Agencja reklamowa Roxart

  • ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: Krystian Ficek

3 powody, przez które Twój sklep online nie sprzedaje

26 stycznia 2022 by Krystian Ficek

3 powody, przez które Twój sklep online nie sprzedaje

Cześć, z tej strony Krystian z ROXart. Wiem, że jesteś zajęty, więc bez zbędnego wstępu. Przeczytaj i dowiedz się, jakie mogą być przyczyny tego, że Twój sklep online nie generuje sprzedaży.

1. Twój sklep jest niedopracowany lub nieskończony

Zakupy w internecie oparte są na zaufaniu. Jeśli Twój sklep nie wzbudza go od samego początku, zapomnij o sprzedaży. Aby być pewnym swojego sklepu, przetestuj poprawność jego działania na różnych wyszukiwarkach i urządzeniach, również tych mobilnych. W końcu w 2020 roku aż 66% ruchu w internecie pochodziło właśnie z nich. Dlatego sprawdź nie tylko wygląd, ale również funkcjonalności takie jak wyszukiwarka.

2. Dokonanie transakcji nie jest intuicyjne i proste

Najpierw weryfikowaliśmy ogólne funkcjonowanie sklepu, a teraz skupimy się na najważniejszym, czyli na ścieżce zakupu. Tak jak w poprzednim przypadku należy ją sprawdzić na wszystkich popularnych wyszukiwarkach i urządzeniach mobilnych z oprogramowaniem Android i iOS. Dodawanie do koszyka, wypełnianie danych, wybór warunków płatności i dostawy – to wszystko powinno być tak proste i intuicyjne, jak tylko to możliwe. Dla porównania możesz zobaczyć, jak to działa na największych stronach e-commerce na rynku.

Spory wpływ ma także bramka płatności, którą wybrałeś. My zawsze rekomendujemy tę najbardziej popularną. Powód jest prosty – klienci wiedzą, jak z nich korzystać i mają do nich zaufanie. Co do warunków dostawy, proponuję co najmniej dwa – kurier oraz paczkomaty.

ROXart – agencja reklamowa Warszawa

Nikt nie wie o Twoim sklepie, a nawet jeśli go szuka, nie może go znaleźć

Punkt ten pojawia się dopiero na końcu, ponieważ jeśli nie jesteś w 100% pewien swojego sklepu, nie masz co myśleć o marketingu. Będziesz tylko “przepalał” budżet!

Jeśli chodzi o działania płatne, mamy tu dwóch mocarzy – Google i Facebook. Oba systemy pozwalają generować nam płatny, zimny ruch na Twój sklep. Omówienie samych platform znajdziesz w innym materiale, a teraz podam Ci najczęściej popełniane błędy:

  • Źle sprecyzowana grupa docelowa, komunikat oraz kreacja. o gdzie i jak będziesz wyświetlał reklamy, zależy od tego, do kogo je kierujesz. Na przykład sprzedajesz maszynki do golenia twarzy, a reklamę wyświetlasz kobietom zamiast osobom, które noszą brodę. Choćbyś miał najlepszy sklep, produkt oraz ceny – i tak nic z tego nie będzie.
  • Złe prowadzenie kampanii pod kątem technicznym. To sytuacja, kiedy np. po kliknięciu w reklamę wyskakuje błąd 404 lub prowadzisz kampanię na stronę główną sklepu, a nie na konkretną kartę produktu.
  • Za duża grupa – za mały budżet. Jeśli Twoja grupa odbiorców to ok. 3 000 000 osób w Polsce, a budżet miesięczny wynosi 500 zł, szanse na powodzenie są niskie. Wyjścia są dwa – zawęzić grupę docelową lub podnieść budżet miesięczny na media.

Poza działaniami stricte płatnymi możemy jeszcze:

Pozycjonować w Google, gdzie najczęstsze błędy to:

  • kopiowanie treści od konkurencji na stronie głównej oraz w kategoriach i podkategoriach,
  • brak regularnych publikacji na blogu,
  • brak optymalizacji sklepu pod kątem SEO na etapie jego tworzenia.

Korzystać z e-mail marketingu, przy czym najczęstsze błędy to:

  • brak zbierania bazy,
  • brak posiadania zgody na wysyłanie treści marketingowych,
  • za duża lub za mała częstotliwość wysyłania,
  • mało ciekawe tytuły wiadomości, a w konsekwencji niska otwieralność.

Marketing oraz e-commerce to bardzo szeroki temat. W tym materiale jedynie liznęliśmy te zagadnienia. W kolejnych na pewno bardziej zagłębimy się w szczegóły związane ze sprzedażą w internecie.

Została nam tylko mała autopromocja. Jeśli potrzebujesz pomocy w zakresie budowy lub obsługi własnego sklepu online – skontaktuj się z nami. Przygotujemy dla Ciebie audyt, na podstawie którego stwierdzimy, jak możemy pomóc w sprzedaży w Twoim sklepie online.

Dzięki za uwagę!

ROXart – agencja reklamowa Kraków

Skontaktuj się z nami:
Jakub
Account Manager+48 504 526 425

Agencja Reklamowa Roxart Sp. z o.o.
ul. Kolejowa 1
35-073 Rzeszów

lub skorzystaj z formularza kontaktowego:

    Zobacz pozostałe wpisy

    < Powrót
    Roxart blog - Twoja konkurencja Cię okrada! 5 rzeczy, które Ci zabiera, jeśli nie zatrudniasz agencji marketingowej

    Nowy

    Twoja konkurencja Cię okrada! 5 rzeczy, które Ci zabiera, jeśli nie zatrudniasz agencji marketingowej

    7 marca 2023 by Natalia Lelek

    Podczas kiedy Ty zastanawiasz się, czy zatrudnić agencję marketingową, Twoi konkurenci zdobywają rynek. A przecież...

    Roxart blog - Live Social Special #11

    Nowy

    Live Social Special #11

    15 lutego 2023 by Brygida Biega

    Hej! Za nami już jedenaście odcinków Live Social Special. Jeśli jakimś cudem (jak to możliwe?) jesteś tutaj po raz...

    Roxart blog - Testy A/B w reklamie internetowej. To musisz wiedzieć

    Nowy

    Testy A/B w reklamie internetowej. To musisz wiedzieć

    6 lutego 2023 by Joanna Wojtasiewicz

    Zaczynasz swoją przygodę z reklamą w mediach społecznościowych? Stoisz przed dylematem wyboru grupy docelowej lub miejsca...

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

    Zamawiam kontakt