Dlaczego Twoja firma nie potrzebuje agencji reklamowej? — 3 poważne powody

3 min. czytania
Bartłomiej Basznianin
Dlaczego Twoja firma nie potrzebuje agencji reklamowej? — 3 poważne powody

Sporo może się zmienić po przeczytaniu tego artykułu, ale bycie przedsiębiorcą wymaga odwagi. Myślisz, że potrzebujesz pomocy agencji reklamowej? Nikt Ci przecież nie będzie mówił, że coś musisz. Za kilka minut udowodnię Ci, że wszystko jesteś w stanie zrobić sam.

Oto trzy główne, totalnie przekonujące powody, dla których zdecydowanie powinieneś odrzucić nawet myśl o zatrudnieniu agencji reklamowej.

1. Masz nieskończoną ilość czasu 

Nie tyle, że dysponujesz dodatkowymi 40 godzinami w tygodniu na naukę strategii marketingowych, twórczego copywritingu, SEO, SEM, analizy danych, ale jesteś w stanie znaleźć dodatkowe 20 na grafikę i produkcję multimediów. 

Możliwość skorzystania z narzędzi do zarządzania czasem, które wykorzystują specjaliści? Kto by chciał tego używać, prawda? I zapomnij o terminach i deadline’ach, to tylko kolejny korporacyjny wymysł dla tych, którzy nie umieją manipulować czasoprzestrzenią. Kiedy tylko trzeba, mówisz — czas stop! Wskazówki zegara zaczynają przesuwać się w slowmotion, a Ty wtedy czytasz kolejne 64 książki o marketingu. 

2. Kochasz uczyć się na własnych błędach 

Kto potrzebuje wiedzy specjalistów, którzy już zrobili wszystkie te błędy za Ciebie? Jaka satysfakcja płynie z nauki, jeśli nie ma ona w sobie cierpkiego jak cytryna smaku kilkunastu nieudanych kampanii i straty kilku (lub kilkudziesięciu) tysięcy złotych? 

Przecież nic nie uczy lepiej, niż kiedy Twoja kampania na Facebooku staje się memem przez niefortunnie wybraną grafikę. To właśnie te momenty uczą nas pokory. A przecież chodzi o doświadczenie, nie o zyski. 

Co później opowiesz młodszym? Że inni zrobili to za Ciebie? Może i nie umiesz jeszcze obsłużyć skomplikowanych narzędzi reklamowych, ale podobno to niezła frajda włączać kampanię za 10 000 złotych i nie wiedzieć, co się stanie. 

3. Prawdziwy z Ciebie władca chaosu 

Kto potrzebuje skoordynowanej strategii marketingowej, kiedy można po prostu rzucać losowe pomysły na ścianę i zobaczyć, co się do niej przylepi? Mamy 2023 rok, plany są przestarzałe! 

Wyobraź sobie, jak ekscytująco jest podziwiać, kiedy Twoje nieskoordynowane reklamy zderzają się ze sobą, bo jedna mówi o zniżce 30%, a druga o 50%. Klienci wytkną Ci te błędy? Olej to. To nic, że pójdą do konkurencji i u nich zostawią pieniądze. 

Chwila chwila… A może po prostu zdecydujesz się na losowy atak na billboardy w miastach, które nawet nie są Twoim rynkiem docelowym? Tylko słabi bazują na planach. Kto nie ryzykuje, ten nawet nie remisuje — czy jak to tam było.

A teraz całkiem serio…

Oczywiście, jeśli którykolwiek z powyższych punktów wydaje Ci się absurdalny, to prawdopodobnie dlatego, że takie właśnie są — totalnie oderwane od rzeczywistości. Bez profesjonalnej agencji reklamowej nawet najbardziej zorganizowana firma może skończyć, tonąc w chaosie nieskoordynowanych, nieefektywnych działań marketingowych.

Przyzwoita agencja reklamowa ma doświadczenie, zasoby i narzędzia, które mogą pomóc Ci skupić się na tym, co naprawdę ważne — prowadzeniu Twojej firmy. Dzięki niej możesz zaoszczędzić czas, uniknąć kosztownych błędów i zapewnić spójność swojego brandu. Bez niej… no cóż, wróć do punktów 1-3 i zdecyduj, czy naprawdę chcesz żyć w taki sposób.

Ale jeśli nadal jesteś przekonany, że nie potrzebujesz pomocy, życzę Ci powodzenia. Będziesz go potrzebować. A kiedy zdecydujesz się kiedyś skorzystać z usług profesjonalnej agencji reklamowej, nie zapomnij powiedzieć im, że przyszedłeś, ponieważ ktoś Ci powiedział, że z pewnością ich nie potrzebujesz. 

Będą zachwyceni!

Jeszcze lepsza opcja to skorzystanie z ROXflow — naszych warsztatów kreatywnych, które pokażą Ci, w jakich sferach naprawdę potrzebujesz pomocy specjalistów. Przyjdź do nas z tym, czego chcesz dla swojej firmy, a wyjdź z tym, czego naprawdę ona potrzebuje.

To lepsze rozwiązanie niż ciągłe życie w przekonaniu, że marketing w niczym Ci nie pomoże. To jak? Widzimy się?

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Bartłomiej Basznianin

Content Team Leader w ROXART AGENCY. Bezwzględny dla każdego SEOwcy. ☠️