Agencja reklamowa Roxart

  • ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: Natalia Rykała

Efekt ROPO w e-commerce. Czym jest i jak sobie z nim radzić?

18 stycznia 2021 by Natalia Rykała

Efekt ROPO w e-commerce. Czym jest i jak sobie z nim radzić?

Efekt ROPO coraz bardziej wpływa na rynek e-commerce. Ten specyficzny trend wśród konsumentów pojawił się wraz z rozwojem Internetu oraz nieograniczoną liczbą informacji, jaką możemy w nim znaleźć na temat konkretnego produktu. Na czym polega i jak możesz go zminimalizować?

Czym jest efekt ROPO?

Efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline) można przetłumaczyć z języka angielskiego niemal dosłownie. Poszukiwanie w Internecie, Zakup w sklepie stacjonarnym. Proces ten polega na wyszukiwaniu najważniejszych informacji o produkcie w Internecie oraz dokonywaniu finalnego zakupu w sklepie stacjonarnym. Zanim konsument podejmie decyzję na temat zakupu, przeszukuje różne miejsca w sieci, aby dowiedzieć się o produkcie jak najwięcej. Odwiedza strony i fora internetowe, grupy na Facebooku oraz poszukuje wiarygodnych opinii i rekomendacji. Z zebraną dawką wiedzy udaje się do tradycyjnego sklepu i kupuje produkt na miejscu.

Z czego wynika efekt ROPO?

Efekt ROPO nie oznacza faktu, że konsumenci nie odwiedzają Twojego sklepu internetowego. Mogą do niego trafić, a nawet uznać za cenne źródło informacji. Dlaczego więc nie finalizują transakcji w sklepie online? Najczęściej przyczyną jest po prostu chęć obejrzenia produktu na żywo. Konsumenci nadal odczuwają potrzebę dotknięcia, sprawdzenia lub przetestowania produktu, którym są zainteresowani. Często są to osoby starsze, które są przyzwyczajone do zakupów w sklepach stacjonarnych. Jednym z powodów może być także obawa związana z czasem dostawy, reklamacją lub zwrotem towaru zakupionego w Internecie.

Jakie branże najbardziej dotyka efekt ROPO?

Istnieje kilka branż bardziej podatnych na działanie efektu ROPO. Najczęściej jest on widoczny podczas zakupów sprzętu RTV/AGD, odzieży i obuwia, produktów farmaceutycznych oraz materiałów budowlanych.

Jak sobie z nim poradzić?

Z pewnością nie da się go całkiem wyeliminować. Wśród konsumentów nadal będą osoby, dla których zobaczenie produktu na żywo będzie miało znaczenie i od tego uzależniona będzie ich decyzja zakupowa. Efekt ROPO można jednak zminimalizować. W jaki sposób? Przede wszystkim ułatwiając klientom zakupy w Twoim sklepie internetowym.

  • Zadbaj o użyteczne i wyczerpujące opisy – przedstaw swój produkt w sklepie internetowym na tyle dobrze, aby klient uzyskał wszystkie potrzebne informacje. Pamiętaj o rozbudowanych opisach, zdjęciach i wideo.
  • Usprawnij komunikacje z potencjalnymi klientami – spraw, aby odbiorca mógł się bezpośrednio skontaktować z Twoim sklepem i szybko uzyskać potrzebne odpowiedzi. Zadbaj o jakość obsługi klienta.
  • Buduj wiarygodność i zaufanie do swojej marki – pozytywny wizerunek marki w Internecie to jeden z ważnych aspektów, na które konsumenci zwracają uwagę podczas podejmowania decyzji o zakupie. Rozwiej ich obawy związane z zakupami w sieci.
  • Oferuj korzyści z zakupów online – możesz przekonać swojego odbiorcę do zakupów w sklepie internetowym m.in. za pomocą zniżek, programów lojalnościowych lub specjalnych ofert promocyjnych.
Skontaktuj się z nami:
Łukasz
Account Manager513 080 974

Agencja Reklamowa Roxart Sp. z o.o.
ul. Kolejowa 1
35-073 Rzeszów

lub skorzystaj z formularza kontaktowego:

    Zobacz pozostałe wpisy

    < Powrót
    Roxart blog - Kolor, w który klikniesz. Kolor, który kupisz

    Kolor, w który klikniesz. Kolor, który kupisz

    28 lutego 2018 by Magdalena Miler

    Kupujemy oczami, a to co się w nie rzuca, to kolory. Dla większości konsumentów kolor jest czynnikiem, który przesądzi...

    Roxart blog - Nie daj się zjeść słowom kluczowym! Jak uniknąć kanibalizacji fraz kluczowych?

    Nie daj się zjeść słowom kluczowym! Jak uniknąć kanibalizacji fraz kluczowych?

    6 sierpnia 2019 by Magdalena Miler

    To słowo nie może kojarzyć się dobrze. "Kanibalizacja" - w jakimkolwiek kontekście nie zostałaby użyta, niesie ze...

    Roxart blog - Jak skutecznie pozyskiwać leady dla biura księgowego?

    Jak skutecznie pozyskiwać leady dla biura księgowego?

    16 listopada 2021 by Daniel Martula

    Klient

    Początek czwartego kwartału roku to najlepszy moment na zmianę księgowego, jeśli planuje się...

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

    Zamawiam kontakt