Agencja reklamowa Roxart

  • ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: Bartosz Wańczycki

Współpraca z grafikiem – jak się przygotować?

16 lipca 2020 by Bartosz Wańczycki

Współpraca z grafikiem – jak się przygotować?

Każda firma potrzebuje materiałów reklamowych. Tworzy nowy produkt, szykuje się na targi, chce trafić do nowych klientów. Aby przedstawić w ciekawy sposób swoją ofertę i wyróżnić się od konkurencji potrzebuje grafika, który zaprojektuje ciekawą kreację.

Na początku graficy zwykle słyszą: „Zaproponujcie coś fajnego, wy się na tym się znacie”, „Zróbcie tak, żeby było dobrze” lub „Proszę najpierw przygotować projekt, potem dostarczymy materiały”. Niestety w branży kreatywnej to za mało. Musimy się opierać na konkretach. Grafik potrzebuje jak najwięcej informacji na temat projektu oraz musi znać oczekiwania, które przedstawi klient. Wszystko po to, aby podczas procesu projektowego mógł do nich powracać i trzymać się ich na tyle ściśle, na ile jest to tylko możliwe.

W tym wpisie dowiesz się, o co poprosi Cię agencja reklamowa, zanim przystąpi do realizacji projektu graficznego.

Czego potrzebuje grafik przed realizacją projektu?

1. Brief – Poznajemy Twoje potrzeby

Brief to kwestionariusz poznania oczekiwań i potrzeb klienta, aby zaproponować odpowiednie rozwiązania. Brief nie jest specyfikacją projektu tylko ogólną formą opisu zlecenia. Bez tego dokumentu rozpoczęcie realizacji jest wręcz niemożliwe.

Każda profesjonalna agencja reklamowa, kreatywna czy copywriter, proszą o jego o wypełnienie. Dlaczego? Brief powinien być pierwszym krokiem współpracy oraz formą kluczowego zabezpieczenia interesów obydwu stron.

O co pyta brief?

Pytania zawarte w briefie mają formę ogólnego schematu, aby dana firma mogła opisać bezpośrednio oczekiwania biznesowe i stylistkę danej realizacji.
Aspekty, o które agencja kreatywna może zapytać to:

  • Cele działań, kwestie formalne – np. prośbę o całkowitą zmianę dotychczasowej identyfikacji wizualnej lub zrealizowanie tylko jednego projektu katalogu.
  • Rodzaj prowadzonej działalności i ofertę – ogólne zaprezentowanie firmy.
  • Grupa docelowa firmy – do kogo mamy trafić?
  • Kluczowa konkurencja firmy – z kim walczymy o klienta?
  • Przykłady projektów, które wyjątkowo przypadły do gustu – aby poznać Twoje preferencje
  • Oczekiwany efekt – jakie są twoje oczekiwania do projektu?
  • Terminy i budżet – aby zaprezentować optymalne rozwiązanie.

Odpowiedzi powinny być jak najbardziej precyzyjne. Do wypełnienia briefu naprawdę warto się przyłożyć. Dzięki temu jest też duża szansa, że finalny efekt od razu przypadnie nam do gustu, a kolejne poprawki nie będą konieczne.

2. Jakie materiały jeszcze musisz dostarczyć? – specyfikacja projektu

Wykonanie niektórych projektów graficznych wymaga dostarczenia materiałów, które są już w posiadaniu klienta. Jeśli grafik ma zaprojektować np. layout strony www, to przed realizacją na pewno będą mu potrzebne:

  • projekt logo marki,
  • zdjęcia – np. produktów lub firmy,
  • treści do zamieszczenia w projekcie.

Nie wolno oczekiwać od agencji reklamowej, że w ramach ceny zapewni nam także stworzenie haseł reklamowych czy specjalistycznych infografik. Klient oczywiście może zażyczyć sobie przygotowania tych wszystkich materiałów przez wykonawcę, jednak zawsze jest to usługa dodatkowo płatna.

Na pewno warto ich przygotowanie zlecić głównemu wykonawcy – wówczas cały proces realizacji projektu potrwa krócej, a efekt z pewnością będzie spójny i zgodny z oczekiwaniami klienta wyrażonymi w briefie.

3. Praca z grafikiem to wymiana doświadczeń

Warto pamiętać, że agencja reklamowa ma doświadczenie w projektowaniu logo, stron internetowych i materiałów reklamowych, a klient ma doświadczenie w prowadzeniu swojej firmy. Połączenie wiedzy obojga daje znacznie lepsze efekty niż działanie według utartego i prostego szablonu.
Zadbaj o te 3 aspekty przed zleceniem projektu grafikowi. Dzięki temu realizacja projektu pójdzie znacznie sprawniej i szybciej.

Skontaktuj się z nami:
Łukasz
Account Manager513 080 974

Agencja Reklamowa Roxart Sp. z o.o.
ul. Kolejowa 1
35-073 Rzeszów

lub skorzystaj z formularza kontaktowego:

    Zobacz pozostałe wpisy

    < Powrót
    Roxart blog - Stało się – Google wprowadza opłaty za mapy dla firm. Co zrobić, by Google Maps pozostały darmowe?

    Stało się – Google wprowadza opłaty za mapy dla firm. Co zrobić, by Google Maps pozostały darmowe?

    12 czerwca 2018 by Magdalena Miler

    Google od lat ostrzegało, że w planach jest wprowadzenie opłat za umieszczenie wtyczki z mapami na swojej własnej stronie...

    Roxart blog - Analiza semiotyczna w reklamie – jak powstają skuteczne kampanie reklamowe?

    Analiza semiotyczna w reklamie – jak powstają skuteczne kampanie reklamowe?

    18 czerwca 2018 by Magdalena Miler

    Jak powstają skuteczne kampanie reklamowe? Poprzedzone są rzetelnymi badaniami i analizą rynku znaków i symboli. Fakt,...

    Roxart blog - Jak dobierać hashtagi do postów na Instagramie?

    Jak dobierać hashtagi do postów na Instagramie?

    25 maja 2018 by Magdalena Miler

    Nie ma popularniejszej aplikacji do publikowania i przeglądania zdjęć niż Instagram. W grudniu zeszłego roku z aplikacji...

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

    Zamawiam kontakt