Roxart - Agencja Reklamowa Rzeszów

Agencja Reklamowa Rzeszów

  • ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: Natalia Rykała

sprzedaż |  marketing | 

Efekt ROPO w e-commerce. Czym jest i jak sobie z nim radzić?

18 stycznia 2021 by Natalia Rykała

Efekt ROPO w e-commerce. Czym jest i jak sobie z nim radzić?

Efekt ROPO coraz bardziej wpływa na rynek e-commerce. Ten specyficzny trend wśród konsumentów pojawił się wraz z rozwojem Internetu oraz nieograniczoną liczbą informacji, jaką możemy w nim znaleźć na temat konkretnego produktu. Na czym polega i jak możesz go zminimalizować?

Czym jest efekt ROPO?

Efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline) można przetłumaczyć z języka angielskiego niemal dosłownie. Poszukiwanie w Internecie, Zakup w sklepie stacjonarnym. Proces ten polega na wyszukiwaniu najważniejszych informacji o produkcie w Internecie oraz dokonywaniu finalnego zakupu w sklepie stacjonarnym. Zanim konsument podejmie decyzję na temat zakupu, przeszukuje różne miejsca w sieci, aby dowiedzieć się o produkcie jak najwięcej. Odwiedza strony i fora internetowe, grupy na Facebooku oraz poszukuje wiarygodnych opinii i rekomendacji. Z zebraną dawką wiedzy udaje się do tradycyjnego sklepu i kupuje produkt na miejscu.

Z czego wynika efekt ROPO?

Efekt ROPO nie oznacza faktu, że konsumenci nie odwiedzają Twojego sklepu internetowego. Mogą do niego trafić, a nawet uznać za cenne źródło informacji. Dlaczego więc nie finalizują transakcji w sklepie online? Najczęściej przyczyną jest po prostu chęć obejrzenia produktu na żywo. Konsumenci nadal odczuwają potrzebę dotknięcia, sprawdzenia lub przetestowania produktu, którym są zainteresowani. Często są to osoby starsze, które są przyzwyczajone do zakupów w sklepach stacjonarnych. Jednym z powodów może być także obawa związana z czasem dostawy, reklamacją lub zwrotem towaru zakupionego w Internecie.

Jakie branże najbardziej dotyka efekt ROPO?

Istnieje kilka branż bardziej podatnych na działanie efektu ROPO. Najczęściej jest on widoczny podczas zakupów sprzętu RTV/AGD, odzieży i obuwia, produktów farmaceutycznych oraz materiałów budowlanych.

Jak sobie z nim poradzić?

Z pewnością nie da się go całkiem wyeliminować. Wśród konsumentów nadal będą osoby, dla których zobaczenie produktu na żywo będzie miało znaczenie i od tego uzależniona będzie ich decyzja zakupowa. Efekt ROPO można jednak zminimalizować. W jaki sposób? Przede wszystkim ułatwiając klientom zakupy w Twoim sklepie internetowym.

  • Zadbaj o użyteczne i wyczerpujące opisy – przedstaw swój produkt w sklepie internetowym na tyle dobrze, aby klient uzyskał wszystkie potrzebne informacje. Pamiętaj o rozbudowanych opisach, zdjęciach i wideo.
  • Usprawnij komunikacje z potencjalnymi klientami – spraw, aby odbiorca mógł się bezpośrednio skontaktować z Twoim sklepem i szybko uzyskać potrzebne odpowiedzi. Zadbaj o jakość obsługi klienta.
  • Buduj wiarygodność i zaufanie do swojej marki – pozytywny wizerunek marki w Internecie to jeden z ważnych aspektów, na które konsumenci zwracają uwagę podczas podejmowania decyzji o zakupie. Rozwiej ich obawy związane z zakupami w sieci.
  • Oferuj korzyści z zakupów online – możesz przekonać swojego odbiorcę do zakupów w sklepie internetowym m.in. za pomocą zniżek, programów lojalnościowych lub specjalnych ofert promocyjnych.
Skontaktuj się z nami:
Łukasz
Specjalista ds. #SKUTECZNEGO Marketingu

+48 516 463 911

Agencja Reklamowa Roxart Sp. z o.o.
ul. Kolejowa 1
35-073 Rzeszów

lub skorzystaj z formularza kontaktowego:

    Zobacz pozostałe wpisy

    < Powrót
    Roxart blog - Social Special #3. Za oknem padało, a na fejsie się działo. Co przegapiliście w maju?

    social media | 

    Social Special #3. Za oknem padało, a na fejsie się działo. Co przegapiliście w maju?

