Czy warto stworzyć i pozycjonować wizytówkę w Google dla firmy bez lokalizacji?

2 min. czytania
Natalia Rykała
Czy warto stworzyć i pozycjonować wizytówkę w Google dla firmy bez lokalizacji?

Pozycjonowanie w wyszukiwarce i mapach Google ma znaczenie dla firm z każdej branży. Wbrew pozorom jest ważne również dla tych, którzy nie posiadają fizycznej siedziby, do której mogą kierować swoich klientów. Większa widoczność firmowej wizytówki w Google pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców nie tylko lokalnie.

Bez adresu będziesz nadal widoczny w mapach Google

Brak pinezki oznaczającej fizyczny adres firmy nie oznacza, że klienci nie znajdą Cię w mapach Google. Zamiast konkretnej lokalizacji firmy, możesz na swojej wizytówce wybrać obszar, na którym działasz. Mogą to być miasta, województwa, a nawet cała Polska.

Jest to szczególnie istotne, jeśli prowadzisz np. sprzedaż internetową, a Twój zasięg to po prostu cały kraj. Na wskazaniu obszarów działalności zamiast konkretnego adresu, zyskują również osoby świadczące różnego rodzaju usługi w domach klientów. W takim wypadku jest oczywiste, że nie potrzebujesz na wizytówce informacji o adresie fizycznym swojej firmy. Zazwyczaj jest to jedynie adres, na który zarejestrowałeś swoją działalność, a nie siedziba, do której ich zapraszasz.

Google umożliwia stworzenie wizytówki bez konkretnej lokalizacji. Zamiast tego możesz wskazać obszar, na którym działasz.

Zyskujesz dodatkowe miejsce na opinie o swojej firmie

Rekomendacje oraz opinie, które wystawiają zadowoleni klienci, można znaleźć np. na profilach marki w mediach społecznościowych. Jednak drugim istotnym źródłem wiedzy na temat jakości firmy jest również wizytówka w Google. To właśnie do niej często kierują się potencjalni klienci, aby sprawdzić, czy wybrana firma jest wiarygodna. Tworząc wizytówkę firmy, umożliwiasz innym dodawanie opinii na temat jakości swoich usług i produktów, a sobie – okazję do reagowania i odpowiadania na nie. Jest to nie tylko czynnik rankingowy uwzględniany podczas pozycjonowania wizytówki w Google, ale również znacząca kwestia związana z budowaniem pozytywnego wizerunku marki w sieci oraz wpływaniem na decyzje zakupowe użytkowników.

Możesz dzielić się ważnymi informacjami i promować swoje produkty

Wizytówka Google umożliwia Ci publikację wpisów z grafiką lub wideo, które docierają do osób zainteresowanych danym tematem. Możesz umieszczać tam informacje o nowościach w ofercie, ważnych aktualnościach dotyczących funkcjonowania firmy, a nawet tworzyć wydarzenia. Dzięki temu jest to Twój dodatkowy kanał komunikacji z internautami, którym możesz dowolnie zarządzać.

Bo możesz to zrobić za darmo

Ten argument warto podkreślić. Stworzenie wizytówki Google Moja Firma jest darmowe. Niestety na niewiedzy właścicieli firm w ciągu ostatnich kilku lat korzystają oszuści. Mowa o firmach, które proponują opłaty za „utrzymanie i wyświetlanie się” wizytówki Google Moja Firma. Jeśli kiedykolwiek ktoś zaoferował Ci taką usługę, mówiąc, że „po upłynięciu wskazanego okresu Twoja wizytówka zniknie z map” ostrzegamy – jest to oszustwo!

Założenie wizytówki w Google to usługa bezpłatna dla każdego. Wszelkie opłaty mogą być związane jedynie z kosztami, jakie trzeba ponieść na jej zarządzanie i poprawę widoczności, czym zazwyczaj zajmują się agencje reklamowe. Samo stworzenie wizytówki nie jest gwarancją uzyskania znacznych efektów. Dopiero jej świadome zarządzanie i pozycjonowanie może przynieść firmie wiele korzyści.

Chcesz skutecznie wypromować swoją w firmę na rynku lokalnym i nie tylko? Skontaktuj się z nami!

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Administrator Strony

Konto Administratora Strony