Influencer Marketing – tego nie może zabraknąć w Twojej firmie w 2023 roku

4 min. czytania
Aneta Paździora
Influencer Marketing – tego nie może zabraknąć w Twojej firmie w 2023 roku

Influencer Marketing jest jednym z najszybciej rozwijających się obszarów marketingu. Predykcje na przyszłość w tej dziedzinie zostały opublikowane w corocznym raporcie przez Influencer Marketing Hub. Wnioski przedstawione w raporcie zostały oparte o doświadczenia 3,5 tysiąca przedsiębiorstw z różnych obszarów. To firmy m.in. z branży: moda i uroda, lifestyle, fitness oraz parenting.

Czego możemy się spodziewać w roku 2023? Jakie szanse i zagrożenia czyhają na marki i świat Influencerów w tej branży? Tego dowiecie się w dalszej części artykułu. Zapraszam na szybki przegląd Influ-trendów w 2023 roku.

Marki inwestują w Influencer Marketing

Influencer Marketing z roku na rok coraz bardziej zyskuje na popularności. Co więcej, działania w tym obszarze nie tylko stały się bardzo satysfakcjonujące dla marek, ale również przynoszą realne zyski. W roku 2017 tylko 37% firm deklarowało, że przekazuje swój budżet na działania z Influencerami, w 2021 było to już 77%, natomiast obecnie jest to aż 82%.

To pokazuje, że Influencer Marketing, nie jest tylko chwilową modą, lecz skutecznym narzędziem (do zarabiania).

Siła Mikro i Nano Influencerów

Opinie Mikro i Nano Influencerów nie tracą na popularności. Marki wciąż decydują się na usługi małych twórców. Influencerów z tego obszaru jest tak wiele, że przedsiębiorstwa mogą przebierać w profilach i znaleźć dla siebie idealną grupę odbiorców oraz content pasujący do wizerunku ich brandu.

Jedynym z powodów rezygnacji ze współpracy z internetowymi celebrytami są wysokie koszty takiej promocji. Małe przedsiębiorstwa coraz chętniej rezygnują z wynagrodzeń barterowych i są chętne płacić mniejszym twórcom za promocję ich marki. Oferowanie darmowych produktów to już tylko 30% wszystkich metod płatności. Do mniejszości obecnie można zaliczyć także współprace, w których oferuje się wyłącznie zniżkę na produkty czy rozdania/konkursy. 

Relacje mają znaczenie

Agencje cenią sobie zaufanych twórców. Nic w tym dziwnego, że decydują się na powierzenie promocji osobom, po których wiedzą czego się spodziewać. Rzetelne działania, terminowa i jakościowa współpraca to dobra rada dla początkujących Influencerów, którzy chcieliby zyskać uznanie, a tym samym więcej propozycji biznesowych na przyszłość. Przechodzenie przez proces poszukiwania i sprawdzania twórców bywa czasochłonny – czasami lepszą opcją jest skorzystanie z bazy zaufanych twórców.

Relacje na linii obserwatorzy – influencer są równie ważne jak relacje pomiędzy marką a twórcą. Zażyła społeczność to jeden z głównych powodów, który przekonuje marki do wyboru influencerów.

Bez TikTok’a nie ma Influencer Marketingu

W tym momencie TikTok to platforma numer jeden jeśli chodzi o kampanie influencer marketingowe. Jeszcze rok temu uplasował się na trzecim miejscu, dziś jest popularniejszy niż działania reklamowe na Instagramie.
Obecnie najliczniejszą grupą odbiorców na TikToku jest grupa z przedziału 18-24 lat oraz osoby w wieku 13-17. Dodatkowo odsetek starszych osób zainteresowanych aplikacją wciąż rośnie, w niedalekiej przyszłości TikTok przestanie być postrzegany jako medium dla wyłącznie młodych osób. Dla porównania najliczniejszą grupą demograficzną na Instagramie są obserwatorzy wieku 25-34 lat (46,82%).

 

Sztuczna inteligencja przejmuje Influencer Marketing

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić Specjalistę ds. Influencer Marketingu? Okazuje się, że czynnik ludzki jest niezwykle ważny w tym obszarze, jednak AI znacząco może ułatwić pracę specjaliście. Ponad 60% firm zadeklarowało, że planuje użyć sztucznej inteligencji (AI) oraz uczenia maszynowego (ML) w swoich kampaniach Influencer Marketingowych.

Marketerzy swoje działania często opierają o narzędzia pomocne w wyszukiwaniu twórców, sprawdzeniu ich efektywności, analizie analityki oraz słów kluczowych. Taka automatyzacja pracy pozwala również na skuteczne identyfikowanie Fake Influencerów. Statystyki, które dostarcza nam narzędzie oparte na AI, często nie byłby możliwe do zgromadzenia w tak krótkim czasie i z taką dokładnością. Dodatkowo dzięki sztucznej inteligencji możemy w łatwy sposób zlokalizować treści oraz zarządzać dystrybucją contentu.

Czy wciąż zastanawiacie się nad tym czy Influencer Marketing ma znaczenie w 2023 roku?

Jeśli to, co przeczytaliście wyżej, nie zaspokoiło Waszej ciekawości, to więcej konkretny liczb i statystyk znajdziecie u źródła. Raport w pełnej wersji możecie znaleźć i pobrać tutaj.

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Aneta Paździora

Influencer Marketing Specialist