ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
+48 517 398 997
biuro@roxart.pl
Agencja reklamowa Roxart
Autor: Krystian Ficek
29 kwietnia 2021 by Krystian Ficek
Nie ma znaczenia czy z wyszukiwarki na sklepie online, reklamy w Google lub na Facebooku, czy po prostu za pomocą menu - na 99% klient przed zakupem trafi na kartę produktu. I to właśnie ona przekona go do zakupu lub do niego zniechęci.
Karty produktów to najważniejszy element, bez którego żaden sklep internetowy nie może istnieć. Informacje znajdujące się w takich kartach mają wpływ na decyzję klientów o dokonaniu zakupu. Odpowiednie zaprezentowanie walorów produktu, jego korzyści oraz ważnych dla użytkownika cech, przechyli szalę w stronę decyzji o zakupie.
Stworzenie dobrej karty produktu to także oszczędność czasu dla osób odpowiedzialnych za prowadzenie sklepu internetowego i obsługę klientów.
Sklep online wyraźnie różni się od sklepu stacjonarnego. W środowisku e-sklepu konsument nie może dotykać produktu, ma on również ograniczony kontakt ze sprzedawcą. Dlatego właśnie najlepsi producenci/ sprzedawcy bardzo szczegółowo opisują swoje produkty.
Podczas robienia zakupów online często trafiamy na karty produktów, które scrollujemy kilometrami – jesteśmy w stanie znaleźć na nich dosłownie wszystkie informacje o produkcie i jego zastosowaniu.
Zasada jest prosta: lepiej napisać więcej, niż mniej. Podczas tworzenia rich contentów prezentujemy nasz produkt tak, jakbyśmy mówili do dziecka. Wskazujemy dużą ilość korzyści i używamy prostego języka (bez zwrotów branżowych). Ważne jest również odpowiednie zaprezentowanie danych technicznych, najlepiej nadaje się do tego czytelna tabela.
Jak już wcześniej wspomniałem, to jak zaprezentujemy produkt, będzie miało olbrzymi wpływ na jego sprzedaż. Dlatego warto zadbać o wysokiej jakości materiały graficzne, takie jak zdjęcia/ rendery i wideo – zdjęcia zrobione telefonem nie wystarczą.
Rodzaje materiałów:
Ciekawostka
Dzięki szybkiemu rozwojowi grafiki 3D coraz częściej firmy decydują się na zamianę zdjęć na rendery. Jestem przekonany, że dziś, w większości przypadków, konsumenci nie są w stanie odróżnić jednego od drugiego.
Nie powinno być dla Ciebie zaskoczeniem stwierdzenie: to zależy. Świadomi producenci nie pozwolą sobie na niekorzystne prezentowanie ich produktów, dlatego to oni dostarczają gotowe karty, a następnie pilnują ich odpowiedniego wdrożenia na sklepie online. Nieświadomi lub bardzo mali uważają, że stworzenie dobrej karty produktu należy do sprzedawcy.
Z mojego doświadczenia wynika, że producenci, którzy włożyli wysiłek w stworzenie rich contentów, szybciej osiągają większą sprzedaż.
Powodów jest kilka:
Rynek nie lubi próżni, więc odpowiedź brzmi tak, są takie firmy. A Ty właśnie czytasz bloga jednej z nich.
Po pierwsze na ich doświadczenie, następnie na kompleksowość – firma posiadająca mały zespół, bardzo często nie jest w stanie samodzielnie zrealizować zlecenia, a korzystanie z podwykonawców to wydłużenie procesów i najczęściej dłuższy czas realizacji oraz niższa jakość.
Osoby potrzebne do zrealizowania zlecenia na dobre karty produktów:
Jak widzisz proces tworzenia skutecznych rich contentów jest dość zaawansowany. Jeśli potrzebujesz pomocy w tym zakresie, skontaktuj się z nami:
Tel: +48 517 398 997
Mail: biuro@roxart.pl
Na sam koniec:
Korzyści z dobrze przygotowanego rich contentu:
Przykłady kart produktów przygotowanych przez nas:
2 czerwca 2023 by Joanna Wojtasiewicz
Newsletter to regularnie wysyłane wiadomości. Ich pisanie na pozór może wydawać się bajecznie proste, ale czy naprawdę...
22 maja 2023 by Dominik Niedźwiecki
Meta znaczniki zwane również tagami html są jednym z podstawowych elementów, o których musimy pamiętać podczas optymalizacji...
Nowy
4 maja 2023 by Brygida Biega
Hej! Dwunasty odcinek Live Social Special za nami. Tym razem pod lupę wzięliśmy branżę samochodową — omówiliśmy...
Teraz Twoja kolej!
Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.
Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!
Zamawiam kontakt