetowej wraz z jej funkcjonalnościami. Największą trudnością, jaką napotkaliśmy, był fakt, że działalność klienta jest dość powszechna, a tym samym marka ma dużą konkurencję. Musieliśmy przemyśleć i zaplanować jak się wyróżnić z tłumu tak, aby KapKap mógł zaistnieć na rynku i pozyskać klientów, którzy będą kupować produkty, jakie oferuje nasz klient. Zależało nam na zbudowaniu zaufanej społeczności, która będzie wracać do sklepu i polecać produkty innym osobom. Opracowany Key Visual miał przyciągnąć wzrok i wzbudzać zaufanie potencjalnych klientów. Zmiana UX/UI strony także była konieczna, ponieważ funkcjonowanie strony było zbyt skomplikowane i nieintuicyjne dla użytkownika, a sam design w większym stopniu odpychał, niż przyciągał klientów.
Na samym początku określiliśmy strategię działań. Znaleźliśmy USP (unikatową cechę oferty), dzięki której marka mogła zaistnieć na pełnym konkurencji rynku. Zbadaliśmy grupy docelowe, wybraliśmy platformy komunikacji i określiliśmy dokładny zakres działań. Wyznaczyliśmy konkretne daty i cele, które chcemy osiągnąć w danym terminie.
Złota proporcja ma swoje zastosowanie w matematyce. Według definicji jest to „podział odcinka na dwie części tak, by stosunek długości dłuższej z nich do krótszej był taki sam, jak całego odcinka do części dłuższej”. W grafice jest dosyć podobnie. W tym przypadku to zasada oparta na stosunku dwóch wymiarów. Dzięki temu zachowana jest proporcja i równowaga wizualna w tworzonym projekcie. Złoty podział był już znany wieki temu. Leonardo da Vinci był jednym z malarzy wykorzystujących ten element w swoich dziełach.
Zadbaliśmy o to, aby publikacje na Instagramie były przemyślane i ze sobą spójne. Z tego względu wypracowaliśmy konkretną siatkę. Głównym założeniem było publikowanie realnych zdjęć z produktem dodając pattern łączący publikacje w jedną całość. W przypadku chęci poinformowania o czymś klienta tworzymy grafikę w stworzonym Key Visualu.
Duża częstotliwość prowadzenia kampanii okazjonalnych bardzo pozytywnie wpływa na wyniki naszego klienta. Pozwala znacząco zwiększyć wyniki sprzedaży, a zarazem świetnie działa na budowanie tożsamość i rozpoznawalności marki.
Znaczącym problemem marki KapKap była nienowoczesna strona internetowa. Nie wzbudzała zaufania, a wręcz wyglądała na niedokończoną, co odstraszało klientów od zakupów. Napotkaliśmy również problem z funkcjonalnością. Cała ścieżka zakupowa nie była intuicyjna, przez co klienci w trakcie konfigurowania produktów rezygnowali z dalszych kroków.
Widok hero, który użytkownik widzi jako pierwszy przy wejściu na stronę www, był ponury, szary, wręcz sprawiał wrażenie niedokończonego. Pierwsze wrażenie jest najważniejsze, dlatego musieliśmy sprawić, że ten widok ożyje i będzie zachęcał do pozostania na stronie. Ponadto dobrą praktyką jest, gdy na pierwszym widoku wyodrębnione są konkretne korzyści dla klienta. Sam baner został zaprojektowany w taki sposób, aby klient od razu wiedział, na czym polega personalizacja kubków naszego klienta.
Konfigurator to serce naszej strony i miejsce, gdzie chcemy kierować użytkowników. Uproszczenie designu i poprawa UX konfiguratora sprawiła, że klienci z dużą swobodą poruszają się po nim, a konwersja dokończonych personalizacji znacznie wzrosła, co bezpośrednio przełożyło się na sprzedaż produktów.
Nowa strona internetowa jest nowoczesna i zachęcająca do pozostania na niej. Każdy element został stworzony tak, aby jak najbardziej ułatwić klientowi zakup produktu.
Do nagrywanych przez nas filmów tworzyliśmy dedykowane miniatury, aby użytkownik od razu wiedział, o jakiej tematyce jest dany materiał. Zadbaliśmy o to, aby komunikaty były zachęcające i zwiększały sprzedaż na sklepie.
Zaangażowaliśmy psich modeli, aby klienci mogli utożsamiać się z marką. W ten sposób przedstawienie produktu w naszych mediach społecznościowych jest dużo bardziej atrakcyjne.
Nie ma na co czekać!
Plan jest prosty: powiedz nam o swojej marce i tym, czego potrzebujesz dla jej rozwoju. Skontaktujemy się z Tobą i porozmawiamy o współpracy!
Możesz tylko zyskać