Jak zamienić każdą złotówkę wydaną na marketing w 30 zł sprzedaży na sklepie online?

2 min. czytania
Krystian Ficek
Jak zamienić każdą złotówkę wydaną na marketing w 30 zł sprzedaży na sklepie online?

Branża

Klient jest z branży AGD, RTV, szeroko pojęta elektronika, wyłącznie sklep online, z możliwością odbioru towaru w siedzibie firmy

Konkurencja

Branża AGD i RTV i jej dynamika jest ogromna. Od lat obserwujemy na rynku wielkie firmy, stałych liderów w sprzedaży elektroniki, którzy zarządzają dużymi budżetami marketingowymi.

Oczekiwania i potrzeby klienta

Przed rozpoczęciem współpracy z naszą agencją, podstawowym kanałem sprzedaży były porównywarki cenowe. Część sprzedaży generowały także wejścia organiczne.
Cel, który został wyznaczony przez klienta to zwiększenie ruchu w witrynie i wzrost sprzedaży. Dodatkowe cele to wzrost świadomości marki.

Budżet

Kwota na reklamy Google Ads jaką początkowo dysponowaliśmy to 3 000 zł/ miesięcznie, z planem na sukcesywne podnoszenie.

Zaproponowane działania

Analiza ruchu, kampanie w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej produktowe

Co zrobiliśmy?

Prace podzieliliśmy na dwa etapy: przygotowanie i sukcesywne wdrażanie planu.

Etap I

  • Wywiad z klientem
  • Analiza lejka sprzedażowego
  • Przygotowanie planu kampanii
  • Założenie konta Google Ads
  • Założenie konta Google Merchant Center
  • Skonfigurowanie konwersji
  • Przygotowanie copy reklamowych i banerów graficznych
  • Skonfigurowanie list remarketingu dynamicznego

Etap II

  • Ustawienie reklam w wyszukiwarce
  • Stworzenie kampanii w sieci reklamowej
  • Ustawienie kampanii produktowych
  • Monitorowanie wyników i prace optymalizacyjne

Efekty współpracy

Przemyślana strategia zaowocowała efektami już w drugim miesiącu współpracy. W budżecie 3 066 zł osiągnęliśmy:

1 041 064 wyświetleń reklamy,

10 413 kliknięć w reklamę,

0,29 zł średni koszt za kliknięcie CPC,

124 transakcje,

92 352,89 zł przychodu bezpośredniego,

ROAS 3011%

65 391,51 zł z udziału w konwersjach wspomaganych (co oznacza, że kampanie Google Ads, nie doprowadziły bezpośrednio do sprzedaży, ale znalazły się na ścieżce zakupowej klienta)

Na każdą wydaną złotówkę na promocję marki zwróciło się ponad 30 zł przychodu bezpośredniego!

Podsumowanie prac

Efektem naszej pracy są świetne wyniki już w drugim miesiącu prowadzenia klienta. Udało nam się znacznie zwiększyć sprzedaż, ale także budować świadomość i zasięg marki w Internecie. Jest to początek naszej pracy, jesteśmy przekonani, że osiągniemy jeszcze lepsze wyniki, sukcesywnie zwiększając sprzedaż online i docierając do nowych grup odbiorców.

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Administrator Strony

Konto Administratora Strony