3 powody, przez które Twój sklep online nie sprzedaje
Cześć, z tej strony Krystian z ROXart. Wiem, że jesteś zajęty, więc bez zbędnego wstępu. Przeczytaj i dowiedz się, jakie mogą być przyczyny tego, że Twój sklep online nie generuje sprzedaży.
1. Twój sklep jest niedopracowany lub nieskończony
Zakupy w internecie oparte są na zaufaniu. Jeśli Twój sklep nie wzbudza go od samego początku, zapomnij o sprzedaży. Aby być pewnym swojego sklepu, przetestuj poprawność jego działania na różnych wyszukiwarkach i urządzeniach, również tych mobilnych. W końcu w 2020 roku aż 66% ruchu w internecie pochodziło właśnie z nich. Dlatego sprawdź nie tylko wygląd, ale również funkcjonalności takie jak wyszukiwarka.
2. Dokonanie transakcji nie jest intuicyjne i proste
Najpierw weryfikowaliśmy ogólne funkcjonowanie sklepu, a teraz skupimy się na najważniejszym, czyli na ścieżce zakupu. Tak jak w poprzednim przypadku należy ją sprawdzić na wszystkich popularnych wyszukiwarkach i urządzeniach mobilnych z oprogramowaniem Android i iOS. Dodawanie do koszyka, wypełnianie danych, wybór warunków płatności i dostawy – to wszystko powinno być tak proste i intuicyjne, jak tylko to możliwe. Dla porównania możesz zobaczyć, jak to działa na największych stronach e-commerce na rynku.
Spory wpływ ma także bramka płatności, którą wybrałeś. My zawsze rekomendujemy tę najbardziej popularną. Powód jest prosty – klienci wiedzą, jak z nich korzystać i mają do nich zaufanie. Co do warunków dostawy, proponuję co najmniej dwa – kurier oraz paczkomaty.
ROXart – agencja reklamowa Warszawa
Nikt nie wie o Twoim sklepie, a nawet jeśli go szuka, nie może go znaleźć
Punkt ten pojawia się dopiero na końcu, ponieważ jeśli nie jesteś w 100% pewien swojego sklepu, nie masz co myśleć o marketingu. Będziesz tylko “przepalał” budżet!
Jeśli chodzi o działania płatne, mamy tu dwóch mocarzy – Google i Facebook. Oba systemy pozwalają generować nam płatny, zimny ruch na Twój sklep. Omówienie samych platform znajdziesz w innym materiale, a teraz podam Ci najczęściej popełniane błędy:
- Źle sprecyzowana grupa docelowa, komunikat oraz kreacja. To gdzie i jak będziesz wyświetlał reklamy, zależy od tego, do kogo je kierujesz. Na przykład sprzedajesz maszynki do golenia twarzy, a reklamę wyświetlasz kobietom zamiast osobom, które noszą brodę. Choćbyś miał najlepszy sklep, produkt oraz ceny – i tak nic z tego nie będzie.
- Złe prowadzenie kampanii pod kątem technicznym. To sytuacja, kiedy np. po kliknięciu w reklamę wyskakuje błąd 404 lub prowadzisz kampanię na stronę główną sklepu, a nie na konkretną kartę produktu.
- Za duża grupa – za mały budżet. Jeśli Twoja grupa odbiorców to ok. 3 000 000 osób w Polsce, a budżet miesięczny wynosi 500 zł, szanse na powodzenie są niskie. Wyjścia są dwa – zawęzić grupę docelową lub podnieść budżet miesięczny na media.
Poza działaniami stricte płatnymi możemy jeszcze:
Pozycjonować w Google, gdzie najczęstsze błędy to:
- kopiowanie treści od konkurencji na stronie głównej oraz w kategoriach i podkategoriach,
- brak regularnych publikacji na blogu,
- brak optymalizacji sklepu pod kątem SEO na etapie jego tworzenia.
Korzystać z e-mail marketingu, przy czym najczęstsze błędy to:
- brak zbierania bazy,
- brak posiadania zgody na wysyłanie treści marketingowych,
- za duża lub za mała częstotliwość wysyłania,
- mało ciekawe tytuły wiadomości, a w konsekwencji niska otwieralność.
Marketing oraz e-commerce to bardzo szeroki temat. W tym materiale jedynie liznęliśmy te zagadnienia. W kolejnych na pewno bardziej zagłębimy się w szczegóły związane ze sprzedażą w internecie.
Została nam tylko mała autopromocja. Jeśli potrzebujesz pomocy w zakresie budowy lub obsługi własnego sklepu online – skontaktuj się z nami. Przygotujemy dla Ciebie audyt, na podstawie którego stwierdzimy, jak możemy pomóc w sprzedaży w Twoim sklepie online.
Dzięki za uwagę!
ROXart – agencja reklamowa Kraków
wróć do listy wpisówCo Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)
Co Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)