Roxart - Agencja Reklamowa Rzeszów

Agencja Reklamowa Rzeszów

  • ul. Hanasiewicza 10, 35-103 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: Bartosz Wańczycki

branding | 

Jak przygotować się do współpracy z grafikiem?

16 lipca 2020 by Bartosz Wańczycki

Jak przygotować się do współpracy z grafikiem?

Każda firma potrzebuje materiałów reklamowych. Tworzy nowy produkt, szykuje się na targi, chce trafić do nowych klientów. Aby przedstawić w ciekawy sposób swoją ofertę i wyróżnić się od konkurencji potrzebuje grafika, który zaprojektuje ciekawą kreację.

Na początku graficy zwykle słyszą: „Zaproponujcie coś fajnego, wy się na tym się znacie”, „Zróbcie tak, żeby było dobrze” lub „Proszę najpierw przygotować projekt, potem dostarczymy materiały”. Niestety w branży kreatywnej to za mało. Musimy się opierać na konkretach. Grafik potrzebuje jak najwięcej informacji na temat projektu oraz musi znać oczekiwania, które przedstawi klient. Wszystko po to, aby podczas procesu projektowego mógł do nich powracać i trzymać się ich na tyle ściśle, na ile jest to tylko możliwe.

W tym wpisie dowiesz się, o co poprosi Cię agencja reklamowa, zanim przystąpi do realizacji projektu graficznego.

Czego potrzebuje grafik przed realizacją projektu?

1. Brief – Poznajemy Twoje potrzeby

Brief to kwestionariusz poznania oczekiwań i potrzeb klienta, aby zaproponować odpowiednie rozwiązania. Brief nie jest specyfikacją projektu tylko ogólną formą opisu zlecenia. Bez tego dokumentu rozpoczęcie realizacji jest wręcz niemożliwe.

Każda profesjonalna agencja reklamowa, kreatywna czy copywriter, proszą o jego o wypełnienie. Dlaczego? Brief powinien być pierwszym krokiem współpracy oraz formą kluczowego zabezpieczenia interesów obydwu stron.

O co pyta brief?

Pytania zawarte w briefie mają formę ogólnego schematu, aby dana firma mogła opisać bezpośrednio oczekiwania biznesowe i stylistkę danej realizacji.
Aspekty, o które agencja kreatywna może zapytać to:

  • Cele działań, kwestie formalne – np. prośbę o całkowitą zmianę dotychczasowej identyfikacji wizualnej lub zrealizowanie tylko jednego projektu katalogu.
  • Rodzaj prowadzonej działalności i ofertę – ogólne zaprezentowanie firmy.
  • Grupa docelowa firmy – do kogo mamy trafić?
  • Kluczowa konkurencja firmy – z kim walczymy o klienta?
  • Przykłady projektów, które wyjątkowo przypadły do gustu – aby poznać Twoje preferencje
  • Oczekiwany efekt – jakie są twoje oczekiwania do projektu?
  • Terminy i budżet – aby zaprezentować optymalne rozwiązanie.

Odpowiedzi powinny być jak najbardziej precyzyjne. Do wypełnienia briefu naprawdę warto się przyłożyć. Dzięki temu jest też duża szansa, że finalny efekt od razu przypadnie nam do gustu, a kolejne poprawki nie będą konieczne.

2. Jakie materiały jeszcze musisz dostarczyć? – specyfikacja projektu

Wykonanie niektórych projektów graficznych wymaga dostarczenia materiałów, które są już w posiadaniu klienta. Jeśli grafik ma zaprojektować np. layout strony www, to przed realizacją na pewno będą mu potrzebne:

  • projekt logo marki,
  • zdjęcia – np. produktów lub firmy,
  • treści do zamieszczenia w projekcie.

Nie wolno oczekiwać od agencji reklamowej, że w ramach ceny zapewni nam także stworzenie haseł reklamowych czy specjalistycznych infografik. Klient oczywiście może zażyczyć sobie przygotowania tych wszystkich materiałów przez wykonawcę, jednak zawsze jest to usługa dodatkowo płatna.

Na pewno warto ich przygotowanie zlecić głównemu wykonawcy – wówczas cały proces realizacji projektu potrwa krócej, a efekt z pewnością będzie spójny i zgodny z oczekiwaniami klienta wyrażonymi w briefie.

3. Praca z grafikiem to wymiana doświadczeń

Warto pamiętać, że agencja reklamowa ma doświadczenie w projektowaniu logo, stron internetowych i materiałów reklamowych, a klient ma doświadczenie w prowadzeniu swojej firmy. Połączenie wiedzy obojga daje znacznie lepsze efekty niż działanie według utartego i prostego szablonu.
Zadbaj o te 3 aspekty przed zleceniem projektu grafikowi. Dzięki temu realizacja projektu pójdzie znacznie sprawniej i szybciej.

