Jak wybrać agencję reklamową?

admin
Jak wybrać agencję reklamową?

Na dzisiejszym rynku, gdzie konkurencja jest na każdym kroku, każda firma chce się wyróżnić. Aby dobrze wypromować swoją firmę najlepiej skorzystać z usług agencji reklamowej. Niestety tu sprawy zaczynają się komplikować, jak bowiem wybrać dobrą agencję reklamową? Wśród ogromnej konkurencji i dużych różnicach w cenach można się zagubić.

Właściciel małej lub średniej firmy chcąc nawiązać współpracę z agencją reklamową, nie ma prostego zadania. Sama analiza cenników różnych agencji może być kłopotliwa, ponieważ na pozór taka sama usługa w różnych miejscach może kosztować zarówno kilkadziesiąt, kilkaset czy nawet kilka tysięcy złotych.

Najlepiej, żeby było dobrze, szybko i tanio.
No właśnie, czy to aby na pewno się ze sobą łączy?
W sieci możemy znaleźć mnóstwo serwisów, na których można pozyskać tanich wykonawców. Czasem można odnieść wrażenie, że niektórzy z nich są tak zdesperowani otrzymaniem zlecenia, że byliby gotowi nawet dopłacić, byleby pozyskać klienta.
Czy szukając np. chirurga, oddalibyśmy swoje zdrowie w ręce osoby, która chce poćwiczyć i oferuje usługę za niewiarygodnie niską cenę? Czy cena grałaby tu główną rolę?

Oczywiście jest to ciężkie porównanie, ponieważ w świecie reklam, złej reklamy nie odczujemy jako tak osobistego zagrożenia. Niestety może na tym ucierpieć nasz biznes. Bardzo często tani wykonawca to osoba, która nie ma doświadczenia, wiedzy czy nawet talentu do realizacji zlecenia. Zdarzają się firmy, które oferując niską cenę, łapią jak najwięcej zleceń, po czym wykonują je od niechcenia, byle jak, nie poświęcając czasu na dokładną analizę i przygotowanie odpowiedniej metody reklamy.

Z drugiej strony mamy duże agencje reklamowe, które cenią swoje doświadczenie i profesjonalizm, co widać nie tylko po wyglądzie ich strony czy siedziby. Głównie widać to po cenach, jakie oferują za pozornie „tanie” usługi. O ile chętni z tanich portali poprowadzą fanpage za sto czy kilkaset złotych, o tyle duża agencja może sobie zażyczyć kilka czy kilkanaście tysięcy złotych. Dzieje się tak, ponieważ w dużej firmie koszt zamówienia zależny jest od czasu pracy specjalisty zajmującego się projektem, cena za godzinę pracy może wynieść nawet 200 zł netto. Dodatkowo profesjonalna agencja reklamowa zaproponuje działania dodatkowe, które skutecznie pomogą w realizacji celu.

Dla małej czy średniej firmy korzystanie z tak kosztownych usług mija się z celem, ponieważ koszty przeprowadzenia kampanii reklamowej mogą sporo przewyższać korzyści. Niekiedy cena obsługi przez dużą agencję reklamową może nawet przewyższać średni miesięczny przychód firmy.

Czy można znaleźć kompromis?
Przedsiębiorca średniej firmy, który szuka profesjonalnej obsługi swojej firmy pod względem działań marketingowych czy reklamowych, a jednocześnie nie chce wydać na to całego majątku, ma szansę na znalezienie odpowiedniej agencji. Nie może jednak łapać pierwszej lepszej oferty.

Warto poświęcić chwilę na przeanalizowanie rynku i wyszukanie agencji reklamowych specjalizujących się w obsłudze małych i średnich przedsiębiorstw. W takim przypadku możemy być pewni realizacji zamówienia w cenie optymalnej, nie obciążającej zanadto naszego budżetu, ale także nie za niskiej, która mogłaby sugerować istną „fuszerkę”. Jak poznać taką agencję? Jeśli chodzi o koszt obsługi fanpage’a na Facebooku, cena może wahać się w granicach 500-1000 zł miesięcznie.

W takich agencjach cena zazwyczaj nie jest uzależniona od czasu pracy, jaki zajmuje stworzenie projektu. Dlatego nawet jeśli firma poświęci klientowi więcej czasu niż planowała, cena usługi pozostanie bez zmian. To daje klientowi pewność i bezpieczeństwo oraz buduje obustronne zaufanie.

Jak więc wybrać spośród różnych wykonawców?
Przede wszystkim nie sugerujmy się jedynie niską ceną.
Najlepiej skontaktować się z kilkoma agencjami i dowiedzieć się jakie elementy wchodzą w zakres danego pakietu usług, za co płacimy i czego możemy oczekiwać. Warto również przeanalizować portfolio agencji w celu upewnienia się czy realizowali podobne projekty w przeszłości oraz czy projekty mogą trafić w nasz gust.

Jeśli portfolio spełnia nasze oczekiwania, a firma posiada wiele pozytywnych opinii i referencji, możemy próbować negocjacji cen. Niektóre firmy chcąc utrzymać owocną współpracę oferują niższą cenę, np. jeśli klient dokona przedpłaty.

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Administrator Strony

Konto Administratora Strony