Jak przygotować newsletter? Zobacz nasze wskazówki

Zanim poznasz cenne informacje o pisaniu tytułów blogowych, które niczym zaklęcia będą sprawiać, że odbiorcy jak zaczarowani będą podnosić Twój współczynnik konwersji, najpierw musimy omówić najważniejszą, ale i najczęściej pomijaną kwestię – CEL.
Po co tak naprawdę tworzysz newsletter?
To właśnie w zależności od celu e-mail marketingu powinniśmy rozpocząć tworzenie strategii newslettera. Jeśli temat wyznaczania celów jest Ci obcy – zapoznaj się z metodą SMART. Z pewnością przyda Ci się nie tylko podczas tworzenia newslettera, ale i w realizacji swoich własnych, prywatnych celów. Jeśli jednak ta metoda z różnych przyczyn nie jest Ci bliska, wybierz jedną z najczęstszych przyczyn, dla których marki decydują się na tworzenie newslettera:
- Zwiększenie ruchu na witrynie: czyli wszystkie treści, których celem jest zachęcenie odbiorcy, by odwiedził Twoją stronę internetową. Newsletter powinien być jak streszczenie książki – niby znasz treść, ale jeśli chcesz wiedzieć znacznie więcej, musisz po nią sięgnąć.
- Budowanie świadomości marki: im większą wiedzą się wykażesz, tym bardziej Twoi odbiorcy Ci zaufają. Jeśli przekonasz ich, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, będą uważniej śledzić Twoje treści, by zdobywać nową wiedzę. Kto wie, może po jakimś czasie przekonają się, że warto kupić Twój produkt lub usługę?
- Informowanie o produktach i ofertach: w końcu Twoi odbiorcy zaufali Ci, zdecydowali się na newsletter. Wykaż swoją wdzięczność i podaruj im dodatkową zniżkę, prześlij wyjątkowe oferty i edukuj na temat swoich produktów i ich właściwości.
Wiele zależy od tytułu maila
Nawet najlepiej napisany e-mail nie sprawi, że odbiorca go wyświetli, jeśli tytuł nie przyciągnie jego uwagi. Istnieją jednak sposoby, które zwiększą ciekawość klienta.
- Emoji: kolorowe, małe ikonki zwracają uwagę nawet najbardziej zabieganego użytkownika.
- Zapytaj o problem, który rozwiązuje Twój produkt, np. Twoje życie to chaos? A w samej treści maila przedstaw swoje planery językiem korzyści i udowodnij, że żaden inny nie wprowadzi takiego porządku.
- Dodaj CTA: czyli zachęć swojego czytelnika do otworzenia i przeczytania maila.
Efekt wizualny ma znaczenie
Dobierz grafiki i wzory spójne z Twoją marką lub wypracuj sobie szablon, który będziesz wykorzystywać. Stanie się on kojarzony z Twoją marką, a jego atrakcyjność sprawi, że chętniej i przyjemniej będzie się go czytać. Dodaj zdjęcia, grafiki i oczywiście nie zapomnij o swoim logo i nazwie firmy!
Personalizuj
Narzędzia do wysyłania e-maili mają możliwość personalizacji – zamiast na wstępie napisać “Cześć!”, narzędzie automatycznie wstawi imię odbiorcy, przykładowo “Cześć Adam!”. Odbiorca poczuje, że ten mail skierowany jest bezpośrednio do niego, przez co chętniej zapozna się z przygotowaną przez Ciebie treścią.
Inspiruj i dziel się wiedzą
Lubimy dostawać wszystko na tacy, nawet jeśli chodzi o wiedzę. Ludzie zakopują się w stercie informacji, które dodatkowo trzeba weryfikować. W końcu w internecie nietrudno o fake newsy. Zadbaj o osobę, która zapisała się na Twój newsletter – informuj ją o ciekawostkach z branży. Będzie na bieżąco z nowościami, a Ty zyskasz zaangażowanego odbiorcę.
Dzięki tym wskazówkom jesteś w stanie tworzyć skuteczny, angażujący e-mail marketing. Sprawdź to na swoim przykładzie, obserwuj efekty i pamiętaj o wyciąganiu wniosków.
Jeśli nie czujesz się komfortowo w temacie e-mail marketingu i szukasz gotowego rozwiązania – przychodzimy z pomocą. Skontaktuj się z naszą agencją, a znajdziemy dla Ciebie idealne rozwiązanie.
Co Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)
Co Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)