Stało się – Google wprowadza opłaty za mapy dla firm. Co zrobić, by Google Maps pozostały darmowe?
Google nieustannie stawia na rozwój, ulepszanie i rozwój swoich aplikacji i produktów. Jednak nie oszukujmy się, pod przykrywką naszego dobra i wygody, zawsze chodzi opłaty.
Wraz ze wszystkimi ulepszeniami, które przygotowała dla nas ekipa Google Maps idą także opłaty, jednak zanim do nich przejdziemy, skupmy się na nowościach, które oferuje wujek Google. Pod koniec marca gigant ogłosił, że będzie udostępniać mapy twórcom gier w czasie rzeczywistym, co za tym idzie, spodziewajcie się nowego wysypu entuzjastów Pokemon Go oraz nowych tytułów gamingowych. Kolejna świeżynka to Nawigacja Google Maps bezpośrednio wgrana w firmowe aplikacje. Taki zabieg ma zoptymalizować jakość Twoich usług. Nowa platforma Google Maps to także możliwość wybrania – map, tras i miejsc.
Zobacz: Jak dobierać hashtagi do zdjęć na Instagramie?
Teraz drugi, mniej przyjemny aspekt zmian w mapach Google. Jeśli prowadzisz firmę, która korzysta z usług Google Maps w szerokim zakresie zwanym do tej pory jako opcja Premium, czeka Cię nowy sposób rozliczania. Google wprowadza w życie jeden plan, którego koszty będą uzależnione od funkcji, których używasz. Możliwe, że Twoje działania nadal będą mieścić się w darmowym zakresie użytkowania, jednak nawet jeśli tak jest, musisz połączyć swoje konto z kartą płatniczą.
Do tej pory Google Maps proponowało plan Standardowy i Premium, teraz dla wszystkich firm plan będzie jeden – każda firma co miesiąc otrzyma od wujka Google usługi wycenione na 200 dolarów. Jeśli w miesiącu użytkownik przekroczy ten fundusz, będzie musiał dopłacić. Ceny będą naliczane od 1000 zapytań, czyli jeśli nasz dynamiczny widok ulicy w ramach 200 dolarów będzie wyświetlony 14 tysięcy razy, a każdy kolejny pułap będzie kosztować nas 14 dolarów. Jeśli natomiast przekroczymy pułap 100 tys. wyświetleń, dopłacimy 11,2 dolarów.
To nie koniec możliwości, jeśli nie chcesz przekroczyć kieszonkowego od Google, możesz ustawić budżet w taki sposób, że gdy pułap darmowych wyświetleń zostanie osiągnięty, mapa przestanie się wyświetlać.
Jeśli nadal chcesz wyświetlać na swojej stronie fragmenty map Google, musisz zaktualizować klucz API i konto rozliczeniowe. Jak to zrobić?
1. Wchodzimy na Wejdź na stronę https://cloud.google.com/maps-platform/user-guide/.
2. Kliknij w opcję „create a new account” a następnie wybierz opcję z mapami i kliknij „kontynuuj”.
3. Wybierz opcję „Utwórz nowe konto rozliczeniowe”, nadaj mu nazwę i kliknij „dalej”. Z rozwijanej listy wybierz kraj, na terenie którego będziesz się rozliczać.
4. Uzupełnij informacje na temat Twojej firmy.
5. Uzupełnij dane dotyczące płatności.
6. W kolejnym oknie wyświetli się Twój klucz API, musisz wstawić go do skryptu na stronie.
Jak darmowo korzystać z Google Maps?
Wejdź w opcję płatności, która znajduje się po lewej stronie Twojego konta na platformie Google Maps.
2. Kliknij w budżety i alerty, a następnie w „Utwórz budżet”.
3. Ustalasz budżet – jeśli nie chcesz dopłacać, nie większy niż 200 dolarów.
Choć Google wprowadza opłaty za udostępnianie map na Twojej stronie, nadal będziesz mógł korzystać z nich za darmo – jest to tylko kwestia rozdysponowania budżetu. Niemniej jednak wszyscy udostępniający mapy na swoich stronach, będą musieli zaktualizować informacje o dane swojej karty i wkleić zaktualizowany klucz API do skryptu swojej witryny – zmiany wchodzą w życie 16 lipca. Pamiętajcie, kieszonkowe od wujka to 200 dolarów na miesiąc, po ich przekroczeniu, zaczyna się naliczanie za usługę.
wróć do listy wpisówCo Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)
Co Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)