Czy warto stworzyć i pozycjonować wizytówkę w Google dla firmy bez lokalizacji?
Pozycjonowanie w wyszukiwarce i mapach Google ma znaczenie dla firm z każdej branży. Wbrew pozorom jest ważne również dla tych, którzy nie posiadają fizycznej siedziby, do której mogą kierować swoich klientów. Większa widoczność firmowej wizytówki w Google pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców nie tylko lokalnie.
Bez adresu będziesz nadal widoczny w mapach Google
Brak pinezki oznaczającej fizyczny adres firmy nie oznacza, że klienci nie znajdą Cię w mapach Google. Zamiast konkretnej lokalizacji firmy, możesz na swojej wizytówce wybrać obszar, na którym działasz. Mogą to być miasta, województwa, a nawet cała Polska.
Jest to szczególnie istotne, jeśli prowadzisz np. sprzedaż internetową, a Twój zasięg to po prostu cały kraj. Na wskazaniu obszarów działalności zamiast konkretnego adresu, zyskują również osoby świadczące różnego rodzaju usługi w domach klientów. W takim wypadku jest oczywiste, że nie potrzebujesz na wizytówce informacji o adresie fizycznym swojej firmy. Zazwyczaj jest to jedynie adres, na który zarejestrowałeś swoją działalność, a nie siedziba, do której ich zapraszasz.
Google umożliwia stworzenie wizytówki bez konkretnej lokalizacji. Zamiast tego możesz wskazać obszar, na którym działasz.
Zyskujesz dodatkowe miejsce na opinie o swojej firmie
Rekomendacje oraz opinie, które wystawiają zadowoleni klienci, można znaleźć np. na profilach marki w mediach społecznościowych. Jednak drugim istotnym źródłem wiedzy na temat jakości firmy jest również wizytówka w Google. To właśnie do niej często kierują się potencjalni klienci, aby sprawdzić, czy wybrana firma jest wiarygodna. Tworząc wizytówkę firmy, umożliwiasz innym dodawanie opinii na temat jakości swoich usług i produktów, a sobie – okazję do reagowania i odpowiadania na nie. Jest to nie tylko czynnik rankingowy uwzględniany podczas pozycjonowania wizytówki w Google, ale również znacząca kwestia związana z budowaniem pozytywnego wizerunku marki w sieci oraz wpływaniem na decyzje zakupowe użytkowników.
Możesz dzielić się ważnymi informacjami i promować swoje produkty
Wizytówka Google umożliwia Ci publikację wpisów z grafiką lub wideo, które docierają do osób zainteresowanych danym tematem. Możesz umieszczać tam informacje o nowościach w ofercie, ważnych aktualnościach dotyczących funkcjonowania firmy, a nawet tworzyć wydarzenia. Dzięki temu jest to Twój dodatkowy kanał komunikacji z internautami, którym możesz dowolnie zarządzać.
Bo możesz to zrobić za darmo
Ten argument warto podkreślić. Stworzenie wizytówki Google Moja Firma jest darmowe. Niestety na niewiedzy właścicieli firm w ciągu ostatnich kilku lat korzystają oszuści. Mowa o firmach, które proponują opłaty za „utrzymanie i wyświetlanie się” wizytówki Google Moja Firma. Jeśli kiedykolwiek ktoś zaoferował Ci taką usługę, mówiąc, że „po upłynięciu wskazanego okresu Twoja wizytówka zniknie z map” ostrzegamy – jest to oszustwo!
Założenie wizytówki w Google to usługa bezpłatna dla każdego. Wszelkie opłaty mogą być związane jedynie z kosztami, jakie trzeba ponieść na jej zarządzanie i poprawę widoczności, czym zazwyczaj zajmują się agencje reklamowe. Samo stworzenie wizytówki nie jest gwarancją uzyskania znacznych efektów. Dopiero jej świadome zarządzanie i pozycjonowanie może przynieść firmie wiele korzyści.
Chcesz skutecznie wypromować swoją w firmę na rynku lokalnym i nie tylko? Skontaktuj się z nami!
wróć do listy wpisówCo Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)
Co Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)