Live Social Special #1

6 min. czytania
Brygida Biega
Live Social Special #1

Live Social Special to program, podczas którego omawiamy aktualne trendy, dramy, newsy i plotki. Spotykamy się na żywo podczas przerwy na lunch. Łączymy przyjemne z pożytecznym – rozśmieszamy i edukujemy. Prześwietlamy głośne akcje marketingowe i podpowiadamy, jak możesz wykorzystać je u siebie.

Pierwszy odcinek Live Social Special za nami – całość możecie obejrzeć tutaj, jednak dla tych, którzy nie mogą włączyć głosu (bo na przykład są w pracy) przygotowaliśmy wersję „do czytania”.

Na samym początku omówiliśmy najgłośniejsze akcje, o których wszyscy mówią.

Na pierwszy ogień poszedł Robert Lewandowski i jego transfer do FC Barcelona. Gołym okiem widać, że marketing tej drużyny kuleje. Chcą pochwalić się nowym zawodnikiem, jednak nie do końca wiedzą, jak to zrobić. Zaliczają wpadki jedna po drugiej, a wszystko zaczęło się od oficjalnego ogłoszenia transferu. 16 lipca za pośrednictwem Twittera, Barcelona przedstawiła nowego zawodnika. Na profilu drużyny pojawiła się animacja z napisem „uwaga” na czarnym tle. Fani piłki nożnej z pewnością spodziewali się czegoś więcej. Kolejnym marketingowym foux pas był filmik promocyjny z Robertem w roli głównej. Budka ratownicza, plaża w Miami i video słabej jakości, w którym słychać głównie wiatr. Wystarczyło dodać napisy, podłożyć muzykę i przejścia, aby filmik był bardziej atrakcyjny – tymczasem wszystko było zrobione po najniższej linii oporu. Kolejną wpadką była błędna narodowość Lewandowskiego. Klubowa telewizja Barca TV podała, że Robert jest Niemcem. Czy takie działania były zamierzone? Czy klubu, jakim jest FC Barcelona nie stać na porządną agencję marketingową? Więcej naszych komentarzy znajdziecie tutaj.

Social Media FC Barcelona


Później omówiliśmy głośną kampanię Maty. Młody raper zdecydował się na nietypową promocję nowej trasy koncertowej. Opublikował w sieci 5-minutowe wystąpienie, w którym zapowiada, że w 2040 roku będzie kandydować na prezydenta naszego kraju. Czy to faktycznie dojdzie do skutku? To się okaże – póki co młody Matczak osiągnął to, co zamierzał – świetną kampanię promocyjną. Wszyscy o tym mówili – nawet jeśli ktoś nie wiedział, kim jest Mata, to teraz już wie.

głośna kampania Maty


Kolejną ciekawą akcją, była promocja książki na Tinderze. Na taką nietypową formę promocji zdecydował się dziennikarz – Piotr Grabarczyk, autor książki „Dyskoteki, chłopaki i ogólnie takie takie”. Piotr założył konta na dwóch najpopularniejszych serwisach randkowych, dodał zdjęcie z książką, a w opisie umieścił kod zniżkowy. Cała akcja trwała cztery tygodnie, jednak jej efekty zostały objęte tajemnicą handlową. Jak możemy się domyślać, zainteresowanie było duże – autor wspomniał, że dziennie jego profil oglądało około 500 osób.

promocja książki na Tinderze


Przyjrzeliśmy się bliżej też akcji związanej z promocją nowej gry Diablo 4. Zorganizowano konkurs, w którym do wygrania był tatuaż nawiązujący do gry. Co więcej, laureaci otrzymywali również dostęp do gry. Widząc ogromne zainteresowanie, Diablo poszedł o krok dalej. Nawiązał współpracę z największymi artystami i zaoferował darmową grę dla każdego, kto zrobi sobie tatuaż związany z grą. Czy to przegięcie? Niektórzy twierdzą, że tak. Jednak cel został osiągnięty – o Diablo 4 zrobiło się naprawdę głośno.

promocja nowej gry Diablo 4


Następnie przeszliśmy do smaczniejszego tematu – nieumyślnej promocji Wafli familijnych. Jakub Żulczyk, autor „Ślepnąc od świateł”, dodał na swoją tablicę na Facebooku prześmiewczy post. Dotyczył on tego, że nie może nigdzie znaleźć swoich ulubionych wafelków o smaku chałwowym. Narzekał, że towarzyszyły mu one podczas pisania każdej książki – pobudzały w nim wenę i kreatywność. Internet zadrżał – po wpisie pisarza Jutrzenka została wspomniana ponad 300 razy. W ramach rekompensaty firma wysłała do pisarza 300 opakowań jego ulubionych wafelków. Powstał też konkurs #ZamieńTytułNaChałwę. Akcja dotarła do prawie 1,5 mln internautów. Czy rzeczywiście nie była planowana? Tak twierdzą obie ze stron, jednak warto wyciągnąć z niej wnioski – takie „przypadki” można zastosować u siebie. Obejrzyj tutaj Live Social Special #1.

promocja Wafli familijnych


Na ciekawą formę promocji zdecydował się także Adidas, który zamiast tradycyjnej reklamy, wykorzystał bohaterów popularnej kreskówki. Rick, czyli zwariowany naukowiec, chce, żeby jego wnuk Morty miał najszybsze buty na świecie. Uwięził piłkarzy w dużych naczyniach z zielonym płynem i przelewał ich talenty na nowy model butów adidasa. Zabawna reklama ma podkreślić, że nowy model butów to gwarancja szybkości podczas uprawiania sportu.

