Agencja reklamowa Roxart

  • ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: Magdalena Miler

Stało się – Google wprowadza opłaty za mapy dla firm. Co zrobić, by Google Maps pozostały darmowe?

12 czerwca 2018 by Magdalena Miler

Stało się – Google wprowadza opłaty za mapy dla firm. Co zrobić, by Google Maps pozostały darmowe?

Google od lat ostrzegało, że w planach jest wprowadzenie opłat za umieszczenie wtyczki z mapami na swojej własnej stronie internetowej. I stało się, opłaty już lada moment wejdą w życie, jest jednak dobra wiadomość - możliwe, że Ty nadal będziesz wyświetlać lokalizację swojej firmy za darmo. Co musisz zrobić?

Google nieustannie stawia na rozwój, ulepszanie i rozwój swoich aplikacji i produktów. Jednak nie oszukujmy się, pod przykrywką naszego dobra i wygody, zawsze chodzi opłaty.

Wraz ze wszystkimi ulepszeniami, które przygotowała dla nas ekipa Google Maps idą także opłaty, jednak zanim do nich przejdziemy, skupmy się na nowościach, które oferuje wujek Google. Pod koniec marca gigant ogłosił, że będzie udostępniać mapy twórcom gier w czasie rzeczywistym, co za tym idzie, spodziewajcie się nowego wysypu entuzjastów Pokemon Go oraz nowych tytułów gamingowych. Kolejna świeżynka to Nawigacja Google Maps bezpośrednio wgrana w firmowe aplikacje. Taki zabieg ma zoptymalizować jakość Twoich usług. Nowa platforma Google Maps to także możliwość wybrania – map, tras i miejsc.

Zobacz: Jak dobierać hashtagi do zdjęć na Instagramie?

Teraz drugi, mniej przyjemny aspekt zmian w mapach Google. Jeśli prowadzisz firmę, która korzysta z usług Google Maps w szerokim zakresie zwanym do tej pory jako opcja Premium, czeka Cię nowy sposób rozliczania. Google wprowadza w życie jeden plan, którego koszty będą uzależnione od funkcji, których używasz. Możliwe, że Twoje działania nadal będą mieścić się w darmowym zakresie użytkowania, jednak nawet jeśli tak jest, musisz połączyć swoje konto z kartą płatniczą.

Do tej pory Google Maps proponowało plan Standardowy i Premium, teraz dla wszystkich firm plan będzie jeden – każda firma co miesiąc otrzyma od wujka Google usługi wycenione na 200 dolarów. Jeśli w miesiącu użytkownik przekroczy ten fundusz, będzie musiał dopłacić. Ceny będą naliczane od 1000 zapytań, czyli jeśli nasz dynamiczny widok ulicy w ramach 200 dolarów będzie wyświetlony 14 tysięcy razy, a każdy kolejny pułap będzie kosztować nas 14 dolarów. Jeśli natomiast przekroczymy pułap 100 tys. wyświetleń, dopłacimy 11,2 dolarów.

To nie koniec możliwości, jeśli nie chcesz przekroczyć kieszonkowego od Google, możesz ustawić budżet w taki sposób, że gdy pułap darmowych wyświetleń zostanie osiągnięty, mapa przestanie się wyświetlać.

Jeśli nadal chcesz wyświetlać na swojej stronie fragmenty map Google, musisz zaktualizować klucz API i konto rozliczeniowe. Jak to zrobić?

1. Wchodzimy na Wejdź na stronę https://cloud.google.com/maps-platform/user-guide/.

2. Kliknij w opcję „create a new account” a następnie wybierz opcję z mapami i kliknij „kontynuuj”.

3. Wybierz opcję „Utwórz nowe konto rozliczeniowe”, nadaj mu nazwę i kliknij „dalej”. Z rozwijanej listy wybierz kraj, na terenie którego będziesz się rozliczać.
4. Uzupełnij informacje na temat Twojej firmy.
5. Uzupełnij dane dotyczące płatności.
6. W kolejnym oknie wyświetli się Twój klucz API, musisz wstawić go do skryptu na stronie.

Jak darmowo korzystać z Google Maps?

Wejdź w opcję płatności, która znajduje się po lewej stronie Twojego konta na platformie Google Maps.
2. Kliknij w budżety i alerty, a następnie w „Utwórz budżet”.
3. Ustalasz budżet – jeśli nie chcesz dopłacać, nie większy niż 200 dolarów.

Choć Google wprowadza opłaty za udostępnianie map na Twojej stronie, nadal będziesz mógł korzystać z nich za darmo – jest to tylko kwestia rozdysponowania budżetu. Niemniej jednak wszyscy udostępniający mapy na swoich stronach, będą musieli zaktualizować informacje o dane swojej karty i wkleić zaktualizowany klucz API do skryptu swojej witryny – zmiany wchodzą w życie 16 lipca. Pamiętajcie, kieszonkowe od wujka to 200 dolarów na miesiąc, po ich przekroczeniu, zaczyna się naliczanie za usługę.

Skontaktuj się z nami:
Jakub
Account Manager+48 504 526 425

Agencja Reklamowa Roxart Sp. z o.o.
ul. Kolejowa 1
35-073 Rzeszów

lub skorzystaj z formularza kontaktowego:

    Zobacz pozostałe wpisy

    < Powrót
    Roxart blog - Wskaźniki Twojego newslettera spadną, jeśli nie zrobisz tych rzeczy…

    Wskaźniki Twojego newslettera spadną, jeśli nie zrobisz tych rzeczy…

    2 czerwca 2023 by Joanna Wojtasiewicz

    Newsletter to regularnie wysyłane wiadomości. Ich pisanie na pozór może wydawać się bajecznie proste, ale czy naprawdę...

    Roxart blog - Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

    Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

    22 maja 2023 by Dominik Niedźwiecki

    Meta znaczniki zwane również tagami html są jednym z podstawowych elementów, o których musimy pamiętać podczas optymalizacji...

    Roxart blog - Live Social Special #12

    Nowy

    Live Social Special #12

    4 maja 2023 by Brygida Biega

    Hej! Dwunasty odcinek Live Social Special za nami. Tym razem pod lupę wzięliśmy branżę samochodową — omówiliśmy...

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

    Zamawiam kontakt