ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
+48 517 398 997
biuro@roxart.pl
Agencja reklamowa Roxart
Autor: Brygida Biega
28 grudnia 2022 by Brygida Biega
Cześć! Dziewiąty odcinek Live Social Special za nami. Niesamowite, jak ten czas leci - jednak jeśli jakimś cudem jesteś tutaj po raz pierwszy (jak to się stało?!) to szybko wyjaśnię Ci o co chodzi. Co dwa tygodnie w czwartki spotykamy się z Kubą podczas transmisji na żywo. Bierzemy na tapet najciekawsze akcje marketingowe i podpowiadamy, co możesz z nich wyciągnąć.
Live Social Special to darmowa dawka wiedzy z gotowymi pomysłami na promocję. Bez względu na to, czy pracujesz w marketingu, czy masz swoją firmę – ten format jest dla Ciebie. Można powiedzieć, że blog to taka skrócona, pisana wersja Live Social Special #9. (Mimo wszystko wciąż namawiam Cię, do obejrzenia oryginału – jest tam więcej śmiechu, emocji i yyyy… przejęzyczeń, ale lubimy to!). Skoro już wszystko jasne to zaczynamy – opowiem Ci o czym mówiliśmy w ostatnim odcinku.
Ready? GO! Zapraszam na Live Social Special #9.
Kojarzycie głośną kampanię billboardową „Gdzie są te dzieci?”, przez którą Internet zawrzał? Nawiązywała do tego, że w Polsce jest widoczny spadek dzietności i wywołała prawdziwą medialną burzę. Pewna marka kosmetyczna postanowiła pójść w ślady i zorganizowała podobną akcję outdoorową. Zamiast dzieci, na billboardach pojawiły się… pieski. Soppo – bo tak nazywa się marka, postanowiła pójść w coś, co bardzo dobrze się klika, czyli w zwierzęta. Kto nie ogląda śmiesznych filmików z kotkami i pieskami, niech pierwszy rzuci kamieniem. Każdy rozczula się widząc plakat z napisem „Każdy piesek to cud” – więc marka osiągnęła swój cel.
Jeśli kojarzysz jakąś akcję, o której było głośno to… warto spróbować się na niej wzorować. Musisz jednak liczyć się z tym, że możesz zostać posądzony o plagiat. Jak to mówią – jest ryzyko, jest zabawa, więc decyzja należy do Ciebie. „Pójście w pieski lub kotki” zawsze się sprawdza – zwierzęta mają duuuuże grono wielbicieli i grafiki/filmy z ich udziałem zawsze lepiej się klikają. (Jeśli nie wierzysz, to sprawdź – gwarantuję większy ruch organiczny!).
Milka w tym roku zdecydowała się na promocję świąteczną na wielu płaszczyznach. Po pierwsze marka wzięła udział w odcinku specjalnym milionerów – podczas gry aktorzy walczyli o pieniądze dla fundacji TVN. Udało się wygrać 250 tys. zł. Oprócz tego fioletowa marka zorganizowała zbiórkę z fundacją, do której dołożyła od siebie 400 tys. zł. Zebrane pieniądze zostaną przeznaczone na modernizację Domów Pomocy Społecznej dla Seniorów. Ostatnim elementem kampanii świątecznej był udział w piątej części Listów do M, w której pokazano kalendarz adwentowy.
Jeśli planujesz jakąś akcję promocyjną, działaj wielotorowo. Nie ograniczaj się do jednego medium czy platformy. Wiadomo – wiele zależy od ilości dostępnych środków, ale jeśli masz przeznaczyć jakąś kwotę na jeden rodzaj reklamy, rozbij ją na dwie. W ten sposób dotrzesz do szerszego grona odbiorców – osoby, które oglądają telewizję czy czytają gazety, niekoniecznie muszą korzystać z portali społecznościowych. Nie zamykaj się na inne rozwiązania – szukaj, testuj – nie ma lepszej metody niż próba.
