Agencja reklamowa Roxart

  • ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: Brygida Biega

Live Social Special #9

28 grudnia 2022 by Brygida Biega

Live Social Special #9

Cześć! Dziewiąty odcinek Live Social Special za nami. Niesamowite, jak ten czas leci - jednak jeśli jakimś cudem jesteś tutaj po raz pierwszy (jak to się stało?!) to szybko wyjaśnię Ci o co chodzi. Co dwa tygodnie w czwartki spotykamy się z Kubą podczas transmisji na żywo. Bierzemy na tapet najciekawsze akcje marketingowe i podpowiadamy, co możesz z nich wyciągnąć.

Live Social Special to darmowa dawka wiedzy z gotowymi pomysłami na promocję. Bez względu na to, czy pracujesz w marketingu, czy masz swoją firmę – ten format jest dla Ciebie. Można powiedzieć, że blog to taka skrócona, pisana wersja Live Social Special #9. (Mimo wszystko wciąż namawiam Cię, do obejrzenia oryginału – jest tam więcej śmiechu, emocji i yyyy… przejęzyczeń, ale lubimy to!). Skoro już wszystko jasne to zaczynamy – opowiem Ci o czym mówiliśmy w ostatnim odcinku.

Ready? GO! Zapraszam na Live Social Special #9.

Kampania Soppo – Pieski, pieski, pieski

Kojarzycie głośną kampanię billboardową „Gdzie są te dzieci?”, przez którą Internet zawrzał? Nawiązywała do tego, że w Polsce jest widoczny spadek dzietności i wywołała prawdziwą medialną burzę. Pewna marka kosmetyczna postanowiła pójść w ślady i zorganizowała podobną akcję outdoorową. Zamiast dzieci, na billboardach pojawiły się… pieski. Soppo – bo tak nazywa się marka, postanowiła pójść w coś, co bardzo dobrze się klika, czyli w zwierzęta. Kto nie ogląda śmiesznych filmików z kotkami i pieskami, niech pierwszy rzuci kamieniem. Każdy rozczula się widząc plakat z napisem „Każdy piesek to cud” – więc marka osiągnęła swój cel.

Co możesz z tego wykorzystać u siebie?

Jeśli kojarzysz jakąś akcję, o której było głośno to… warto spróbować się na niej wzorować. Musisz jednak liczyć się z tym, że możesz zostać posądzony o plagiat. Jak to mówią – jest ryzyko, jest zabawa, więc decyzja należy do Ciebie. „Pójście w pieski lub kotki” zawsze się sprawdza – zwierzęta mają duuuuże grono wielbicieli i grafiki/filmy z ich udziałem zawsze lepiej się klikają. (Jeśli nie wierzysz, to sprawdź – gwarantuję większy ruch organiczny!).

Świąteczna kampania Milki

Milka w tym roku zdecydowała się na promocję świąteczną na wielu płaszczyznach. Po pierwsze marka wzięła udział w odcinku specjalnym milionerów – podczas gry aktorzy walczyli o pieniądze dla fundacji TVN. Udało się wygrać 250 tys. zł. Oprócz tego fioletowa marka zorganizowała zbiórkę z fundacją, do której dołożyła od siebie 400 tys. zł. Zebrane pieniądze zostaną przeznaczone na modernizację Domów Pomocy Społecznej dla Seniorów. Ostatnim elementem kampanii świątecznej był udział w piątej części Listów do M, w której pokazano kalendarz adwentowy.

Co z tego mógłbyś wykorzystać u siebie?

Jeśli planujesz jakąś akcję promocyjną, działaj wielotorowo. Nie ograniczaj się do jednego medium czy platformy. Wiadomo – wiele zależy od ilości dostępnych środków, ale jeśli masz przeznaczyć jakąś kwotę na jeden rodzaj reklamy, rozbij ją na dwie. W ten sposób dotrzesz do szerszego grona odbiorców – osoby, które oglądają telewizję czy czytają gazety, niekoniecznie muszą korzystać z portali społecznościowych. Nie zamykaj się na inne rozwiązania – szukaj, testuj – nie ma lepszej metody niż próba.

Piekarnia Bedoes

Na nietypową kampanię promocyjną zdecydował się również Bedoes, który na jeden dzień otworzył piekarnię „Rodzinny biznes” w centrum Warszawy. Jak można się domyślać, raperowi w ogóle nie chodziło o sprzedaż pieczywa. Pomimo tego, że na miejscu fani mogli kupić u niego domowy chleb, to akcja kręciła się wokół nowego krążka. Kolejka do piekarni była ogromna i wzbudziła zainteresowanie przechodniów. Fani mogli przywitać się z muzykami, przybić piątkę, zdobyć autograf, kupić płyty i bluzy. Pamiętacie promocję płyty Dawida Podsiadło w przejściu podziemnym? Albo sprzedawanie hot dogów przez Sanah? Artyści coraz częściej „wychodzą do zwykłych ludzi” na ulicę. Dlaczego? Chcą działać „szerzej”.

