KLIENT: Riverdi
Nasz klient zajmujący się produkcją i dystrybucją wyświetlaczy miał problem z nieskutecznymi działaniami marketingowymi i brakiem mierzalnych sposobów pozyskiwania leadów. Działania wewnętrznego działu marketingu okazały się niewystarczające.
Pierwsze miesiące współpracy wiązały się przede wszystkim z kompleksowym odświeżeniem brandingu oraz spójnej i komplementarnej przebudowie strony internetowej, komunikacji w obrębie social mediów, e-mailingu, gadżetów firmowych i wszystkich innych potencjalnych miejsc styczności klientów z Riverdi.
Zakres pracy:
Riverdi jest globalnym producentem wysokiej jakości wyświetlaczy, zaangażowanym w dostarczanie innowacyjnych i niezawodnych produktów dla różnych branż. Może poszczycić się szybką i terminową dostawą o niskim ryzyku i wysoce efektywnym systemem Vendor Managed Inventory. Misją firmy jest zapewnienie inżynierom i projektantom przyjaznych dla użytkownika oraz wysokowydajnych wyświetlaczy, które napędzą przyszłość technologii.
Riverdi zbudowało swoją pozycję na sprzedaży bezpośredniej, bez wsparcia mierzalnego marketingu.
Problemem był brak leadów pochodzących z działań marketingowych i niemożność wykreowania pozytywnego ROI, dzięki aktywacji bazy klientów i prospectów. Wiele do życzenia pozostawiała również kwestia komunikacji wizualnej brandu.
Problemy:
Cele biznesowe:
Finalnie:
Stworzenie z marketingu pewnego i skutecznego narzędzia do wzrostu firmy, którego działanie da się przewidzieć i zaplanować w skali miesiąca, kwartału i roku
Logo
Piksel z definicji to najmniejszy jednolity element obrazu prezentowanego na wyświetlaczach urządzeń cyfrowych. Każdy pojedynczy piksel jest jednak konstrukcją złożoną, składa się z subpikseli. To one decydują o tym, jaki kolor ostatecznie zobaczymy na ekranie. Riverdi doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak skonstruowany jest wyświetlacz. Rozumie jego złożoność na głębszym poziomie, oferuje klientom swoje doświadczenie i dzielenie się zdobytą wiedzą. To intelektualne zaplecze znajduje odzwierciedlenie w sygnecie nowego logo. “Know how” jest w widoczny sposób wpisane w DNA firmy.
Dualizm oferty produktowej, w której znajdziemy nie tylko gotowe rozwiązania, ale również dedykowane wyświetlacze, znalazł odbicie w ilości użytych kolorów. One same zostały dobrane pod kątem ich spójności z ideami brandu. Niebieski (Navy Blue) jest kojarzony z zaufaniem, lojalnością i bezpieczeństwem, ale również z siłą oraz inteligencją. Pomarańczowy (Bright Orange) jest przyjacielski i zapraszający, podobnie jak niebieski budzi również zaufanie. To właśnie słowa kluczowe, z którymi ma być kojarzona marka Riverdi.
Strategię reklamową rozpoczęliśmy od dogłębnej analizy, mającej na celu zidentyfikowanie najlepszego klienta, grupy płacącej najwięcej oraz klientów, którym najlepiej możemy pomóc. Warsztat, który przeprowadziliśmy w zeszłym roku, ujawnił, że marketing nie jest spójny i nie posiada tych samych informacji, które posiada dział sprzedaży, pracujący na co dzień z realnymi klientami.
Dzięki warsztatowi udało nam się określić rzeczywiste persony zakupowe oraz zidentyfikować branże i segmenty, w których Riverdi najlepiej wspiera swoją grupę docelową. Dodatkowo, opracowaliśmy sposób komunikacji z tymi segmentami oraz wybraliśmy odpowiednie kanały komunikacji marketingowej. Na tej podstawie stworzyliśmy szczegółowy kwartalny plan, który pomoże dostosować markę Riverdi do realnych warunków rynkowych, grupy docelowej oraz komunikatów, które są dla niej istotne i zwiększają częstotliwość oraz wartość zakupów.
Umów się na darmowe konsultacje z Krystianem i sprawdźmy czy ROXART Agency może Ci pomóc w rozwijaniu firmy zgodnie z planem. Zostaw swój numer telefonu i adres mail służbowy.
Właśnie zrobiłeś pierwszy krok w celu przyspieszenia wzrostu Twojej firmy. Niedługo odezwiemy się do Ciebie w celu omówienia strategii dla Twojej działalności.
Możesz tylko zyskać