Skomentuj ten wpis

Zobacz pozostałe wpisy

< Powrót
Roxart blog - Logo – ważny element wizerunku firmy

marketing | 

Logo – ważny element wizerunku firmy

2 lutego 2015 by admin

Nie wszystkie firmy zdają sobie sprawę jak ważnym i potrzebnym elementem jest logo. Stanowi ono identyfikację marki na...

Roxart blog - Klient prześwietlony i strategia doskonała, czyli czym jest insight konsumencki?

marketing | social media | 

Klient prześwietlony i strategia doskonała, czyli czym jest insight konsumencki?

27 maja 2019 by Magdalena Miler

Od czego zależy powodzenie kampanii reklamowej? Nie istnieje jedna poprawna odpowiedź na to pytanie, a wszystkie, które...

Roxart blog - Co to jest optymalizacja konwersji i dlaczego jej potrzebujesz?

sprzedaż | content marketing | marketing | 

Co to jest optymalizacja konwersji i dlaczego jej potrzebujesz?

18 lipca 2018 by Magdalena Miler

Dla internauty internet to nieskończone miejsce zdobywania informacji, robienia zakupów i zmawiania usług. Dla przedsiębiorcy...

Teraz Twoja kolej!

Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

Zamawiam kontakt

Świat skutecznej reklamy.

Witaj w świecie agencji reklamowej ROXart, w którym skuteczne reklamy są najważniejsze.
Reklama jest dla nas czymś więcej niż pracą, poświęcamy się jej bez reszty. Fascynuje nas fakt, że dobrze dobrane kolory i słowa potrafią potęgować sprzedaż.
Nie pracujemy pięć dni w tygodniu po osiem godzin, w sumie nie pracujemy w ogóle. Tego czym się zajmujemy nie możemy nazwać pracą, jest to coś tak naturalnego jak oddychanie – nie myślimy działamy! Dlatego powierzając w nasze ręce tak istotną cześć swojego biznesu jaką jest niewątpliwie reklama możesz być spokojny, Twoje zlecenie trafiło do pasjonatów, którzy nie pozwolą Ci się zawieść. Techniki reklamy są niczym kolory farb w palecie malarza, używając jednego koloru ciężko jest namalować pejzaż. Aby przeprowadzić skuteczną akcję promocyjną musimy połączyć ze sobą dostępne metody reklamy i promocji. Niezależnie od tego czy sprzedajesz buty, wędliny czy samochody my wiemy jak zwiększyć Twoje udziały na rynku. Reklama w Internecie, prasie czy na bilbordach może być skuteczniejsza niż Ci się wydaje! Jednak żeby tak było, wszystko wcześniej musi zostać przemyślane i dokładnie zaplanowane. Nie ma ludzi na których reklamy nie działają, są tylko tacy, którzy tak sądzą. Wykorzystaj to! Skontaktuj się z naszą rzeszowską agencją reklamową i zobacz ile do tej pory straciłeś. Czas biegnie szybko, konkurencja nie śpi! Nie zastanawiaj się dłużej – zacznij wygrywać w wyścigu z konkurencją.

Rzeszów to idealne miejsce dla Agencji reklamowej.

Rzeszów to miasto innowacji i rozwoju. Stolica Podkarpacia nieustannie się rozwija, codziennie powstają tu nowe firmy, a duże przedsiębiorstwa otwierają swoje filie. Agencja reklamowa w Rzeszowie ma przed sobą ogromne możliwości rozwoju. Dlatego jest to miejsce dla nas!
Zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt kampanii reklamowych dla firm z naszego miasta, wiele reklam wykonanych przez nas zdobi rzeszowskie budynki i drogi. Wykonujemy reklamy standardowe (wydruki wielkoformatowe, reklamy świetlne, poligrafię itp.), reklamy internetowe (strony www, landing pages, grafikę displayową) oraz całe kampanie łączące ze sobą wszystkie dostępne media.
Jesteśmy w posiadaniu dużego budynku, w którym znajdują się nasze biura, studio fotograficzne, pracownia oraz garaż w którym aplikowane są folie na samochody. Z chęcią przyjmujemy klientów w naszej siedzibie, omawiając szczegóły współpracy przy aromatycznej kawie. Najważniejszy jest dla nas komfort naszych klientów, dlatego jesteśmy elastyczni. To Ty wybierasz preferowany rodzaj kontaktu z nami, może to być mail, telefon, wizyta w naszej lub Twojej siedzibie – niezależnie czy mieści się ona w Rzeszowie czy w innym mieście Polski. Zapraszamy do współpracy!