• ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: admin

Jak przygotować się do współpracy z agencją marketingową?

3 września 2020 by admin

Jak przygotować się do współpracy z agencją marketingową?

Kiedyś przeczytałam, że „agencja i firma powinny być jak związek, który głównie opiera się na partnerstwie”. Czasami jednak tak jak i w związkach, zdarzają się problemy. Kłótnie, brak porozumienia, zmierzanie w innych kierunkach, ale najważniejsze zarówno dla jednej strony, jak i drugiej powinna być rozmowa i kompromis.

Myślisz, że istnieją związki doskonałe? Oczywiście, że nie, ale warto próbować. Nie ma również przepisu na sukces w każdej relacji, ale my postaramy się sprawić, że zrozumiesz, w jakim języku mówimy.

Duet idealny? Czas start!

Wiesz, co jest największym utrudnieniem podczas współpracy z agencją? Zamiast mówić o działaniach, jakie mamy dla niej robić, firmy powinny zacząć od zdefiniowania potrzeb, które jako agencja mamy zaspokoić. Ważne jest, aby wcześniej odpowiedzieć sobie na podstawowe pytania.

Dlaczego do nas trafiłeś?
Na czym Ci zależy?
Czy chcesz zwiększyć rozpoznawalność swojej marki?
Czy chcesz szybko zwiększyć sprzedaż?

Zanim zaczniesz szukać agencji dla siebie, zastanów się, czego tak naprawdę potrzebujesz i jakie zadania chcesz powierzyć pracującym w niej specjalistom. Jeżeli sam nie wiesz, jakie masz oczekiwania, agencja nie jest w stanie ich zaspokoić. Dlaczego? Bo po prostu ich nie zna. Dlatego już na samym początku postaraj się określić swój cel, potrzeby oraz efekty, które chcesz uzyskać, dzięki przyszłym działaniom agencji.

Krok 1. Czego potrzebujesz?

Tak jak bywa w życiu, im bardziej wiesz, czego chcesz, tym szybciej to osiągniesz. Zastanów się jakiego rodzaju usługi lub produktów potrzebujesz. Logotyp, film wizerunkowy, nowa strona internetowa, obsługa mediów społecznościowych, kompleksowa obsługa marketingowa?
Możliwości, jakie oferuje profesjonalna agencja reklamowa, jest wiele, jednak, aby zostały one wykorzystane skutecznie i z korzyścią dla Twojej firmy – muszą być odpowiednio dopasowane do założonego wcześniej celu. Im wcześniej go określisz, tym łatwiej będzie wcielić je w życie.
Pamiętaj również o tym, że zakres działań uzależniony jest od posiadanego budżetu. Wraz z planowaniem potrzeb i kierunku działań marketingowych, zwróć uwagę, jakimi finansami dysponujesz.

Krok 2. Określ swoje cele i komunikuj swoje oczekiwania

Co jest najlepszą drogą do wspólnego sukcesu? Rozmowa. Rozmowa i jeszcze raz rozmowa. Kiedy partnerzy ze sobą nie rozmawiają, nigdy nie dojdzie się porozumienia. Mów jasno czego oczekujesz.

Krok 3. Nie taki brief straszny, jak go malują

I teraz czas na postrach większości klientów – brief. Nikt nie lubi go wypełniać. Jednak jest to bardzo mocny fundament współpracy pomiędzy klientem a agencją. Kiedy klient słyszy słowo brief, to dosłownie włos mu się jeży na głowie. Dlaczego? Wypełnianie dokumentów nie jest przyjemnością. Często jest tak, że klienci go pomijają lub lekceważą, albo przygotowują dokument w zły sposób. Jaki jest tego efekt? Niezrozumienie. Należyte uzupełnienie briefu daje nam ogromne możliwości i zwiększa szanse na wspólny sukces.

Nie możesz patrzeć na brief jak na formularz ofertowy. Jest to narzędzie do komunikacji między firmą a agencją reklamową. Im dokładniej opiszesz swoje potrzeby, tym większe prawdopodobieństwo, że Cię zrozumiemy. Dzięki niemu jesteśmy w stanie narysować trasę, którą wspólnie będzie podążała nasza agencja i Twoja firma.

Czym zatem jest brief? Dlaczego jest tak ważny dla agencji? Jak przygotować dobry brief?

Tego dowiesz się w kolejnym artykule.

Skontaktuj się z nami:
Karol
Account Manager513 080 974
Mateusz
Account Manager516 463 911

Agencja Reklamowa Roxart Sp. z o.o.
ul. Kolejowa 1
35-073 Rzeszów

lub skorzystaj z formularza kontaktowego:

    Zobacz pozostałe wpisy

    < Powrót
    Roxart blog - UX – niezbędne pojęcie w marketingu internetowym

    UX – niezbędne pojęcie w marketingu internetowym

    8 marca 2021 by Krystian Ficek

    Nie jest tajemnicą, że obecnie marketing internetowy jest kluczem do sukcesu w walce o pozyskiwanie klientów. Powodem...

    Roxart blog - Dumny sponsor wystawy „Z perspektywy czasu”.

    Dumny sponsor wystawy „Z perspektywy czasu”.

    25 września 2014 by admin

    Jako Agencja Reklamowa ROXart mamy przyjemność bycia sponsorem wystawy "Z perspektywy czasu" prezentowanej obecnie w Muzeum...

    Roxart blog - Przystanek Biznes – networking w nowej odsłonie

    Przystanek Biznes – networking w nowej odsłonie

    25 stycznia 2015 by admin

    W obecnych czasach nieustanne rozwijanie się i poznawanie nowych osób jest bardzo ważne, szczególnie jeśli prowadzimy...

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

    Zamawiam kontakt