Roxart - Agencja Reklamowa Rzeszów

Agencja Reklamowa Rzeszów

  • ul. Hanasiewicza 10, 35-103 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: Magdalena Miler

reklama |  sprzedaż |  content marketing |  marketing | 

Stało się – Google wprowadza opłaty za mapy dla firm. Co zrobić, by Google Maps pozostały darmowe?

12 czerwca 2018 by Magdalena Miler

Stało się – Google wprowadza opłaty za mapy dla firm. Co zrobić, by Google Maps pozostały darmowe?

Google od lat ostrzegało, że w planach jest wprowadzenie opłat za umieszczenie wtyczki z mapami na swojej własnej stronie internetowej. I stało się, opłaty już lada moment wejdą w życie, jest jednak dobra wiadomość - możliwe, że Ty nadal będziesz wyświetlać lokalizację swojej firmy za darmo. Co musisz zrobić?

Google nieustannie stawia na rozwój, ulepszanie i rozwój swoich aplikacji i produktów. Jednak nie oszukujmy się, pod przykrywką naszego dobra i wygody, zawsze chodzi opłaty.

Wraz ze wszystkimi ulepszeniami, które przygotowała dla nas ekipa Google Maps idą także opłaty, jednak zanim do nich przejdziemy, skupmy się na nowościach, które oferuje wujek Google. Pod koniec marca gigant ogłosił, że będzie udostępniać mapy twórcom gier w czasie rzeczywistym, co za tym idzie, spodziewajcie się nowego wysypu entuzjastów Pokemon Go oraz nowych tytułów gamingowych. Kolejna świeżynka to Nawigacja Google Maps bezpośrednio wgrana w firmowe aplikacje. Taki zabieg ma zoptymalizować jakość Twoich usług. Nowa platforma Google Maps to także możliwość wybrania – map, tras i miejsc.

Zobacz: Jak dobierać hashtagi do zdjęć na Instagramie?

Teraz drugi, mniej przyjemny aspekt zmian w mapach Google. Jeśli prowadzisz firmę, która korzysta z usług Google Maps w szerokim zakresie zwanym do tej pory jako opcja Premium, czeka Cię nowy sposób rozliczania. Google wprowadza w życie jeden plan, którego koszty będą uzależnione od funkcji, których używasz. Możliwe, że Twoje działania nadal będą mieścić się w darmowym zakresie użytkowania, jednak nawet jeśli tak jest, musisz połączyć swoje konto z kartą płatniczą.

Do tej pory Google Maps proponowało plan Standardowy i Premium, teraz dla wszystkich firm plan będzie jeden – każda firma co miesiąc otrzyma od wujka Google usługi wycenione na 200 dolarów. Jeśli w miesiącu użytkownik przekroczy ten fundusz, będzie musiał dopłacić. Ceny będą naliczane od 1000 zapytań, czyli jeśli nasz dynamiczny widok ulicy w ramach 200 dolarów będzie wyświetlony 14 tysięcy razy, a każdy kolejny pułap będzie kosztować nas 14 dolarów. Jeśli natomiast przekroczymy pułap 100 tys. wyświetleń, dopłacimy 11,2 dolarów.

To nie koniec możliwości, jeśli nie chcesz przekroczyć kieszonkowego od Google, możesz ustawić budżet w taki sposób, że gdy pułap darmowych wyświetleń zostanie osiągnięty, mapa przestanie się wyświetlać.

Jeśli nadal chcesz wyświetlać na swojej stronie fragmenty map Google, musisz zaktualizować klucz API i konto rozliczeniowe. Jak to zrobić?

1. Wchodzimy na Wejdź na stronę https://cloud.google.com/maps-platform/user-guide/.

2. Kliknij w opcję „create a new account” a następnie wybierz opcję z mapami i kliknij „kontynuuj”.

3. Wybierz opcję „Utwórz nowe konto rozliczeniowe”, nadaj mu nazwę i kliknij „dalej”. Z rozwijanej listy wybierz kraj, na terenie którego będziesz się rozliczać.
4. Uzupełnij informacje na temat Twojej firmy.
5. Uzupełnij dane dotyczące płatności.
6. W kolejnym oknie wyświetli się Twój klucz API, musisz wstawić go do skryptu na stronie.

Jak darmowo korzystać z Google Maps?

Wejdź w opcję płatności, która znajduje się po lewej stronie Twojego konta na platformie Google Maps.
2. Kliknij w budżety i alerty, a następnie w „Utwórz budżet”.
3. Ustalasz budżet – jeśli nie chcesz dopłacać, nie większy niż 200 dolarów.

