Agencja reklamowa Roxart

  • ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: Brygida Biega

Live Social Special #3

4 października 2022 by Brygida Biega

Live Social Special #3

Live Social Special to nowinki ze świata marketingu. Bierzemy pod lupę najgłośniejsze trendy, dramy i plotki. Analizujemy i komentujemy. Rozśmieszamy i edukujemy. Podpowiadamy jakie koncepcje kreatywne możesz zastosować u siebie. Spotykamy się na żywo w samo południe – podczas przerwy na lunch.

Za nami już trzy odcinki Live Social Special możesz je zobaczyć tutaj:

Live Social Special #1
Live Social Special #2
Live Social Special #3

Specjalnie dla tych, którzy nie mogą włączyć głosu i obejrzeć nagrania przygotowaliśmy wersję „do poczytania”. Mniej emocji, mniej śmiechu, ale zawsze to coś.

Na samym początku omówiliśmy najgłośniejsze akcje, o których wszyscy mówią.

Zaczęliśmy od tematu, który lubimy najbardziej, czyli od jedzenia. Pod lupę wzięliśmy najnowszą kampanię sieci McDonald’s i burgery, które nie istnieją.Sprzedawane w czarnych jak węgiel opakowaniach niewidzialne kanapki to nawiązanie do pożarów farm w hiszpańskiej Walencji.Sprzedawane są za symboliczną kwotę 1 euro – cały dochód zostanie przekazany poszkodowanym rolnikom, którzy utracili swoje uprawy. Przesłanie jest proste – burgera nie ma, bo nie ma z czego go zrobić – składniki ucierpiały w pożarach. Co uważamy o tej akcji wizerunkowej? Zobacz tutaj.

Później omówiliśmy kampanię Heinz, która pokazała, że nawet sztuczna inteligencja uważa ich keczup za najlepszy. Nie da się nie zauważyć, że sztuczna inteligencja jest aktualnie na tapecie, a generowane obrazy przez IA stanowią obecnie duży trend. O co w tym chodzi? Sztuczna inteligencja posiada zbór różnych zdjęć, grafik i obrazów z Internetu. Po wpisaniu konkretnej frazy pokazuje nam graficzną interpretację tego, co wpisaliśmy. Keinz poprosił również przypadkowe osoby, żeby narysowali keczup – większość z nich narysowała właśnie ich butelkę. Fajne? Jasne, że fajne, a wiesz, że też tak możesz zrobić? Wystarczy, że zalogujesz się na stronę DALL E – o dostęp do beta testów możesz poprosić znajomych na LinkedIn. Sprawdź więcej naszych podpowiedzi oglądając Live Social Special #3.

Kolejną ciekawą akcją była nowa kampania wizerunkowa sieci DECATHLON. Sklep promuje uprawianie sportu hasłem „Z Decathlon stać cię na więcej”. Można to interpretować na dwa sposoby – po pierwsze, jeśli uprawiasz sport możesz osiągnąć wszystko, o czym marzysz. Po drugie możesz mieć jakościowy sprzęt w przystępnej cenie. Sport uczy cierpliwości i pokory. Umacnia charakter i pomaga dążyć do celu. Ciężka praca jest jedyną słuszną drogą do spełnienia marzeń i to właśnie ta kampania ma nam uświadomić. Spot można oglądać w Internecie i w telewizji. Działania są wspierane kampanią outdoorową – stworzono mural przy ulicy Zamoyskiego w Warszawie. Marka do współpracy zaprosiła sportowców. Więcej naszych komentarzy znajdziesz tutaj.

Na koniec zostawiliśmy niemały smaczek – dosłownie! Pizzeria z Kanady o nazwie Pizza Pizza postanowiła zrobić kampanię opierającą się na obecnych wydarzeniach ekonomicznych. Wszystko drożeje, mamy inflację, a jeść trzeba. Firma daje możliwość stałej ceny pizzy przez cały rok. Wystarczy, że wypełnisz formularz i podwyżki cen nie będą Cię już dotyczyć. Prowadzisz biznes? Możesz zrobić podobnie. Wybierz produkt, stwórz formularz i gotowe! Co zyskasz? Maile, które będziesz mógł wykorzystać w remarketingu. Zobacz więcej wskazówek na Live Social Special #3.

W drugiej części Live Social Special omówiliśmy popularne reklamy i pokazaliśmy, co warto z nich wyciągnąć.

