Agencja reklamowa Roxart

  • ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: admin

Co to jest pr? zadania public relations

1 lipca 2014 by admin

Co to jest pr? zadania public relations

W polskich firmach coraz częściej mamy do czynienia z samodzielnymi stanowiskami dla tak zwanych PRowców, a studenci dziennikarstwa zabijają się o tego typu pracę. Co się stało z wszędobylską reklamą i dlaczego Public Relations święci takie triumfy? Jeśli nie wiadomo co chodzi, to zapewne o pieniądze. I tak też jest w istocie. PR z założenia ma być działaniem bezpłatnym i służyć zdobywaniu przewagi nad konkurencją.

Nic więc dziwnego, że o dobrego PRowca starają się już nie tylko korporacje, ale i małe i średnie przedsiębiorstwa. Dbanie o dobry wizerunek firmy stało się kwestią priorytetową.

Zdobywanie przewagi

Pamiętajmy, że komunikacja PR ma 3 funkcje – informacyjną, perswazyjną i konkurencyjną. Ta ostatnia polega na zdobywaniu przewagi. Do tego niezbędna jest jednak publiczność, a tą stanowi każda grupa, która ma wpływ na to czy firma może osiągnąć wyznaczone sobie cele. Mądry przedsiębiorca dba o swoją publiczność i słucha jej opinii. Zna zdanie tak publiczności świadomej (czyli tej, która zna problemy firmy), jak i publiczności utajonej (czyli tej, która myśli, że na firmę w żaden sposób nie wpływa). Nie poddaje się natomiast manipulacji publiczności aktywnej, która wyraża nie tylko swoje opinie, ale jednocześnie chce całkowicie decydować, co jest dobre, a co złe dla przedsiębiorstwa.

Koszty działań PR mogą być zatem niskie, ponieważ nie płacimy za reklamę. Aczkolwiek trzeba uwzględnić wynagrodzenie pracowników.

Organizacja działu PR w firmie:
• jeśli środki na to pozwalają opłaca się zorganizować osobny dział PR, jeśli nie – jako element działu marketingu; właściciel firmy jednoosobowej powinien przeznaczyć trochę swojego czasu na dbanie o pozytywny wizerunek samodzielnie
• analiza firmy i decyzja, w jaki sposób należy ją prezentować
• zebranie wszystkich wycinków prasowych dotyczących firmy w 1 teczce
• sukcesywne zbieranie bieżących wycinków prasowych o firmie i o konkurencji
• zamówienie profesjonalnych zdjęć firmy i produktu
• przygotowywanie materiałów informacyjnych dla prasy – artykuły, historia firmy, przegląd produktów i usług
• nawiązywanie kontaktów z dziennikarzami
• roczny plan działań PR firmy

Zalety działań PR:
• najtańsza forma promocji
• PR jest ciekawszy niż reklama
• informacje o firmie (dobre i złe) przenikają bardzo szybko do mediów

Wady działań PR:
• nie można kontrolować wyników tych działań
• brak wpływu na to, co napiszą dziennikarze
• brak wpływu na jakość informacji

Skontaktuj się z nami:
Łukasz
Account Manager513 080 974

Agencja Reklamowa Roxart Sp. z o.o.
ul. Kolejowa 1
35-073 Rzeszów

lub skorzystaj z formularza kontaktowego:

    Zobacz pozostałe wpisy

    < Powrót
    Roxart blog - Analiza semiotyczna w reklamie – jak powstają skuteczne kampanie reklamowe?

    Analiza semiotyczna w reklamie – jak powstają skuteczne kampanie reklamowe?

    18 czerwca 2018 by Magdalena Miler

    Jak powstają skuteczne kampanie reklamowe? Poprzedzone są rzetelnymi badaniami i analizą rynku znaków i symboli. Fakt,...

    Roxart blog - 3 powody, przez które Twój sklep online nie sprzedaje

    Nowy

    3 powody, przez które Twój sklep online nie sprzedaje

    26 stycznia 2022 by Krystian Ficek

    Cześć, z tej strony Krystian z ROXart. Wiem, że jesteś zajęty, więc bez zbędnego wstępu. Przeczytaj i dowiedz się,...

    Roxart blog - Czy warto stworzyć i pozycjonować wizytówkę w Google dla firmy bez lokalizacji?

    Czy warto stworzyć i pozycjonować wizytówkę w Google dla firmy bez lokalizacji?

    10 maja 2022 by Natalia Rykała

    Pozycjonowanie w wyszukiwarce i mapach Google ma znaczenie dla firm z każdej branży. Wbrew pozorom jest ważne również...

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

    Zamawiam kontakt