Agencja reklamowa Roxart

  • ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: Aleksandra Kurek

Jak przygotować newsletter? Zobacz nasze wskazówki

11 października 2022 by Aleksandra Kurek

Jak przygotować newsletter? Zobacz nasze wskazówki

Zanim poznasz cenne informacje o pisaniu tytułów blogowych, które niczym zaklęcia będą sprawiać, że odbiorcy jak zaczarowani będą podnosić Twój współczynnik konwersji, najpierw musimy omówić najważniejszą, ale i najczęściej pomijaną kwestię - CEL.

Po co tak naprawdę tworzysz newsletter?

To właśnie w zależności od celu e-mail marketingu powinniśmy rozpocząć tworzenie strategii newslettera. Jeśli temat wyznaczania celów jest Ci obcy – zapoznaj się z metodą SMART. Z pewnością przyda Ci się nie tylko podczas tworzenia newslettera, ale i w realizacji swoich własnych, prywatnych celów. Jeśli jednak ta metoda z różnych przyczyn nie jest Ci bliska, wybierz jedną z najczęstszych przyczyn, dla których marki decydują się na tworzenie newslettera:

  • Zwiększenie ruchu na witrynie: czyli wszystkie treści, których celem jest zachęcenie odbiorcy, by odwiedził Twoją stronę internetową. Newsletter powinien być jak streszczenie książki – niby znasz treść, ale jeśli chcesz wiedzieć znacznie więcej, musisz po nią sięgnąć.
  • Budowanie świadomości marki: im większą wiedzą się wykażesz, tym bardziej Twoi odbiorcy Ci zaufają. Jeśli przekonasz ich, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, będą uważniej śledzić Twoje treści, by zdobywać nową wiedzę. Kto wie, może po jakimś czasie przekonają się, że warto kupić Twój produkt lub usługę?
  • Informowanie o produktach i ofertach: w końcu Twoi odbiorcy zaufali Ci, zdecydowali się na newsletter. Wykaż swoją wdzięczność i podaruj im dodatkową zniżkę, prześlij wyjątkowe oferty i edukuj na temat swoich produktów i ich właściwości.

Wiele zależy od tytułu maila

Nawet najlepiej napisany e-mail nie sprawi, że odbiorca go wyświetli, jeśli tytuł nie przyciągnie jego uwagi. Istnieją jednak sposoby, które zwiększą ciekawość klienta.

  • Emoji: kolorowe, małe ikonki zwracają uwagę nawet najbardziej zabieganego użytkownika.
  • Zapytaj o problem, który rozwiązuje Twój produkt, np. Twoje życie to chaos? A w samej treści maila przedstaw swoje planery językiem korzyści i udowodnij, że żaden inny nie wprowadzi takiego porządku.
  • Dodaj CTA: czyli zachęć swojego czytelnika do otworzenia i przeczytania maila.

Efekt wizualny ma znaczenie

Dobierz grafiki i wzory spójne z Twoją marką lub wypracuj sobie szablon, który będziesz wykorzystywać. Stanie się on kojarzony z Twoją marką, a jego atrakcyjność sprawi, że chętniej i przyjemniej będzie się go czytać. Dodaj zdjęcia, grafiki i oczywiście nie zapomnij o swoim logo i nazwie firmy!

Personalizuj

Narzędzia do wysyłania e-maili mają możliwość personalizacji – zamiast na wstępie napisać “Cześć!”, narzędzie automatycznie wstawi imię odbiorcy, przykładowo “Cześć Adam!”. Odbiorca poczuje, że ten mail skierowany jest bezpośrednio do niego, przez co chętniej zapozna się z przygotowaną przez Ciebie treścią.

Inspiruj i dziel się wiedzą

Lubimy dostawać wszystko na tacy, nawet jeśli chodzi o wiedzę. Ludzie zakopują się w stercie informacji, które dodatkowo trzeba weryfikować. W końcu w internecie nietrudno o fake newsy. Zadbaj o osobę, która zapisała się na Twój newsletter – informuj ją o ciekawostkach z branży. Będzie na bieżąco z nowościami, a Ty zyskasz zaangażowanego odbiorcę.

Dzięki tym wskazówkom jesteś w stanie tworzyć skuteczny, angażujący e-mail marketing. Sprawdź to na swoim przykładzie, obserwuj efekty i pamiętaj o wyciąganiu wniosków.

Jeśli nie czujesz się komfortowo w temacie e-mail marketingu i szukasz gotowego rozwiązania – przychodzimy z pomocą. Skontaktuj się z naszą agencją, a znajdziemy dla Ciebie idealne rozwiązanie.

Skontaktuj się z nami:
Jakub
Account Manager+48 504 526 425

Agencja Reklamowa Roxart Sp. z o.o.
ul. Kolejowa 1
35-073 Rzeszów

lub skorzystaj z formularza kontaktowego:

    Zobacz pozostałe wpisy

    < Powrót
    Roxart blog - Twoja konkurencja Cię okrada! 5 rzeczy, które Ci zabiera, jeśli nie zatrudniasz agencji marketingowej

    Nowy

    Twoja konkurencja Cię okrada! 5 rzeczy, które Ci zabiera, jeśli nie zatrudniasz agencji marketingowej

    7 marca 2023 by Natalia Lelek

    Podczas kiedy Ty zastanawiasz się, czy zatrudnić agencję marketingową, Twoi konkurenci zdobywają rynek. A przecież...

    Roxart blog - Live Social Special #11

    Nowy

    Live Social Special #11

    15 lutego 2023 by Brygida Biega

    Hej! Za nami już jedenaście odcinków Live Social Special. Jeśli jakimś cudem (jak to możliwe?) jesteś tutaj po raz...

    Roxart blog - Testy A/B w reklamie internetowej. To musisz wiedzieć

    Nowy

    Testy A/B w reklamie internetowej. To musisz wiedzieć

    6 lutego 2023 by Joanna Wojtasiewicz

    Zaczynasz swoją przygodę z reklamą w mediach społecznościowych? Stoisz przed dylematem wyboru grupy docelowej lub miejsca...

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

    Zamawiam kontakt