Live Social Special #10

6 min. czytania
Brygida Biega
Live Social Special #10

Cześć! Za nami DZIESIĄTY, jubileuszowy odcinek Live Social Special. Jeśli jakimś cudem (nie wiem jak to możliwe?) jesteś tutaj po raz pierwszy, to szybko wyjaśnię Ci o co w tym wszystkim chodzi. Co dwa tygodnie – w czwartki spotykamy się z Kubą podczas transmisji na żywo. Omawiamy najciekawsze akcje marketingowe, reklamy i podpowiadamy, co możesz z nich wyciągnąć.

Live Social Special to darmowa dawka wiedzy z gotowym przepisem na promocję. Bez względu na to, czy pracujesz w marketingu, czy masz swoją firmę – ten format jest dla Ciebie. Ten blog to taka skrócona, pisana wersja Live Social Special #10. (Mimo wszystko wciąż namawiam Cię, do obejrzenia oryginału – jest tam więcej emocji, śmiechu i yyyy… przejęzyczeń – ale lubimy to!). Skoro już wszystko wiesz, to teraz opowiem Ci o czym mówiliśmy w ostatnim odcinku.

Ready? GO! Zapraszam na Live Social Special #10

L’oreal  i aplikator do makijażu

L’oreal stworzył podręczny, ultraprecyzyjny i inteligentny aplikator do makijażu dedykowany osobom o ograniczonej mobilności dłoni i ramion. HAPTA – bo tak nazywa się urządzenie, zapewnia łatwe i wygodne malowanie ust. Umożliwia obrót o 360 stopni i zgięcie o 180 stopni. Użytkownik może „zablokować” ustawienia, żeby kolejnego dnia szybciej z niego korzystać. Hapta ma wbudowaną baterię i ładowarkę.

To nie koniec nowości od L’oreal. Marka stworzyła również elektroniczną maszynkę  do brwi, która pomoże kobietom stworzyć idealny makijaż brwi. Wystarczy pobrać aplikację, zrobić zdjęcie, wybrać wielkość i kształt brwi, a następnie przyłożyć maszynkę do czoła. I pyk, w kilka sekund masz piękne, idealne brwi. Brow magic – bo tak nazywa się urządzenie, będzie wprowadzone na rynek jeszcze w tym roku. Obejrzyj Live Social Special #10.

Co możesz z tego wykorzystać u siebie?

Wyjdź poza schematy. Twój produkt na pewno rozwiązuje jakiś problem. Pokaż to! Działaj nieszablonowo, otwórz się na nowe grupy odbiorców i działaj. Sprawdzaj na bieżąco poczynania konkurencji i… rób więcej. Marki, które działają, są zauważalne. Pamiętaj – czasy się zmieniają, świat się zmienia i ludzie również. 

Duolingo rozprawia się z postanowieniami noworocznymi

Nie wiem, czy wiecie, ale drugi piątek roku to dzień, w którym ludzie najczęściej rezygnują ze swoich postanowień noworocznych. Tak, też obstawiam, że jest to później, jednak statystyki nie kłamią i już ten dzień mamy za sobą. Duolingo postanowiło wykorzystać ten fakt i zorganizować nietypową akcję. Otworzyli kioski, w których osoby, które zaniechały naukę języka w ostatnim czasie, mogły sobie to anulować. Wiadomo, jeśli opuścisz naukę z Duolingo, to tracisz postępy i pozycję w rankingu. W ten dzień mogłeś dostać bonus. Po mieście chodziły maskotki Duo i informowały o całej akcji. Dodatkowo rozdawały ciasteczka z wróżbą, a w nich cytaty w stylu „nigdy się mnie nie pozbędziesz” – czyli wszystko w stylu marki. Obejrzyj Live Social Special #10.

Co możesz z tego wyciągnąć?

Kolejny raz pokazaliśmy, jaką moc ma akcja outdoorowa i wyjście na ulice. Nie chodzi o to, aby w tym dniu maskotki dotarły do jak największej liczby osób, a o ślad w sieci, który pozostawi po sobie ta akcja. Widzicie – my też dowiedzieliśmy się o niej z Internetu. Jest to idealny przykład wykorzystania świąt nietypowych i stworzeniu wokół nich całej otoczki. Prowadzisz pizzerie? Nie zapomnij, że niedługo światowy DZIEŃ PIZZY. Wyjdź do ludzi, zorganizuj konkurs, promocję – masz naprawdę dużo możliwości.