1. Reklama Pandora

Pandora w najnowszym spocie pokazuje, że biżuteria towarzyszy nam cały czas. Są to nie tylko bransoletki i pierścionki, ale też amulety na szczęście, przywieszki i ozdoby do obroży naszych pupili. Jest różnorodność, jest historia, jest fajna muzyka – więcej naszych komentarzy tutaj.

2. Reklama Orange

W roli bohatera mamy robota, który w 3 godziny obejrzał jednocześnie dwa seriale. W ten sposób marka chciała przemycić kilka informacji. Po pierwsze, że współpracuje z Netflixem, po drugie, że Internet jest tak szybki, że bez problemu można oglądać kilka filmów, po trzecie – informuje o promocji na smartfony. Na końcu pojawia się claim marki – Bliżej tego, co ważne dla Ciebie. Orange promuje rozrywkę i oszczędzanie. Jesteśmy na tak.

3. Smaczna kawusia

Reklama kolejnego produktu Kizo – czyli humorystyczny przekaz i nawiązanie do twórczości rapera. Dość nietypowa i pieszczotliwa nazwa napoju „Smaczna kawusia” od razu wywołuje uśmiech na twarzy. Jej działanie pokazano w zabawny i śmieszny sposób – po jej wypiciu masz tyle energii, że zrobisz trening w ekspresowym tempie. Masz siłę, moc i jesteś nieśmiertelny – a to wszystko w klapkach i skarpetkach (nawiązanie do piosenki „Skiety Klapki”). Więcej naszych komentarzy tutaj.

4. Head&Shoulders

Nie wiem, czy też tak macie, ale nam szampon Head&Shoulders kojarzy się tylko z jednym – z łupieżem. Chyba utarło się takie przekonanie, że widząc u kogoś w łazience ten szampon, od razu zakładamy, że dana osoba ma łupież. Marka wykorzystała to skojarzenie i z pomocą Marcina Prokopa w humorystyczny sposób pokazuje, że produkt rozwiązuje problemy z łuszczącą się skórą. Sprawdź więcej naszych komentarzy tutaj.

Trzecia część Live Social Special to nowinki techniczne, jakie oferują nam portale społecznościowe i aplikacje.

Tym razem na tapet wzięliśmy nowości, jakie szykuje dla nas Google. Najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie zaktualizuje algorytmy, które wpłyną na pozycjonowanie. Google Helpful Content – bo tak nazywa się „filtr”, obniży wartość odtwórczych treści i clickbaitowych tytułów. Google będzie wyżej pozycjonować linki prowadzące do unikalnych i wartościowych artykułów. Wyszukiwarka będzie skupiać się na autentycznych treściach, które będą odpowiadać na zapytania internautów. Będzie to duże wyzwanie dla osób posiadających własne platformy – albo będą musieli tworzyć lepsze treści lub zlecać je agencjom marketingowym. Gdy strona zostanie słabo oceniona, wystarczy, że usuniesz z niej kopiowane treści – w ten sposób pozbędziesz się negatywnej klasyfikacji. Jak nastawiamy się na te zmiany? Zobacz!

Czwarta część Live Social Special to najgłośniejsze dramy – tutaj mówimy jak NIE postępować.

Odsyłamy Was do video – są to rzeczy, o których musisz usłyszeć!

Skontaktuj się z nami:
Łukasz
Account Manager513 080 974

Agencja Reklamowa Roxart Sp. z o.o.
ul. Kolejowa 1
35-073 Rzeszów

lub skorzystaj z formularza kontaktowego:

    Zobacz pozostałe wpisy

    < Powrót
    Roxart blog - Ustawa krajobrazowa – a co to takiego?

    Ustawa krajobrazowa – a co to takiego?

    9 kwietnia 2015 by admin

    Mówią, że wszechobecne bilbordy, banery czy tablice szpecą miasta i są reklamowym chaosem. Właśnie nad nim postanowił...

    Roxart blog - Pozycjonowanie www czy warto?

    Pozycjonowanie www czy warto?

    5 marca 2020 by Krystian Ficek

    Pozycjonowanie firmowej strony internetowej jest jedną z najlepszych inwestycji w marketing online, ponieważ ma ono bezpośredni...

    Roxart blog - Nie daj się zjeść słowom kluczowym! Jak uniknąć kanibalizacji fraz kluczowych?

    Nie daj się zjeść słowom kluczowym! Jak uniknąć kanibalizacji fraz kluczowych?

    6 sierpnia 2019 by Magdalena Miler

    To słowo nie może kojarzyć się dobrze. "Kanibalizacja" - w jakimkolwiek kontekście nie zostałaby użyta, niesie ze...

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

    Zamawiam kontakt