Agencja reklamowa Roxart

  • ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: Aleksandra Kurek

Jak przygotować newsletter? Zobacz nasze wskazówki

11 października 2022 by Aleksandra Kurek

Jak przygotować newsletter? Zobacz nasze wskazówki

Zanim poznasz cenne informacje o pisaniu tytułów blogowych, które niczym zaklęcia będą sprawiać, że odbiorcy jak zaczarowani będą podnosić Twój współczynnik konwersji, najpierw musimy omówić najważniejszą, ale i najczęściej pomijaną kwestię - CEL.

Po co tak naprawdę tworzysz newsletter?

To właśnie w zależności od celu e-mail marketingu powinniśmy rozpocząć tworzenie strategii newslettera. Jeśli temat wyznaczania celów jest Ci obcy – zapoznaj się z metodą SMART. Z pewnością przyda Ci się nie tylko podczas tworzenia newslettera, ale i w realizacji swoich własnych, prywatnych celów. Jeśli jednak ta metoda z różnych przyczyn nie jest Ci bliska, wybierz jedną z najczęstszych przyczyn, dla których marki decydują się na tworzenie newslettera:

  • Zwiększenie ruchu na witrynie: czyli wszystkie treści, których celem jest zachęcenie odbiorcy, by odwiedził Twoją stronę internetową. Newsletter powinien być jak streszczenie książki – niby znasz treść, ale jeśli chcesz wiedzieć znacznie więcej, musisz po nią sięgnąć.
  • Budowanie świadomości marki: im większą wiedzą się wykażesz, tym bardziej Twoi odbiorcy Ci zaufają. Jeśli przekonasz ich, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, będą uważniej śledzić Twoje treści, by zdobywać nową wiedzę. Kto wie, może po jakimś czasie przekonają się, że warto kupić Twój produkt lub usługę?
  • Informowanie o produktach i ofertach: w końcu Twoi odbiorcy zaufali Ci, zdecydowali się na newsletter. Wykaż swoją wdzięczność i podaruj im dodatkową zniżkę, prześlij wyjątkowe oferty i edukuj na temat swoich produktów i ich właściwości.

Wiele zależy od tytułu maila

Nawet najlepiej napisany e-mail nie sprawi, że odbiorca go wyświetli, jeśli tytuł nie przyciągnie jego uwagi. Istnieją jednak sposoby, które zwiększą ciekawość klienta.

  • Emoji: kolorowe, małe ikonki zwracają uwagę nawet najbardziej zabieganego użytkownika.
  • Zapytaj o problem, który rozwiązuje Twój produkt, np. Twoje życie to chaos? A w samej treści maila przedstaw swoje planery językiem korzyści i udowodnij, że żaden inny nie wprowadzi takiego porządku.
  • Dodaj CTA: czyli zachęć swojego czytelnika do otworzenia i przeczytania maila.

Efekt wizualny ma znaczenie

Dobierz grafiki i wzory spójne z Twoją marką lub wypracuj sobie szablon, który będziesz wykorzystywać. Stanie się on kojarzony z Twoją marką, a jego atrakcyjność sprawi, że chętniej i przyjemniej będzie się go czytać. Dodaj zdjęcia, grafiki i oczywiście nie zapomnij o swoim logo i nazwie firmy!

Personalizuj

Narzędzia do wysyłania e-maili mają możliwość personalizacji – zamiast na wstępie napisać “Cześć!”, narzędzie automatycznie wstawi imię odbiorcy, przykładowo “Cześć Adam!”. Odbiorca poczuje, że ten mail skierowany jest bezpośrednio do niego, przez co chętniej zapozna się z przygotowaną przez Ciebie treścią.

Inspiruj i dziel się wiedzą

Lubimy dostawać wszystko na tacy, nawet jeśli chodzi o wiedzę. Ludzie zakopują się w stercie informacji, które dodatkowo trzeba weryfikować. W końcu w internecie nietrudno o fake newsy. Zadbaj o osobę, która zapisała się na Twój newsletter – informuj ją o ciekawostkach z branży. Będzie na bieżąco z nowościami, a Ty zyskasz zaangażowanego odbiorcę.

Dzięki tym wskazówkom jesteś w stanie tworzyć skuteczny, angażujący e-mail marketing. Sprawdź to na swoim przykładzie, obserwuj efekty i pamiętaj o wyciąganiu wniosków.

Jeśli nie czujesz się komfortowo w temacie e-mail marketingu i szukasz gotowego rozwiązania – przychodzimy z pomocą. Skontaktuj się z naszą agencją, a znajdziemy dla Ciebie idealne rozwiązanie.

Skontaktuj się z nami:
Łukasz
Account Manager513 080 974

Agencja Reklamowa Roxart Sp. z o.o.
ul. Kolejowa 1
35-073 Rzeszów

lub skorzystaj z formularza kontaktowego:

    Zobacz pozostałe wpisy

    < Powrót
    Roxart blog - 5 prostych sposobów na wykorzystanie neuromarketingu w zwiększeniu efektywności Twoich działań reklamowych

    5 prostych sposobów na wykorzystanie neuromarketingu w zwiększeniu efektywności Twoich działań reklamowych

    10 grudnia 2019 by Magdalena Miler

    Chcąc tworzyć skuteczne działania marketingowe należałoby dotrzeć do miejsca, w którym rodzą się decyzje zakupowe,...

    Roxart blog - Jak przygotować się do współpracy z agencją marketingową?

    Jak przygotować się do współpracy z agencją marketingową?

    3 września 2020 by admin

    Kiedyś przeczytałam, że „agencja i firma powinny być jak związek, który głównie opiera się na partnerstwie”....

    Roxart blog - Na czym postawić sklep internetowy: SaaS, Open Source czy dedykowane rozwiązanie?

    Nowy

    Na czym postawić sklep internetowy: SaaS, Open Source czy dedykowane rozwiązanie?

    16 lipca 2021 by Krystian Ficek

    To już trzeci artykuł na blogu Agencji Reklamowej ROXART w tematyce e-commerce w tym miesiącu. Upewnij się, że przeczytałeś...

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

    Zamawiam kontakt