Choć Google wprowadza opłaty za udostępnianie map na Twojej stronie, nadal będziesz mógł korzystać z nich za darmo – jest to tylko kwestia rozdysponowania budżetu. Niemniej jednak wszyscy udostępniający mapy na swoich stronach, będą musieli zaktualizować informacje o dane swojej karty i wkleić zaktualizowany klucz API do skryptu swojej witryny – zmiany wchodzą w życie 16 lipca. Pamiętajcie, kieszonkowe od wujka to 200 dolarów na miesiąc, po ich przekroczeniu, zaczyna się naliczanie za usługę.

Skomentuj ten wpis

Zobacz pozostałe wpisy

< Powrót
Roxart blog - Przedstaw swoje usługi na Facebooku

social media | 

Przedstaw swoje usługi na Facebooku

22 listopada 2016 by admin

Facebook posiada szereg funkcjonalności, które można wykorzystać do prowadzenia fanpage'a, aby stał się efektywniejszy....

Roxart blog - Sex sells?! (Czy seks sprzedaje?)

reklama | 

Sex sells?! (Czy seks sprzedaje?)

28 listopada 2014 by admin

To pytanie pada niejednokrotnie, kiedy zastanawiamy się nad reklamą, czy to od strony klienta czy agencji reklamowej. Wiele...

Roxart blog - Klient uContentowany – 5 cech skutecznego content marketingu

content marketing | 

Klient uContentowany – 5 cech skutecznego content marketingu

27 czerwca 2018 by Magdalena Miler

Zdarza Ci się wchodzić na ciekawie zapowiadający się artykuł, żeby po chwili zamknąć okno i przestać go czytać...

Teraz Twoja kolej!

Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

Zamawiam kontakt

Świat skutecznej reklamy.

Witaj w świecie agencji reklamowej ROXart, w którym skuteczne reklamy są najważniejsze.
Reklama jest dla nas czymś więcej niż pracą, poświęcamy się jej bez reszty. Fascynuje nas fakt, że dobrze dobrane kolory i słowa potrafią potęgować sprzedaż.
Nie pracujemy pięć dni w tygodniu po osiem godzin, w sumie nie pracujemy w ogóle. Tego czym się zajmujemy nie możemy nazwać pracą, jest to coś tak naturalnego jak oddychanie – nie myślimy działamy! Dlatego powierzając w nasze ręce tak istotną cześć swojego biznesu jaką jest niewątpliwie reklama możesz być spokojny, Twoje zlecenie trafiło do pasjonatów, którzy nie pozwolą Ci się zawieść. Techniki reklamy są niczym kolory farb w palecie malarza, używając jednego koloru ciężko jest namalować pejzaż. Aby przeprowadzić skuteczną akcję promocyjną musimy połączyć ze sobą dostępne metody reklamy i promocji. Niezależnie od tego czy sprzedajesz buty, wędliny czy samochody my wiemy jak zwiększyć Twoje udziały na rynku. Reklama w Internecie, prasie czy na bilbordach może być skuteczniejsza niż Ci się wydaje! Jednak żeby tak było, wszystko wcześniej musi zostać przemyślane i dokładnie zaplanowane. Nie ma ludzi na których reklamy nie działają, są tylko tacy, którzy tak sądzą. Wykorzystaj to! Skontaktuj się z naszą rzeszowską agencją reklamową i zobacz ile do tej pory straciłeś. Czas biegnie szybko, konkurencja nie śpi! Nie zastanawiaj się dłużej – zacznij wygrywać w wyścigu z konkurencją.

Rzeszów to idealne miejsce dla Agencji reklamowej.

Rzeszów to miasto innowacji i rozwoju. Stolica Podkarpacia nieustannie się rozwija, codziennie powstają tu nowe firmy, a duże przedsiębiorstwa otwierają swoje filie. Agencja reklamowa w Rzeszowie ma przed sobą ogromne możliwości rozwoju. Dlatego jest to miejsce dla nas!
Zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt kampanii reklamowych dla firm z naszego miasta, wiele reklam wykonanych przez nas zdobi rzeszowskie budynki i drogi. Wykonujemy reklamy standardowe (wydruki wielkoformatowe, reklamy świetlne, poligrafię itp.), reklamy internetowe (strony www, landing pages, grafikę displayową) oraz całe kampanie łączące ze sobą wszystkie dostępne media.
Jesteśmy w posiadaniu dużego budynku, w którym znajdują się nasze biura, studio fotograficzne, pracownia oraz garaż w którym aplikowane są folie na samochody. Z chęcią przyjmujemy klientów w naszej siedzibie, omawiając szczegóły współpracy przy aromatycznej kawie. Najważniejszy jest dla nas komfort naszych klientów, dlatego jesteśmy elastyczni. To Ty wybierasz preferowany rodzaj kontaktu z nami, może to być mail, telefon, wizyta w naszej lub Twojej siedzibie – niezależnie czy mieści się ona w Rzeszowie czy w innym mieście Polski. Zapraszamy do współpracy!