Jak producenci zwiększają sprzedaż swoich produktów u dystrybutorów?

3 min. czytania
Krystian Ficek
Jak producenci zwiększają sprzedaż swoich produktów u dystrybutorów?

Nie ma znaczenia czy z wyszukiwarki na sklepie online, reklamy w Google lub na Facebooku, czy po prostu za pomocą menu – na 99% klient przed zakupem trafi na kartę produktu. I to właśnie ona przekona go do zakupu lub do niego zniechęci.

Czym są rich karty produktu


Karty produktów to najważniejszy element, bez którego żaden sklep internetowy nie może istnieć. Informacje znajdujące się w takich kartach mają wpływ na decyzję klientów o dokonaniu zakupu. Odpowiednie zaprezentowanie walorów produktu, jego korzyści oraz ważnych dla użytkownika cech, przechyli szalę w stronę decyzji o zakupie.

Stworzenie dobrej karty produktu to także oszczędność czasu dla osób odpowiedzialnych za prowadzenie sklepu internetowego i obsługę klientów.

Jakie są najlepsze praktyki tworzenia rich contentu


Sklep online wyraźnie różni się od sklepu stacjonarnego. W środowisku e-sklepu konsument nie może dotykać produktu, ma on również ograniczony kontakt ze sprzedawcą. Dlatego właśnie najlepsi producenci/ sprzedawcy bardzo szczegółowo opisują swoje produkty.

Podczas robienia zakupów online często trafiamy na karty produktów, które scrollujemy kilometrami – jesteśmy w stanie znaleźć na nich dosłownie wszystkie informacje o produkcie i jego zastosowaniu.

Jakie informacje powinny znaleźć się na karcie produktu?


Zasada jest prosta: lepiej napisać więcej, niż mniej. Podczas tworzenia rich contentów prezentujemy nasz produkt tak, jakbyśmy mówili do dziecka. Wskazujemy dużą ilość korzyści i używamy prostego języka (bez zwrotów branżowych). Ważne jest również odpowiednie zaprezentowanie danych technicznych, najlepiej nadaje się do tego czytelna tabela.

Zdjęcia, rendery i filmy


Jak już wcześniej wspomniałem, to jak zaprezentujemy produkt, będzie miało olbrzymi wpływ na jego sprzedaż. Dlatego warto zadbać o wysokiej jakości materiały graficzne, takie jak zdjęcia/ rendery i wideo – zdjęcia zrobione telefonem nie wystarczą.

Rodzaje materiałów:

  • zdjęcia/ filmy na białym tle całego produktu + szczegółów,
  • zdjęcia/ filmy aranżowane (produkt w swoim naturalnym środowisku),
  • zdjęcia/ filmy aranżowane w użyciu (najlepiej zaangażować aktora/ aktorkę).

Ciekawostka

Dzięki szybkiemu rozwojowi grafiki 3D coraz częściej firmy decydują się na zamianę zdjęć na rendery. Jestem przekonany, że dziś, w większości przypadków, konsumenci nie są w stanie odróżnić jednego od drugiego.

Kto jest odpowiedzialny za kartę produktów, sprzedawca czy producent?


Nie powinno być dla Ciebie zaskoczeniem stwierdzenie: to zależy. Świadomi producenci nie pozwolą sobie na niekorzystne prezentowanie ich produktów, dlatego to oni dostarczają gotowe karty, a następnie pilnują ich odpowiedniego wdrożenia na sklepie online. Nieświadomi lub bardzo mali uważają, że stworzenie dobrej karty produktu należy do sprzedawcy.

Z mojego doświadczenia wynika, że producenci, którzy włożyli wysiłek w stworzenie rich contentów, szybciej osiągają większą sprzedaż.


Powodów jest kilka:

  • Sprzedawca ma wiele produktów i nie ma motywacji do tego, aby inwestować w wysokiej jakości materiały prezentujące produkt jednego z wielu producentów, którego przedmioty posiada w swojej ofercie. Jeśli coś się nie sprzedaje, szuka czegoś innego.
  • Dystrybutor często nie ma odpowiedniej wiedzy, aby w atrakcyjny sposób opisać produkt.
  • Sprzedawca, najzwyczajniej w świecie, nie ma w zespole osób, które mogą wykonać tę pracę.

Czy są firmy, które wspierają w tworzeniu skutecznych kart produktów?


Rynek nie lubi próżni, więc odpowiedź brzmi tak, są takie firmy. A Ty właśnie czytasz bloga jednej z nich.

Na co zwrócić uwagę podczas wybierania dostawcy?

Po pierwsze na ich doświadczenie, następnie na kompleksowość – firma posiadająca mały zespół, bardzo często nie jest w stanie samodzielnie zrealizować zlecenia, a korzystanie z podwykonawców to wydłużenie procesów i najczęściej dłuższy czas realizacji oraz niższa jakość.

Osoby potrzebne do zrealizowania zlecenia na dobre karty produktów:

  • PM (opiekun projektu)
  • Marketer
  • Copywriter
  • Grafik
  • Fotograf
  • coraz częściej Operator Kamery
  • Koder/ programista

Jak widzisz proces tworzenia skutecznych rich contentów jest dość zaawansowany. Jeśli potrzebujesz pomocy w tym zakresie, skontaktuj się z nami:

Tel: +48 517 398 997
Mail: biuro@roxart.pl

Na sam koniec:

Korzyści z dobrze przygotowanego rich contentu:

  • zwiększenie sprzedaży produktu
  • zbudowanie wartości produktu w oczach klienta
  • szansa na wyższą cenę produktu
  • wyróżnienie na tle konkurencji
  • ograniczenie czasu pracy konsultantów (telefony, czaty)
  • lepsze pozycje w wyszukiwarce Google

Przykłady kart produktów przygotowanych przez nas:

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Administrator Strony

Konto Administratora Strony