Na nietypową kampanię promocyjną zdecydował się również Bedoes, który na jeden dzień otworzył piekarnię „Rodzinny biznes” w centrum Warszawy. Jak można się domyślać, raperowi w ogóle nie chodziło o sprzedaż pieczywa. Pomimo tego, że na miejscu fani mogli kupić u niego domowy chleb, to akcja kręciła się wokół nowego krążka. Kolejka do piekarni była ogromna i wzbudziła zainteresowanie przechodniów. Fani mogli przywitać się z muzykami, przybić piątkę, zdobyć autograf, kupić płyty i bluzy. Pamiętacie promocję płyty Dawida Podsiadło w przejściu podziemnym? Albo sprzedawanie hot dogów przez Sanah? Artyści coraz częściej „wychodzą do zwykłych ludzi” na ulicę. Dlaczego? Chcą działać „szerzej”.
Prowadzisz biznes? Sklep? Restaurację? Zaproś do współpracy influencerów, artystów… W ten sposób przyciągniesz do swojego miejsca inną społeczność i wzbudzisz zainteresowanie. Bez obaw – jeśli nie dysponujesz odpowiednimi środkami, możesz „ożywić” swoje miejsce w inny sposób. Wiesz co najbardziej przyciąga uwagę? Kolejka, ludzie, gwar… Poproś znajomych o to, by zrobili „sztuczny tłum” – gwarantuję, że inne osoby będą dołączać – będą ciekawi co tu się dzieje. Tak to właśnie działa. Pomyśl, ile razy widziałeś duże kolejki i jak często byłeś obojętny? Nawet jeśli nie wszedłeś do środka, to zorientowałeś się co to za akcja.
Nawet jeśli nie należysz do fanów piłki nożnej, na pewno słyszałeś o zakazie sprzedaży alkoholu w Katarze. Informacja obiegła cały świat na kilka dni przed rozpoczęciem mundialu – a główny sponsor został z przysłowiową ręką w nocniku. Tymczasem marka dostała darmową reklamę na wszystkich światowych portalach związanych z piłką nożną. WSZYSCY O TYM MÓWILI. Jak to się stało? Jak do tego doszło? Nie będę się tutaj nad tym teraz rozwodzić – chcę pokazać Wam, jak sytuację bez wyjścia można przekuć w coś dobrego. Budweiser był na językach wszystkich – producent zdecydował, że napoje alkoholowe trafią do kraju zwycięskiej drużyny. I tu będzie najlepsze. W różnych miastach Argentyny odbędą się specjalne eventy z koncertami i niespodziankami – w tle z piwem Budweiser. Marka przekuła litry „zmarnowanego” piwa w wydarzenia, o których wszyscy mówią.
Pamiętaj, że nawet jeśli przytrafi Ci się wpadka, ZAWSZE możesz przekuć ją w coś dobrego. Ktoś z pracowników popełnił błąd i część partii nadaje się do kosza? Tę, która się nadaje, wrzuć do obiegu i określ ją jako limitowaną linię premium. Wzbudzisz zainteresowanie i nie będziesz stratny. Pamiętaj, nic tak nie działa na ludzi, jak reguła niedostępności. Z każdej sytuacji można wyjść obronną ręką – wystarczy tylko spojrzeć na nią z innej perspektywy.
Druga część LIVE SOCIAL SPECIAL to reklamy wideo – polecam Ci obejrzeć je tutaj– nasze komentarze po prostu trzeba ZOBACZYĆ.
Dotrwałeś do końca? GRATULUJĘ i mam nadzieję, że kolejny odcinek Live Social Special będziesz oglądał na żywo. Do zobaczenia już 12 stycznia!
2 czerwca 2023 by Joanna Wojtasiewicz
Newsletter to regularnie wysyłane wiadomości. Ich pisanie na pozór może wydawać się bajecznie proste, ale czy naprawdę...
22 maja 2023 by Dominik Niedźwiecki
Meta znaczniki zwane również tagami html są jednym z podstawowych elementów, o których musimy pamiętać podczas optymalizacji...
Nowy
4 maja 2023 by Brygida Biega
Hej! Dwunasty odcinek Live Social Special za nami. Tym razem pod lupę wzięliśmy branżę samochodową — omówiliśmy...
Teraz Twoja kolej!
Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.
Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!
Zamawiam kontakt