    5 czerwca 2019 by Magdalena Miler

    W maju pogoda nie zachęcała do wyjścia z domu. Deszczowa aura nie sprzyjała spacerom i przesiadywaniu na świeżym powietrzu,...

    Roxart blog - Bottle Cap Challenge, Infinity Pool i Edchup, czyli #4 Social Special

    social media | 

    Bottle Cap Challenge, Infinity Pool i Edchup, czyli #4 Social Special

    18 lipca 2019 by Magdalena Miler

    Jak wyglądał początek lata w social media? Może i Ty głowiłeś się nad tym, jak można dostać się do infinity pool,...

    Roxart blog - Czy pozycjonowanie jest ryzykowne?

    pozycjonowanie | reklama w google | 

    Czy pozycjonowanie jest ryzykowne?

    25 marca 2020 by Krystian Ficek

    Przed rozpoczęciem działań pozycjonerskich powinieneś być świadomy ich konsekwencji. Podejrzewam, że jedyną “konsekwencją”,...

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

    Zamawiam kontakt

    Świat skutecznej reklamy.

    Witaj w świecie agencji reklamowej ROXart, w którym skuteczne reklamy są najważniejsze.
    Reklama jest dla nas czymś więcej niż pracą, poświęcamy się jej bez reszty. Fascynuje nas fakt, że dobrze dobrane kolory i słowa potrafią potęgować sprzedaż.
    Nie pracujemy pięć dni w tygodniu po osiem godzin, w sumie nie pracujemy w ogóle. Tego czym się zajmujemy nie możemy nazwać pracą, jest to coś tak naturalnego jak oddychanie – nie myślimy działamy! Dlatego powierzając w nasze ręce tak istotną cześć swojego biznesu jaką jest niewątpliwie reklama możesz być spokojny, Twoje zlecenie trafiło do pasjonatów, którzy nie pozwolą Ci się zawieść. Techniki reklamy są niczym kolory farb w palecie malarza, używając jednego koloru ciężko jest namalować pejzaż. Aby przeprowadzić skuteczną akcję promocyjną musimy połączyć ze sobą dostępne metody reklamy i promocji. Niezależnie od tego czy sprzedajesz buty, wędliny czy samochody my wiemy jak zwiększyć Twoje udziały na rynku. Reklama w Internecie, prasie czy na bilbordach może być skuteczniejsza niż Ci się wydaje! Jednak żeby tak było, wszystko wcześniej musi zostać przemyślane i dokładnie zaplanowane. Nie ma ludzi na których reklamy nie działają, są tylko tacy, którzy tak sądzą. Wykorzystaj to! Skontaktuj się z naszą rzeszowską agencją reklamową i zobacz ile do tej pory straciłeś. Czas biegnie szybko, konkurencja nie śpi! Nie zastanawiaj się dłużej – zacznij wygrywać w wyścigu z konkurencją.

    Rzeszów to idealne miejsce dla Agencji reklamowej.

    Rzeszów to miasto innowacji i rozwoju. Stolica Podkarpacia nieustannie się rozwija, codziennie powstają tu nowe firmy, a duże przedsiębiorstwa otwierają swoje filie. Agencja reklamowa w Rzeszowie ma przed sobą ogromne możliwości rozwoju. Dlatego jest to miejsce dla nas!
    Zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt kampanii reklamowych dla firm z naszego miasta, wiele reklam wykonanych przez nas zdobi rzeszowskie budynki i drogi. Wykonujemy reklamy standardowe (wydruki wielkoformatowe, reklamy świetlne, poligrafię itp.), reklamy internetowe (strony www, landing pages, grafikę displayową) oraz całe kampanie łączące ze sobą wszystkie dostępne media.
    Jesteśmy w posiadaniu dużego budynku, w którym znajdują się nasze biura, studio fotograficzne, pracownia oraz garaż w którym aplikowane są folie na samochody. Z chęcią przyjmujemy klientów w naszej siedzibie, omawiając szczegóły współpracy przy aromatycznej kawie. Najważniejszy jest dla nas komfort naszych klientów, dlatego jesteśmy elastyczni. To Ty wybierasz preferowany rodzaj kontaktu z nami, może to być mail, telefon, wizyta w naszej lub Twojej siedzibie – niezależnie czy mieści się ona w Rzeszowie czy w innym mieście Polski. Zapraszamy do współpracy!