4 powody, przez które Twoje social media nie sprzedają!

admin
4 powody, przez które Twoje social media nie sprzedają!

Zacznę od zdementowania mitu, który mówi, że Facebook nie sprzedaje. Otóż ok. 3 lata temu pewna rzeszowska firma opublikowała na swoim fanpage’u informację, że ma na sprzedaż piękne auto – białe z czarnym paskiem, usportowione, które właśnie przestało stać w salonie jako demonstracyjne.

Trzydzieści pięć minut od momentu kiedy zobaczyłem ten post, właśnie na Facebooku, siedziałem w tym samochodzie i rozmawiałem z handlowcem. Po dwóch tygodniach od zobaczenia posta na firmowym fanpage’u jednego z rzeszowskich salonów samochodowych, auto było już moje. To było ponad trzy lata temu i od tamtego czasu Facebook bardzo się zmienił, udostępnił więcej narzędzi, powstały zewnętrzne aplikację, dzięki którym prowadzone działania reklamowe na Facebooku mają lepsze efekty – co daje jeszcze większą skuteczność w sprzedaży przez fanpage’a.
Pokazując na moim własnym przykładzie, i co ważne, na luksusowym drogim towarze – Facebook sprzedaje i to dobrze!

Wiemy już, że u innych sprzedaje, to dlaczego nie sprzedaje dla Ciebie?!

Oto 4 najczęstsze powody:

1. Twoje grafiki i content jest niskiej jakość, a do tego ukradłeś go od konkurencji…
Tak właśnie jest, aby uzyskać efekty trzeba się postarać, a pójście na łatwiznę nigdy nie przynosi wymarzonych efektów. Większość publikowanych zdjęć i grafik powinno być wykonane dla Ciebie lub przez Ciebie. Nie zapominajmy jednak o profesjonalizmie – jeśli jedyny program graficzny jaki znasz to paint i nie masz czasu uczyć się innego programu (a jeśli jesteś przedsiębiorcą, który nie zarabia na grafice, to na pewno nie masz czasu!) -wydeleguj to!
Tak samo jest z pisaniem tekstów: nie lubisz, nie chcesz, na samą myśl masz dreszcze – wydeleguj!

2. Brak systematyczności.
Do stworzenia dobrego posta trzeba się przygotować. Analiza klikalności poprzednich postów, ciekawy pomysł na grafikę, dobór odpowiedniego zdjęcia – to wszytko zajmuje czas, którego przedsiębiorcy nie mają. Cierpimy na permanentny brak czasu i jeśli wszystkie te czynności, które należy zrobić przed dodaniem posta, nie sprawiają, że jesteś szczęśliwy, to skup się na tym co przynosi pieniądze Twojej firmie, a tworzenie postów i prowadzenie fanpage’a po prostu wydeleguj!

3. Określenie grupy docelowej na zasadzie „wydaje mi się, że”.
Dzięki Facebookowi można precyzyjnie określić kto może być zainteresowany Twoją ofertą. Owszem, zajmuje to trochę czasu i energii, jednak aby działania na Facebooku były skuteczne trzeba to robić (nie zrobić raz, tylko robić cały czas!). Jeśli Ci się nie chce, a pragniesz zwiększyć sprzedaż dzięki Facebookowi – wydeleguj to!

4. Nie masz strategi na to co robisz, Twoje działania są po prostu jednym wielkim przypadkiem. Dotyczy to zarówno samych postów, jak i doboru odpowiednich portali społecznościowych. Ograniczenie się tylko do Facebooka sprawia, że możesz wiele tracić, jednak próby prowadzenia profili we wszystkich mediach społecznościowych kosztują wiele energii i czasu, którego nie masz (patrz wyżej). Aby nie okazało się, że te działania są chybioną inwestycją czasową, zanim zaczniesz działać – zaplanuj lub wydeleguj.

Przedstawiłem cztery najczęstsze powody, przez które Twoje social media najprawdopodobniej nie sprzedają.
Są dwa sposoby aby to zmienić:

A. Przeorganizujesz sobie cały dzień pracy lub wydłużysz dobę o godzinę lub więcej, aby zająć się tym na 100% i czerpać z tego korzyści.

B. Tak jak pisałem wyżej – wydelegujesz te i inne rzeczy związane z social media. Możesz zatrudnić pracownika – a raczej pracowników, ponieważ żeby dobrze prowadzić profile potrzeba więcej niż jedną osobę lub, to co wydaje się rozsądniejsze, bo tańsze, rozpoczniesz współpracę z agencją – taką jak nasza i zaoszczędzisz czas i pieniądze i będziesz mógł obserwować jak Twój fanpage się rozwija.

Jeśli chcesz dowiedzieć się na ten temat więcej, wejdź:

Kliknij po więcej!

Autor: Krystian Ficek CEO Agencja Reklamowa ROXart

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Administrator Strony

Konto Administratora Strony