ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
+48 517 398 997
biuro@roxart.pl
Agencja reklamowa Roxart
Autor: Magdalena Miler
5 czerwca 2019 by Magdalena Miler
W maju pogoda nie zachęcała do wyjścia z domu. Deszczowa aura nie sprzyjała spacerom i przesiadywaniu na świeżym powietrzu, impreza przeniosła się do internetu. Oto najciekawsze wydarzenia z marketingu i social świata z zeszłego miesiąca.
Majowe informacje ze świata szeroko pojętych mediów i marketingu zdominował finał „Gry o tron”. Emisja ostatniego odcinka serialu, który przez lata pracował na miano „kultowego”, nieco namieszała w jego pozycji blockbustera. Pokażemy Wam, że do zarobienia 100 milionów dolarów wystarczy mieć tylko kota, aparat i internet. Udowodnimy, że Netflix jest na dobrej drodze, by odebrać IKEI tytuł mistrza real time marketingu. No i znajdzie się też coś o szwedzkiej sieciówce.
Do dzieła, łapcie nową porcję roxartowskiego Social Special. Co ważnego wydarzyło się w marketingu i mediach społecznościowych w minionym miesiącu?
Zobacz: Klient prześwietlony i strategia doskonała, czyli czym jest insight konsumencki?
Tego jeszcze nie grali. Jak ważna jest opinia widzów? Przykładowo, Netflix podejmując decyzję o zamówieniach kolejnych sezonów seriali, zwraca uwagę nie tylko na ich oglądalność, ale i na opinie w sieci. HBO nie praktykuje takich zwyczajów. I może to lepiej dla nich.
Finałowy sezon „Gry o tron” zapowiadano jako przełom historii telewizji, raz na zawsze miał zmienić jej oblicze. Tymczasem zmiany zaszły, ale nie w obrębie całej telewizji, ale w odbiorze serialu.
Jak to mogło się stać, że produkcja, która biła rekordy popularności i zbierała pochlebne recenzje, nagle została zalana falą hejtu? Ano, skończyły się książki. I to już przy 7. sezonie. Właśnie wówczas pod adresem GoT pojawiły się pierwsze kąśliwe uwagi. Już wtedy David Benioff i D.B. Weiss zaczęli fundować fanom nielogiczne przeskoki w czasie.
A co stało się w kwietniu i maju? Cóż, było tylko gorzej. Scenariusz stracił kontakt nie tylko z materiałem źródłowym stworzonym przez Georga R.R. Martina, ale i z logiką. To w połączeniu z wielkim oczekiwaniem podsycanym licznymi teoriami fanowskimi, przeświadczyło o porażce.
Rozczarowani fani założyli petycję na portalu change.org – domagają się sensownego remake’u finałowego sezonu serialu. Podpisów jest już ponad 1,6 miliona. Niestety władze HBO już zapowiedziały, że nic takiego się nie wydarzy.
Ruch body positive powstał jako odpowiedź na promowane w kampaniach reklamowych większych i mniejszych domów mody kanony piękna. Przez lata kosmetyki i ubrania reklamowały modelki w rozmiarze XS lub mniejszym, o pięknych, pełnych ustach i uśmiechu świecącym w ciemnościach.
Ruch body positive pojawił się w 1996 roku i jego ideą jest akceptacja samego siebie. Od jakiegoś czasu, konkretniej od momentu, w którym Alessandro Michele w 2015 roku objął fotel dyrektora kreatywnego domu mody Gucci, kampanie reklamowe tej firmy mają nieco inny wydźwięk niż kiedyś. Mniej perfekcyjny, a bardziej ludzki. Jednak wielu było zdziwionych, gdy w nowej sesji promującej szminki wystąpiły panie z nieperfekcyjnym uśmiechem. Na zdjęciach pojawiły się Dani Miller, wokalistka i artystka oraz modelki Mae Lapres, Achok Majak i Ellia Sophia Coggins.
Netflix ma na swoim koncie kilka genialnych i nietypowych akcji promocyjnych np. przy okazji premiery 3. sezonu „Daredevila”, mieszkanie głównego bohatera pojawiło się w ogłoszeniu na jednym z serwisów pośredniczących w sprzedaży nieruchomości w USA.
Tymczasem pod koniec maja, kiedy to premierę miał 1. sezon antologii „What/If”, w którym główna rola należy do Renée Zellweger, na polskiej platformie pracuj.pl można było przeczytać nowe ogłoszenie.
Zobacz: Dlaczego Twoja firma NIE potrzebuje animacji w marketingu?
Żeby podbić internet wystarczy mieć kota, aparat, internet i być wytrwałym. Jednym z kotów, które dzięki pojawianiu się w mediach społecznościowych zyskały światowy rozgłos był Grumpy Cat. Z pewnością kojarzycie kociaka ze specyficznym grymasem na mordce. Wiecznie posępna minka to jednak nie urok, a choroba genetyczna. Kotka zmarła w wieku 7 lat i choć nad jej zdrowiem czuwał sztab specjalistów, nie udało się wyleczyć jej z poważnej infekcji dróg moczowych.
Grumpy Cat w trakcie swojej internetowej kariery zarobił ponad 100 milionów dolarów i przez pewien czas miał nawet swojego agenta.
IKEA nie słynie jedynie z wytrzymałych i przemyślanych mebli, ale i ze świetnego marketingu. Nie wierzycie? Sesja „IKEA Real Life” jest tego doskonałym przykładem. Szwedzka sieciówka zrekonstruowała wnętrza z kultowych programów telewizyjnych z pomocą mebli swojej produkcji. Jesteście fanami „Przyjaciół”, „Stranger Things”, a może „The Simpsons”? Teraz możecie odtworzyć serialowe wnętrza zaopatrując się w meble w IKEI.
W tworzeniu tej wyjątkowej sesji, szwedzka sieciówka współpracowała ze scenografami zaangażowanymi do pracy z wymienionymi produkcjami. Najwięcej czasu w tworzeniu kampanii zajęło im przekartkowywanie katalogów w poszukiwaniu odpowiednich mebli.
Nowy
7 marca 2023 by Natalia Lelek
Podczas kiedy Ty zastanawiasz się, czy zatrudnić agencję marketingową, Twoi konkurenci zdobywają rynek. A przecież...
Nowy
15 lutego 2023 by Brygida Biega
Hej! Za nami już jedenaście odcinków Live Social Special. Jeśli jakimś cudem (jak to możliwe?) jesteś tutaj po raz...
Nowy
6 lutego 2023 by Joanna Wojtasiewicz
Zaczynasz swoją przygodę z reklamą w mediach społecznościowych? Stoisz przed dylematem wyboru grupy docelowej lub miejsca...
Teraz Twoja kolej!
Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.
Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!
Zamawiam kontakt