Jak konkurować na rynku RTV-AGD z małym budżetem?

2 min. czytania
Daniel Martula
Jak konkurować na rynku RTV-AGD z małym budżetem?

Nasz klient prowadzi e-commerce, działający w branży RTV-AGD. Sklep posiada w swojej ofercie różnorodne produkty, począwszy od ekspresów do kawy, aż po kosiarki spalinowe. Konkurujemy na tym rynku z wielkimi graczami, takimi jak, chociażby: Media Expert, EURO-RTV-AGD czy też Allegro. W celu budowania świadomości marki oraz zwiększania sprzedaży, współpracujemy z klientem w zakresie content marketingu, prowadzimy firmowe social media oraz kampanie performance.

Plan

  • Analiza konta reklamowego.
  • Weryfikacja Piksela Facebooka
  • Dopasowanie komunikatów na poszczególnych etapach lejka sprzedażowego
  • Zwiększenie sprzedaży z kampanii Facebook Ads.

Wyzwania

  • Duża konkurencja na rynku RTV-AGD.
  • Mały budżet reklamowy na kampanie Facebook Ads ok 50zł/dziennie
  • Koncentracja na działaniach performance.

 Realizacja

W komunikacji na facebooku postawiliśmy na prosty i czytelny komunikat.

W kampaniach performance skorzystaliśmy z katalogu produktów.

Posegregowaliśmy produkty na dwa zestawy – AGD i RTV. Po miesiącu od uruchomienia kampanii koszt 1000 wyświetlenia reklam (CPM) wśród nowych użytkowników, spadł na jednej z kampanii poniżej 1 zł.

Zoptymalizowaliśmy lejek sprzedażowy, poprzez analizę czasu, w jakim klienci dokonują zakupów.

Efekty

Odpowiedni podział produktów oraz skrócenie remarketingu ze 180 dni na 7 i 30-dniowe okienko sprzedażowe, a także zabawna komunikacja, podniosły średni CTR z 2,09% na 7,74%.

Pozyskiwanie nowych użytkowników uzupełniających lejek sprzedażowy, potencjalnie zainteresowanych zakupem, podniosło średni (ROAS) w remarketingu z 1883% na 2095% (rekordowo dla użytkowników przeglądających produkty w ciągu 7 dni ROAS wyniósł 3281%).

Po dwóch miesiącach od wdrożenia nowej strategii, Google Analytics (patrząc na segment użytkowników z kanału facebook) odnotował ponad 200% wzrostu przychodów sklepu, w stosunku do roku ubiegłego o tej samej porze. Liczba transakcji wzrosła o 223,81%. Przychody sklepu wzrosły o 236,77%.

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Administrator Strony

Konto Administratora Strony