Rick & Morty - reklama Adidas


Duolingo, czyli najpopularniejsza aplikacja do nauki języka angielskiego wzięła udział w promocji nowego serialu na HBO Max. Mowa o „House of Dragon”, czyli kolejnej sadze „Gry o tron”. Platforma specjalnie dla fanów serialu dała im możliwość nauki języka valyriańskiego, którym posługują się Władcy Smoków. Czego powinieneś się nauczyć od marketingu Duolingo? Sam zobacz!

promocja nowego serialu na HBO Max - House of Dragon


W drugiej części Live Social Special omówiliśmy popularne reklamy i pokazaliśmy, co warto z nich wyciągnąć.

1. Reklama Netflix

Premiera horroru „Resident Evil” o epidemii wirusa, który zamienia ludzi w zombie. Przechodnie Times Square mogli oglądać sześciogodzinny spektakl. W szklanej klatce został zamknięty mężczyzna, który zamieniał się w zombie. Jak to wyglądało od podszewki? Co z tej reklamy możemy wykorzystać w swoim biznesie? Obejrzyj video!


2. Reklama Semilac

Tutaj nie ma tradycyjnej reklamy – jest reklama z przesłaniem. Jest historia, są różne kobiety, o różnym statusie społecznym, w różnym wieku. Na pierwszym miejscu są uczucia, a nie sam produkt i logo. Zobacz więcej.


3. Reklama Kubuś

Tutaj mamy typową reklamę telewizyjną. Muzyka, skaczące i śpiewające dzieci oraz napój bez cukru. Czy to działa? Według nas hasło przewodnie nie przemówi do nastolatków – ich nie interesuje to, że Kubuś jest bez cukru. Reklama skierowana jest do rodziców, więc powinna mieć inną formę. Miało być fajnie, wyszło średnio. Więcej komentarzy jest tutaj.


4. Reklama Ikea

Jak nie możemy spać, to liczymy owce i to właśnie te zwierzęta są symbolem bezsenności. Stado owiec zakłóca spokój dwójki bohaterów, którzy chcą iść spać. Reklama pokazuje, że produkty Ikea pomagają mieć spokojny sen – bez względu na warunki. Więcej ciekawych komentarzy i to, co możecie z niej wynieść, możecie posłuchać na live.


5. Reklama Mc Donald

Jedna z popularniejszych sieciówek fastfood, do swojej oferty dołączyła nuggetsy spice. Fani Macdonalda w końcu mogę zjeść coś ostrego. Jak oceniamy tę reklamę? Sam zobacz tutaj!


6. Reklama Tyskie

Tyskie w reklamach stawia na historię! W tym przypadku reklamuje nie tylko piwo, ale też loterię. Pod nakrętką możesz znaleźć nagrodę – 10, 20 lub 50 zł. Przedstawili to w niebanalny sposób – po otworzeniu piwa pojawiają się królowie widniejący na banknotach. Zobacz więcej.


7. Reklama Lubella

Lubella nawiązała współpracę z influencerami i cyklicznie będzie dzielić się swoimi sposobami na szybkie przepisy. Na pierwszy ogień w roli lektora wystąpiła Joanna Krupa. Jak oceniamy tę reklamę? Co Lubella zrobiła dobrze, a co źle? Zobacz pierwszy odcinek Live Social Special.


8. Reklama Pampers

Śmieszne hasło i to by było na tyle. Typowa reklama telewizyjna, bez historii i przesłania. Tę reklamę chyba skrytykowaliśmy najbardziej – zobacz sam.


9. Reklama Rossmann

Rossmann nie tylko zachęca do kupowania swoich produktów, ale też uświadamia, jak ważna jest ekologia i dbanie o środowisko. Pokazuje swój sklep i specjalne oznaczenia – dzięki czemu wiemy czego mamy szukać. Reklama jak najbardziej na plus.


Trzecia część Live Social Special to nowinki techniczne, jakie oferują nam portale społecznościowe i aplikacje.

Instargam ma dla nas nowe funkcje. Pierwszą z nich jest remiksowanie zdjęć. Gdy zremiksujesz zdjęcie, automatycznie zmieni się ono w rolkę – do której możesz dodać kreatywne treści. Jak wiadomo, rolki idealnie przyciągają nowych obserwujących, dlatego warto to wykorzystać.

Druga funkcja to nowe szablony rolek – wystarczy dodać swoje klipy do gotowego szablonu z muzyką i voilà – masz super wideo.

Kolejną nowością na Instagramie jest tryb Dual – czyli możesz jednocześnie nagrywać przednią i tylną kamerą. Dzięki temu możesz dzielić się daną sytuacją, chwilą i swoją reakcją.

Ostatnią nowością jest możliwość płacenia i śledzenia przesyłki już na czacie. Jest to funkcja dostępna na razie tylko w USA, jedna jeśli się sprawdzi możliwe, że dotrze też do nas.


Czwarta część Live Social Special to najgłośniejsze dramy – tutaj mówimy jak NIE postępować.

Odsyłamy Was do video – są to rzeczy, o których musisz usłyszeć!

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Administrator Strony

Konto Administratora Strony