5 najczęściej popełnianych błędów w kampaniach Google Ads

2 min. czytania
5 najczęściej popełnianych błędów w kampaniach Google Ads

Artykułów na ten temat powstało już wiele, jednak Google dokonuje nieustannych zmian. Sprawia to, że zmieniają się także najczęściej popełniane błędy przez prowadzących kampanie Google Ads. W dzisiejszym artykule poruszymy 5 z nich.

Błąd 1 – Nieprzywiązywanie uwagi do rekomendacji

Od ponad roku na kontach Google dostępna jest zakładka „Rekomendacje”, gdzie przedstawione są zalecane zmiany. Wdrożenie ich, powinno pozytywnie wpłynąć na wynik optymalizacji, a co za tym idzie – także na efekty kampanii.

Wiele osób nie przywiązuje do tego wagi, ze względu na częste błędy w początkowych etapach tego rozwiązania. Faktem jest jednak, że właściwa ich analiza i zastosowanie wybranych rekomendacji może przynieść pozytywne efekty. Zanim tego dokonamy, warto wcześniej dokładnie się z nimi zapoznać, aby nie korzystać z nich bez jakiejkolwiek wiedzy.

Błąd 2 – Ustawienie jedynie makro konwersji

Wielu reklamodawców, jako konwersję traktuje jedynie główny cel – np. sprzedaż. Nie zwracają oni uwagi na to, że część klientów może dokonywać ważnych i istotnych konwersji w inny sposób. Na przykład, dokonując zakupu przez telefon. Warto wówczas śledzić także tzw. mikro-konwersje, czyli interakcje, które nie są bezpośrednio sprzedażą, ale mogą do niej prowadzić. Są to połączenia telefoniczne, wysłane formularze lub zapytania mailowe.

Błąd 3 – Zbyt ogólne listy remarketingowe

Bardzo często reklamodawcy korzystają ze zbyt ogólnych i zbyt długich list remarketignowych. Najczęściej, znajdują się na nich wszyscy użytkownicy, którzy odwiedzili naszą witrynę w bardzo odległym czasie. Warto utworzyć wiele list, na których znajdą się odbiorcy bardziej zainteresowani naszą witryną. Osoby, które wrzuciły produkty do koszyka, spędziły na stronie określony czas lub ci, którzy znaleźli się na podstronie z ofertą. Należy też pamiętać o szczegółowych listach remarketingu dynamicznego, a zwłaszcza w e-commerce.

Błąd 4 – Brak testowania nowych rozwiązań

Google regularnie testuje i wprowadza nowe rozwiązania. Nie wszystkie z nich przydadzą się każdemu reklamodawcy, ale zachęcamy do sprawdzania nowinek. Wiele z tych ulepszeń faktycznie działa, a spora grupa reklamodawców boi się z nich korzystać. W związku z tym może zyskać przewagę i nasze reklamy wyświetlane będą efektywniej. Warto robić testy na około 2-3 tygodnie i porównywać otrzymane wyniki.

Błąd 5 – Brak przygotowanej strategii dla kampanii

Większość osób decyduje się na prowadzenie działań reklamowych w Google Ads bez planu i zastanowienia, a nawet określonego celu, jaki chce osiągnąć. Wszyscy liczą na szybkie i spektakularne wyniki, jednak aby kampanie były efektywne należy:

  • przygotować plan działania,
  • prześledzić działania konkurencji,
  • zastanowić się, jakie są potrzeby oraz oczekiwania klientów firmy,
  • przemyśleć, jakie są mocne i słabe strony naszej marki,
  • nastawić się na miesiące pracy nad kampaniami i ich optymalizacją, zanim pojawią się zadowalające efekty

Jeżeli nadal masz pewne wątpliwości co do tego, czy Twoje kampanie Google Ads są prowadzone właściwie – koniecznie zgłoś się do nas!

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Administrator Strony

Konto Administratora Strony