Agencja reklamowa Roxart

  • ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: Krystian Ficek

3 powody, przez które Twój sklep online nie sprzedaje

26 stycznia 2022 by Krystian Ficek

3 powody, przez które Twój sklep online nie sprzedaje

Cześć, z tej strony Krystian z ROXart. Wiem, że jesteś zajęty, więc bez zbędnego wstępu. Przeczytaj i dowiedz się, jakie mogą być przyczyny tego, że Twój sklep online nie generuje sprzedaży.

1. Twój sklep jest niedopracowany lub nieskończony

Zakupy w internecie oparte są na zaufaniu. Jeśli Twój sklep nie wzbudza go od samego początku, zapomnij o sprzedaży. Aby być pewnym swojego sklepu, przetestuj poprawność jego działania na różnych wyszukiwarkach i urządzeniach, również tych mobilnych. W końcu w 2020 roku aż 66% ruchu w internecie pochodziło właśnie z nich. Dlatego sprawdź nie tylko wygląd, ale również funkcjonalności takie jak wyszukiwarka.

2. Dokonanie transakcji nie jest intuicyjne i proste

Najpierw weryfikowaliśmy ogólne funkcjonowanie sklepu, a teraz skupimy się na najważniejszym, czyli na ścieżce zakupu. Tak jak w poprzednim przypadku należy ją sprawdzić na wszystkich popularnych wyszukiwarkach i urządzeniach mobilnych z oprogramowaniem Android i iOS. Dodawanie do koszyka, wypełnianie danych, wybór warunków płatności i dostawy – to wszystko powinno być tak proste i intuicyjne, jak tylko to możliwe. Dla porównania możesz zobaczyć, jak to działa na największych stronach e-commerce na rynku.

Spory wpływ ma także bramka płatności, którą wybrałeś. My zawsze rekomendujemy tę najbardziej popularną. Powód jest prosty – klienci wiedzą, jak z nich korzystać i mają do nich zaufanie. Co do warunków dostawy, proponuję co najmniej dwa – kurier oraz paczkomaty.

ROXart – agencja reklamowa Warszawa

Nikt nie wie o Twoim sklepie, a nawet jeśli go szuka, nie może go znaleźć

Punkt ten pojawia się dopiero na końcu, ponieważ jeśli nie jesteś w 100% pewien swojego sklepu, nie masz co myśleć o marketingu. Będziesz tylko “przepalał” budżet!

Jeśli chodzi o działania płatne, mamy tu dwóch mocarzy – Google i Facebook. Oba systemy pozwalają generować nam płatny, zimny ruch na Twój sklep. Omówienie samych platform znajdziesz w innym materiale, a teraz podam Ci najczęściej popełniane błędy:

  • Źle sprecyzowana grupa docelowa, komunikat oraz kreacja. o gdzie i jak będziesz wyświetlał reklamy, zależy od tego, do kogo je kierujesz. Na przykład sprzedajesz maszynki do golenia twarzy, a reklamę wyświetlasz kobietom zamiast osobom, które noszą brodę. Choćbyś miał najlepszy sklep, produkt oraz ceny – i tak nic z tego nie będzie.
  • Złe prowadzenie kampanii pod kątem technicznym. To sytuacja, kiedy np. po kliknięciu w reklamę wyskakuje błąd 404 lub prowadzisz kampanię na stronę główną sklepu, a nie na konkretną kartę produktu.
  • Za duża grupa – za mały budżet. Jeśli Twoja grupa odbiorców to ok. 3 000 000 osób w Polsce, a budżet miesięczny wynosi 500 zł, szanse na powodzenie są niskie. Wyjścia są dwa – zawęzić grupę docelową lub podnieść budżet miesięczny na media.

Poza działaniami stricte płatnymi możemy jeszcze:

Pozycjonować w Google, gdzie najczęstsze błędy to:

  • kopiowanie treści od konkurencji na stronie głównej oraz w kategoriach i podkategoriach,
  • brak regularnych publikacji na blogu,
  • brak optymalizacji sklepu pod kątem SEO na etapie jego tworzenia.

Korzystać z e-mail marketingu, przy czym najczęstsze błędy to:

  • brak zbierania bazy,
  • brak posiadania zgody na wysyłanie treści marketingowych,
  • za duża lub za mała częstotliwość wysyłania,
  • mało ciekawe tytuły wiadomości, a w konsekwencji niska otwieralność.

Marketing oraz e-commerce to bardzo szeroki temat. W tym materiale jedynie liznęliśmy te zagadnienia. W kolejnych na pewno bardziej zagłębimy się w szczegóły związane ze sprzedażą w internecie.

Została nam tylko mała autopromocja. Jeśli potrzebujesz pomocy w zakresie budowy lub obsługi własnego sklepu online – skontaktuj się z nami. Przygotujemy dla Ciebie audyt, na podstawie którego stwierdzimy, jak możemy pomóc w sprzedaży w Twoim sklepie online.

Dzięki za uwagę!

ROXart – agencja reklamowa Kraków

Skontaktuj się z nami:
Łukasz
Account Manager513 080 974

Agencja Reklamowa Roxart Sp. z o.o.
ul. Kolejowa 1
35-073 Rzeszów

lub skorzystaj z formularza kontaktowego:

    Zobacz pozostałe wpisy

    < Powrót
    Roxart blog - Dlaczego strona internetowa otwiera się wolno?

    Nowy

    Dlaczego strona internetowa otwiera się wolno?

    18 stycznia 2022 by Marcin Depa

    Szybkość ładowania strony internetowej jest niezwykle ważnym czynnikiem pozycjonowania witryny pod kątem SEO. Długi...

    Roxart blog - Strona internetowa jako niezbędnik każdej firmy

    Strona internetowa jako niezbędnik każdej firmy

    5 sierpnia 2014 by admin

    Czasy się zmieniają, zmianom ulegają również sposoby docierania do klientów oraz informowania o działalności. To,...

    Roxart blog - Wykład dla maturzystów ZST w Leżajsku

    Wykład dla maturzystów ZST w Leżajsku

    12 września 2013 by admin

    Z dumą informujemy, że spotkanie z maturzystami zaliczamy do bardzo udanych i nie możemy doczekać się następnego!...

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

    Zamawiam kontakt