ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
+48 517 398 997
biuro@roxart.pl
Agencja reklamowa Roxart
Autor: Bartosz Wańczycki
16 lipca 2020 by Bartosz Wańczycki
Każda firma potrzebuje materiałów reklamowych. Tworzy nowy produkt, szykuje się na targi, chce trafić do nowych klientów. Aby przedstawić w ciekawy sposób swoją ofertę i wyróżnić się od konkurencji potrzebuje grafika, który zaprojektuje ciekawą kreację.
Na początku graficy zwykle słyszą: „Zaproponujcie coś fajnego, wy się na tym się znacie”, „Zróbcie tak, żeby było dobrze” lub „Proszę najpierw przygotować projekt, potem dostarczymy materiały”. Niestety w branży kreatywnej to za mało. Musimy się opierać na konkretach. Grafik potrzebuje jak najwięcej informacji na temat projektu oraz musi znać oczekiwania, które przedstawi klient. Wszystko po to, aby podczas procesu projektowego mógł do nich powracać i trzymać się ich na tyle ściśle, na ile jest to tylko możliwe.
W tym wpisie dowiesz się, o co poprosi Cię agencja reklamowa, zanim przystąpi do realizacji projektu graficznego.
Brief to kwestionariusz poznania oczekiwań i potrzeb klienta, aby zaproponować odpowiednie rozwiązania. Brief nie jest specyfikacją projektu tylko ogólną formą opisu zlecenia. Bez tego dokumentu rozpoczęcie realizacji jest wręcz niemożliwe.
Każda profesjonalna agencja reklamowa, kreatywna czy copywriter, proszą o jego o wypełnienie. Dlaczego? Brief powinien być pierwszym krokiem współpracy oraz formą kluczowego zabezpieczenia interesów obydwu stron.
Pytania zawarte w briefie mają formę ogólnego schematu, aby dana firma mogła opisać bezpośrednio oczekiwania biznesowe i stylistkę danej realizacji.
Aspekty, o które agencja kreatywna może zapytać to:
Odpowiedzi powinny być jak najbardziej precyzyjne. Do wypełnienia briefu naprawdę warto się przyłożyć. Dzięki temu jest też duża szansa, że finalny efekt od razu przypadnie nam do gustu, a kolejne poprawki nie będą konieczne.
Wykonanie niektórych projektów graficznych wymaga dostarczenia materiałów, które są już w posiadaniu klienta. Jeśli grafik ma zaprojektować np. layout strony www, to przed realizacją na pewno będą mu potrzebne:
Nie wolno oczekiwać od agencji reklamowej, że w ramach ceny zapewni nam także stworzenie haseł reklamowych czy specjalistycznych infografik. Klient oczywiście może zażyczyć sobie przygotowania tych wszystkich materiałów przez wykonawcę, jednak zawsze jest to usługa dodatkowo płatna.
Na pewno warto ich przygotowanie zlecić głównemu wykonawcy – wówczas cały proces realizacji projektu potrwa krócej, a efekt z pewnością będzie spójny i zgodny z oczekiwaniami klienta wyrażonymi w briefie.
Warto pamiętać, że agencja reklamowa ma doświadczenie w projektowaniu logo, stron internetowych i materiałów reklamowych, a klient ma doświadczenie w prowadzeniu swojej firmy. Połączenie wiedzy obojga daje znacznie lepsze efekty niż działanie według utartego i prostego szablonu.
Zadbaj o te 3 aspekty przed zleceniem projektu grafikowi. Dzięki temu realizacja projektu pójdzie znacznie sprawniej i szybciej.
Nowy
7 marca 2023 by Natalia Lelek
Podczas kiedy Ty zastanawiasz się, czy zatrudnić agencję marketingową, Twoi konkurenci zdobywają rynek. A przecież...
Nowy
15 lutego 2023 by Brygida Biega
Hej! Za nami już jedenaście odcinków Live Social Special. Jeśli jakimś cudem (jak to możliwe?) jesteś tutaj po raz...
Nowy
6 lutego 2023 by Joanna Wojtasiewicz
Zaczynasz swoją przygodę z reklamą w mediach społecznościowych? Stoisz przed dylematem wyboru grupy docelowej lub miejsca...
Teraz Twoja kolej!
Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.
Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!
Zamawiam kontakt