Social Special #3. Za oknem padało, a na fejsie się działo. Co przegapiliście w maju?
W maju pogoda nie zachęcała do wyjścia z domu. Deszczowa aura nie sprzyjała spacerom i przesiadywaniu na świeżym powietrzu, impreza przeniosła się do internetu. Oto najciekawsze wydarzenia z marketingu i social świata z zeszłego miesiąca.
Majowe informacje ze świata szeroko pojętych mediów i marketingu zdominował finał „Gry o tron”. Emisja ostatniego odcinka serialu, który przez lata pracował na miano „kultowego”, nieco namieszała w jego pozycji blockbustera. Pokażemy Wam, że do zarobienia 100 milionów dolarów wystarczy mieć tylko kota, aparat i internet. Udowodnimy, że Netflix jest na dobrej drodze, by odebrać IKEI tytuł mistrza real time marketingu. No i znajdzie się też coś o szwedzkiej sieciówce.
Do dzieła, łapcie nową porcję roxartowskiego Social Special. Co ważnego wydarzyło się w marketingu i mediach społecznościowych w minionym miesiącu?
Zobacz: Klient prześwietlony i strategia doskonała, czyli czym jest insight konsumencki?
1. Niezadowoleni fani „Gry o tron” chcą remake’u 8. sezonu serialu
Tego jeszcze nie grali. Jak ważna jest opinia widzów? Przykładowo, Netflix podejmując decyzję o zamówieniach kolejnych sezonów seriali, zwraca uwagę nie tylko na ich oglądalność, ale i na opinie w sieci. HBO nie praktykuje takich zwyczajów. I może to lepiej dla nich.
Finałowy sezon „Gry o tron” zapowiadano jako przełom historii telewizji, raz na zawsze miał zmienić jej oblicze. Tymczasem zmiany zaszły, ale nie w obrębie całej telewizji, ale w odbiorze serialu.
Jak to mogło się stać, że produkcja, która biła rekordy popularności i zbierała pochlebne recenzje, nagle została zalana falą hejtu? Ano, skończyły się książki. I to już przy 7. sezonie. Właśnie wówczas pod adresem GoT pojawiły się pierwsze kąśliwe uwagi. Już wtedy David Benioff i D.B. Weiss zaczęli fundować fanom nielogiczne przeskoki w czasie.
A co stało się w kwietniu i maju? Cóż, było tylko gorzej. Scenariusz stracił kontakt nie tylko z materiałem źródłowym stworzonym przez Georga R.R. Martina, ale i z logiką. To w połączeniu z wielkim oczekiwaniem podsycanym licznymi teoriami fanowskimi, przeświadczyło o porażce.
Rozczarowani fani założyli petycję na portalu change.org – domagają się sensownego remake’u finałowego sezonu serialu. Podpisów jest już ponad 1,6 miliona. Niestety władze HBO już zapowiedziały, że nic takiego się nie wydarzy.
2. #bodypositive w kampanii Gucci Beauty
Ruch body positive powstał jako odpowiedź na promowane w kampaniach reklamowych większych i mniejszych domów mody kanony piękna. Przez lata kosmetyki i ubrania reklamowały modelki w rozmiarze XS lub mniejszym, o pięknych, pełnych ustach i uśmiechu świecącym w ciemnościach.
Ruch body positive pojawił się w 1996 roku i jego ideą jest akceptacja samego siebie. Od jakiegoś czasu, konkretniej od momentu, w którym Alessandro Michele w 2015 roku objął fotel dyrektora kreatywnego domu mody Gucci, kampanie reklamowe tej firmy mają nieco inny wydźwięk niż kiedyś. Mniej perfekcyjny, a bardziej ludzki. Jednak wielu było zdziwionych, gdy w nowej sesji promującej szminki wystąpiły panie z nieperfekcyjnym uśmiechem. Na zdjęciach pojawiły się Dani Miller, wokalistka i artystka oraz modelki Mae Lapres, Achok Majak i Ellia Sophia Coggins.
3. Netflix publikuje ogłoszenie na pracuj.pl
Netflix ma na swoim koncie kilka genialnych i nietypowych akcji promocyjnych np. przy okazji premiery 3. sezonu „Daredevila”, mieszkanie głównego bohatera pojawiło się w ogłoszeniu na jednym z serwisów pośredniczących w sprzedaży nieruchomości w USA.
Tymczasem pod koniec maja, kiedy to premierę miał 1. sezon antologii „What/If”, w którym główna rola należy do Renée Zellweger, na polskiej platformie pracuj.pl można było przeczytać nowe ogłoszenie.
4. Zmarł najsłynniejszy kot świata. Grumpy Cat miał tylko 7 lat
Żeby podbić internet wystarczy mieć kota, aparat, internet i być wytrwałym. Jednym z kotów, które dzięki pojawianiu się w mediach społecznościowych zyskały światowy rozgłos był Grumpy Cat. Z pewnością kojarzycie kociaka ze specyficznym grymasem na mordce. Wiecznie posępna minka to jednak nie urok, a choroba genetyczna. Kotka zmarła w wieku 7 lat i choć nad jej zdrowiem czuwał sztab specjalistów, nie udało się wyleczyć jej z poważnej infekcji dróg moczowych.
Grumpy Cat w trakcie swojej internetowej kariery zarobił ponad 100 milionów dolarów i przez pewien czas miał nawet swojego agenta.
5. IKEA odtwarza wnętrza z kultowych seriali
IKEA nie słynie jedynie z wytrzymałych i przemyślanych mebli, ale i ze świetnego marketingu. Nie wierzycie? Sesja „IKEA Real Life” jest tego doskonałym przykładem. Szwedzka sieciówka zrekonstruowała wnętrza z kultowych programów telewizyjnych z pomocą mebli swojej produkcji. Jesteście fanami „Przyjaciół”, „Stranger Things”, a może „The Simpsons”? Teraz możecie odtworzyć serialowe wnętrza zaopatrując się w meble w IKEI.
W tworzeniu tej wyjątkowej sesji, szwedzka sieciówka współpracowała ze scenografami zaangażowanymi do pracy z wymienionymi produkcjami. Najwięcej czasu w tworzeniu kampanii zajęło im przekartkowywanie katalogów w poszukiwaniu odpowiednich mebli.
wróć do listy wpisów
Co Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)
Co Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)