Jak przygotować newsletter? Zobacz nasze wskazówki

3 min. czytania
Aleksandra Kurek
Jak przygotować newsletter? Zobacz nasze wskazówki

Zanim poznasz cenne informacje o pisaniu tytułów blogowych, które niczym zaklęcia będą sprawiać, że odbiorcy jak zaczarowani będą podnosić Twój współczynnik konwersji, najpierw musimy omówić najważniejszą, ale i najczęściej pomijaną kwestię – CEL.

Po co tak naprawdę tworzysz newsletter?

To właśnie w zależności od celu e-mail marketingu powinniśmy rozpocząć tworzenie strategii newslettera. Jeśli temat wyznaczania celów jest Ci obcy – zapoznaj się z metodą SMART. Z pewnością przyda Ci się nie tylko podczas tworzenia newslettera, ale i w realizacji swoich własnych, prywatnych celów. Jeśli jednak ta metoda z różnych przyczyn nie jest Ci bliska, wybierz jedną z najczęstszych przyczyn, dla których marki decydują się na tworzenie newslettera:

  • Zwiększenie ruchu na witrynie: czyli wszystkie treści, których celem jest zachęcenie odbiorcy, by odwiedził Twoją stronę internetową. Newsletter powinien być jak streszczenie książki – niby znasz treść, ale jeśli chcesz wiedzieć znacznie więcej, musisz po nią sięgnąć.
  • Budowanie świadomości marki: im większą wiedzą się wykażesz, tym bardziej Twoi odbiorcy Ci zaufają. Jeśli przekonasz ich, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, będą uważniej śledzić Twoje treści, by zdobywać nową wiedzę. Kto wie, może po jakimś czasie przekonają się, że warto kupić Twój produkt lub usługę?
  • Informowanie o produktach i ofertach: w końcu Twoi odbiorcy zaufali Ci, zdecydowali się na newsletter. Wykaż swoją wdzięczność i podaruj im dodatkową zniżkę, prześlij wyjątkowe oferty i edukuj na temat swoich produktów i ich właściwości.

Wiele zależy od tytułu maila

Nawet najlepiej napisany e-mail nie sprawi, że odbiorca go wyświetli, jeśli tytuł nie przyciągnie jego uwagi. Istnieją jednak sposoby, które zwiększą ciekawość klienta.

  • Emoji: kolorowe, małe ikonki zwracają uwagę nawet najbardziej zabieganego użytkownika.
  • Zapytaj o problem, który rozwiązuje Twój produkt, np. Twoje życie to chaos? A w samej treści maila przedstaw swoje planery językiem korzyści i udowodnij, że żaden inny nie wprowadzi takiego porządku.
  • Dodaj CTA: czyli zachęć swojego czytelnika do otworzenia i przeczytania maila.

Efekt wizualny ma znaczenie

Dobierz grafiki i wzory spójne z Twoją marką lub wypracuj sobie szablon, który będziesz wykorzystywać. Stanie się on kojarzony z Twoją marką, a jego atrakcyjność sprawi, że chętniej i przyjemniej będzie się go czytać. Dodaj zdjęcia, grafiki i oczywiście nie zapomnij o swoim logo i nazwie firmy!

Personalizuj

Narzędzia do wysyłania e-maili mają możliwość personalizacji – zamiast na wstępie napisać “Cześć!”, narzędzie automatycznie wstawi imię odbiorcy, przykładowo “Cześć Adam!”. Odbiorca poczuje, że ten mail skierowany jest bezpośrednio do niego, przez co chętniej zapozna się z przygotowaną przez Ciebie treścią.

Inspiruj i dziel się wiedzą

Lubimy dostawać wszystko na tacy, nawet jeśli chodzi o wiedzę. Ludzie zakopują się w stercie informacji, które dodatkowo trzeba weryfikować. W końcu w internecie nietrudno o fake newsy. Zadbaj o osobę, która zapisała się na Twój newsletter – informuj ją o ciekawostkach z branży. Będzie na bieżąco z nowościami, a Ty zyskasz zaangażowanego odbiorcę.

Dzięki tym wskazówkom jesteś w stanie tworzyć skuteczny, angażujący e-mail marketing. Sprawdź to na swoim przykładzie, obserwuj efekty i pamiętaj o wyciąganiu wniosków.

Jeśli nie czujesz się komfortowo w temacie e-mail marketingu i szukasz gotowego rozwiązania – przychodzimy z pomocą. Skontaktuj się z naszą agencją, a znajdziemy dla Ciebie idealne rozwiązanie.

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Administrator Strony

Konto Administratora Strony