Agencja reklamowa Roxart

  • ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: Krystian Ficek

5 porad, jak skutecznie przepalać budżety reklamowe (antyporadnik)

1 kwietnia 2022 by Krystian Ficek

5 porad, jak skutecznie przepalać budżety reklamowe (antyporadnik)
Posłuchaj wpisu

Każdy przedsiębiorca liczy pieniądze firmy i stara się ich głupio nie wydawać. No dobra, może nie każdy, ale znacząca większość. Mówi się, że marketing internetowy to najlepsze narzędzie do pozyskiwania klientów z całego świata – to prawda. Jednocześnie jest to idealne narzędzie do wydawania funduszy firmowych – rządzi tu zasada “sky is the limit”.

Dziś wskażę Ci, jak bez opamiętania przepalać firmowe pieniądze. Oczywiście traktuj to jako antyporadnik.

Zaczynamy!

1. Nie planuj – wszystkie działania prowadź ad hoc

Planowanie jest przereklamowane. Przecież wystarczy włączyć panel Google Ads lub Facebook Ads i wyklikać reklamy. Jeszcze lepiej zrobić to w trybie automatycznym. Nie ma znaczenia, do kogo prowadzisz kampanię i jakiej kreacji użyjesz. W końcu jest szansa na sprzedaż roweru do downhillu babci w wieku +75 lat lub tamponów jakiemuś mężczyźnie. Nie ważne, co jest na Twojej reklamie i komu się ona pojawia. Ważne, że się wyświetla.

2. Wystarczy raz włączyć reklamy i o nich zapomnieć

Skoro reklama się już świeci, ludzie mogą ją zobaczyć i w nią kliknąć, to wystarczy – zadanie wykonane. Optymalizacja jest przereklamowana, a poza tym, kto by miał czas, żeby siedzieć w tabelkach i porównywać wyniki testów A/B – to strata czasu. To, czy płacisz 3 zł, czy 9 zł za kliknięcie, nie ma żadnego znaczenia. Prawda?

3. Klient jest mądry – domyśli się

Pisanie wprost, jakie korzyści otrzyma klient, i co musi zrobić, aby skorzystać z oferty to jakiś mit. By skutecznie przepalać budżet reklamowy, najlepiej postawić na jakiś monotonny i mało ciekawy bełkot. Pod żadnym pozorem nie korzystaj z CTA (wezwania do działania) – przecież sam się domyśli, czego dotyczy reklama i co ma teraz zrobić, aby dokonać zakupu.

4. Klient to sprytna bestia – nie ma co mu ułatwiać

Kierowanie klienta na odpowiednie miejsce na stronie lub w sklepie online jest bez sensu. Niech wejdzie na stronę główną i sobie poszuka – skoro mu zależy, to sobie znajdzie. Jeśli korzysta teraz z internetu, to znaczy, że ma czas. Żeby nie było za łatwo, warto ukryć również dane kontaktowe.

5. Kocha to poczeka

Nie odbieraj telefonów, nie odpisuj na maile i nie wysyłaj paczek na czas.
Skoro mu zależy, to poczeka. Każdy jest cierpliwy, każdy ma czas. Nie dziś? To jutro albo za tydzień, po co się stresować. To przecież normalne – od konkurencji i tak nie kupi, a zresztą oni robią tak samo.

Potraktuj tę publikację jako antyporadnik. Chociaż powyższe punkty na pierwszy rzut oka wydają się kuriozalne, uwierz mi – tylko się takie wydają. Mówię to jako osoba odpowiedzialna za marketing i sprzedaż, ale również jako klient.

Wiele razy zdarzyło się, że szukaliśmy dostawcy usługi lub produktu dla naszej firmy. Po kliknięciu w reklamę okazywało się, że firma zajmuje się czymś zupełnie innym lub nie mogliśmy znaleźć danych kontaktowych.

Najlepsza sytuacja jest jednak wtedy, gdy jesteś już na końcu procesu handlowego i wysyłasz zapytanie ofertowe mailem, co oznacza już przecież chęć zakupu. Po czym, niestety, nikt na nie nie odpisuje lub w końcu odpowiada, ale po kilku dniach lub tygodniach. Jednym słowem – porażka.

Liczę na to, że zrobisz rachunek sumienia i zastanowisz się, jak to wygląda w Twojej firmie. Błędy, które opisałem sprawiają, że nie tylko teraz tracisz pieniądze, ale zniechęcasz również potencjalnego klienta do przyszłych zakupów lub współpracy.

Trzymaj się zdrowo.
Autor
Krystian Ficek

Skontaktuj się z nami:
Łukasz
Account Manager513 080 974

Agencja Reklamowa Roxart Sp. z o.o.
ul. Kolejowa 1
35-073 Rzeszów

lub skorzystaj z formularza kontaktowego:

    Zobacz pozostałe wpisy

    < Powrót
    Roxart blog - Jak przechwytywać domeny?

    Nowy

    Jak przechwytywać domeny?

    5 września 2022 by Brygida Biega

    Przechwytywanie domen wielu osobom kojarzy się z hakerstwem i czymś nielegalnym. W rzeczywistości jest to ponowna rejestracja...

    Roxart blog - Czym jest pakiet ecommerce?

    Nowy

    Czym jest pakiet ecommerce?

    19 lipca 2021 by Krystian Ficek

    Wywiad z Łukaszem Gągała - Wspólnikiem i główny księgowym w Biuro Rachunkowe Piasecki Gągała Sp. z o .o....

    Roxart blog - Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

    Nowy

    Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

    27 września 2022 by Marcin Depa

    W dzisiejszych czasach same płatne kampanie reklamowe nie wystarczą. Należy również pozyskiwać ruch organiczny, a kluczowe...

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

    Zamawiam kontakt