Jak konkurować na rynku RTV-AGD z małym budżetem?
Nasz klient prowadzi e-commerce, działający w branży RTV-AGD. Sklep posiada w swojej ofercie różnorodne produkty, począwszy od ekspresów do kawy, aż po kosiarki spalinowe. Konkurujemy na tym rynku z wielkimi graczami, takimi jak, chociażby: Media Expert, EURO-RTV-AGD czy też Allegro. W celu budowania świadomości marki oraz zwiększania sprzedaży, współpracujemy z klientem w zakresie content marketingu, prowadzimy firmowe social media oraz kampanie performance.
Plan
- Analiza konta reklamowego.
- Weryfikacja Piksela Facebooka
- Dopasowanie komunikatów na poszczególnych etapach lejka sprzedażowego
- Zwiększenie sprzedaży z kampanii Facebook Ads.
Wyzwania
- Duża konkurencja na rynku RTV-AGD.
- Mały budżet reklamowy na kampanie Facebook Ads ok 50zł/dziennie
- Koncentracja na działaniach performance.
Realizacja
W komunikacji na facebooku postawiliśmy na prosty i czytelny komunikat.
W kampaniach performance skorzystaliśmy z katalogu produktów.
Posegregowaliśmy produkty na dwa zestawy – AGD i RTV. Po miesiącu od uruchomienia kampanii koszt 1000 wyświetlenia reklam (CPM) wśród nowych użytkowników, spadł na jednej z kampanii poniżej 1 zł.
Zoptymalizowaliśmy lejek sprzedażowy, poprzez analizę czasu, w jakim klienci dokonują zakupów.
Efekty
Odpowiedni podział produktów oraz skrócenie remarketingu ze 180 dni na 7 i 30-dniowe okienko sprzedażowe, a także zabawna komunikacja, podniosły średni CTR z 2,09% na 7,74%.
Pozyskiwanie nowych użytkowników uzupełniających lejek sprzedażowy, potencjalnie zainteresowanych zakupem, podniosło średni (ROAS) w remarketingu z 1883% na 2095% (rekordowo dla użytkowników przeglądających produkty w ciągu 7 dni ROAS wyniósł 3281%).
Po dwóch miesiącach od wdrożenia nowej strategii, Google Analytics (patrząc na segment użytkowników z kanału facebook) odnotował ponad 200% wzrostu przychodów sklepu, w stosunku do roku ubiegłego o tej samej porze. Liczba transakcji wzrosła o 223,81%. Przychody sklepu wzrosły o 236,77%.
wróć do listy wpisówCo Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)
Co Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)