Co to jest i czym się zajmuje agencja reklamowa?

3 min. czytania
Katarzyna Swaczek
Co to jest i czym się zajmuje agencja reklamowa?

Każdego roku zakładanych jest ponad 80 tysięcy nowych przedsiębiorstw. Wiele z nich chce się wyróżnić na tle konkurencji. Nic dziwnego, nikt nie chce stać z tyłu, gdy może być na samym szczycie. W tej sytuacji pomocna jest współpraca z agencją reklamową. Poniżej przedstawiamy kilka informacji na temat działania agencji.

Co to jest agencja reklamowa?

Agencja reklamowa jest firmą, która świadczy usługi z zakresu reklamy dla przedsiębiorstw z różnych branż. Do jej zadań należy również marketing, a głównym celem jest wsparcie klientów w realizacji zadań biznesowych. Agencja reklamowa odpowiedzialna jest za stworzenie i utrzymywanie spójnej komunikacji we wszystkich kanałach. Odpowiada za planowanie, wdrożenie i kontrolę nad kampanią reklamową.

ROXart – agencja reklamowa Warszawa

Czym zajmuje się agencja reklamowa?

Podstawowe informacje o obowiązkach agencji zostały wspomniane powyżej. Każda agencja może oferować odmienny zakres oferowanych usług. Jednak wszystkie łączy jedno — stworzenie przekazu reklamowego. Projekt oraz plan wdrożenia powinien pozytywnie wpłynąć na rozpoznawalność marki, oraz na sprzedaż określonych usług. Specjaliści agencji reklamowej wykorzystują nowoczesne narzędzia i wprowadzają innowacyjne rozwiązania. W zależności od potrzeb Twojego przedsiębiorstwa pracownicy agencji mogą:

  • zaplanować kampanię reklamową,
  • przygotować komunikację w wybranych kanałach Social Media,
  • zaprojektować grafikę reklamową,
  • dopasować hasło reklamowe do kreacji graficznej,
  • stworzyć rozbudowaną strategię marketingową,
  • przeanalizować profile konkurencji.

Wymienione powyżej punkty to podstawowe zadania. Niektóre agencje reklamowe mają znacznie szerszy zakres oferowanych usług.

Kompleksowa obsługa

Tak zwana agencja „full service” zajmuje się pełnym marketingiem. Zaczynając od zaprojektowania strony internetowej, a kończąc na obsłudze wszystkich profili w Social Media. Jako właściciel przedsiębiorstwa możesz liczyć na stworzenie strategii marketingowej, w której zawarte będą plany na kilka lat. W takim dokumencie znajdują się projekty kreacji graficznych, analiza sposobu komunikacji z potencjalnym klientem i tworzone są persony. Strategia przewiduje analizę konkurencji, aby wiedzieć, na co zwrócić uwagę w interesującej Cię branży. W ten sposób od samego początku wiesz, czym zajmują się specjaliści odpowiedzialni za Twoją markę.

ROXart – agencja reklamowa Kraków

Reklamy w Google

Google Ads to płatna platforma, która odpowiada na zapytania internautów wpisywane w wyszukiwarce Google. Odpowiednio zoptymalizowane reklamy dają natychmiastowy efekt. Mogą być one w formie tekstowej, graficznej, banderowej czy też wideo. Ustawienie kampanii Google Ads również należy do obowiązków agencji reklamowej. W tym wypadku jest to stworzenie treści komunikatu oraz kreacji graficznej, które zostaną skierowane do odpowiedniej grupy docelowej. Kluczowe jest dobranie odpowiednich parametrów, aby końcowy cel został osiągnięty w określonym czasie i budżecie.

Projekty graficzne i sesje zdjęciowe

Nie od dziś wiadomo, że konsumenci kupują oczami. Jeżeli produkt wyróżnia się wśród innych, zawsze zostanie zauważony. Profesjonalna marka powinna zwracać uwagę na zamieszczane fotografie na profilu Facebook czy też na stronie internetowej. Agencja reklamowa, a dokładniej doświadczony fotograf zajmie się stworzeniem zdjęcia w dobrym ujęciu, na którego podstawie graficy zaprojektują kreację graficzną. W ten sposób przekaz Twojej marka trafi do większej ilości klientów.
Agencja reklamowa jest również odpowiedzialna za projektowanie wszystkich form reklamy poza siecią internetową. Tworzą szatę graficzną dla opakowań, opracowują banery, nakreślają ostateczny wygląd ulotki reklamowej.

Pozycjonowanie

Wysoka pozycja w Google to często długotrwała praca specjalistów pracujących w agencji reklamowej. Pracownicy stworzą dla Ciebie treści na stronę internetową, wypracują odpowiednią strukturę witryny i wprowadzą wewnętrzne oraz zewnętrzne linkowanie. Wpływ na pozycjonowanie ma warstwa techniczna i wizualna strony, a także jej użyteczność. Te terminy nie dla każdego będą zrozumiałe, dlatego zdecydowanie lepiej powierzyć to zadanie agencji reklamowej.

Korzyści współpracy z agencją reklamową

Działania marketingowe są niezbędne, aby prowadzić rozwijający się biznes. Jeżeli jesteś kreatywny możesz spróbować samodzielnie zarządzać kampaniami reklamowymi. Jednak jeżeli zależy Ci na profesjonalizmie lepiej wybrać współpracę z agencją reklamową.
W agencjach reklamowych pracują specjaliści ds. marketingu, graficy, programiści, copywriterzy czy też specjaliści ds. SEO. Współpraca ze zgranym teamem zagwarantuje Ci spójną komunikację na wszystkich płaszczyznach.
Do najważniejszych zalet współpracy z agencją reklamową możemy zaliczyć:

  • kompleksowość,
  • różnorodność,
  • profesjonalizm.

Decyzja o współpracy z agencją reklamową może być oszczędnością. Nie musisz tworzyć dodatkowego działu w swojej firmie, tym samym zatrudniać nowych osób. Wybierając sprawdzoną agencję masz pewność, że pożądane cele zostaną szybko zrealizowane.

ROXart – agencja reklamowa Wrocław

Owocna współpraca jest gwarancją skutecznej reklamy.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o biznesie i marketingu, zaglądnij na nasz kanał na YouTube: ROIHunters studio

Dlaczego nie wiesz nic o marketingu? | Przegląd definicji | Piotr Rychel i Krystian Ficek

Jak wyjechać do Tajlandii na 2 miesiące i nie rozje*** firmy? | Krystian Ficek | ROI Hunters Studio

Project manager vs KLIENT | Co IRYTUJE przedsiębiorców | Kamil Maciaszkiewicz | ROI Hunters Studio

Dlaczego większość pomysłów biznesowych nigdy nie zadziała? | Marcin Horowski | ROI Hunters Studio

Zarabiasz miliony, ale nie wiesz nic o swoich klientach? | BŁĄD! | Piotr Rychel | ROI Hunters Studio

Jak podwójny IRONMAN pomaga ogarnąć głowę i skalować biznes? | Łukasz Gągała | ROI Hunters Studio

Lub umów się na darmową rozmowę aby dowiedzieć się co musisz zrobić aby pozyskiwać więcej klientów. ↓↓↓


To pole nie może być puste




Podaj nr telefonu we właściwym formacie.


Podaj adres-email we właściwym formacie. Użyj znaku “@”.

Dzięki i do usłyszenia!

Właśnie zrobiłeś pierwszy krok w celu przyspieszenia wzrostu Twojej firmy. Niedługo odezwiemy się do Ciebie w celu omówienia strategii dla Twojej działalności.

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Katarzyna Swaczek

Content Marketing Specialist