Live Social Special #2
Live Social Special to program, podczas którego omawiamy aktualne trendy, dramy, newsy i plotki. Spotykamy się na żywo w takcie przerwy na lunch.
Live Social Special to program, podczas którego omawiamy aktualne trendy, dramy, newsy i plotki. Spotykamy się na żywo w takcie przerwy na lunch. Łączymy przyjemne z pożytecznym – rozśmieszamy i edukujemy. Prześwietlamy głośne akcje marketingowe i podpowiadamy, jak możesz wykorzystać je u siebie.
Już dwa odcinki Live Social Special za nami – pierwszy odcinek możecie zobaczyć tutaj, a drugi tutaj. Specjalnie dla tych, którzy nie mogą włączyć głosu (bo na przykład są w pracy) przygotowaliśmy wersję „do czytania”.
Na samym początku omówiliśmy najgłośniejsze akcje, które są na językach wszystkich z branży i nie tylko.
Dom mody Balenciaga ponownie szokuje. Podczas paryskiego tygodnia mody, marka zaprezentowała swoją kolekcję Zima 2022. Największą kontrowersję wywołała torebka, która przypomina worek na śmieci. Trash Pouch – bo tak nazywają się torebki, wykonane są ze skóry cielęcej, która została pokryta specjalną powłoką imitującą połysk plastiku. Występują w kilku wariantach kolorystycznych i co najważniejsze – kosztują bagatela 1790 dolarów. Kolekcja miała pokreślić ideę przetwarzania i wykorzystywania alternatywnych materiałów. Ponadto cały pokaz odbył się w zimowej scenerii, żeby zwrócić uwagę na niebezpieczne zmiany klimatyczne. Efekt? Wszyscy o tym mówią. Ludzie dodają zdjęcia z workami na śmieci i oznaczają kontrowersyjny Dom Mody. Miało być głośno i jest – cel został osiągnięty. Więcej komentarzy znajdziesz tutaj.
Później omówiliśmy kampanię Heinekena, który stworzył buty z piwem w podeszwie. Producent piwa chciał w nietypowy sposób uczcić wprowadzenie nowego napoju alkoholowego na rynek. Elementem promocji były buty w kolorystyce nawiązującej do logo brandu, które w podeszwie miały prawdziwe piwo. Marka zadbała też o detale – do języka buta został przyłączony metalowy otwieracz do butelek. Cała edycja jest mocno limitowana – na rynek trafi tylko 32 pary Heinekicksów. Nas interesuje jedno – czy piwo z podeszwy da się jakoś wyciągnąć? Czy da się w nich wejść na pokład samolotu? Być może kiedyś się o tym dowiemy – tymczasem zachęcamy do zapoznania się z naszymi opiniami tutaj.
Kolejną ciekawą akcją była ta przeprowadzona przez markę Skyn. Producent prezerwatyw zdecydował się na nietypowy rodzaj promocji, bo… w projekcie wykorzystał hipnozę. Marka stworzyła film, którego bohaterami było małżeństwo z dziesięcioletnim stażem. Para została zahipnotyzowana i przedstawiona sobie jako zupełnie obce osoby. Na początku widać, że są
w stosunku do siebie nieśmiali, jednak z każdą minutą są sobą coraz bardziej zainteresowani. Kampania miała pomóc w ożywieniu relacji intymnych i wyzwolić ekscytujące uczucia nawet
w związkach, które są ze sobą przez wiele lat. Eksperyment był dość kontrowersyjny i odważny – pomyślcie, czy Wy poddalibyście się takiej hipnozie? Więcej naszych komentarzy tutaj.
Na koniec zostawiliśmy najlepsze, czyli kampanię Ochrony Klimatu. Kontrowersyjne hasła w stylu „Chcemy mieć mokro” i „Kochaj, nie rżnij” wywołały duże poruszenie. Celem kampanii było zwrócenie uwagi na przyrodnicze obszary Wrocławia. Twórcy skupili się na działaniu outdoorowym – stworzyli billboardy z dwuznacznymi hasłami, które znalazły zarówno zwolenników, jak i przeciwników. Po zamontowaniu banerów Internet zawrzał – wszyscy mówili
o tej akcji. Przykre tylko jest to, że żeby zyskać rozgłos, trzeba nawiązywać do seksu. Czy
w przypadku, gdy na bilbordach byłyby zwykłe grafiki, przyciągnęłyby taką uwagę? Wątpię! Zobacz Live Social Special #2.