M&M’s wspiera kobiety, a rząd robi dramę

Z okazji zbliżającego się Dnia Kobiet marka M&M’s postanowiła stworzyć limitowane słodycze z wizerunkiem damskich brand hero. Chodziło o to, aby wesprzeć kobiety, które odrzucają status quo i nie boją się wyrażać własnego zdania. Dodatkowo marka zapowiedziała przekazanie 1$ z każdego sprzedanego opakowania na organizacje wspierające kobiety w przemyśle muzycznym. Super, prawda? Też tak sobie pomyślałam – do momentu, kiedy zaczęłam czytać jaki obrót przyjęła ta akcja. W mediach zawrzało – reprezentanci prawicy wypowiadali się, że to podsycanie wojny kulturowej. No tak, bo wizerunek kobiet (orzeszków) „ośmiela Chiny do bardziej zdecydowanych działań, mogących zagrażać pozycji USA na świecie”. Tak, przemilczę to. Obejrzyj Live Social Special #10.

Co możesz z tego wyciągnąć?

Pamiętaj, że gdzieś są ludzie, którzy niedługo będą Twoją główną grupą odbiorców. Zastanów się, w jaki sposób możesz zakotwiczyć się w ich głowach już dziś. Sprawdź ich zainteresowania i to, gdzie spędzają swój wolny czas. Na pewno spośród popularnych dla nich rozrywek znajdziesz coś, pod co będziesz mógł „się podpiąć”.

Marka kosmetyczna w Minecraft

Już nie raz widzieliśmy, jak różne firmy pokazują swoje produkty w grach. Doczekaliśmy się. Pierwszy polski brand z branży beauty, który postawił na kampanię w Minecraft. Od 13 stycznia fani gry mogą korzystać z wirtualnych kosmetyków, które są swego rodzaju bonusami i ułatwiają grę. Sceneria gwiezdnej galaktyki sprawia, że produkty marki świetnie się tam prezentują. Błyszczyk, puder czy tusz do rzęs gwarantują ciekawszą i łatwiejszą grę – przykładowo, puder matujący sprawia, że gracz staje się niewidzialny. Okazuje się, że jest to bardzo przemyślana akcja. Dlaczego? 44% graczy Minecrafta to dziewczynki w wieku 9-15 lat. Za kilka lat, będzie to docelowa grupa odbiorców marek kosmetycznych. Co zrobiło Stars From The Stars? Już dzisiaj pojawiają się w podświadomości dziewczynek – widząc kosmetyki w grze, podczas wizyty w drogerii wybiorą produkt, który znają. Obejrzyj Live Social Special #10.

Co możesz z tego wyciągnąć?

Pamiętaj, że gdzieś są ludzie, którzy niedługo będą Twoją główną grupą odbiorców. Zastanów się, w jaki sposób możesz zakotwiczyć się w ich głowach już dziś. Sprawdź ich zainteresowania i to, gdzie spędzają swój wolny czas. Na pewno spośród popularnych dla nich rozrywek znajdziesz coś, pod co będziesz mógł „się podpiąć”.

Druga część LIVE SOCIAL SPECIAL to reklamy wideo – polecam Ci obejrzeć je tutaj. Nasze komentarze po prostu trzeba ZOBACZYĆ.

  1. Biała godzina od ING
  2. Paczka Żywca

Później były dramy, czyli to co tygryski lubią najbardziej. 

Shakira kontra Pique

Tym razem omówiliśmy głośny dis Shakiry na Pique i promocję Casio i Twingo. Kto zyskał? Kto stracił? Jesteś #teamshakira czy #teampique? Jeśli chcesz sprawdzić nasze zdanie, to odpalaj wersję wideo i jedziemy!

Promocja książki Harry’ego

Dużo się działo też wokół Harrego i jego nowej książki. Nie mogliśmy przejść koło tego wydarzenia obojętnie. Jedna księgarnia postawiła jego dzieło obok wdzięcznego tytułu: „Jak zabić Twoją rodzinę”. Ja się pytam JAAAAAAAAAAAAK? Jak to możliwe? Wpadka czy zaplanowana akcja? Sprawdź nasze komentarze tutaj.

Dotrwałeś do końca? GRATULUJĘ i mam nadzieję, że kolejny odcinek Live Social Special będziesz oglądał na żywo. Do zobaczenia już 9 lutego.

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Administrator Strony

Konto Administratora Strony