Jak przechwytywać domeny?
Przechwytywanie domen wielu osobom kojarzy się z hakerstwem i czymś nielegalnym. W rzeczywistości jest to ponowna rejestracja wygasającej domeny – częsta praktyka, której celem jest zwiększenie widoczności Twojej strony w Internecie lub zbudowanie prywatnego zaplecza SEO. Starsze domeny mają już określoną pozycję w wyszukiwarkach, dlatego warto wykorzystać ich potencjał.
Domena to podstawa
Jeśli dopiero zaczynasz działać w sieci, strona Internetowa jest jednym z pierwszych elementów, na których powinieneś się skupić. Stworzenie platformy to nie wszystko – żeby strona mogła działać, musisz wykupić domenę. Dopiero wtedy otrzymasz unikalny adres i będziesz mógł publikować na niej treści. Domena należy do Ciebie do momentu, gdy nie przestaniesz jej opłacać – wtedy trafi ona na rynek wtórny i ktoś inny będzie mógł ją zająć.
Przechwytywanie domen
Bez względu na to, czy masz już swoją stronę internetową, czy dopiero wchodzisz na rynek, przechwytywanie domen jest procesem, który powinien Cię zainteresować. Co może dać Ci popularna domena? A to, że Twoja strona będzie lepiej widoczna. Będzie wyświetlać się wyżej, będzie chętniej odwiedzana, a to wszystko przełoży się na sprzedaż Twoich produktów lub usług.
Rynek wtórny adresów internetowych jest dość szeroki. Jednym słowem – jest w czym wybierać. Bez względu na branżę, w której działasz, z pewnością znajdziesz idealną witrynę do pozycjonowania swojej strony.
Po co przechwytywać domenę skoro można kupić nową?
Wybrana przez Ciebie nazwa może być już zajęta i jedynym sposobem, żeby ją mieć, jest czekanie, aż się zwolni. Ponadto przechwytywanie witryny jest korzystne z punktu widzenia SEO – o wiele lepiej jest przechwycić istniejącą witrynę z historią niż tworzyć nową od zera. Przechwytywanie domen można wykorzystać nie tylko po to, by stworzyć z nich główny serwis. Często ‘strony z odzysku’ służą jako zaplecze wspierające SEO głównych portali.
Jakie domeny warto przejąć?
Najbardziej wartościowe są te domeny, które widoczne są w wynikach wyszukiwania Google. Taka strona będzie nam generować duży ruch organiczny. Nie bez znaczenia jest tutaj tematyka wybranej domeny – najlepiej opierać się na stronach z tej samej branży. Dobrym zabiegiem może być przechwycenie domeny z nazwą podobną do naszej – klienci mogą trafiać na nią ‘przez przypadek’ tylko dlatego, że rozszerzenie kończy się na com, a nie pl.
Jak przechwycić domenę i ile to kosztuje?
Powiedzmy sobie szczerze – ręczne śledzenie domen, które możemy przechwycić, jest niewykonalne. Taki proces zająłby wieki i zanim by się skończył, wyniki byłyby już nieaktualne. Z pomocą spieszą firmy (na przykład MY), które ze specjalistycznymi narzędziami monitorują wygasające domeny. Domeny wysokiej jakości często przechwytywane są w ułamku sekundy – dlatego warto oddać się w ręce profesjonalistów. Jeśli chodzi o samą usługę przechwycenia domeny, to nie jest droga – przeważnie kosztuje kilkadziesiąt złotych. Sprawa wygląda inaczej, gdy chcemy kupić już przechwyconą domenę – wtedy wystawiane są one na aukcjach i cena uzależniona jest od jej atrakcyjności oraz liczby chętnych.
Dlaczego warto przechwytywać domeny?
Starsze domeny mają już określoną pozycję w wyszukiwarkach internetowych. Roboty skanowały tę stronę, ma ona swoją historię – a Ty możesz wykorzystać jej potencjał. Domena z rynku wtórnego pomoże Ci lepiej wypozycjonować platformę, przyciągnąć klientów, a tym samym wygenerować większą sprzedaż. Przechwycenie domeny sprawi, że nie będziesz musiał budować wszystkiego od zera – warto w ten sposób ułatwić sobie drogę.
wróć do listy wpisówCo Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)
Co Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)