Agencja reklamowa Roxart

  • ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: Marcin Depa

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

27 września 2022 by Marcin Depa

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

W dzisiejszych czasach same płatne kampanie reklamowe nie wystarczą. Należy również pozyskiwać ruch organiczny, a kluczowe w tym aspekcie jest pozycjonowanie w wyszukiwarce. Firmy, które wysoko wyświetlają się w Google pozyskują więcej klientów. Wszelkie działania SEO obejmują szeroki zakres usług - począwszy od optymalizacji struktury nagłówków, contentu, aż po kwestie techniczne i pozyskiwanie linków zewnętrznych. 

Sprawia to, że koszty pozycjonowania są zróżnicowane i zależą od wielu czynników. W tym wpisie dowiesz się, ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej. 


Od czego zależy cena pozycjonowania?
Pozycjonowanie strony internetowej może wiązać się z kosztem od około 1000 do nawet kilku tysięcy złotych na miesiąc. Zależy to od tego, na jakie frazy chcemy się pozycjonować oraz jak bardzo nasza strona lub sklep internetowy są rozbudowane.

Jak wypozycjonować stronę mając niski budżet?
Jeżeli posiadasz firmę, która świadczy usługi tylko w konkretnym obszarze, kluczowe dla Twojej firmy będzie pozycjonowanie lokalne. W takim przypadku zależy nam na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google na frazy związane z daną lokalizacją np.: Warsztat samochodowy Kraków, dentysta Gdańsk itp. Z reguły takie słowa kluczowe mają mniejszą konkurencję, przez co wypozycjonowanie strony na konkretne frazy lokalne jest łatwiejsze.

Do poprawy widoczności takiego lokalnego serwisu potrzebujemy znacznie mniej linków zewnętrznych oraz treści, przez co koszty działań SEO zaczynają się od 1000 zł i nie powinny przekraczać 1500 zł miesięcznie. 

Strona o zasięgu ogólnopolskim

Wiele stron internetowych ma zasięg ogólnopolski – chcą trafiać ze swoimi treściami do osób z całego kraju. Aby pozyskiwać takich użytkowników muszą konkurować w Internecie z wieloma innymi witrynami. Pozycjonowanie takiej strony wymaga tworzenia znacznie więcej treści (wraz ze wpisami na bloga) oraz pozyskiwania więcej linków zewnętrznych, tak aby nie odstawać od konkurencji.
Koszt takiego pozycjonowania zależy głównie od tego, w jakie słowa kluczowe celujemy. Jeżeli zależy nam na wysokich pozycjach, na popularne, często wyszukiwane frazy – będziemy musieli zapłacić znacznie więcej, niż za słowa kluczowe średnio konkurencyjne.

Pozycjonowanie sklepów internetowych

W obecnych czasach sklepy internetowe są integralną częścią każdego biznesu. Zarówno małe firmy, jak i duże chcą wyświetlać się jak najwyżej w wyszukiwarce Google. Koszt pozycjonowania takich sklepów zależy od tego, jak bardzo rozbudowane jest drzewko kategorii i podkategorii, a także od liczby produktów na sklepie. 

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Optymalizacja sklepu internetowego wymaga znacznie więcej pracy, niż w przypadku zwykłych witryn. Konieczne jest tworzenie dodatkowych opisów kategorii i podkategorii, oraz przyjaznych dla użytkownika opisów produktów. Dodatkowo miesięcznie dobrze jest tworzyć 2-3 wpisy blogowe, aby budować wizerunek eksperta w branży i pozyskiwać dodatkowych klientów. 
Sprawia to, że budzimy większe zaufanie wśród użytkowników, co może przełożyć się na lepszą konwersję.

Ważnym aspektem SEO sklepu internetowego jest również linkowanie zewnętrzne – w przypadku większych sklepów internetowych konieczne jest pozyskiwanie dużej liczby backlinków. 

Koszty pozycjonowania sklepów internetowych 

W zależności od wielkości sklepu koszty pozycjonowania są skrajnie różne. Dla małych sklepów cena pozycjonowania może być podobna jak w wypadku stron internetowych lub nieznacznie wyższa. 
Dla dużych sklepów internetowych koszt miesięcznego pozycjonowania zaczyna się od 5000/6000 złotych. 

Podsumowanie

Koszty pozycjonowania są bardzo różne i zależą od wielu czynników m.in. od słów kluczowych, na jakie chcemy się pozycjonować oraz tego, jak bardzo jest rozbudowana nasza strona/sklep. Warto pamiętać o tym, że wszelkie działania SEO są długofalowe i należy je wykonywać regularnie, ponieważ algorytmy Google stale się zmieniają. Jeżeli chcemy ciągle pozycjonować się wysoko, musimy się do nich dostosować. Ponadto konkurencja nie śpi i również optymalizuje swoją witrynę, przez co zaprzestając pozycjonowania, dajemy im szansę nas wyprzedzić w wyszukiwarce.

Skontaktuj się z nami:
Łukasz
Account Manager513 080 974

Agencja Reklamowa Roxart Sp. z o.o.
ul. Kolejowa 1
35-073 Rzeszów

lub skorzystaj z formularza kontaktowego:

    Zobacz pozostałe wpisy

    < Powrót
    Roxart blog - Jak skutecznie pozyskiwać leady dla biura księgowego?

    Jak skutecznie pozyskiwać leady dla biura księgowego?

    16 listopada 2021 by Daniel Martula

    Klient

    Początek czwartego kwartału roku to najlepszy moment na zmianę księgowego, jeśli planuje się...

    Roxart blog - Jak stworzyć sklep na Facebooku

    Jak stworzyć sklep na Facebooku

    9 lutego 2017 by admin

    Facebook udostępnia możliwość założenia sklepu na fanpage. Jest to całkowicie darmowa opcja, z której warto skorzystać....

    Roxart blog - Czy pozycjonowanie jest ryzykowne?

    Czy pozycjonowanie jest ryzykowne?

    25 marca 2020 by Krystian Ficek

    Przed rozpoczęciem działań pozycjonerskich powinieneś być świadomy ich konsekwencji. Podejrzewam, że jedyną “konsekwencją”,...

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

    Zamawiam kontakt