W drugiej części Live Social Special omówiliśmy popularne reklamy i pokazaliśmy, co warto z nich wyciągnąć.
1. Reklama Zalando
Kampania Zalando mówi o tym, że moda dla każdego jest czymś innym. Pokazuje, jaka zmiana nastąpiła w podejściu do mody. W reklamie wystąpiły znane osoby m.in. Danuta Stenka i Agnieszka Grochowska. Jedni wykorzystują ubrania, żeby ukryć się w tłumie, drudzy – żeby się wyróżnić. Ciekawa reklama „z duszą” – my jesteśmy na tak! Zobacz nasze komentarze.
2. Reklama Vinted
Vinted skupił się na historii i emocjach. Jest wnuk, są dziadkowie – to już nam daje pewien obraz sytuacji. Każdy element garderoby ma swoją historię i wywołuje wspomnienia. Tak jest również
w tym przypadku. Poprzez historię, Vinted zachęca do kupowania rzeczy z drugiego obiegu. Jak oceniliśmy tę reklamę? Sprawdź.
3. Reklama Shopee
Czy wiecie, że reklamy Shopee zyskały miano tych najbardziej irytujących? Z tej okazji platforma przygotowała dla nas kolejną dźwięczną reklamę (chociaż wszyscy mieli nadzieję, że skończy się na „pi-pi-pi”). Tym razem producenci postawili na „Despacito”. Naszym zdaniem muzyka, to najlepsze co jest w tej reklamie. Wizualna część wygląda jakby ktoś ją stworzył w paincie. Jesteśmy na nie. Więcej komentarzy tutaj.
4. Reklama Plus
Wszyscy wiemy, że Karolak budzi skrajne emocje i umieszczanie go w reklamie jest dość ryzykowne. Tutaj producent „pojechał po bandzie” i dał swoim odbiorcom aż trzech Karolaków. Reklama stricte skierowana do młodych, jednak nie jest dostosowana do grupy odbiorców. Babcia oglądająca telewizor prawdopodobnie nawet nie wie co to jest to 15GB. Karolak na nie, forma na nie, przesłanie na nie. Nasze komentarze możesz usłyszeć tutaj.
https://www.youtube.com/watch?v=Gu9QMlZdhus
5. Reklama Coca-Cola
Tutaj największe wrażenie zrobiła na nas wielkość przedsięwzięcia – ilość ludzi, muzyków, orkiestra, którzy wzięli w tym udział. Na samym początku nie do końca wiadomo, o co chodzi – piosenkarka śpiewa, orkiestra gra – dopiero później okazuje się, że są ‘w butelce’ coca-coli. Przyjemna muzyka, na końcu charakterystyczny oddech – smak orzeźwienia. Jesteśmy na tak! Zobacz Live Social Special #2.
6. Reklama Bros
Na początku pomysł był dobry, komary przedstawiono jako antagonistów – czarne charaktery, później niestety jest gorzej. Problem w tym, że nie do końca wiadomo, o co chodzi w tej reklamie. Czy produkt Bros razi prądem? Podejrzewamy, że nie – a reklama właśnie tak to przedstawia. Więcej komentarzy możecie zobaczyć tutaj.
Trzecia część Live Social Special to nowinki techniczne, jakie oferują nam portale społecznościowe
i aplikacje.
Jak wiadomo społeczność Facebooka należy do tych starzejących się. Platforma jest mało atrakcyjna dla młodych ludzi – wolą oni spędzać czas na Instagramie lub TikToku. Gigant wpadł na rozwiązanie, które pozwoli połączyć kilka kont z tym głównym. Dzięki temu będziemy mogli publikować różne treści z podziałem na grupy odbiorców. Czy to się sprawdzi? Zobacz Live Social Special #2.
Drugą nowością, jaką szykuje dla nas Meta jest usunięcie zakupów w trakcie live. Prowadzenie transmisji na żywo będzie nadal dostępne, jednak sprzedawcy nie będą już mogli oznaczać
i sprzedawać swoich produktów podczas live. Platforma chce się skupić na krótkich formatach video. Jak się okazuje, ponad połowa czasu spędzonego na Facebooku i Instagramie przypada na oglądanie rolek i to właśnie w tym kierunku platforma chce iść. Nasze komentarze możecie zobaczyć tutaj.
Czwarta część Live Social Special to najgłośniejsze dramy – tutaj mówimy jak NIE postępować.
Odsyłamy Was do video – są to rzeczy, o których musisz usłyszeć!
wróć do listy wpisówCo Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)
Co Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)