ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
+48 517 398 997
biuro@roxart.pl
Agencja reklamowa Roxart
Autor: admin
3 stycznia 2022 by admin
Artykułów na ten temat powstało już wiele, jednak Google dokonuje nieustannych zmian. Sprawia to, że zmieniają się także najczęściej popełniane błędy przez prowadzących kampanie Google Ads. W dzisiejszym artykule poruszymy 5 z nich.
Od ponad roku na kontach Google dostępna jest zakładka „Rekomendacje”, gdzie przedstawione są zalecane zmiany. Wdrożenie ich, powinno pozytywnie wpłynąć na wynik optymalizacji, a co za tym idzie – także na efekty kampanii.
Wiele osób nie przywiązuje do tego wagi, ze względu na częste błędy w początkowych etapach tego rozwiązania. Faktem jest jednak, że właściwa ich analiza i zastosowanie wybranych rekomendacji może przynieść pozytywne efekty. Zanim tego dokonamy, warto wcześniej dokładnie się z nimi zapoznać, aby nie korzystać z nich bez jakiejkolwiek wiedzy.
Wielu reklamodawców, jako konwersję traktuje jedynie główny cel – np. sprzedaż. Nie zwracają oni uwagi na to, że część klientów może dokonywać ważnych i istotnych konwersji w inny sposób. Na przykład, dokonując zakupu przez telefon. Warto wówczas śledzić także tzw. mikro-konwersje, czyli interakcje, które nie są bezpośrednio sprzedażą, ale mogą do niej prowadzić. Są to połączenia telefoniczne, wysłane formularze lub zapytania mailowe.
Bardzo często reklamodawcy korzystają ze zbyt ogólnych i zbyt długich list remarketignowych. Najczęściej, znajdują się na nich wszyscy użytkownicy, którzy odwiedzili naszą witrynę w bardzo odległym czasie. Warto utworzyć wiele list, na których znajdą się odbiorcy bardziej zainteresowani naszą witryną. Osoby, które wrzuciły produkty do koszyka, spędziły na stronie określony czas lub ci, którzy znaleźli się na podstronie z ofertą. Należy też pamiętać o szczegółowych listach remarketingu dynamicznego, a zwłaszcza w e-commerce.
Google regularnie testuje i wprowadza nowe rozwiązania. Nie wszystkie z nich przydadzą się każdemu reklamodawcy, ale zachęcamy do sprawdzania nowinek. Wiele z tych ulepszeń faktycznie działa, a spora grupa reklamodawców boi się z nich korzystać. W związku z tym może zyskać przewagę i nasze reklamy wyświetlane będą efektywniej. Warto robić testy na około 2-3 tygodnie i porównywać otrzymane wyniki.
Większość osób decyduje się na prowadzenie działań reklamowych w Google Ads bez planu i zastanowienia, a nawet określonego celu, jaki chce osiągnąć. Wszyscy liczą na szybkie i spektakularne wyniki, jednak aby kampanie były efektywne należy:
Jeżeli nadal masz pewne wątpliwości co do tego, czy Twoje kampanie Google Ads są prowadzone właściwie – koniecznie zgłoś się do nas!
2 czerwca 2023 by Joanna Wojtasiewicz
Newsletter to regularnie wysyłane wiadomości. Ich pisanie na pozór może wydawać się bajecznie proste, ale czy naprawdę...
22 maja 2023 by Dominik Niedźwiecki
Meta znaczniki zwane również tagami html są jednym z podstawowych elementów, o których musimy pamiętać podczas optymalizacji...
Nowy
4 maja 2023 by Brygida Biega
Hej! Dwunasty odcinek Live Social Special za nami. Tym razem pod lupę wzięliśmy branżę samochodową — omówiliśmy...
Teraz Twoja kolej!
Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.
Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!
Zamawiam kontakt