ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
+48 517 398 997
biuro@roxart.pl
Agencja reklamowa Roxart
Autor: Natalia Rykała
10 maja 2022 by Natalia Rykała
Pozycjonowanie w wyszukiwarce i mapach Google ma znaczenie dla firm z każdej branży. Wbrew pozorom jest ważne również dla tych, którzy nie posiadają fizycznej siedziby, do której mogą kierować swoich klientów. Większa widoczność firmowej wizytówki w Google pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców nie tylko lokalnie.
Brak pinezki oznaczającej fizyczny adres firmy nie oznacza, że klienci nie znajdą Cię w mapach Google. Zamiast konkretnej lokalizacji firmy, możesz na swojej wizytówce wybrać obszar, na którym działasz. Mogą to być miasta, województwa, a nawet cała Polska.
Jest to szczególnie istotne, jeśli prowadzisz np. sprzedaż internetową, a Twój zasięg to po prostu cały kraj. Na wskazaniu obszarów działalności zamiast konkretnego adresu, zyskują również osoby świadczące różnego rodzaju usługi w domach klientów. W takim wypadku jest oczywiste, że nie potrzebujesz na wizytówce informacji o adresie fizycznym swojej firmy. Zazwyczaj jest to jedynie adres, na który zarejestrowałeś swoją działalność, a nie siedziba, do której ich zapraszasz.
Google umożliwia stworzenie wizytówki bez konkretnej lokalizacji. Zamiast tego możesz wskazać obszar, na którym działasz.
Rekomendacje oraz opinie, które wystawiają zadowoleni klienci, można znaleźć np. na profilach marki w mediach społecznościowych. Jednak drugim istotnym źródłem wiedzy na temat jakości firmy jest również wizytówka w Google. To właśnie do niej często kierują się potencjalni klienci, aby sprawdzić, czy wybrana firma jest wiarygodna. Tworząc wizytówkę firmy, umożliwiasz innym dodawanie opinii na temat jakości swoich usług i produktów, a sobie – okazję do reagowania i odpowiadania na nie. Jest to nie tylko czynnik rankingowy uwzględniany podczas pozycjonowania wizytówki w Google, ale również znacząca kwestia związana z budowaniem pozytywnego wizerunku marki w sieci oraz wpływaniem na decyzje zakupowe użytkowników.
Wizytówka Google umożliwia Ci publikację wpisów z grafiką lub wideo, które docierają do osób zainteresowanych danym tematem. Możesz umieszczać tam informacje o nowościach w ofercie, ważnych aktualnościach dotyczących funkcjonowania firmy, a nawet tworzyć wydarzenia. Dzięki temu jest to Twój dodatkowy kanał komunikacji z internautami, którym możesz dowolnie zarządzać.
Ten argument warto podkreślić. Stworzenie wizytówki Google Moja Firma jest darmowe. Niestety na niewiedzy właścicieli firm w ciągu ostatnich kilku lat korzystają oszuści. Mowa o firmach, które proponują opłaty za „utrzymanie i wyświetlanie się” wizytówki Google Moja Firma. Jeśli kiedykolwiek ktoś zaoferował Ci taką usługę, mówiąc, że „po upłynięciu wskazanego okresu Twoja wizytówka zniknie z map” ostrzegamy – jest to oszustwo!
Założenie wizytówki w Google to usługa bezpłatna dla każdego. Wszelkie opłaty mogą być związane jedynie z kosztami, jakie trzeba ponieść na jej zarządzanie i poprawę widoczności, czym zazwyczaj zajmują się agencje reklamowe. Samo stworzenie wizytówki nie jest gwarancją uzyskania znacznych efektów. Dopiero jej świadome zarządzanie i pozycjonowanie może przynieść firmie wiele korzyści.
Chcesz skutecznie wypromować swoją w firmę na rynku lokalnym i nie tylko? Skontaktuj się z nami!
Nowy
7 marca 2023 by Natalia Lelek
Podczas kiedy Ty zastanawiasz się, czy zatrudnić agencję marketingową, Twoi konkurenci zdobywają rynek. A przecież...
Nowy
15 lutego 2023 by Brygida Biega
Hej! Za nami już jedenaście odcinków Live Social Special. Jeśli jakimś cudem (jak to możliwe?) jesteś tutaj po raz...
Nowy
6 lutego 2023 by Joanna Wojtasiewicz
Zaczynasz swoją przygodę z reklamą w mediach społecznościowych? Stoisz przed dylematem wyboru grupy docelowej lub miejsca...
Teraz Twoja kolej!
Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.
Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!
Zamawiam kontakt