5 sposobów na to, by zaprzepaścić efekty współpracy z agencją reklamową

4 min. czytania
Karina Więcławska
5 sposobów na to, by zaprzepaścić efekty współpracy z agencją reklamową

Jesteś przedsiębiorcą i masz dość zastanawiania się, jak zdobywać nowych klientów? Jeśli właśnie zdecydowałeś się rozpocząć współpracę z agencją reklamową, gratulujemy! Jesteś na dobrej drodze do zmarnowania tej niepowtarzalnej szansy na sukces wystarczy, że założysz nogę na nogę i zupełnie zapomnisz o marketingu swojej firmy. Brzmi zachęcająco? W takim razie chodź poznać 5 wskazówek na to, co robić, by Twoja współpraca z agencją marketingową była spisana na porażkę. Uwaga! To będzie mocny materiał przygotowany na podstawie własnych doświadczeń. Odważysz się z nim zmierzyć?

1. Nie mów, czego oczekujesz

Skoro zakres działań agencji reklamowej jest bardzo szeroki, to po co jej mówić, czego potrzebujesz? Przecież sami powinni się tego domyśleć i zrobić dokładnie tak, jak sobie to wyobrażasz. To nic, że Ty masz cenne doświadczenia z bezpośrednich rozmów z klientami, znasz wewnętrzne informacje dotyczące przychodów firmy, a także koordynowałeś dotychczasowe działania marketingowe. To nie ma znaczenia, skoro rozmawiasz ze specjalistami. Na początek współpracy z agencją reklamową lepiej przemilczeć temat własnych oczekiwań, wydać trochę pieniędzy i potem zobaczyć, czy wybór agencji reklamowej to w ogóle był dobry pomysł.

2. Nie angażuj się w projekt

Aby skutecznie współpracować z zespołem agencyjnym, lepiej zostawić ich w spokoju. Przecież oni najlepiej wiedzą, co robić, więc po co masz im zawracać głowę swoimi uwagami czy pomysłami? Zapłaciłeś im sporo pieniędzy, więc muszą dać sobie radę. Ty w tym czasie zrelaksuj się i zapomnij o przyszłości swojej firmy. Jakoś to będzie. W końcu powierzyłeś ją opiece specjalistów, prawda?

3. Zwlekaj z feedbackiem jak najdłużej

Minęło trochę czasu od startu działań i właśnie zacząłeś dostrzegać korzyści ze współpracy takie jak choćby więcej wolnego czasu. Niestety tę błogą sielankę przerywa Project Manager z agencji i wydzwania do Ciebie z prośbą o akceptację zrealizowanych zadań. Odpalasz skrzynkę mailową, a tam mnóstwo projektów graficznych w dziwnych programach i jeszcze więcej tekstów do przeczytania. Kto by sobie zawracał tym głowę? Niech dalej robią kolejne taski z planu. Ty najwyżej zerkniesz na nie na ostatnim etapie. Jak się okaże, że coś jest nie tak, to zawsze można coś zmienić… albo zacząć od początku! To nic, że będzie Cię to kosztowało dwa razy więcej pieniędzy.

4. Nie dopuszczaj do głosu specjalistów

Jeśli jednak jesteś typem osoby, która lubi mieć wszystko pod kontrolą, mam dla Ciebie jeszcze lepszą radę. Upewnij się, że żaden specjalista nie będzie mógł wykazać się kreatywnością podczas realizowania swojej części w kampanii reklamowej. Na początku warto ustalić jasne zasady współpracy z agencją marketingową — Ty jesteś właścicielem firmy, więc najlepiej wiesz, jakie kroki podjąć, by zwiększyć sprzedaż. Dlatego absolutnie nie dopuszczaj do głosu osób, które spędziły lata na poznawaniu sztuki marketingu! Przecież co one mogą wiedzieć o marce, którą budowałeś latami, i jej grupie docelowej?

5. Obrażaj zespół

Z miłej atmosfery w zespole jeszcze nie powstało nic dobrego. Jeśli będziesz za bardzo pobłażać swoim podwykonawcom, na pewno nie będą się przykładać do wykonywania swoich zadań, a Ty tylko na tym stracisz. Dostałeś wykonany projekt i nie podoba Ci się w nim parę szczegółów? Zamiast kulturalnie przekazać swoje uwagi i zlecić naniesienie poprawek, lepiej rozpętaj burzę za pomocą kilku nieprzyjemnych maili i rozmów telefonicznych podniesionym tonem. W ten sposób zdobędziesz szacunek specjalistów z agencji i od razu zaczną czytać Ci w myślach. Gwarantuję!

A teraz na serio… czyli jak powinna wyglądać dobra współpraca z agencją reklamową?

Jeśli podczas czytania tych 5 punktów w Twojej głowie pojawiły się wątpliwości, czy aby na pewno tak powinno być — BINGO! Rozszyfrowałeś ironię w mojej narracji. Za jej pomocą chciałam Ci uświadomić, że efektywna komunikacja ma ogromny wypływ na proces współpracy z agencją reklamową i to właśnie ona może zaważyć na jej rezultatach.

Otóż optymalny model współpracy zakłada takie samo zaangażowanie obu stron — klienta i agencji. Pamiętaj, jesteśmy specjalistami od marketingu, a nie branży, do której należy Twoja firma. Jeśli Ty dasz nam jak najwięcej informacji i zapewnisz wsparcie merytoryczne w fachowych kwestiach, my będziemy w stanie poprowadzić marketing Twojej firmy prosto do celu, który wyznaczyliśmy. Zróbmy to w przyjaznej atmosferze pełnej szacunku, a codziennie będziemy zmotywowani do tego, by dać z siebie 200%.

Nawet Lewandowski nie strzeli decydującego gola, jeśli nikt nie poda mu piłki w trakcie meczu. Musisz mieć świadomość tego, że wszyscy gramy w jednej drużynie i pracujemy na wspólny sukces. Dlatego podawaj nam piłkę, kiedy tylko możesz, a wspólnie wygramy ten mecz!

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Karina Więcławska

Specjalistka ds. content marketingu, która słowem maluje obrazy, a fotografią opowiada historie. ✍️📸