Co możesz z tego wyciągnąć?

Prowadzisz biznes? Sklep? Restaurację? Zaproś do współpracy influencerów, artystów… W ten sposób przyciągniesz do swojego miejsca inną społeczność i wzbudzisz zainteresowanie. Bez obaw – jeśli nie dysponujesz odpowiednimi środkami, możesz „ożywić” swoje miejsce w inny sposób. Wiesz co najbardziej przyciąga uwagę? Kolejka, ludzie, gwar… Poproś znajomych o to, by zrobili „sztuczny tłum” – gwarantuję, że inne osoby będą dołączać – będą ciekawi co tu się dzieje. Tak to właśnie działa. Pomyśl, ile razy widziałeś duże kolejki i jak często byłeś obojętny? Nawet jeśli nie wszedłeś do środka, to zorientowałeś się co to za akcja.

Piwo z mundialu

Nawet jeśli nie należysz do fanów piłki nożnej, na pewno słyszałeś o zakazie sprzedaży alkoholu w Katarze. Informacja obiegła cały świat na kilka dni przed rozpoczęciem mundialu – a główny sponsor został z przysłowiową ręką w nocniku. Tymczasem marka dostała darmową reklamę na wszystkich światowych portalach związanych z piłką nożną. WSZYSCY O TYM MÓWILI. Jak to się stało? Jak do tego doszło? Nie będę się tutaj nad tym teraz rozwodzić – chcę pokazać Wam, jak sytuację bez wyjścia można przekuć w coś dobrego. Budweiser był na językach wszystkich – producent zdecydował, że napoje alkoholowe trafią do kraju zwycięskiej drużyny. I tu będzie najlepsze. W różnych miastach Argentyny odbędą się specjalne eventy z koncertami i niespodziankami – w tle z piwem Budweiser. Marka przekuła litry „zmarnowanego” piwa w wydarzenia, o których wszyscy mówią.

Co możesz z tego wyciągnąć?

Pamiętaj, że nawet jeśli przytrafi Ci się wpadka, ZAWSZE możesz przekuć ją w coś dobrego. Ktoś z pracowników popełnił błąd i część partii nadaje się do kosza? Tę, która się nadaje, wrzuć do obiegu i określ ją jako limitowaną linię premium. Wzbudzisz zainteresowanie i nie będziesz stratny. Pamiętaj, nic tak nie działa na ludzi, jak reguła niedostępności. Z każdej sytuacji można wyjść obronną ręką – wystarczy tylko spojrzeć na nią z innej perspektywy.

Druga część LIVE SOCIAL SPECIAL to reklamy wideo – polecam Ci obejrzeć je tutaj– nasze komentarze po prostu trzeba ZOBACZYĆ.

  1. Lidl i miś, który został sławny.
  2. Kolejna wzruszająca reklama Allegro.
  3. Sokół w reklamie Samsunga, czyli prawdziwy majstersztyk.

Dotrwałeś do końca? GRATULUJĘ i mam nadzieję, że kolejny odcinek Live Social Special będziesz oglądał na żywo. Do zobaczenia już 12 stycznia!

Skontaktuj się z nami:
Jakub
Account Manager+48 504 526 425

Agencja Reklamowa Roxart Sp. z o.o.
ul. Kolejowa 1
35-073 Rzeszów

lub skorzystaj z formularza kontaktowego:

    Zobacz pozostałe wpisy

    < Powrót
    Roxart blog - Co to jest optymalizacja konwersji i dlaczego jej potrzebujesz?

    Co to jest optymalizacja konwersji i dlaczego jej potrzebujesz?

    18 lipca 2018 by Magdalena Miler

    Dla internauty internet to nieskończone miejsce zdobywania informacji, robienia zakupów i zmawiania usług. Dla przedsiębiorcy...

    Roxart blog - Ustawa krajobrazowa – a co to takiego?

    Ustawa krajobrazowa – a co to takiego?

    9 kwietnia 2015 by admin

    Mówią, że wszechobecne bilbordy, banery czy tablice szpecą miasta i są reklamowym chaosem. Właśnie nad nim postanowił...

    Roxart blog - Opłaty za wizytówkę Google – wszystko, co musisz wiedzieć

    Nowy

    Opłaty za wizytówkę Google – wszystko, co musisz wiedzieć

    16 marca 2022 by Karina Więcławska

    Wizytówka Google jest jednym z narzędzi, które niewątpliwie pomaga w rozwoju Twojej firmy. W końcu praktycznie każdy...

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

    Zamawiam kontakt