ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
+48 517 398 997
biuro@roxart.pl
Agencja reklamowa Roxart
Autor: admin
1 lipca 2014 by admin
W polskich firmach coraz częściej mamy do czynienia z samodzielnymi stanowiskami dla tak zwanych PRowców, a studenci dziennikarstwa zabijają się o tego typu pracę. Co się stało z wszędobylską reklamą i dlaczego Public Relations święci takie triumfy? Jeśli nie wiadomo co chodzi, to zapewne o pieniądze. I tak też jest w istocie. PR z założenia ma być działaniem bezpłatnym i służyć zdobywaniu przewagi nad konkurencją.
Nic więc dziwnego, że o dobrego PRowca starają się już nie tylko korporacje, ale i małe i średnie przedsiębiorstwa. Dbanie o dobry wizerunek firmy stało się kwestią priorytetową.
Zdobywanie przewagi
Pamiętajmy, że komunikacja PR ma 3 funkcje – informacyjną, perswazyjną i konkurencyjną. Ta ostatnia polega na zdobywaniu przewagi. Do tego niezbędna jest jednak publiczność, a tą stanowi każda grupa, która ma wpływ na to czy firma może osiągnąć wyznaczone sobie cele. Mądry przedsiębiorca dba o swoją publiczność i słucha jej opinii. Zna zdanie tak publiczności świadomej (czyli tej, która zna problemy firmy), jak i publiczności utajonej (czyli tej, która myśli, że na firmę w żaden sposób nie wpływa). Nie poddaje się natomiast manipulacji publiczności aktywnej, która wyraża nie tylko swoje opinie, ale jednocześnie chce całkowicie decydować, co jest dobre, a co złe dla przedsiębiorstwa.
Koszty działań PR mogą być zatem niskie, ponieważ nie płacimy za reklamę. Aczkolwiek trzeba uwzględnić wynagrodzenie pracowników.
Organizacja działu PR w firmie:
• jeśli środki na to pozwalają opłaca się zorganizować osobny dział PR, jeśli nie – jako element działu marketingu; właściciel firmy jednoosobowej powinien przeznaczyć trochę swojego czasu na dbanie o pozytywny wizerunek samodzielnie
• analiza firmy i decyzja, w jaki sposób należy ją prezentować
• zebranie wszystkich wycinków prasowych dotyczących firmy w 1 teczce
• sukcesywne zbieranie bieżących wycinków prasowych o firmie i o konkurencji
• zamówienie profesjonalnych zdjęć firmy i produktu
• przygotowywanie materiałów informacyjnych dla prasy – artykuły, historia firmy, przegląd produktów i usług
• nawiązywanie kontaktów z dziennikarzami
• roczny plan działań PR firmy
Zalety działań PR:
• najtańsza forma promocji
• PR jest ciekawszy niż reklama
• informacje o firmie (dobre i złe) przenikają bardzo szybko do mediów
Wady działań PR:
• nie można kontrolować wyników tych działań
• brak wpływu na to, co napiszą dziennikarze
• brak wpływu na jakość informacji
Nowy
7 marca 2023 by Natalia Lelek
Podczas kiedy Ty zastanawiasz się, czy zatrudnić agencję marketingową, Twoi konkurenci zdobywają rynek. A przecież...
Nowy
15 lutego 2023 by Brygida Biega
Hej! Za nami już jedenaście odcinków Live Social Special. Jeśli jakimś cudem (jak to możliwe?) jesteś tutaj po raz...
Nowy
6 lutego 2023 by Joanna Wojtasiewicz
Zaczynasz swoją przygodę z reklamą w mediach społecznościowych? Stoisz przed dylematem wyboru grupy docelowej lub miejsca...
Teraz Twoja kolej!
Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.
Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!
Zamawiam kontakt