Efektowne narzędzie Facebooka, które może przechylić szalę sukcesu! Odkryj, jak podwoić zasięg i pokonać konkurencję

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak najwięksi gracze w świecie marketingu internetowego osiągają sukcesy? Czy istnieje jakiś tajny przepis na zwiększenie zasięgu i konwersji? Otóż dziś odkryjemy jedno z efektywnych narzędzi Facebooka, które zmienia zasady gry i pozwala Ci osiągnąć świetne wyniki. Przedstawiamy funkcję Lookalike, czyli grupy podobnych odbiorców!
Meta nieustannie doskonali swoje narzędzia, aby pomóc marketerom w osiąganiu sukcesów. A Lookalike jest jednym z najbardziej potężnych asów w ich rękawie. Dlaczego? Bo ta funkcja ma moc stworzenia idealnych kopii Twojej docelowej grupy odbiorców i wykorzystania ich jako podstawy do tworzenia skutecznych kampanii reklamowych!
Jak działa Lookalike?
Pomyśl o tym: Twoja grupa docelowa ma określone cechy. Mogą to być dane demograficzne, zainteresowania, preferencje zakupowe i wiele innych. Teraz wyobraź sobie, że możesz sklonować tę grupę docelową i dotrzeć do nowych potencjalnych klientów, którzy są podobni do Twojej idealnej grupy. To właśnie potrafi Lookalike!
Proces jest dosyć zaawansowany, ale w skrócie, Facebook analizuje dane z Twojej grupy docelowej i szuka wzorców, które reprezentują Twoich idealnych klientów. Następnie, na podstawie tych wzorców, tworzy nową grupę odbiorców, która ma podobne cechy i preferencje. Dzięki temu Twoje reklamy trafiają dokładnie do osób, które z największym prawdopodobieństwem dokonają zakupu Twoich produktów lub usług.
Jak skutecznie korzystać z grup podobnych odbiorców?
Przede wszystkim, musisz mieć dobrze zdefiniowaną grupę niestandardowych odbiorców, czyli źródło. Właśnie na podstawie tych danych Facebook będzie tworzył grupy odbiorców podobnych do nich.
Oto kilka sprawdzonych grup Lookalike na podstawie grup niestandardowych:
- osoby, które wyświetliły zawartość strony (ViewContent),
- osoby aktywne pod postami lub reklamami/kliknęły dowolny przycisk CTA,
- osoby, które obejrzały 75/95% filmu,ThruPlay,
- adresy e-mail osób, które masz w bazie (jeśli posiadasz zgody na wykorzystanie),
- osoby, które wzięły udział w wydarzeniu,
- osoby, które były na Twojej stronie więcej niż 2 lub więcej razy.
Jeśli posiadasz e-commerce, koniecznie przetestuj te grupy:
- osoby, które dodały do koszyka (AddToCart),
- osoby, które zakupiły produkt lub usługę (Purchase),
- grupa na podstawie wartości zakupów,
- osoby, które wyświetliły/dodały do koszyka/kupiły produkty z katalogu produktów.
To tylko kilka przykładów. Zajrzyj do zakładki Odbiorcy na Twoim koncie reklamowych i odkryj mnogość możliwości, jakie daje system reklamowy Meta. Pamiętaj, im bardziej wartościowe zdarzenie typu dodanie do koszyka, zakup, kontakt, tym lepsza grupa podobnych odbiorców. Jeśli nie masz zbyt dużo zdarzeń tego typu, nie szkodzi. W czasie, w którym będą się one zbierały, możesz wykorzystać grupę aktywnych osób pod Twoim postami lub osób, które wyświetliły Twoją stronę www.
Mniej znaczy więcej?
Jest jeszcze jedna kwestia, o której należy pamiętać, czyli wielkość grupy podobnych odbiorców. Możesz ją stworzyć na podstawie przedziałki procentowej, gdzie 1% to osoby najbardziej podobne do źródła, a 10% najmniej podobna. Im mniejsza, tym bardziej “skoncentrowana”, a im większa, tym bardziej “rozwodniona”, ale każda może się przydać w zależności od celów, jakie zostały obrane.
Koniecznie stwórz strategię marketingową, aby nie przepalać budżetu na testowanie grup, które z góry są skazane na porażkę. Tutaj kłania się znajomość lejka sprzedażowego, dzięki któremu każde działanie jest przemyślane i zaplanowane. Jeśli nie masz czasu ani zasobów, skontaktuj się z nami! Tworzenie strategii i lejków dla różnych branż to nasza codzienność. Połączmy siły dla wzrostu Twojego biznesu.
wróć do listy wpisówCo Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)
Co Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)