Live Social Special #12

3 min. czytania
Brygida Biega
Live Social Special #12

Hej! Dwunasty odcinek Live Social Special za nami. Tym razem pod lupę wzięliśmy branżę samochodową — omówiliśmy akcje marketingowe i pokazaliśmy Wam reklamy, które chwytają za serce. Dla tych, którzy nie mają czasu, żeby obejrzeć wersję wideo (co gorąco polecam), przygotowałam streszczenie w formie pisanej.
Zaczynamy!

150 000 spojrzeń na nową Mazdę

Na pierwszy ogień poszła kampania Mazdy z 2017 roku. W związku z pojawieniem się nowego modelu, marka chciała pokazać go w trochę inny sposób. W centrum Londynu pojawił się billboard z obracającą się platformą z nowym samochodem — przechodnie mogli go zobaczyć z każdej strony. Chodziło nie tylko o przyciągnięcie uwagi, ale też o wyróżnienie się spośród innych marek. Ale to nie wszystko! Baner zliczał ludzi, którzy odwrócili się za samochodem. Łącznie podczas akcji marka zwróciła uwagę aż 150 000 osób.

Wiem, że żyjemy w dobie Internetu, ale chciałabym uświadomić Ci, jak ważne są takie akcje outdoorowe. Zobacz — marka się wyróżniła, zrobiła coś więcej niż konkurencja, która ograniczała się do tradycyjnych plakatów. Licznik sprawdził się jako narzędzie monitorujące efektywność całej akcji.

Możesz zrobić podobnie. Masz markę odzieżową? Wypuść „modeli” na ulicę, a za nimi osobę, która będzie monitorować/nagrywać reakcję przechodniów. Materiał możesz wykorzystać w swoich socialach jako dodatkową reklamę.

Niewidomy mechanik za kierownicą Mercedesa

Ostrzegam — teraz możesz się wzruszyć. Wszystko przez Brendan’a, który chciał spełnić marzenie ojca. Ale zacznijmy od początku. Prowadzili warsztat samochodowy — i nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że Bart (jego ojciec) był niewidomy. Sam fakt, że osoba niewidoma naprawiała samochody, może przyprawiać o dreszcze, ale nie o to tu chodzi. Bart nigdy nie prowadził samochodu — zresztą wiadomo dlaczego. Jego syn przez 5 lat pisał maile do różnych firm, które pomogłyby mu spełnić marzenie ojca — chciał poprowadzić samochód. Jak można się domyślić — wszyscy odmawiali. Aż w końcu — Mercedes się zgodził. W skrócie — zabrali ojca na pustynię, wsadzili go do Mercedesa AMG GT R i… pojechał. Na filmiku możecie zobaczyć, jaka radość i satysfakcja rysuje się na twarzy Bart’a. Coś pięknego.

Jak to mówią — życie pisze najpiękniejsze scenariusze. Bart jechał prawie 200 km na godzinę i ciężko powiedzieć, który z nich cieszył się bardziej — ojciec, czy syn.

Pamiętaj, że Twoja marka też może pomóc spełnić czyjeś marzenie — a przy okazji… zrobisz reklamę i pokażesz się z całkiem innej strony. Przemyśl to.

Później przeszliśmy do najgłośniejszego rebrandingu ostatnich lat, czyli do… Kia. Po co to zrobili? Przecież ich logo było rozpoznawalne i charakterystyczne — też tak pomyślałam, kiedy po raz pierwszy pokazali nowe logo. Wiem jednak też, że zmiana logotypu to dopiero początek. Zmiana oferty, zmiana komunikacji, zmiana sposobu obsługi klienta — chodzi o odświeżenie marki i wprowadzenie pewnego powiewu świeżości. W tym przypadku było dość głośno — ludzie odczytywali nowe logo jako KN, KM — i właśnie takie hasła wpisywali w wyszukiwarkę. Dla marki była to szansa, żeby pokazać się z nowej — lepszej strony.

Nowe logo zostało zaprezentowane podczas pokazu pirotechnicznego — 303 drony wystrzeliły setki fajerwerków — w ten sposób nie tylko pokazali odświeżone oblicze marki, ale też pobili rekord Guinnessa.  

Czy warto było szaleć tak? Moim zdaniem każda marka raz na jakiś czas potrzebuje odświeżenia. Czasy i trendy się zmieniają — coś, co działało 20 lat temu, niekoniecznie dzisiaj się sprawdzi. Idź z duchem czasu i nie obawiaj się zmian — bez zmian nie ma zmian.

Druga część LIVE SOCIAL SPECIAL to reklamy wideo – polecam Ci obejrzeć je tutaj. Nasze komentarze po prostu trzeba ZOBACZYĆ.

  1. Volkswagen i Darth Vader z Gwiezdnych Wojen.
  2. Kierownik Mercedesa jeździ BMW.
  3. Volvo opowiada historię.

Do zobaczenia w kolejnym odcinku!

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Administrator Strony

Konto Administratora Strony