Agencja reklamowa Roxart

  • ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: Magdalena Miler

Planowanie śmierci na Facebooku? Czyli, co dzieje się z profilem na FB po śmierci użytkownika

20 lutego 2018 by Magdalena Miler

Planowanie śmierci na Facebooku? Czyli, co dzieje się z profilem na FB po śmierci użytkownika

Mówią, nie ma Cię na Facebooku, nie istniejesz. Odwróćmy sytuację. A co się dzieje z kontem na Facebooku, gdy nie ma już użytkownika? Mark Zuckerberg pomyślał o wszystkim, o możliwości planowania postów, zarządzaniu ustawieniami prywatności, a nawet i o śmierci.

Dla wielu temat jest kuriozalny, dla innych poważny. Jednak w pewnym momencie funkcjonowania Fejsa pojawiła się konieczność zarządzania kontami osób zmarłych.

Kolejna sprawa, która wywołuje ciarki na rękach albo szyderczy chichot – na Fejsie możesz zaplanować, co stanie się z Twoim kontem po śmierci. Mark bez owijania w bawełnę, stworzył w „Pomocy” swojego serwisu zakładkę odpowiadającą na pytanie: „Co się stanie z moim kontem na Facebooku, kiedy umrę?”. Twórca strony proponuje, by paradoksalnie o śmierci, pomyśleć jeszcze za życia.

„Możesz wcześniej poinformować nas, czy chcesz, aby w takim przypadku Twoje konto uzyskało status „In memoriam”, czy żeby zostało trwale usunięte z Facebooka” – czytamy na wstępie.

Z myślą o użytkownikach mediów społecznościowych, którzy odeszli z tego świata powstał status „In memoriam”. Aktywności zmarłej osoby nie zostaną zmienione, nikt nie może również zalogować się na takie konto. Profil jest wyraźnie oznakowany i nie pojawia się w kategorii „sugerowanych znajomych”. W żaden sposób nie można go zmodyfikować. Ustawienia statusu „In Memoriam” określamy… za życia i tu pojawia się pytanie, skąd Fejs będzie wiedzieć o śmierci użytkownika.

Zuckerberg pomyślał i o tym, w celu nadania profilowi wspomnianego statusu, należy złożyć specjalne zgłoszenie (dostępne pod tym adresem: https://www.facebook.com/help/contact/651319028315841). Zgłoszenia dokonuje zwykle rodzina i bliscy, a w obawie przed „żartami” Facebook zabezpiecza się wymogiem przedłożenia odpowiednich dokumentów, które zresztą przyśpieszą cały proces nadania statusu „Im Memoriam”.

Kolejna opcja, to uczynienie osoby bliskiej opiekunem naszego konta. Będzie ona mogła wstawić na naszego walla ogłoszenia, ale nie będzie mogła publikować informacji w naszym imieniu.

Ostatnią opcją, jest prośba o trwałe usunięcie konta po śmierci. Wówczas również zachodzi potrzeba zgłoszenia zgonu przez członków rodziny zmarłego użytkownika FB.

Tak, sprawa wydaje się być absurdalna, ale Facebook jest już nie tylko stroną społecznościową, ale ogromną i znaną na całym świecie instytucją, która musi działać przyszłościowo i wyciągać wnioski z zaistniałych już sytuacji – a nie brakowało takich, w których zmarły nagle zaczynał zza światów aktualizować swój wall czy ktoś zgłosił śmierć osoby żyjącej . Oczywiście były to mało smaczne żarty, ale Mark Zuckerberg nie mógł zostawić takich akcji (zwłaszcza tych, które viralowo rozeszły się po sieci) bez reakcji.

Skontaktuj się z nami:
Łukasz
Account Manager513 080 974

Agencja Reklamowa Roxart Sp. z o.o.
ul. Kolejowa 1
35-073 Rzeszów

lub skorzystaj z formularza kontaktowego:

    Zobacz pozostałe wpisy

    < Powrót
    Roxart blog - Genialny real time marketing zainspirowany… zniszczoną pracą Banksy’ego

    Genialny real time marketing zainspirowany… zniszczoną pracą Banksy’ego

    17 października 2018 by Magdalena Miler

    Czym jest marketing czasu rzeczywistego? To szybka i trafna reakcja marketingowa na nagłą i niezaplanowaną sytuację....

    Roxart blog - UVP – Receptą na nieskuteczny marketing?

    UVP – Receptą na nieskuteczny marketing?

    17 lutego 2021 by Krystian Ficek

    Niemal nieograniczony wachlarz dostępnych towarów i usług sprawia, że coraz trudniej przyciągnąć uwagę potencjalnych...

    Roxart blog - Słownik marketingowy – najważniejsze pojęcia dla marketera

    Nowy

    Słownik marketingowy – najważniejsze pojęcia dla marketera

    10 września 2021 by Natalia Rykała

    W marketingowym slangu nie brakuje obcojęzycznych zwrotów i skrótów. Aby ułatwić Wam ich zrozumienie, przygotowaliśmy...

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

    Zamawiam kontakt