Czy przez Messengera można sprzedawać?

Magdalena Olejarczyk
Czy przez Messengera można sprzedawać?
Co chwilę na Facebooku pojawiają się nowości, które usprawniają pracę marketingowców administrujących strony firmowe. Sporo czasu poświęca się także Messengerowi, który już od dawna nie jest już tylko zwykłym komunikatorem. To narzędzie, które pozwala na umawianie spotkań, segregowanie kontaktów i przypisywanie ich do konkretnych osób za pomocą etykiet.

Wystarczy dobrze zapoznać się z możliwościami Messengera i można korzystać z niego w celach sprzedażowych. W jakich branżach najlepiej się sprawdzi? Zarówno w branży B2B, jak i B2C. Przykładem jest nasza Agencja. Codziennie dostajemy wiadomości z zapytaniem o ofertę. Jeden z naszych klientów, właściciel marki B2C, prowadzi sklepy z zabawkami w różnych miejscowościach. Zanim klienci wybiorą się na zakupy do sklepu stacjonarnego wysyłają zapytanie o konkretny produkt i orientują się w asortymencie.

Dlaczego użytkownicy wybierają Messengera?

Messenger stał się popularną alternatywą dla kontaktu mailowego i telefonicznego. Klienci oczekują szybkiej i profesjonalnej odpowiedzi. To oczywiste, że nie da się każdej transakcji zakończyć przez komunikator, ale jeżeli zainteresujemy klienta, łatwiej nam będzie zdobyć dane do kontaktu telefonicznego lub zachęcić go do spotkania twarzą w twarz.

Jak zachęcić użytkowników do wysyłania wiadomości?

Przede wszystkim dobrze przemyślaną kreacją reklamową. Z doświadczenia wiemy, że wideo jest bardzo skuteczne. Warto pokazać się jako specjalistę i przedstawić produkt lub usługę. Jako przykład podam kampanię reklamową z celem na pozyskiwanie wiadomości dla dewelopera. Nasz operator kamery wraz z doradcami nakręcili profesjonalny spacer po nieruchomości, po kolei przedstawiając jej zalety.

Skutkiem odpowiedniego doboru grupy docelowej oraz przemyślanej kreacji stało się duże zainteresowanie ofertą.

Dzięki tej kampanii uzyskaliśmy wzrost nowych kontaktów z Messengera o 780%. Oprócz wiadomości prywatnych, pod filmem pojawiły się komentarze. Łącznie wygenerowaliśmy 121 wiadomości na Messengerze oraz 62 komentarzy pod postem.

Wykorzystaj jego potencjał i zacznij pozyskiwać klientów

Messenger zrobił się na tyle popularnym narzędziem biznesowym, że Facebook dodał opcję szybkiego przełączania się pomiędzy profilami w aplikacji mobilnej. Dodatkową opcją, dzięki której zyskasz więcej kontaktów, jest zainstalowanie wtyczki Messengera na stronie internetowej.

Podczas obsługi użytkowników warto stawiać na profesjonalizm i personalizację. Jeżeli schematy rozmów są powtarzalne, a klienci wciąż zadają te same pytania, warto zastanowić się nad wdrożeniem bota, dzięki któremu oszczędzimy sobie sporo pracy, a klienci dostaną natychmiastową odpowiedź na nurtujące ich pytania.

wróć do listy wpisów

Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Administrator Strony

Konto Administratora Strony